NOVINKY

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex: najúspornejší benzín v strednej triede

Opel Insignia dostal v rámci omladzovacej kúry nový zážihový turbomotor s objemom 1,4 litra. Ten v priemere spotrebuje menej ako šesť litrov benzínu na sto kilometrov.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Niekdajšie európske Auto roka sa po troch rokoch od uvedenia podrobilo omladzovacej kúre. Dizajnéri však dostali voľno, lebo Opel usúdil, že na úpravy vizáže je priskoro. A tak jedinými optickými zmenami sú nové zliatinové kolesá a modro-fialový metalický lak Luxor.

Do zoznamu príplatkovej výbavy pribudlo exkluzívne kožené čalúnenie Indian Night a navigačné systémy s mapovými podkladmi uloženými na SD kartách.

Namiesto „atmosféry“ s väčším objemom

Najvýznamnejšou novinkou je ekologicky ladený variant 1,4 Turbo ecoFlex, ktorý podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje 5,7 l/100 km a vyprodukuje 134 gramov emisií CO2 na kilometer. Pod kapotou by ste márne hľadali turbodiesel. Malý prepĺňaný zážihový štvorvalec dosahuje výkon 103 kW (140 k) a 200 Nm krútiaceho momentu.

Oba parametre sa na predné kolesá prenášajú prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Motor 1,4 Turbo zároveň v ponuke nahrádza atmosférickú jedna-osmičku (103 kW/140 k).

Pomáha aerodynamika i systém štart/stop

Insignia 1,4 Turbo ecoFlex má plastové kryty na podvozku, využíva systém štart/stop i modifikovaný elektrický posilňovač riadenia a jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom rozmeru 225/50 R17. Aj vďaka týmto doplnkom je najúspornejším benzínovým zástupcom strednej triedy.

Dynamické parametre zostávajú dostatočné - zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 205 km/h.

Variant ecoFlex je k dispozícii nielen ako sedan, ale aj s karosériou kombi - Sports Tourer. V tomto prípade treba rátať s o málo vyššou kombinovanou spotrebou (5,9 l/100 km) i emisiami CO2 (139 g/km).

Viac výkonu, nižšia spotreba?

Rüsselsheimská automobilka v rámci omladzovacej kúry modifikovala aj prepĺňaný zážihový agregát, montovaný do verzie Insignia 2,0 Turbo 4x4. Úpravy mu priniesli nárast výkonu o 22 kW (30 k), o 50 Nm vyšší krútiaci moment a zároveň o 0,5 l/100 km menší apetít.

Jeho aktuálne parametre tak predstavujú 184 kW (250 k), 400 Nm, 8,4 l/100 km a 197 g CO2/km. K štandardnej výbave patrí systém štart/stop, zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou a automatickou prevodovkou.

Kamera v prednom nárazníku dostala novú funkciu. Pri rýchlostiach nad 40 km/h neustále vyhodnocuje vzdialenosť auta jazdiaceho pred Insigniou. V prípade, že sa rozostup zníži na kritické minimum, informuje vodiča optickým a akustickým signálom na prístrojovom paneli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  2. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  3. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  4. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  5. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  6. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  7. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  8. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  10. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 468
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 456
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 151
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 5 993
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 949
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 661
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 642
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 281
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 365
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 894

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

KOMENTÁRE

Dočkáme sa ešte koalície Smeru s ĽSNS?

Za čiarou sú nielen Mizíkove dávne i nedávne výroky.

KOMENTÁRE

Danko si v Národnej rade otvoril čitáreň (Schutzov týždeň)

Smernicu z rezortu vnútra vyvinul sám Kaliňák.

Neprehliadnite tiež

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.

Opel Ampera-e má na jedno nabitie prejsť z Bratislavy do Košíc, lepšie mu je v meste (prvá jazda)

Tesla ukázala, že elektromobil môže byť sexi. Opel nám ukázal, že elektromobil môže byť dostupný a použiteľný.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop