NOVINKY

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex: najúspornejší benzín v strednej triede

Opel Insignia dostal v rámci omladzovacej kúry nový zážihový turbomotor s objemom 1,4 litra. Ten v priemere spotrebuje menej ako šesť litrov benzínu na sto kilometrov.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Niekdajšie európske Auto roka sa po troch rokoch od uvedenia podrobilo omladzovacej kúre. Dizajnéri však dostali voľno, lebo Opel usúdil, že na úpravy vizáže je priskoro. A tak jedinými optickými zmenami sú nové zliatinové kolesá a modro-fialový metalický lak Luxor.

Do zoznamu príplatkovej výbavy pribudlo exkluzívne kožené čalúnenie Indian Night a navigačné systémy s mapovými podkladmi uloženými na SD kartách.

Namiesto „atmosféry“ s väčším objemom

Najvýznamnejšou novinkou je ekologicky ladený variant 1,4 Turbo ecoFlex, ktorý podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje 5,7 l/100 km a vyprodukuje 134 gramov emisií CO2 na kilometer. Pod kapotou by ste márne hľadali turbodiesel. Malý prepĺňaný zážihový štvorvalec dosahuje výkon 103 kW (140 k) a 200 Nm krútiaceho momentu.

Oba parametre sa na predné kolesá prenášajú prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Motor 1,4 Turbo zároveň v ponuke nahrádza atmosférickú jedna-osmičku (103 kW/140 k).

Pomáha aerodynamika i systém štart/stop

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex má plastové kryty na podvozku, využíva systém štart/stop i modifikovaný elektrický posilňovač riadenia a jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom rozmeru 225/50 R17. Aj vďaka týmto doplnkom je najúspornejším benzínovým zástupcom strednej triedy.

Dynamické parametre zostávajú dostatočné - zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 205 km/h.

Variant ecoFlex je k dispozícii nielen ako sedan, ale aj s karosériou kombi - Sports Tourer. V tomto prípade treba rátať s o málo vyššou kombinovanou spotrebou (5,9 l/100 km) i emisiami CO2 (139 g/km).

Viac výkonu, nižšia spotreba?

Rüsselsheimská automobilka v rámci omladzovacej kúry modifikovala aj prepĺňaný zážihový agregát, montovaný do verzie Insignia 2,0 Turbo 4x4. Úpravy mu priniesli nárast výkonu o 22 kW (30 k), o 50 Nm vyšší krútiaci moment a zároveň o 0,5 l/100 km menší apetít.

Jeho aktuálne parametre tak predstavujú 184 kW (250 k), 400 Nm, 8,4 l/100 km a 197 g CO2/km. K štandardnej výbave patrí systém štart/stop, zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou a automatickou prevodovkou.

Kamera v prednom nárazníku dostala novú funkciu. Pri rýchlostiach nad 40 km/h neustále vyhodnocuje vzdialenosť auta jazdiaceho pred Insigniou. V prípade, že sa rozostup zníži na kritické minimum, informuje vodiča optickým a akustickým signálom na prístrojovom paneli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 866
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 738
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 805
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 035
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 904
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 582
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 012
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 753
  9. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 725
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 433

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop