SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Vo Svidníku bol prvý východniarsky autoslalom

Od vzniku seriálu AZ pneu AutoSlalom sa tento odohrával len na západnom Slovensku, napriek účastníkom z takmer celej krajiny. Prvý augustový víkend nastala zmena a v premiére sa jazdilo na východe.

(Zdroj: www.autoslalom.sk)

SVIDNÍK. Organizátori vyšli v ústrety hlasom, ktoré AutoSlalom volali na východ a pripravili prvé preteky na letisku nad Svidníkom. Aj keď počet štartujúcich nedosiahol očakávané minimum 50, zdá sa, že podujatie získalo dobrý základ pre ďalšie podujatie v Košickom a Prešovskom kraji.

Letisko Svidník ponúka skvelé podmienky pre tento motoršport. Perfektný hladký asfaltovo-živicový povrch, širokú a dlhú dráhu spoločne s pripájačkou. To dalo priestor vytvoriť veľmi rýchlu, no bezpečnú trať.

S dĺžkou 1350 m patrí v portfóliu medzi nadpriemerne dlhé, svojim charakterom však určite medzi najrýchlejšie aké Slovensko pozná. Za všetko hovorí priemerný čas cca 70 sekúnd alebo rekord trate 0:58,660, ktorý dal Michal Mydlo na Ford Focus RS II.

Východniarska premiéra

Napriek tomu, že na štart sa v sobotu postavilo len 44 jazdcov, zdá sa, že vznikol dobrý základ pre organizovanie ďalších pretekov seriálu AZ pneu AutoSlalom na východe SR. Vďaka patrí všetkým mediálnym partnerom aj nadšencom, ktorí nezištne pomáhali rôznymi spôsobmi preteky spropagovať.

Tiež novým traťovým komisárom z Košíc, vďaka ktorých kvalitnej práci preteky odsýpali rovnako rýchlo ako všade inde, kde sa organizujú. Práve neustály ruch a dobrá organizácia zanechali v jazdcoch dobré spomienky a zážitky, ktoré odporúčajú ďalším...

Slovensko trpí 20-percentnou absenciou

Nech sa preteky AZ pneu AutoSlalom pripravia kedykoľvek a kdekoľvek, pätina registrovaných jazdcov na štart nenastúpi. Organizátori tajne dúfali, že sa to týka len tradičných lokalít, presnejšie, že východniari budú verejný prísľub držať statočnejšie. No nestalo sa.

Z 55 predregistrovaných sa na štart dostavilo 44 jazdcov, teda presne -20%. Viacerí možno neprišli pre istú dávku nedôvery. Seriál AZ pneu AutoSlalom má niektoré špecifiká, na ktoré možno noví jazdci nie sú zvyknutí.

Napríklad, všetkým odporúčame, aby si na www.autoslalom.sk vytvorili vlastné konto jazdca a do každých pretekov sa zvlášť registrovali. Je to skvelý spôsob ako sledovať záujem o preteky, ako si pozrieť súperov v triede, prípadne zistiť s kým zo známych sa na akcii stretnete.

Keď je čas a všetko fičí ako má, organizátori sú zväčša ochotní pridať extra jazdy bez navyšovania štartovného. Nikoho ani najmenej nemrzí, že príde domov o hodinu neskôr. Každý predsa prišiel jazdiť alebo na dobré jazdenie pozerať...

Jazdili sa 2 + 4 jazdy

Overený systém štartovania v pravidelných intervaloch na semafor dáva akcii spád a maže hluché miesta. V kombinácii s kvalitnou časomierou boli na trati prakticky stále dve autá súčasne. Pri počte štartujúcich do 50 preto nebol najmenší problém ponúknuť jazdcom dve extra jazdy.

Klasický, pravidlami určený systém štartu je 1+3. To znamená tréning a tri ostré štarty. To je minimum, ktoré obsahujú každé preteky AZ pneu AutoSlalom. Vyhodnocuje sa podľa súčtu dvoch najlepších jázd.

Túto sezónu sa nezriedka stáva, že dobrá organizácia umožní aj extra ostrú jazdu, teda 1+4 a to aj pri počte štartujúcich väčšom než 100. Vo Svidníku preto nebol žiaden problém po prvýkrát vôbec vyskúšať 2+4, teda dva tréningy a štyri ostré.

