SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Suzuki Swift Sport čerpá z tradícií

Keď niečo funguje, netreba to meniť. Nový Swift Sport preto stavia na základoch predchodcov. Pribudol však výkon, krútiaci moment, šesťstupňová prevodovka, lepší podvozok i bezpečnostná výbava.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Kompaktné rozmery, jednoduchá technika, dostatočný výkon a prijateľná cena - to je osvedčený recept Suzuki na malý rýchly hatchback. Dôkaz, že funguje, netreba hľadať ďaleko. Stovky amatérskych pretekárov cez víkendy šantia na okruhoch, slalomoch či súťažiach práve za volantom niektorého z troch generácií športových Swiftov.

Ten najnovší oficiálne predstavia v polovici septembra na frankfurtskom autosalóne. Suzuki však v predstihu zverejnilo prvú fotografiu novinky a tiež niekoľko informácií týkajúcich sa techniky.

Navonok nenápadný

Nový Swift Sport - podobne ako jeho predchodcovia - na prvý pohľad príliš neukazuje svoje schopnosti. Rozšírené blatníky ani výrazný spojler, ktoré charakterizovali štúdiu Suzuki S-Concept, sa do sériovej výroby nedostali.

Ako ukazuje prvá snímka, Sport sa od bežného Swiftu líši najmä výraznejším predným nárazníkom, malým spojlerom na tretích dverách, prednými svetlometmi s projektorovou technikou a zliatinovými diskami kolies.

Vidieť ho zozadu alebo nahliadnuť do interiéru nám Suzuki zatiaľ nedovolilo. Zato poodhalilo tabuľku s technickými údajmi. Správy o tom, že Swift Sport by vďaka spolupráci japonskej značky s Volkswagenom mal dostať motor 1,4 TSI, neboli pravdivé.

Atmosféra zostala, v prevodovke pribudla „šestka“

Konštruktéri zostali verní dnes čoraz vzácnejšej klasike v podobe atmosférického zážihového motora. Pod kapotou novinky pracuje modifikovaný agregát z predchodcu. Štvorvalec s kódovým označením M16A má objem 1,6 litra a dosahuje výkon 100 kW (136 k) pri 6900 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment s hodnotou 160 Nm vrcholí pri otáčkach 4400/min.

Doplňme, že predtým produkoval 92 kW (125 k) pri 6800 ot./min. a 148 Nm pri 4800 ot./min.

Dôležitou novinkou je použitie šesťstupňovej manuálnej prevodovky, vyvinutej špeciálne pre tento model. Hmotnosť auta, ani jeho dynamické parametre zatiaľ nepoznáme. Suzuki však avizuje prepracovaný podvozok a kompletnú bezpečnostnú výbavu, zahŕňajúcu sedem airbagov i stabilizačný systém ESP.

Takmer pred 30 rokmi...
Najšportovejší Swift kedysi neniesol označenie Sport, ale GTi. Prvá generácia vznikla v roku 1985 a poháňal ju štvorvalec 1,3 16V (70 kW/95 k).
Nástupca prišiel v roku 1989. Pod kapotou mal rovnaký agregát 1,3 16V G13B, ale so zvýšeným výkonom (74 kW/101 k). Na zadnej náprave sa objavili kotúčové brzdy. Pohotovostná hmotnosť vozidla predstavovala asi 790 kg.
Suzuki Swift Sport z roku 2005 sa stalo základom pre vznik súťažného špeciálu Swift S1600. Sériový model dosahoval výkon 92 kW (125 k). V porovnaní s predchodcom ale "pribral" celých 300 kg (vážil 1090 kg). Kilogramy navyše si vyžiadala najmä bezpečnostná výbava.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  4. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  5. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  6. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  7. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  8. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  9. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 491
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 073
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 813
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 591
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 372
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 5 458
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 4 660
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 115
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 310
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kateřina Trávničková vystupuje verejne na instagrame @kate.travnicek, kde sa venuje najmä informovaniu o výchove detí. Má vyštudovanú lingvistiku a andragogiku. Momentálne je v psychoterapeutickom výcviku. Fascinujú ju neurovedy.

Kate Trávničková chápe strach antivaxerov.


24. nov
Peter Schut.

Český prezident zaviedol rituál, na ktorý nemá oporu v ústave.


5 h
Ruské vojenské cvičenie v Nižnom Novgorode zo septembra.

Za pučom vidí Zelenskyj aj Moskvu.


29. nov
Skriňa s liekmi na jednotke intenzívnej starostlivosti v COVID červenej zóne na Klinike pneumológie a ftizeológie I. Slovenskej zdravotníckej univerzity (SZU) a Univerzitnej nemocnice Bratislava (UNB) v Ružinove.

Porovnali sme ich v štyroch kategóriách.


28. nov

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


6 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Jozef Rybár: Dôchodca kontra politici
  2. Martina Paulenová: Na čo frflú rodičia na materskej dovolenke?
  3. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  4. Andy Nosko: Dysfunkcia mozgu Igora Matoviča ako časovaná bomba
  5. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  6. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  7. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  8. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 196
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 813
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 6 441
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 946
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 886
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 317
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 028
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 852
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu