SME V RELY

Favoriti v Rzeszowe potvrdili očakávania

Francúzi Bouffier s Panserim ovládli prvý deň Rajdu Rzeszowski v absolútnom poradí. V rámci majstrovstiev Slovenska dominovali Poliaci Grzyb a Siatkowski.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

RZESZOW. Bryan Bouffier a Xavier Panseri to mali po prvých dvoch rýchlostných skúškach výborne rozohrané, keď viedli pred motivovanou domácou dvojicou Grzegorz Grzyb - Pawiel Siatkowski.

Rozdiel medzi dvomi najrýchlejšími posádkami 20. Rajdu Rzeszowski síce tvoril iba 1,5 sekundy, no Francúzi nechceli nič nechať na náhodu. Zajazdili ďalšie dva najrýchlejšie časy a na štart záverečného meraného úseku nastupovali s náskokom 15,6 sekundy pred stále druhým Grzybom.

Čierne scenáre sa nenaplnili

Finále prvého dňa sa uskutočnilo priamo v uliciach Rzeszowa. Bolo jasné, že Bouffiera môže na záverečných 4,3 km o prvenstvo v prvej etape pripraviť iba jazdecká chyba alebo problémy s technikou.

Ani jeden z čiernych scenárov sa nenaplnil. Bouffier zvíťazil a v priebežnom hodnotení poľského šampionátu sa prebojoval na vedúcu pozíciu. Druhý došiel Grzyb, tretí Slováci Jozef Béreš jun. s Róbertom Mullerom.

Grzyb stiahol Béreša

Grzyb, ktorý sa na mestskom okruhu dočkal suverénne najväčšieho povzbudzovania z celého štartového poľa, síce Bouffiera neprekonal, zato však triumfoval v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011. Nielen že dokonale skĺbil svoju rýchlosť a zaváhania súperov, ale zároveň v priebežnom hodnotení opäť čosi odstrihol z náskoku vedúceho Béreša.
Debraďčan má k dobru už iba 20 bodov.

Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom dostali defekt najprv v RS3 a následne aj v RS4. V druhom prípade však už nemali rezervné koleso, a tak odstúpili. Béreš ešte predpoludním nechal pol minúty vo vodnom brode, no aj tak sa bezpečne usadil za Grzybom. Na lepšie ako druhé miesto v hodnotení slovenského šampionátu to ale nestačilo.

Poliaci sú doma rýchli

Do prvej desiatky prekĺzli iba tri slovenské dvojice. Okrem Béreša s Mullerom to boli ešte Drotár s Bánocim a bratia Lapdavskí. Drotár nestačil poľskej špičke a skončil šiesty, Lapdavskí obsadili deviatu pozíciu.

Poliaci našim uchmatli aj prvenstvá v jednotlivých triedach. Dvojku vyhral Grzyb, trojku Chuchala, päťku Chmieliewski a šestku Markowski. Béreš v jedenástke, Lorenčík v F4 a Žeňuch v F3 nemali zahraničných súperov.

Nie každému sa podarilo dôjsť do cieľa. Mário Csente s Petrom Tešinským najprv poobíjali svoje Subaru, aby v RS4 odstúpili kvôli ohnutému ramenu. Pavla Nagya a Richarda Zámečníka zradila na ich Citroene C2 R2 elektronika po prejazde vodným brodom v RS2. Cieľ prvého dňa nevidela ani Škoda Fabia Jozefa Molnára a Milana Parihusa.

Na záverečnej mestskej rýchlostnej skúške mali niektorí Slováci problémy s počtami. Tomáš Ondrej s Adamom Gomorim i Radoslav Horňák s Romanom Verebesom odkrúžili o kolo menej. Za túto chybu nezaplatili diskvalifikáciou, ale „iba“ pridelením náhradného času.

20. Rajd Rzeszowski, neoficiálne poradie po prvom dni:

1. Grzyb/Siatkowski (PL) Peugeot 207 S2000 42:29,0 min., 2. Béreš jun./Muller (SR) Škoda Fabia WRC +37,3 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +1:11,6 min., 4. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +1:21,3, 5. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +2:02,0, 6. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +2:16,8, 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 R3T +2:57,1, 8. Orsák/Novák (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX +2:59,9, 9. Lapdavský/Lapdavský (SR) Peugeot 207 S2000 +3:29,3, 10. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +4:09,0.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš jun./Muller (Škoda Fabia WRC)
6: Markowski/Machela (Citroen C2 R2)
5: Chmieliewski/Dachowski (Citroen DS3 R3T)
3: Chuchala/Heller (Subaru Impreza)
2: Grzyb/Siatkowski (Peugeot 207 S2000)
F3: Žeňuch/Bačinský (Nissan Sunny)
F a F4: Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer EVO X)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 307
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 020
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 837
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 182
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 768
  6. Kam do tepla v januári? 2 545
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 292
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 212
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 542
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 514

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.