SME V RELY

Dramatický začiatok druhého dňa

Hoci dnes v harmonograme Rajdu Rzeszowski chýba „strašiak“ v podobe vyše dvadsať kilometrov dlhej rýchlostnej skúšky, o napínavé okamihy nie je núdza.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

RZESZOW. Od rána si chuť po piatkovom odstúpení naprávajú Kajetan Kajetanowicz a Jaroslaw Baran na Subaru Impreza. Poliaci vyhrali dve z troch rýchlostných skúšok, ktoré obsahuje prvá sekcia a vedú v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011.

Na päty sa im snažia šliapať zatiaľ druhí Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom. „Je to o niečo lepšie ako včera, ale nie je to žiadne víťazstvo. Auto nefunguje tak, ako by sme chceli. Nedarí sa nám nastaviť podvozok na tieto trate. Snažime sa ísť čo najrýchlejšie. Pred nami je o pár sekúnd Kajetanowicz. Musíme to stiahnuť. Potrebujeme dôjsť do cieľa a získať body, aby sme zostali v hre o titul,“ zhodnotil Jaro Melichárek.

Grzyb po chybe končí

Jeho veľkí súperi v boji o celkové prvenstvo v slovenskom šampionáte sú už mimo hry. Grzegorz Grzyb a Pawiel Siatkowski v piatok suverénne vyhrali a aj dnes začali sľubne, keď po úvodnom meranom úseku im patrila druhá priečka. Ich Peugeot 207 S2000 však na cieľovú rampu nevyjde.

„Od začiatku sme si išli svoje tempo - ani rýchlo, ani pomaly. Na RS2 som urobil malú chybu. V pravej odbočke som kolesom ľahko vyšiel mimo cesty. Bolo tam však mokro a auto stiahlo do priekopy. Nemohli sme odtiaľ vyjsť. Bohužiaľ, stratili sme to, na čom sme pracovali. Je to škoda, lebo sme boli rýchli a veľmi sme potrebovali získať body. Budeme bojovať až do konca šampionátu,“ povedal Grzegorz Grzyb.

Skončil aj Béreš

Jozef Béreš jun. s Róbertom Mullerom zažili krízovú situáciu už ráno. „Prebrzdili sme jednu odbočku, kde diváci - podobne ako minulý rok - vysypali štrk. Stalo sa to v T-križovatke, pred ktorou sme išli asi 200 km/h. Samozrejme sa nám nepodarilo dobrzdiť. Našťastie sme do ničoho nenarazili, ale vypol sa motor a stratili sme tam asi 20-30 sekúnd,“ posťažoval sa jazdec.

Ďalšie problémy na seba nenechali dlho čakať: „Zároveň nám praskla hadica od hydrauliky a auto prestalo radiť i zatáčať. Na skúške začala šmýkať spojka - mastná od vytekajúceho oleja. V tretej sa nám len tak tak podarilo vyjsť do kopca. Najhorší bol prejazd nejakých 40 km do Rzeszowa, mysleli sme si, že nedôjdeme. Skúšame opraviť auto, ak to nevyjde, bohužial pôjdeme domov.“ Mechanikom sa v 30-minútovom servise Bérešovu Fabiu WRC napokon nepodarilo opraviť.

Dominujú Poliaci

Popredné priečky opäť okupujú poľské posádky. Za Kajetanowiczom a Melichárkom jazdia na treťom mieste Maciej Rzeznik s Jaroslawom Baranom na Peugeote 207 S2000, štvrtí sú Michal Bebenek a Maciej Wilk s Mitsubishi Lancer EVO X a piati Wojciech Chuchala s Kamilom Hellerom na Subaru Impreza.

V elitnej desiatke je už iba jedna slovenská dvojica - ôsmi Igor Drotár a Vlado Bánoci so Subaru Impreza WRC. „V prvej aj druhej skúške sa mi nevyhli malé jazdecké chyby. Museli sme cúvať a reštartovať zhasnutý motor. V tretej sme už nechybovali a hneď sa to odrazilo na dosiahnutom čase. Polepšili sme si aj v priebežnom hodnotení súťaže,“ uviedol Igor Drotár.

Medzi už nepokračujúcimi dvojicami sú bratia Lapdavskí (výlet mimo trať - poškodené koleso), Martin Koči s Imrichom Ferenczom, Tibor Šamo a Jozef Tischler i Poliaci Rafal Janczak a Tomasz Sadlik.

20. Rajd Rzeszowski II - neoficiálne poradie po RS3:
1. Kajetanowicz/Baran (PL) Subaru Impreza 20:46,4 min., 2. Melichárek/Lasevič (SR/ČR) Mitsubishi Lancer WRC 05 +17,8 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +20,2, 4. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +26,7, 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +42,6, 6. Orsák/Novák (ČR) +1:02,5 min., 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +1:30,4, 8. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +1:42,9, 9. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +2:04,4, 10. Gryc/Kusnierz (PL) Citroen C2 R2 +2:08,6.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.