NOVINKY

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex: najúspornejší benzín v strednej triede

Opel Insignia dostal v rámci omladzovacej kúry nový zážihový turbomotor s objemom 1,4 litra. Ten v priemere spotrebuje menej ako šesť litrov benzínu na sto kilometrov.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Niekdajšie európske Auto roka sa po troch rokoch od uvedenia podrobilo omladzovacej kúre. Dizajnéri však dostali voľno, lebo Opel usúdil, že na úpravy vizáže je priskoro. A tak jedinými optickými zmenami sú nové zliatinové kolesá a modro-fialový metalický lak Luxor.

Do zoznamu príplatkovej výbavy pribudlo exkluzívne kožené čalúnenie Indian Night a navigačné systémy s mapovými podkladmi uloženými na SD kartách.

Namiesto „atmosféry“ s väčším objemom

Najvýznamnejšou novinkou je ekologicky ladený variant 1,4 Turbo ecoFlex, ktorý podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje 5,7 l/100 km a vyprodukuje 134 gramov emisií CO2 na kilometer. Pod kapotou by ste márne hľadali turbodiesel. Malý prepĺňaný zážihový štvorvalec dosahuje výkon 103 kW (140 k) a 200 Nm krútiaceho momentu.

Oba parametre sa na predné kolesá prenášajú prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Motor 1,4 Turbo zároveň v ponuke nahrádza atmosférickú jedna-osmičku (103 kW/140 k).

Pomáha aerodynamika i systém štart/stop

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex má plastové kryty na podvozku, využíva systém štart/stop i modifikovaný elektrický posilňovač riadenia a jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom rozmeru 225/50 R17. Aj vďaka týmto doplnkom je najúspornejším benzínovým zástupcom strednej triedy.

Dynamické parametre zostávajú dostatočné - zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 205 km/h.

Variant ecoFlex je k dispozícii nielen ako sedan, ale aj s karosériou kombi - Sports Tourer. V tomto prípade treba rátať s o málo vyššou kombinovanou spotrebou (5,9 l/100 km) i emisiami CO2 (139 g/km).

Viac výkonu, nižšia spotreba?

Rüsselsheimská automobilka v rámci omladzovacej kúry modifikovala aj prepĺňaný zážihový agregát, montovaný do verzie Insignia 2,0 Turbo 4x4. Úpravy mu priniesli nárast výkonu o 22 kW (30 k), o 50 Nm vyšší krútiaci moment a zároveň o 0,5 l/100 km menší apetít.

Jeho aktuálne parametre tak predstavujú 184 kW (250 k), 400 Nm, 8,4 l/100 km a 197 g CO2/km. K štandardnej výbave patrí systém štart/stop, zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou a automatickou prevodovkou.

Kamera v prednom nárazníku dostala novú funkciu. Pri rýchlostiach nad 40 km/h neustále vyhodnocuje vzdialenosť auta jazdiaceho pred Insigniou. V prípade, že sa rozostup zníži na kritické minimum, informuje vodiča optickým a akustickým signálom na prístrojovom paneli.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  4. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  6. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  7. Do we have "Sagans" in language education?
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  9. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  10. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 376
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 22 003
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 042
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 328
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 062
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 626
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 245
  8. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 104
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 596
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center 1 898

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Smeru sa nedarí zvrátiť pokles, nové strany výraznejšie nestúpli

Prieskum sa realizoval po ohlásení Kisku, že nebude opäť kandidovať.

EKONOMIKA

Slovensko je vo finále súboja o novú automobilku, tvrdí Kažimír

Môže u nás vyrásť piata automobilka.

EKONOMIKA

Fenomén McDonald´s, prečo Slováci obľubujú americký fastfood?

Fast food prekonáva doterajšie rekordy.

Neprehliadnite tiež

Medveď sa v USA vlámal do auta a zanechal po sebe spúšť

Podobných prípadov v americkom Connecticute pribúda.

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.