SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
SME V RELY

Po Rzeszowe je boj o titul otvorený

Z troch favoritov na zisk titulu majstra Slovenska došiel do cieľa druhého dňa Rajdu Rzeszowski iba jediný. Situácia sa tak pred záverečným podujatím v Košiciach ešte viac zdramatizovala.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

RZESZOW. Jozef Béreš junior pri vjazde do servisnej zóny dúfal, že sa mechanikom podarí odstrániť problémy s hydraulikou na jeho Škode Fabia WRC, ale márne. Jazdec po vypršaní časového limitu síce chcel vyjsť zo servisu, rýchlo však pochopil, že by ďaleko nedošiel, a tak odstúpil.

Melichárek druhý

To bola voda na mlyn pre Jaroslava Melichárka s Richardom Lasevičom a ich Mitsubishi Lancer WRC 05, aby zdramatizovali súboj o titul majstrov Slovenska. Ich súperi boli mimo hry, keďže Grzyb vypadol hneď ráno. Melichárek si trúfal na víťazstvo, aby získal maximum bodov, no zdolať suverénne jazdiacich Poliakov Kajetana Kajetanowicza a Jaroslawa Barana v Subaru Impreza nedokázal a skončil druhý. „Naše auto podvozkom nestíha na novšie. Wéercéčko mi je nanič na takýchto skúškach, kde potrebujem dobrý podvozok,“ zhodnotil Jaro Melichárek.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Víťazstvo putuje do Poľska

Prvý Kajetanowicz bol, pochopiteľne, spokojný a rozdával úsmevy na všetky strany. „Včera sme mali problémy s prevodovkou už na prvej skúške. Dnešok bol skvelý, fenomenálny, fantastický... Zviedol som tesný súboj s Bouffierom o prvenstvo v hodnotení poľských majstrovstiev. Okolo trate bolo veľa divákov, ktorí ma mohutne podporovali. Som šťastný, že sa mi podarilo vyhrať aj v rámci slovenských majstrovstiev. Uvidíme sa v Košiciach,“ povedal Kajetan Kajetanowicz.

Aj tretie miesto v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011, putuje do poľských rúk. Zaslúžili sa o to Maciej Rzeznik a Przemyszlaw Mazur v kokpite Peugeotu 207 S2000. Za nimi až do posledných metrov vrcholil súboj o štvrtú priečku. S náskokom 1,4 sekundy ju získali Michal Bebenek a Maciej Wilk s Mitsubishi Lancer EVO X. Piata pozícia padla do rúk Wojciecha Chuchalu s Kamilom Hellerom (Subaru Impreza).

Skryť Vypnúť reklamu

V absolútnom poradí dominoval Bouffier

Igor Drotár a Vlado Bánoci na Subaru Impreza WRC boli popri Melichárkovi druhými reprezentantmi Slovenska v prvej desiatke (hoci jazdia s českými licenciami). Na náročných a neznámych tratiach to ani oni nemali jednoduché. Nakoniec si v závere dokázali polepšiť aspoň na šieste miesto. „Bola to veľmi rýchla a náročná súťaž. Zažili sme mnoho situácií, kde sme mohli poškodiť auto i seba. Auto bolo skvelé, ale my sme robili chybičky. Nejaké výlety mimo trať a následná potreba reštartovať motor nás stáli minútu až dve.“

Poradia v jednotlivých triedach ovplyvnili početné problémy posádok a odstúpenia. Popredné priečky zbieral ten, kto došiel do cieľa a vzájomné rozdiely medzi súťažiacimi sa natiahli na niekoľko minút. Tesný rozdiel medzi prvým a druhým je len v triede 6, kde Markowski s Machelom o 5,6 sekundy porazili svojich poľských krajanov Gryca s Kusnierzom.

Skryť Vypnúť reklamu

Do absolútneho poradia 20. Rajdu Rzeszowski sa zaratúvali oba dni. Suverénne, s takmer s 2,5-minútovým náskokom ho ovládli Francúzi Bryan Bouffier - Xavier Panseri s Peugeotom 207 S2000. Rovnaký špeciál skončil aj na druhej pozícii. V jeho kokpite sedeli Maciej Rzeznik s Tomaszom Mazurom. Bronz získali Michal Solowow a Maciej Baran s Fordom Fiesta S2000.

20. Rajd Rzeszowski – neoficiálne absolútne poradie:
1. Bouffier/Panseri (FR) Peugeot 207 S2000 1:23:24.2 h, 2. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +2:25.8, 3. Solowow/Baran (PL) FORD Fiesta S2000 +2:37,2, 4. Kuchar/Dymurski (PL) Mitsubishi Lancer Evo V. +2:46,4, 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza STi TMR +3:10,2, 6. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer Evo X +3:49,5, 7. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +5:39,3, 8. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +6:34,0, 9. Kujawski/Zegarmistrz (PL) Renault Clio R3 +8:14,6, 10. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 Max +8:34,7.

Neoficiálne poradie v rámci majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:
1. Kajetanowicz/Baran (PL) Subaru Impreza 41:16,1 min., 2. Melichárek/Lasevič (SR/ČR) Mitsubishi Lancer WRC 05 +36,8 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +53,3, 4. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +1:26,6 min., 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +1:28,0, 6. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +3:01,6, 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +3:16,0, 8. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +4:04,8, 9. Kornicki/Hundla (PL) Citroen C2R2 Max + 4:37,5, 10. Ondrej/Gomori (SR) Mitsubishi Lancer EVO VI + 4:53,7.

Skryť Vypnúť reklamu

Víťazi jednotlivých tried
11: Melichárek/Lasevoič (Mitsubishi Lancer WRC05)
2: Kajetanowicz/Baran (Subaru Impreza TMR)
3: Chuchala/Heller (Subaru Impreza STi TMR)
5: Chmielewski/Dachowski (Citroen DS3)
6: Markowski/Machela (Citroen C2 R2 Max)
7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia 16V)
F3: Žeňuch/Bačinský (Nissan Sunny GTi)
F4: Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer EVO X)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 480
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 035
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 816
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 376
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 933
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 874
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 307
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 179
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 036
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 917
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

11 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

1 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan