NOVINKY

Suzuki Swift Sport čerpá z tradícií

Keď niečo funguje, netreba to meniť. Nový Swift Sport preto stavia na základoch predchodcov. Pribudol však výkon, krútiaci moment, šesťstupňová prevodovka, lepší podvozok i bezpečnostná výbava.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Kompaktné rozmery, jednoduchá technika, dostatočný výkon a prijateľná cena - to je osvedčený recept Suzuki na malý rýchly hatchback. Dôkaz, že funguje, netreba hľadať ďaleko. Stovky amatérskych pretekárov cez víkendy šantia na okruhoch, slalomoch či súťažiach práve za volantom niektorého z troch generácií športových Swiftov.

Ten najnovší oficiálne predstavia v polovici septembra na frankfurtskom autosalóne. Suzuki však v predstihu zverejnilo prvú fotografiu novinky a tiež niekoľko informácií týkajúcich sa techniky.

Navonok nenápadný

Nový Swift Sport - podobne ako jeho predchodcovia - na prvý pohľad príliš neukazuje svoje schopnosti. Rozšírené blatníky ani výrazný spojler, ktoré charakterizovali štúdiu Suzuki S-Concept, sa do sériovej výroby nedostali.

Ako ukazuje prvá snímka, Sport sa od bežného Swiftu líši najmä výraznejším predným nárazníkom, malým spojlerom na tretích dverách, prednými svetlometmi s projektorovou technikou a zliatinovými diskami kolies.

Vidieť ho zozadu alebo nahliadnuť do interiéru nám Suzuki zatiaľ nedovolilo. Zato poodhalilo tabuľku s technickými údajmi. Správy o tom, že Swift Sport by vďaka spolupráci japonskej značky s Volkswagenom mal dostať motor 1,4 TSI, neboli pravdivé.

Atmosféra zostala, v prevodovke pribudla „šestka“

Konštruktéri zostali verní dnes čoraz vzácnejšej klasike v podobe atmosférického zážihového motora. Pod kapotou novinky pracuje modifikovaný agregát z predchodcu. Štvorvalec s kódovým označením M16A má objem 1,6 litra a dosahuje výkon 100 kW (136 k) pri 6900 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment s hodnotou 160 Nm vrcholí pri otáčkach 4400/min.

Doplňme, že predtým produkoval 92 kW (125 k) pri 6800 ot./min. a 148 Nm pri 4800 ot./min.

Dôležitou novinkou je použitie šesťstupňovej manuálnej prevodovky, vyvinutej špeciálne pre tento model. Hmotnosť auta, ani jeho dynamické parametre zatiaľ nepoznáme. Suzuki však avizuje prepracovaný podvozok a kompletnú bezpečnostnú výbavu, zahŕňajúcu sedem airbagov i stabilizačný systém ESP.

Takmer pred 30 rokmi...
Najšportovejší Swift kedysi neniesol označenie Sport, ale GTi. Prvá generácia vznikla v roku 1985 a poháňal ju štvorvalec 1,3 16V (70 kW/95 k).
Nástupca prišiel v roku 1989. Pod kapotou mal rovnaký agregát 1,3 16V G13B, ale so zvýšeným výkonom (74 kW/101 k). Na zadnej náprave sa objavili kotúčové brzdy. Pohotovostná hmotnosť vozidla predstavovala asi 790 kg.
Suzuki Swift Sport z roku 2005 sa stalo základom pre vznik súťažného špeciálu Swift S1600. Sériový model dosahoval výkon 92 kW (125 k). V porovnaní s predchodcom ale "pribral" celých 300 kg (vážil 1090 kg). Kilogramy navyše si vyžiadala najmä bezpečnostná výbava.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 005
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 161
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 493
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 333
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 290
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 898
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 525
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 699
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 123
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 072

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Kiska, Kaliňák či Matovič. Ako reagujú politici na návrh na rozpustenie ĽSNS

Smer pripomína Adolfa Hitlera, Most-híd hovorí o logickom kroku.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.