SME V RELY

Favoriti v Rzeszowe potvrdili očakávania

Francúzi Bouffier s Panserim ovládli prvý deň Rajdu Rzeszowski v absolútnom poradí. V rámci majstrovstiev Slovenska dominovali Poliaci Grzyb a Siatkowski.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

RZESZOW. Bryan Bouffier a Xavier Panseri to mali po prvých dvoch rýchlostných skúškach výborne rozohrané, keď viedli pred motivovanou domácou dvojicou Grzegorz Grzyb - Pawiel Siatkowski.

Rozdiel medzi dvomi najrýchlejšími posádkami 20. Rajdu Rzeszowski síce tvoril iba 1,5 sekundy, no Francúzi nechceli nič nechať na náhodu. Zajazdili ďalšie dva najrýchlejšie časy a na štart záverečného meraného úseku nastupovali s náskokom 15,6 sekundy pred stále druhým Grzybom.

Čierne scenáre sa nenaplnili

Finále prvého dňa sa uskutočnilo priamo v uliciach Rzeszowa. Bolo jasné, že Bouffiera môže na záverečných 4,3 km o prvenstvo v prvej etape pripraviť iba jazdecká chyba alebo problémy s technikou.

Ani jeden z čiernych scenárov sa nenaplnil. Bouffier zvíťazil a v priebežnom hodnotení poľského šampionátu sa prebojoval na vedúcu pozíciu. Druhý došiel Grzyb, tretí Slováci Jozef Béreš jun. s Róbertom Mullerom.

Grzyb stiahol Béreša

Grzyb, ktorý sa na mestskom okruhu dočkal suverénne najväčšieho povzbudzovania z celého štartového poľa, síce Bouffiera neprekonal, zato však triumfoval v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011. Nielen že dokonale skĺbil svoju rýchlosť a zaváhania súperov, ale zároveň v priebežnom hodnotení opäť čosi odstrihol z náskoku vedúceho Béreša.
Debraďčan má k dobru už iba 20 bodov.

Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom dostali defekt najprv v RS3 a následne aj v RS4. V druhom prípade však už nemali rezervné koleso, a tak odstúpili. Béreš ešte predpoludním nechal pol minúty vo vodnom brode, no aj tak sa bezpečne usadil za Grzybom. Na lepšie ako druhé miesto v hodnotení slovenského šampionátu to ale nestačilo.

Poliaci sú doma rýchli

Do prvej desiatky prekĺzli iba tri slovenské dvojice. Okrem Béreša s Mullerom to boli ešte Drotár s Bánocim a bratia Lapdavskí. Drotár nestačil poľskej špičke a skončil šiesty, Lapdavskí obsadili deviatu pozíciu.

Poliaci našim uchmatli aj prvenstvá v jednotlivých triedach. Dvojku vyhral Grzyb, trojku Chuchala, päťku Chmieliewski a šestku Markowski. Béreš v jedenástke, Lorenčík v F4 a Žeňuch v F3 nemali zahraničných súperov.

Nie každému sa podarilo dôjsť do cieľa. Mário Csente s Petrom Tešinským najprv poobíjali svoje Subaru, aby v RS4 odstúpili kvôli ohnutému ramenu. Pavla Nagya a Richarda Zámečníka zradila na ich Citroene C2 R2 elektronika po prejazde vodným brodom v RS2. Cieľ prvého dňa nevidela ani Škoda Fabia Jozefa Molnára a Milana Parihusa.

Na záverečnej mestskej rýchlostnej skúške mali niektorí Slováci problémy s počtami. Tomáš Ondrej s Adamom Gomorim i Radoslav Horňák s Romanom Verebesom odkrúžili o kolo menej. Za túto chybu nezaplatili diskvalifikáciou, ale „iba“ pridelením náhradného času.

20. Rajd Rzeszowski, neoficiálne poradie po prvom dni:

1. Grzyb/Siatkowski (PL) Peugeot 207 S2000 42:29,0 min., 2. Béreš jun./Muller (SR) Škoda Fabia WRC +37,3 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +1:11,6 min., 4. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +1:21,3, 5. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +2:02,0, 6. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +2:16,8, 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 R3T +2:57,1, 8. Orsák/Novák (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX +2:59,9, 9. Lapdavský/Lapdavský (SR) Peugeot 207 S2000 +3:29,3, 10. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +4:09,0.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš jun./Muller (Škoda Fabia WRC)
6: Markowski/Machela (Citroen C2 R2)
5: Chmieliewski/Dachowski (Citroen DS3 R3T)
3: Chuchala/Heller (Subaru Impreza)
2: Grzyb/Siatkowski (Peugeot 207 S2000)
F3: Žeňuch/Bačinský (Nissan Sunny)
F a F4: Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer EVO X)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  8. Splnený sen
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  1. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  2. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  3. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  4. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  5. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  8. Vysoká hra o súdne trovy
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 719
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 588
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 054
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 490
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 578
  6. Splnený sen 2 243
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 933
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 182
  9. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 128
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 034

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo sa na verdikt v nástenkovom tendri čakalo desať rokov?

Prípad stále nie je na konci. Odvolanie exministrov bude riešiť Najvyšší súd, ktorý naťahuje aj kauzu tunelovania nebankovky, za ktorou je Jozef Majský.

TECH

Microsoft vydal veľkú aktualizáciu pre Windows. Pozrite si novinky

???????Je zadarmo pre všetkých používateľov Windows 10.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.