RZESZOW. Jozef Béreš junior pri vjazde do servisnej zóny dúfal, že sa mechanikom podarí odstrániť problémy s hydraulikou na jeho Škode Fabia WRC, ale márne. Jazdec po vypršaní časového limitu síce chcel vyjsť zo servisu, rýchlo však pochopil, že by ďaleko nedošiel, a tak odstúpil.
Melichárek druhý
To bola voda na mlyn pre Jaroslava Melichárka s Richardom Lasevičom a ich Mitsubishi Lancer WRC 05, aby zdramatizovali súboj o titul majstrov Slovenska. Ich súperi boli mimo hry, keďže Grzyb vypadol hneď ráno. Melichárek si trúfal na víťazstvo, aby získal maximum bodov, no zdolať suverénne jazdiacich Poliakov Kajetana Kajetanowicza a Jaroslawa Barana v Subaru Impreza nedokázal a skončil druhý. „Naše auto podvozkom nestíha na novšie. Wéercéčko mi je nanič na takýchto skúškach, kde potrebujem dobrý podvozok,“ zhodnotil Jaro Melichárek.
Víťazstvo putuje do Poľska
Prvý Kajetanowicz bol, pochopiteľne, spokojný a rozdával úsmevy na všetky strany. „Včera sme mali problémy s prevodovkou už na prvej skúške. Dnešok bol skvelý, fenomenálny, fantastický... Zviedol som tesný súboj s Bouffierom o prvenstvo v hodnotení poľských majstrovstiev. Okolo trate bolo veľa divákov, ktorí ma mohutne podporovali. Som šťastný, že sa mi podarilo vyhrať aj v rámci slovenských majstrovstiev. Uvidíme sa v Košiciach,“ povedal Kajetan Kajetanowicz.
Aj tretie miesto v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011, putuje do poľských rúk. Zaslúžili sa o to Maciej Rzeznik a Przemyszlaw Mazur v kokpite Peugeotu 207 S2000. Za nimi až do posledných metrov vrcholil súboj o štvrtú priečku. S náskokom 1,4 sekundy ju získali Michal Bebenek a Maciej Wilk s Mitsubishi Lancer EVO X. Piata pozícia padla do rúk Wojciecha Chuchalu s Kamilom Hellerom (Subaru Impreza).
V absolútnom poradí dominoval Bouffier
Igor Drotár a Vlado Bánoci na Subaru Impreza WRC boli popri Melichárkovi druhými reprezentantmi Slovenska v prvej desiatke (hoci jazdia s českými licenciami). Na náročných a neznámych tratiach to ani oni nemali jednoduché. Nakoniec si v závere dokázali polepšiť aspoň na šieste miesto. „Bola to veľmi rýchla a náročná súťaž. Zažili sme mnoho situácií, kde sme mohli poškodiť auto i seba. Auto bolo skvelé, ale my sme robili chybičky. Nejaké výlety mimo trať a následná potreba reštartovať motor nás stáli minútu až dve.“
Poradia v jednotlivých triedach ovplyvnili početné problémy posádok a odstúpenia. Popredné priečky zbieral ten, kto došiel do cieľa a vzájomné rozdiely medzi súťažiacimi sa natiahli na niekoľko minút. Tesný rozdiel medzi prvým a druhým je len v triede 6, kde Markowski s Machelom o 5,6 sekundy porazili svojich poľských krajanov Gryca s Kusnierzom.
Do absolútneho poradia 20. Rajdu Rzeszowski sa zaratúvali oba dni. Suverénne, s takmer s 2,5-minútovým náskokom ho ovládli Francúzi Bryan Bouffier - Xavier Panseri s Peugeotom 207 S2000. Rovnaký špeciál skončil aj na druhej pozícii. V jeho kokpite sedeli Maciej Rzeznik s Tomaszom Mazurom. Bronz získali Michal Solowow a Maciej Baran s Fordom Fiesta S2000.
20. Rajd Rzeszowski – neoficiálne absolútne poradie:
1. Bouffier/Panseri (FR) Peugeot 207 S2000 1:23:24.2 h, 2. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +2:25.8, 3. Solowow/Baran (PL) FORD Fiesta S2000 +2:37,2, 4. Kuchar/Dymurski (PL) Mitsubishi Lancer Evo V. +2:46,4, 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza STi TMR +3:10,2, 6. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer Evo X +3:49,5, 7. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +5:39,3, 8. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +6:34,0, 9. Kujawski/Zegarmistrz (PL) Renault Clio R3 +8:14,6, 10. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 Max +8:34,7.
Neoficiálne poradie v rámci majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:
1. Kajetanowicz/Baran (PL) Subaru Impreza 41:16,1 min., 2. Melichárek/Lasevič (SR/ČR) Mitsubishi Lancer WRC 05 +36,8 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +53,3, 4. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +1:26,6 min., 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +1:28,0, 6. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +3:01,6, 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +3:16,0, 8. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +4:04,8, 9. Kornicki/Hundla (PL) Citroen C2R2 Max + 4:37,5, 10. Ondrej/Gomori (SR) Mitsubishi Lancer EVO VI + 4:53,7.
Víťazi jednotlivých tried
11: Melichárek/Lasevoič (Mitsubishi Lancer WRC05)
2: Kajetanowicz/Baran (Subaru Impreza TMR)
3: Chuchala/Heller (Subaru Impreza STi TMR)
5: Chmielewski/Dachowski (Citroen DS3)
6: Markowski/Machela (Citroen C2 R2 Max)
7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia 16V)
F3: Žeňuch/Bačinský (Nissan Sunny GTi)
F4: Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer EVO X)