NOVINKY

Alfa opäť avizuje malé športové auto 4C

Ako štúdiu sme ho videli na jar v Ženeve. Krátko pred frankfurtským autosalónom Alfa Romeo znovu pripomína jeho existenciu. Dočkáme sa sériovej verzie?

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Malé zábavné kupé s motorom uprostred je presne to, čo v ponuke značky Alfa Romeo chýba ako soľ. Preto keď na jar v Ženeve debutovala štúdia 4C, do expozície talianskej automobilky sa nahrnulo toľko ľudí, akoby tam rovno rozdávali kľúče od nových áut.

Alfa už vtedy sľúbila, že prototyp nezapadne prachom. O pol roka neskôr sa jej sľuby stávajú realitou. Niekoľko týždňov pred septembrovým autosalónom vo Frankfurte Taliani zverejnili upútavku, na ktorej hlavnú úlohu hrá práve model 4C.

Sériový model alebo ďalší koncept?

Nič viac zatiaľ výrobca neprezradil. Otázkou je, či vo Frankfurte uvidíme ďalšiu štúdiu Alfa Romeo 4C, tentokrát s karosériou spider, alebo sériové kupé 4C.

Pripomeňme, že pôvodný prototyp poháňa uprostred uložený prepĺňaný štvorvalec 1750 TBi. Výkon 147 kW (200 k) posiela prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky TCT na zadné kolesá. Vodič má k dispozícii aj volič jazdných režimov Alfa DNA.

Konštruktéri pri stavbe auta v značnej miere používali hliník a karbón. Hmotnosť štúdie sa tak podarilo udržať na úrovni 850 kilogramov (pomer výkon/hmotnosť: menej ako 4 kg/k). Jej rozloženie medzi prednú a zadnú nápravu charakterizuje pomer 40:60.

Alfa 4C zrýchli z 0 na 100 km/h za päť sekúnd a jej maximálna rýchlosť prekročí 250 km/h. Tento model sa údajne má stať symbolom návratu Alfy Romeo na severoamerický trh.

Alfa Romeo 4C na jar v Ženeve

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 400
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 111
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 744
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 449
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 421
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 754
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 135
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 432
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 241
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 635

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.