SME V RELY

Dramatický začiatok druhého dňa

Hoci dnes v harmonograme Rajdu Rzeszowski chýba „strašiak“ v podobe vyše dvadsať kilometrov dlhej rýchlostnej skúšky, o napínavé okamihy nie je núdza.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

RZESZOW. Od rána si chuť po piatkovom odstúpení naprávajú Kajetan Kajetanowicz a Jaroslaw Baran na Subaru Impreza. Poliaci vyhrali dve z troch rýchlostných skúšok, ktoré obsahuje prvá sekcia a vedú v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011.

Na päty sa im snažia šliapať zatiaľ druhí Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom. „Je to o niečo lepšie ako včera, ale nie je to žiadne víťazstvo. Auto nefunguje tak, ako by sme chceli. Nedarí sa nám nastaviť podvozok na tieto trate. Snažime sa ísť čo najrýchlejšie. Pred nami je o pár sekúnd Kajetanowicz. Musíme to stiahnuť. Potrebujeme dôjsť do cieľa a získať body, aby sme zostali v hre o titul,“ zhodnotil Jaro Melichárek.

Grzyb po chybe končí

Jeho veľkí súperi v boji o celkové prvenstvo v slovenskom šampionáte sú už mimo hry. Grzegorz Grzyb a Pawiel Siatkowski v piatok suverénne vyhrali a aj dnes začali sľubne, keď po úvodnom meranom úseku im patrila druhá priečka. Ich Peugeot 207 S2000 však na cieľovú rampu nevyjde.

„Od začiatku sme si išli svoje tempo - ani rýchlo, ani pomaly. Na RS2 som urobil malú chybu. V pravej odbočke som kolesom ľahko vyšiel mimo cesty. Bolo tam však mokro a auto stiahlo do priekopy. Nemohli sme odtiaľ vyjsť. Bohužiaľ, stratili sme to, na čom sme pracovali. Je to škoda, lebo sme boli rýchli a veľmi sme potrebovali získať body. Budeme bojovať až do konca šampionátu,“ povedal Grzegorz Grzyb.

Skončil aj Béreš

Jozef Béreš jun. s Róbertom Mullerom zažili krízovú situáciu už ráno. „Prebrzdili sme jednu odbočku, kde diváci - podobne ako minulý rok - vysypali štrk. Stalo sa to v T-križovatke, pred ktorou sme išli asi 200 km/h. Samozrejme sa nám nepodarilo dobrzdiť. Našťastie sme do ničoho nenarazili, ale vypol sa motor a stratili sme tam asi 20-30 sekúnd,“ posťažoval sa jazdec.

Ďalšie problémy na seba nenechali dlho čakať: „Zároveň nám praskla hadica od hydrauliky a auto prestalo radiť i zatáčať. Na skúške začala šmýkať spojka - mastná od vytekajúceho oleja. V tretej sa nám len tak tak podarilo vyjsť do kopca. Najhorší bol prejazd nejakých 40 km do Rzeszowa, mysleli sme si, že nedôjdeme. Skúšame opraviť auto, ak to nevyjde, bohužial pôjdeme domov.“ Mechanikom sa v 30-minútovom servise Bérešovu Fabiu WRC napokon nepodarilo opraviť.

Dominujú Poliaci

Popredné priečky opäť okupujú poľské posádky. Za Kajetanowiczom a Melichárkom jazdia na treťom mieste Maciej Rzeznik s Jaroslawom Baranom na Peugeote 207 S2000, štvrtí sú Michal Bebenek a Maciej Wilk s Mitsubishi Lancer EVO X a piati Wojciech Chuchala s Kamilom Hellerom na Subaru Impreza.

V elitnej desiatke je už iba jedna slovenská dvojica - ôsmi Igor Drotár a Vlado Bánoci so Subaru Impreza WRC. „V prvej aj druhej skúške sa mi nevyhli malé jazdecké chyby. Museli sme cúvať a reštartovať zhasnutý motor. V tretej sme už nechybovali a hneď sa to odrazilo na dosiahnutom čase. Polepšili sme si aj v priebežnom hodnotení súťaže,“ uviedol Igor Drotár.

Medzi už nepokračujúcimi dvojicami sú bratia Lapdavskí (výlet mimo trať - poškodené koleso), Martin Koči s Imrichom Ferenczom, Tibor Šamo a Jozef Tischler i Poliaci Rafal Janczak a Tomasz Sadlik.

20. Rajd Rzeszowski II - neoficiálne poradie po RS3:
1. Kajetanowicz/Baran (PL) Subaru Impreza 20:46,4 min., 2. Melichárek/Lasevič (SR/ČR) Mitsubishi Lancer WRC 05 +17,8 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +20,2, 4. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +26,7, 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +42,6, 6. Orsák/Novák (ČR) +1:02,5 min., 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +1:30,4, 8. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +1:42,9, 9. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +2:04,4, 10. Gryc/Kusnierz (PL) Citroen C2 R2 +2:08,6.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 19 017
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 939
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 996
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 134
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 461
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 000
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 982
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 743
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 611
  10. Slováci triedia lepšie 1 212

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.