NOVINKY

Suzuki Swift Sport čerpá z tradícií

Keď niečo funguje, netreba to meniť. Nový Swift Sport preto stavia na základoch predchodcov. Pribudol však výkon, krútiaci moment, šesťstupňová prevodovka, lepší podvozok i bezpečnostná výbava.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Kompaktné rozmery, jednoduchá technika, dostatočný výkon a prijateľná cena - to je osvedčený recept Suzuki na malý rýchly hatchback. Dôkaz, že funguje, netreba hľadať ďaleko. Stovky amatérskych pretekárov cez víkendy šantia na okruhoch, slalomoch či súťažiach práve za volantom niektorého z troch generácií športových Swiftov.

Ten najnovší oficiálne predstavia v polovici septembra na frankfurtskom autosalóne. Suzuki však v predstihu zverejnilo prvú fotografiu novinky a tiež niekoľko informácií týkajúcich sa techniky.

Navonok nenápadný

Nový Swift Sport - podobne ako jeho predchodcovia - na prvý pohľad príliš neukazuje svoje schopnosti. Rozšírené blatníky ani výrazný spojler, ktoré charakterizovali štúdiu Suzuki S-Concept, sa do sériovej výroby nedostali.

Ako ukazuje prvá snímka, Sport sa od bežného Swiftu líši najmä výraznejším predným nárazníkom, malým spojlerom na tretích dverách, prednými svetlometmi s projektorovou technikou a zliatinovými diskami kolies.

Vidieť ho zozadu alebo nahliadnuť do interiéru nám Suzuki zatiaľ nedovolilo. Zato poodhalilo tabuľku s technickými údajmi. Správy o tom, že Swift Sport by vďaka spolupráci japonskej značky s Volkswagenom mal dostať motor 1,4 TSI, neboli pravdivé.

Atmosféra zostala, v prevodovke pribudla „šestka“

Konštruktéri zostali verní dnes čoraz vzácnejšej klasike v podobe atmosférického zážihového motora. Pod kapotou novinky pracuje modifikovaný agregát z predchodcu. Štvorvalec s kódovým označením M16A má objem 1,6 litra a dosahuje výkon 100 kW (136 k) pri 6900 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment s hodnotou 160 Nm vrcholí pri otáčkach 4400/min.

Doplňme, že predtým produkoval 92 kW (125 k) pri 6800 ot./min. a 148 Nm pri 4800 ot./min.

Dôležitou novinkou je použitie šesťstupňovej manuálnej prevodovky, vyvinutej špeciálne pre tento model. Hmotnosť auta, ani jeho dynamické parametre zatiaľ nepoznáme. Suzuki však avizuje prepracovaný podvozok a kompletnú bezpečnostnú výbavu, zahŕňajúcu sedem airbagov i stabilizačný systém ESP.

Takmer pred 30 rokmi...
Najšportovejší Swift kedysi neniesol označenie Sport, ale GTi. Prvá generácia vznikla v roku 1985 a poháňal ju štvorvalec 1,3 16V (70 kW/95 k).
Nástupca prišiel v roku 1989. Pod kapotou mal rovnaký agregát 1,3 16V G13B, ale so zvýšeným výkonom (74 kW/101 k). Na zadnej náprave sa objavili kotúčové brzdy. Pohotovostná hmotnosť vozidla predstavovala asi 790 kg.
Suzuki Swift Sport z roku 2005 sa stalo základom pre vznik súťažného špeciálu Swift S1600. Sériový model dosahoval výkon 92 kW (125 k). V porovnaní s predchodcom ale "pribral" celých 300 kg (vážil 1090 kg). Kilogramy navyše si vyžiadala najmä bezpečnostná výbava.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 697
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 506
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 918
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 181
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 763
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 140
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 043
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 942
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 728
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Čo je populizmus a prečo ho možno budeme potrebovať?

Ak ste si mysleli, že viete, čo je populizmus, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa mýlili.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

DOMOV

Danko: Ak nedáme energetiku do poriadku, v koalícii nebudem

Šéf SNS hovoril o trestnoprávnom dopade.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop