BRATISLAVA. Malé zábavné kupé s motorom uprostred je presne to, čo v ponuke značky Alfa Romeo chýba ako soľ. Preto keď na jar v Ženeve debutovala štúdia 4C, do expozície talianskej automobilky sa nahrnulo toľko ľudí, akoby tam rovno rozdávali kľúče od nových áut.
Alfa už vtedy sľúbila, že prototyp nezapadne prachom. O pol roka neskôr sa jej sľuby stávajú realitou. Niekoľko týždňov pred septembrovým autosalónom vo Frankfurte Taliani zverejnili upútavku, na ktorej hlavnú úlohu hrá práve model 4C.
Sériový model alebo ďalší koncept?
Nič viac zatiaľ výrobca neprezradil. Otázkou je, či vo Frankfurte uvidíme ďalšiu štúdiu Alfa Romeo 4C, tentokrát s karosériou spider, alebo sériové kupé 4C.
Pripomeňme, že pôvodný prototyp poháňa uprostred uložený prepĺňaný štvorvalec 1750 TBi. Výkon 147 kW (200 k) posiela prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky TCT na zadné kolesá. Vodič má k dispozícii aj volič jazdných režimov Alfa DNA.
Konštruktéri pri stavbe auta v značnej miere používali hliník a karbón. Hmotnosť štúdie sa tak podarilo udržať na úrovni 850 kilogramov (pomer výkon/hmotnosť: menej ako 4 kg/k). Jej rozloženie medzi prednú a zadnú nápravu charakterizuje pomer 40:60.
Alfa 4C zrýchli z 0 na 100 km/h za päť sekúnd a jej maximálna rýchlosť prekročí 250 km/h. Tento model sa údajne má stať symbolom návratu Alfy Romeo na severoamerický trh.
Alfa Romeo 4C na jar v Ženeve
Autor: fg