SME
reklama

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex: najúspornejší benzín v strednej triede

Opel Insignia dostal v rámci omladzovacej kúry nový zážihový turbomotor s objemom 1,4 litra. Ten v priemere spotrebuje menej ako šesť litrov benzínu na sto kilometrov.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Niekdajšie európske Auto roka sa po troch rokoch od uvedenia podrobilo omladzovacej kúre. Dizajnéri však dostali voľno, lebo Opel usúdil, že na úpravy vizáže je priskoro. A tak jedinými optickými zmenami sú nové zliatinové kolesá a modro-fialový metalický lak Luxor.

Do zoznamu príplatkovej výbavy pribudlo exkluzívne kožené čalúnenie Indian Night a navigačné systémy s mapovými podkladmi uloženými na SD kartách.

Namiesto „atmosféry“ s väčším objemom

Najvýznamnejšou novinkou je ekologicky ladený variant 1,4 Turbo ecoFlex, ktorý podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje 5,7 l/100 km a vyprodukuje 134 gramov emisií CO2 na kilometer. Pod kapotou by ste márne hľadali turbodiesel. Malý prepĺňaný zážihový štvorvalec dosahuje výkon 103 kW (140 k) a 200 Nm krútiaceho momentu.

Oba parametre sa na predné kolesá prenášajú prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Motor 1,4 Turbo zároveň v ponuke nahrádza atmosférickú jedna-osmičku (103 kW/140 k).

Pomáha aerodynamika i systém štart/stop

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex má plastové kryty na podvozku, využíva systém štart/stop i modifikovaný elektrický posilňovač riadenia a jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom rozmeru 225/50 R17. Aj vďaka týmto doplnkom je najúspornejším benzínovým zástupcom strednej triedy.

Dynamické parametre zostávajú dostatočné - zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 205 km/h.

Variant ecoFlex je k dispozícii nielen ako sedan, ale aj s karosériou kombi - Sports Tourer. V tomto prípade treba rátať s o málo vyššou kombinovanou spotrebou (5,9 l/100 km) i emisiami CO2 (139 g/km).

Viac výkonu, nižšia spotreba?

Rüsselsheimská automobilka v rámci omladzovacej kúry modifikovala aj prepĺňaný zážihový agregát, montovaný do verzie Insignia 2,0 Turbo 4x4. Úpravy mu priniesli nárast výkonu o 22 kW (30 k), o 50 Nm vyšší krútiaci moment a zároveň o 0,5 l/100 km menší apetít.

Jeho aktuálne parametre tak predstavujú 184 kW (250 k), 400 Nm, 8,4 l/100 km a 197 g CO2/km. K štandardnej výbave patrí systém štart/stop, zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou a automatickou prevodovkou.

Kamera v prednom nárazníku dostala novú funkciu. Pri rýchlostiach nad 40 km/h neustále vyhodnocuje vzdialenosť auta jazdiaceho pred Insigniou. V prípade, že sa rozostup zníži na kritické minimum, informuje vodiča optickým a akustickým signálom na prístrojovom paneli.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu