BRATISLAVA. Niekdajšie európske Auto roka sa po troch rokoch od uvedenia podrobilo omladzovacej kúre. Dizajnéri však dostali voľno, lebo Opel usúdil, že na úpravy vizáže je priskoro. A tak jedinými optickými zmenami sú nové zliatinové kolesá a modro-fialový metalický lak Luxor.
Do zoznamu príplatkovej výbavy pribudlo exkluzívne kožené čalúnenie Indian Night a navigačné systémy s mapovými podkladmi uloženými na SD kartách.
Namiesto „atmosféry“ s väčším objemom
Najvýznamnejšou novinkou je ekologicky ladený variant 1,4 Turbo ecoFlex, ktorý podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje 5,7 l/100 km a vyprodukuje 134 gramov emisií CO2 na kilometer. Pod kapotou by ste márne hľadali turbodiesel. Malý prepĺňaný zážihový štvorvalec dosahuje výkon 103 kW (140 k) a 200 Nm krútiaceho momentu.
Oba parametre sa na predné kolesá prenášajú prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Motor 1,4 Turbo zároveň v ponuke nahrádza atmosférickú jedna-osmičku (103 kW/140 k).
Pomáha aerodynamika i systém štart/stop
Insignia 1,4 Turbo ecoFlex má plastové kryty na podvozku, využíva systém štart/stop i modifikovaný elektrický posilňovač riadenia a jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom rozmeru 225/50 R17. Aj vďaka týmto doplnkom je najúspornejším benzínovým zástupcom strednej triedy.
Dynamické parametre zostávajú dostatočné - zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť má hodnotu 205 km/h.
Variant ecoFlex je k dispozícii nielen ako sedan, ale aj s karosériou kombi - Sports Tourer. V tomto prípade treba rátať s o málo vyššou kombinovanou spotrebou (5,9 l/100 km) i emisiami CO2 (139 g/km).
Viac výkonu, nižšia spotreba?
Rüsselsheimská automobilka v rámci omladzovacej kúry modifikovala aj prepĺňaný zážihový agregát, montovaný do verzie Insignia 2,0 Turbo 4x4. Úpravy mu priniesli nárast výkonu o 22 kW (30 k), o 50 Nm vyšší krútiaci moment a zároveň o 0,5 l/100 km menší apetít.
Jeho aktuálne parametre tak predstavujú 184 kW (250 k), 400 Nm, 8,4 l/100 km a 197 g CO2/km. K štandardnej výbave patrí systém štart/stop, zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou a automatickou prevodovkou.
Kamera v prednom nárazníku dostala novú funkciu. Pri rýchlostiach nad 40 km/h neustále vyhodnocuje vzdialenosť auta jazdiaceho pred Insigniou. V prípade, že sa rozostup zníži na kritické minimum, informuje vodiča optickým a akustickým signálom na prístrojovom paneli.
Autor: fg