NOVINKY

Suzuki Swift Sport čerpá z tradícií

Keď niečo funguje, netreba to meniť. Nový Swift Sport preto stavia na základoch predchodcov. Pribudol však výkon, krútiaci moment, šesťstupňová prevodovka, lepší podvozok i bezpečnostná výbava.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Kompaktné rozmery, jednoduchá technika, dostatočný výkon a prijateľná cena - to je osvedčený recept Suzuki na malý rýchly hatchback. Dôkaz, že funguje, netreba hľadať ďaleko. Stovky amatérskych pretekárov cez víkendy šantia na okruhoch, slalomoch či súťažiach práve za volantom niektorého z troch generácií športových Swiftov.

Ten najnovší oficiálne predstavia v polovici septembra na frankfurtskom autosalóne. Suzuki však v predstihu zverejnilo prvú fotografiu novinky a tiež niekoľko informácií týkajúcich sa techniky.

Navonok nenápadný

Nový Swift Sport - podobne ako jeho predchodcovia - na prvý pohľad príliš neukazuje svoje schopnosti. Rozšírené blatníky ani výrazný spojler, ktoré charakterizovali štúdiu Suzuki S-Concept, sa do sériovej výroby nedostali.

Ako ukazuje prvá snímka, Sport sa od bežného Swiftu líši najmä výraznejším predným nárazníkom, malým spojlerom na tretích dverách, prednými svetlometmi s projektorovou technikou a zliatinovými diskami kolies.

Vidieť ho zozadu alebo nahliadnuť do interiéru nám Suzuki zatiaľ nedovolilo. Zato poodhalilo tabuľku s technickými údajmi. Správy o tom, že Swift Sport by vďaka spolupráci japonskej značky s Volkswagenom mal dostať motor 1,4 TSI, neboli pravdivé.

Atmosféra zostala, v prevodovke pribudla „šestka“

Konštruktéri zostali verní dnes čoraz vzácnejšej klasike v podobe atmosférického zážihového motora. Pod kapotou novinky pracuje modifikovaný agregát z predchodcu. Štvorvalec s kódovým označením M16A má objem 1,6 litra a dosahuje výkon 100 kW (136 k) pri 6900 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment s hodnotou 160 Nm vrcholí pri otáčkach 4400/min.

Doplňme, že predtým produkoval 92 kW (125 k) pri 6800 ot./min. a 148 Nm pri 4800 ot./min.

Dôležitou novinkou je použitie šesťstupňovej manuálnej prevodovky, vyvinutej špeciálne pre tento model. Hmotnosť auta, ani jeho dynamické parametre zatiaľ nepoznáme. Suzuki však avizuje prepracovaný podvozok a kompletnú bezpečnostnú výbavu, zahŕňajúcu sedem airbagov i stabilizačný systém ESP.

Takmer pred 30 rokmi...
Najšportovejší Swift kedysi neniesol označenie Sport, ale GTi. Prvá generácia vznikla v roku 1985 a poháňal ju štvorvalec 1,3 16V (70 kW/95 k).
Nástupca prišiel v roku 1989. Pod kapotou mal rovnaký agregát 1,3 16V G13B, ale so zvýšeným výkonom (74 kW/101 k). Na zadnej náprave sa objavili kotúčové brzdy. Pohotovostná hmotnosť vozidla predstavovala asi 790 kg.
Suzuki Swift Sport z roku 2005 sa stalo základom pre vznik súťažného špeciálu Swift S1600. Sériový model dosahoval výkon 92 kW (125 k). V porovnaní s predchodcom ale "pribral" celých 300 kg (vážil 1090 kg). Kilogramy navyše si vyžiadala najmä bezpečnostná výbava.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  2. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  3. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  5. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  7. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  8. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  1. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  2. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  3. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  4. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  5. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  6. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  7. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  8. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  10. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 543
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 475
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 4 016
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 615
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 254
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 050
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 2 900
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 704
  9. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 2 227
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 1 934

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

YouTuber GoGo: Mladí už nepozerajú večerné správy

Daniel Štrauch je najúspešnejší slovenský youtuber. Jeho tvorbu sleduje skoro 1,6 milióna ľudí na Slovensku a v Česku.

KOMENTÁRE

Čo spravili české večery s Putinom a dvadsať klamstiev

Aj českí diváci mohli sledovať Stona s Putinom.

ŽENA

Porodila doma: Verila som, že telo nepôjde samo proti sebe

Matka opisuje priebeh domáceho pôrodu svojej dcéry.

TECH

Vedci vyriešili tisícročnú záhadu jasnej nočnej žiary

Fenomén spomínajú už antické texty.

Neprehliadnite tiež

Pokuty v Česku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Body zbierajú iba miestni. Aké dopravné predpisy a pokuty má Česko

Pokuty v Maďarsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta vám príde aj za jazdu bez diaľničnej známky. Aké dopravné predpisy a pokuty má Maďarsko

Pokuty v Rakúsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta za rýchlosť vám môže prísť aj poštou. Aké dopravné predpisy a pokuty má Rakúsko

Seat predstavil malý crossover Arona

Arona je druhé z troch SUV, ktoré plánuje Seat vyrábať.