NOVINKY

Suzuki Swift Sport čerpá z tradícií

Keď niečo funguje, netreba to meniť. Nový Swift Sport preto stavia na základoch predchodcov. Pribudol však výkon, krútiaci moment, šesťstupňová prevodovka, lepší podvozok i bezpečnostná výbava.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Kompaktné rozmery, jednoduchá technika, dostatočný výkon a prijateľná cena - to je osvedčený recept Suzuki na malý rýchly hatchback. Dôkaz, že funguje, netreba hľadať ďaleko. Stovky amatérskych pretekárov cez víkendy šantia na okruhoch, slalomoch či súťažiach práve za volantom niektorého z troch generácií športových Swiftov.

Ten najnovší oficiálne predstavia v polovici septembra na frankfurtskom autosalóne. Suzuki však v predstihu zverejnilo prvú fotografiu novinky a tiež niekoľko informácií týkajúcich sa techniky.

Navonok nenápadný

Nový Swift Sport - podobne ako jeho predchodcovia - na prvý pohľad príliš neukazuje svoje schopnosti. Rozšírené blatníky ani výrazný spojler, ktoré charakterizovali štúdiu Suzuki S-Concept, sa do sériovej výroby nedostali.

Ako ukazuje prvá snímka, Sport sa od bežného Swiftu líši najmä výraznejším predným nárazníkom, malým spojlerom na tretích dverách, prednými svetlometmi s projektorovou technikou a zliatinovými diskami kolies.

Vidieť ho zozadu alebo nahliadnuť do interiéru nám Suzuki zatiaľ nedovolilo. Zato poodhalilo tabuľku s technickými údajmi. Správy o tom, že Swift Sport by vďaka spolupráci japonskej značky s Volkswagenom mal dostať motor 1,4 TSI, neboli pravdivé.

Atmosféra zostala, v prevodovke pribudla „šestka“

Konštruktéri zostali verní dnes čoraz vzácnejšej klasike v podobe atmosférického zážihového motora. Pod kapotou novinky pracuje modifikovaný agregát z predchodcu. Štvorvalec s kódovým označením M16A má objem 1,6 litra a dosahuje výkon 100 kW (136 k) pri 6900 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment s hodnotou 160 Nm vrcholí pri otáčkach 4400/min.

Doplňme, že predtým produkoval 92 kW (125 k) pri 6800 ot./min. a 148 Nm pri 4800 ot./min.

Dôležitou novinkou je použitie šesťstupňovej manuálnej prevodovky, vyvinutej špeciálne pre tento model. Hmotnosť auta, ani jeho dynamické parametre zatiaľ nepoznáme. Suzuki však avizuje prepracovaný podvozok a kompletnú bezpečnostnú výbavu, zahŕňajúcu sedem airbagov i stabilizačný systém ESP.

Takmer pred 30 rokmi...
Najšportovejší Swift kedysi neniesol označenie Sport, ale GTi. Prvá generácia vznikla v roku 1985 a poháňal ju štvorvalec 1,3 16V (70 kW/95 k).
Nástupca prišiel v roku 1989. Pod kapotou mal rovnaký agregát 1,3 16V G13B, ale so zvýšeným výkonom (74 kW/101 k). Na zadnej náprave sa objavili kotúčové brzdy. Pohotovostná hmotnosť vozidla predstavovala asi 790 kg.
Suzuki Swift Sport z roku 2005 sa stalo základom pre vznik súťažného špeciálu Swift S1600. Sériový model dosahoval výkon 92 kW (125 k). V porovnaní s predchodcom ale "pribral" celých 300 kg (vážil 1090 kg). Kilogramy navyše si vyžiadala najmä bezpečnostná výbava.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  3. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  4. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  5. Zábavný aj sebavedomý
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  7. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  8. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  9. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  3. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  4. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  5. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  6. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  7. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  8. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  9. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  10. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 25 888
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 6 086
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 4 781
  4. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 4 158
  5. Zábavný aj sebavedomý 3 783
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 3 443
  7. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 333
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 167
  9. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 3 089
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 371

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Golfista, ktorý sa vzoprel Mečiarovi (profil Františka Gauliedera)

Minulý rok uplynulo 20 rokov odvtedy, ako parlament protiprávne zbavil Františka Gauliedera mandátu. Exposlanec v sobotu nadránom zomrel.

PLUS

Bezdomovec, ktorý pil drahé víno a 42-krát daroval krv

Štefan Karner žil osem rokov na ulici. Netradične.

NITRA

Bývalého poslanca parlamentu Gauliedera našli mŕtveho

Príčiny smrti vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Classic Show Brno 2017 je komorný veľtrh, plný hviezd

Classic Show nebýva veľká výstava, no organizátorom sa tam zvyčajne podarí pritiahnuť zaujímavé exponáty.

Každé štvrté auto predané v Európe je SUV

Najpopulárnejšie sú stále malé mestské autá.

Piatkovú dopravu skomplikoval havarovaný kamión

Pri križovatke Blatné sa ráno prevrátil kamión.

Maťo Homola stavil na nový tím a nové auto

Po úspešnej sezóne v TCR bude slovenský pretekár, Maťo Homola, obhajovať výborné 5. miesto.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop