BRATISLAVA. Priaznivci značky Porsche pred niekoľkými rokmi ani len nepomysleli na to, že by sa v portfóliu "ich" automobilky mohlo objaviť športovo-úžitkové vozidlo. A hoci bol Cayenne spočiatku nechceným dieťaťom, jeho predajný úspech presvedčil aj tých najväčších odporcov SUV od Porsche.
SUV je prioritou
Týmto príbehom by sa rád inšpiroval britský výrobca Bentley. Legendárna značka, ktorá aktuálne patrí pod krídla koncernu VW Group, si svoj imidž zakladá na luxusných limuzínach, kupé a kabrioletoch, no vidina väčších ziskov ju núti koketovať s SUV-čkami.
Wolfgang Dürheimer, výkonný riaditeľ automobilky Bentley, potvrdil, že športovo-úžitkové vozidlo chcú naozaj vyrábať, dokonca je to ich prioritou. Údajne teraz čakajú na stanovisko vedenia koncernu - predpokladá sa, že bude kladné.
Techniku dodá koncern
SUV od Bentley dokonca už má svoje interné označenie - BY736. Konštruktéri však nezačnú pracovať na čistom papieri, to by náklady na vývoj zbytočne predražilo.
Chystaná novinka prevezme 60 až 75 percent dielov z trojlístka Audi Q7, Porsche Cayenne, VW Touareg. Malo by ísť hlavne o elektroniku, bezpečnostné systémy, brzdy, zavesenie kolies... Existujúcu platformu si Bentley upraví podľa vlastných potrieb, vrátane dĺžky rázvoru osí kolies.
Pod kapotou sa objaví hybridný systém, kombinujúci štvorlitrový osemvalec twin-turbo s elektromotorom, i turbodiesel.
Dürheimer uviedol, že SUV má byť najpredávanejším modelom značky Bentley. Jeho úlohou bude zvýšiť odbyt automobilky z 10 000 na 30 000 kusov ročne. Novinku zrejme prvýkrát predstavia v roku 2014.
Jediná skúsenosť? |
![]() |
Značka Bentley sa výrobou športovo-úžitkových áut doteraz nikdy významnejšie nezaoberala. Výnimkou bol rok 1994, kedy na špeciálnu objednávku brunejského sultána vzniklo šesť exemplárov modelu Bentley Dominator. Techniku pohonu 4x4 si vtedy konštruktéri Bentley požičali od Range Roveru. |
Autor: fg