SME V RELY

Dramatický začiatok druhého dňa

Hoci dnes v harmonograme Rajdu Rzeszowski chýba „strašiak“ v podobe vyše dvadsať kilometrov dlhej rýchlostnej skúšky, o napínavé okamihy nie je núdza.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

RZESZOW. Od rána si chuť po piatkovom odstúpení naprávajú Kajetan Kajetanowicz a Jaroslaw Baran na Subaru Impreza. Poliaci vyhrali dve z troch rýchlostných skúšok, ktoré obsahuje prvá sekcia a vedú v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011.

Na päty sa im snažia šliapať zatiaľ druhí Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom. „Je to o niečo lepšie ako včera, ale nie je to žiadne víťazstvo. Auto nefunguje tak, ako by sme chceli. Nedarí sa nám nastaviť podvozok na tieto trate. Snažime sa ísť čo najrýchlejšie. Pred nami je o pár sekúnd Kajetanowicz. Musíme to stiahnuť. Potrebujeme dôjsť do cieľa a získať body, aby sme zostali v hre o titul,“ zhodnotil Jaro Melichárek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Grzyb po chybe končí

Jeho veľkí súperi v boji o celkové prvenstvo v slovenskom šampionáte sú už mimo hry. Grzegorz Grzyb a Pawiel Siatkowski v piatok suverénne vyhrali a aj dnes začali sľubne, keď po úvodnom meranom úseku im patrila druhá priečka. Ich Peugeot 207 S2000 však na cieľovú rampu nevyjde.

„Od začiatku sme si išli svoje tempo - ani rýchlo, ani pomaly. Na RS2 som urobil malú chybu. V pravej odbočke som kolesom ľahko vyšiel mimo cesty. Bolo tam však mokro a auto stiahlo do priekopy. Nemohli sme odtiaľ vyjsť. Bohužiaľ, stratili sme to, na čom sme pracovali. Je to škoda, lebo sme boli rýchli a veľmi sme potrebovali získať body. Budeme bojovať až do konca šampionátu,“ povedal Grzegorz Grzyb.

Skončil aj Béreš

Jozef Béreš jun. s Róbertom Mullerom zažili krízovú situáciu už ráno. „Prebrzdili sme jednu odbočku, kde diváci - podobne ako minulý rok - vysypali štrk. Stalo sa to v T-križovatke, pred ktorou sme išli asi 200 km/h. Samozrejme sa nám nepodarilo dobrzdiť. Našťastie sme do ničoho nenarazili, ale vypol sa motor a stratili sme tam asi 20-30 sekúnd,“ posťažoval sa jazdec.

Ďalšie problémy na seba nenechali dlho čakať: „Zároveň nám praskla hadica od hydrauliky a auto prestalo radiť i zatáčať. Na skúške začala šmýkať spojka - mastná od vytekajúceho oleja. V tretej sa nám len tak tak podarilo vyjsť do kopca. Najhorší bol prejazd nejakých 40 km do Rzeszowa, mysleli sme si, že nedôjdeme. Skúšame opraviť auto, ak to nevyjde, bohužial pôjdeme domov.“ Mechanikom sa v 30-minútovom servise Bérešovu Fabiu WRC napokon nepodarilo opraviť.

Dominujú Poliaci

Popredné priečky opäť okupujú poľské posádky. Za Kajetanowiczom a Melichárkom jazdia na treťom mieste Maciej Rzeznik s Jaroslawom Baranom na Peugeote 207 S2000, štvrtí sú Michal Bebenek a Maciej Wilk s Mitsubishi Lancer EVO X a piati Wojciech Chuchala s Kamilom Hellerom na Subaru Impreza.

V elitnej desiatke je už iba jedna slovenská dvojica - ôsmi Igor Drotár a Vlado Bánoci so Subaru Impreza WRC. „V prvej aj druhej skúške sa mi nevyhli malé jazdecké chyby. Museli sme cúvať a reštartovať zhasnutý motor. V tretej sme už nechybovali a hneď sa to odrazilo na dosiahnutom čase. Polepšili sme si aj v priebežnom hodnotení súťaže,“ uviedol Igor Drotár.

Medzi už nepokračujúcimi dvojicami sú bratia Lapdavskí (výlet mimo trať - poškodené koleso), Martin Koči s Imrichom Ferenczom, Tibor Šamo a Jozef Tischler i Poliaci Rafal Janczak a Tomasz Sadlik.

20. Rajd Rzeszowski II - neoficiálne poradie po RS3:
1. Kajetanowicz/Baran (PL) Subaru Impreza 20:46,4 min., 2. Melichárek/Lasevič (SR/ČR) Mitsubishi Lancer WRC 05 +17,8 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +20,2, 4. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +26,7, 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +42,6, 6. Orsák/Novák (ČR) +1:02,5 min., 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +1:30,4, 8. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +1:42,9, 9. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +2:04,4, 10. Gryc/Kusnierz (PL) Citroen C2 R2 +2:08,6.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 387
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 13 799
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 488
  4. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 8 928
  5. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 8 185
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 6 871
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 940
  8. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 4 526
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 428
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 390

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Budúcnosť poslancov Fica a Kaliňáka je v parlamente neistá. Zatiaľ nemajú ani asistentov

Ficovi kedysi asistoval Határ z údajného spisu SIS Gorila.

DOMOV

Od vraždy Kuciaka prešli dva mesiace, polícia stále tápe

Vyšetrovatelia avizujú, že verejnosť znova požiadajú o pomoc.

KOMENTÁRE

Vražda Kuciaka bola generačnou udalosťou

Jednému človeku sa ani po 61 dňoch neskrivil vlas na hlave – vrahovi.

KOMENTÁRE

Pelle robí inventúru

Zodpovedná politika sa dnes volá manažovanie.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.