SME V RELY

Dramatický začiatok druhého dňa

Hoci dnes v harmonograme Rajdu Rzeszowski chýba „strašiak“ v podobe vyše dvadsať kilometrov dlhej rýchlostnej skúšky, o napínavé okamihy nie je núdza.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

RZESZOW. Od rána si chuť po piatkovom odstúpení naprávajú Kajetan Kajetanowicz a Jaroslaw Baran na Subaru Impreza. Poliaci vyhrali dve z troch rýchlostných skúšok, ktoré obsahuje prvá sekcia a vedú v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011.

Na päty sa im snažia šliapať zatiaľ druhí Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom. „Je to o niečo lepšie ako včera, ale nie je to žiadne víťazstvo. Auto nefunguje tak, ako by sme chceli. Nedarí sa nám nastaviť podvozok na tieto trate. Snažime sa ísť čo najrýchlejšie. Pred nami je o pár sekúnd Kajetanowicz. Musíme to stiahnuť. Potrebujeme dôjsť do cieľa a získať body, aby sme zostali v hre o titul,“ zhodnotil Jaro Melichárek.

Grzyb po chybe končí

Jeho veľkí súperi v boji o celkové prvenstvo v slovenskom šampionáte sú už mimo hry. Grzegorz Grzyb a Pawiel Siatkowski v piatok suverénne vyhrali a aj dnes začali sľubne, keď po úvodnom meranom úseku im patrila druhá priečka. Ich Peugeot 207 S2000 však na cieľovú rampu nevyjde.

„Od začiatku sme si išli svoje tempo - ani rýchlo, ani pomaly. Na RS2 som urobil malú chybu. V pravej odbočke som kolesom ľahko vyšiel mimo cesty. Bolo tam však mokro a auto stiahlo do priekopy. Nemohli sme odtiaľ vyjsť. Bohužiaľ, stratili sme to, na čom sme pracovali. Je to škoda, lebo sme boli rýchli a veľmi sme potrebovali získať body. Budeme bojovať až do konca šampionátu,“ povedal Grzegorz Grzyb.

Skončil aj Béreš

Jozef Béreš jun. s Róbertom Mullerom zažili krízovú situáciu už ráno. „Prebrzdili sme jednu odbočku, kde diváci - podobne ako minulý rok - vysypali štrk. Stalo sa to v T-križovatke, pred ktorou sme išli asi 200 km/h. Samozrejme sa nám nepodarilo dobrzdiť. Našťastie sme do ničoho nenarazili, ale vypol sa motor a stratili sme tam asi 20-30 sekúnd,“ posťažoval sa jazdec.

Ďalšie problémy na seba nenechali dlho čakať: „Zároveň nám praskla hadica od hydrauliky a auto prestalo radiť i zatáčať. Na skúške začala šmýkať spojka - mastná od vytekajúceho oleja. V tretej sa nám len tak tak podarilo vyjsť do kopca. Najhorší bol prejazd nejakých 40 km do Rzeszowa, mysleli sme si, že nedôjdeme. Skúšame opraviť auto, ak to nevyjde, bohužial pôjdeme domov.“ Mechanikom sa v 30-minútovom servise Bérešovu Fabiu WRC napokon nepodarilo opraviť.

Dominujú Poliaci

Popredné priečky opäť okupujú poľské posádky. Za Kajetanowiczom a Melichárkom jazdia na treťom mieste Maciej Rzeznik s Jaroslawom Baranom na Peugeote 207 S2000, štvrtí sú Michal Bebenek a Maciej Wilk s Mitsubishi Lancer EVO X a piati Wojciech Chuchala s Kamilom Hellerom na Subaru Impreza.

V elitnej desiatke je už iba jedna slovenská dvojica - ôsmi Igor Drotár a Vlado Bánoci so Subaru Impreza WRC. „V prvej aj druhej skúške sa mi nevyhli malé jazdecké chyby. Museli sme cúvať a reštartovať zhasnutý motor. V tretej sme už nechybovali a hneď sa to odrazilo na dosiahnutom čase. Polepšili sme si aj v priebežnom hodnotení súťaže,“ uviedol Igor Drotár.

Medzi už nepokračujúcimi dvojicami sú bratia Lapdavskí (výlet mimo trať - poškodené koleso), Martin Koči s Imrichom Ferenczom, Tibor Šamo a Jozef Tischler i Poliaci Rafal Janczak a Tomasz Sadlik.

20. Rajd Rzeszowski II - neoficiálne poradie po RS3:
1. Kajetanowicz/Baran (PL) Subaru Impreza 20:46,4 min., 2. Melichárek/Lasevič (SR/ČR) Mitsubishi Lancer WRC 05 +17,8 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +20,2, 4. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +26,7, 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +42,6, 6. Orsák/Novák (ČR) +1:02,5 min., 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +1:30,4, 8. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +1:42,9, 9. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +2:04,4, 10. Gryc/Kusnierz (PL) Citroen C2 R2 +2:08,6.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  10. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  1. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  2. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  7. Vysoká hra o súdne trovy
  8. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 247
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 214
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 746
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 315
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 746
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 553
  7. Splnený sen 2 132
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 459
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 239
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 072

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Facky, traumy, málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Znova sa hovorí o pôrodoch, ozývajú sa traumatizované ženy.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

KOMENTÁRE

Rusi majú radi teplo. Moja žena spí v ponožkách

Marc Bennetts je jedným z top pozorovateľov ruskej reality.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.