Kategória S1 do 1400 ccm

Už pred začiatkom pretekov sa dalo predokladať, že kategória S1 bude mať najväčšie zastúpenie. Online predregistrácia to celý týždeň potvrdzovala. V deň pretekov na štart nastúpilo 13 esjednotkárov, o jedného menej ako v S3. Dalo sa predpokladať, že do Svidníka sa vyberie viacero pôvodných jazdcov, pre ktorých je AutoSlalom už závislosťou. Skvelá príležitosť popasovať sa s novými súpermi.

V tejto triede bodovali „pôvodní“ slalomári. Na treťom mieste skončil Miro Biskorovajny na Honde Civic 1,4. Zďaleka nepatrí k tradičným slalomárom, no tento rok už štartoval na letisku v Trenčíne. Medzičasom vymenil auto a hneď je tu pamätný výsledok.

Druhé miesto si vybojoval tradičný AutoSlalomár Jaro Divoký. Nezriedka neváhal prísť z Popradu na miesta ako Piešťany, Trenčín či Pezinská Baba. Vo Svidníku na Peugeote 106 Rally jazdil veľmi pekné a čisté jazdy a víťazstvo v triede mu ušlo len o 0,5 s. Presne o toľko bol v súčte časov rýchlejší pôvodný AutoSlalomár Pavol Poluch na Forde Fiesta.

Kategória S2 do 1600 ccm

Naopak, táto trieda bola celkom prekvapivo obsadená najmenej. Len sedem jazdcov malo motor s objemom do 1,6 l. Tiež, úplne naopak v nej bodovali hlavne noví jazdci. Prvé miesto si vzal Jakub Kolek na Peugeote 106 S16, ktorý bol vo výsledkoch lepší o viac než 3 sekundy.

Na druhom mieste skončil Anton Štolc na jednoznačne najhlučnejšom aute štartového poľa – komplexne upravenom Forde Fiesta I. generácie. Tretie miesto patrí jeho dablérovi, ktorým bol skúsený slalomár a drifter Peter Kurňava. Ten v sezóne 2008 a 2009 zvykol jazdiť seriál AutoSlalom na Nissane 350Z. Až teraz sa však prvýkrát postavil na konci dňa na debnu.

Kategória S3 do 2000 ccm

V dvojiltroch si prvé tri miesta rozchytali východniari na francúzskych legendách kategórie hothatch a značky Renault. Tretie miesto vyjazdil Lukáš Leščinský na jednom z najhodnotnejších malých áut na svete – originálnom Renault Clio Williams. Druhé miesto právom patrí Henrichovi Hercovi na Renaulte 5 GTE.

Prvý skončil Rado Fabian na Renaulte Clio Sport. Rado bol jedným z dvoch jazdcov schopných na tejto trati pokoriť bariéru 60 s, čo sa teraz nepodarilo aj keď v 4. jazde už veľa nechýbalo... Každý z víťazov v S3 si jazdil vlastné preteky, čo potvrdzujú časové rozdiely medzi nimi (viď tabuľku nižšie).

Kategória S4 nad 2000 ccm

Aj keď trať je veľmi rýchla, obavy pred pretekmi, že bude vhodná len pre veľmi výkonné autá sa nepotvrdili. Dalo by sa čakať, že na špici v absolútnom poradí budú len autá S4. No do prvej päťky sa dostali aj jeden z S3 a dokonca jeden z S2 a to na II. a IV. miesto.

Absolútnym kráľom I. AZ pneu AutoSlalomu Svidník bol Michal Mydlo. Jeho Ford Focus RS II bol verejne vyhlásený ako najkrajšie auto pretekov a Mišo z neho urobil aj najrýchlejšie auto na trati. Ako jediný pokoril hranicu 60 s a stanovil uvedený rekord trate.

Za ním skončil drifter Roman Kuchárik na BMW 340i E30, ktorý sa rovno čistou stopou rozhodol jazdiť až v tretej ostrej, keď už sliky parádne zodral. Tretím v tejto triede je ostrieľaný a dlhoročný slalomár Vlado Gábriš na Škoda Octavia Combi 4x4.

Letisko Svidník je výborný areál

Ústretovosť prevádzkovateľov značne uľahčila prípravu pretekov. Letisko je výborná slalomová aréna, na ktorej sa naozaj dalo ísť na bomby bez strachu z nehody, či neriešiteľnej krízovky.

A korunku tomu všetkému dáva malá motokárová dráha, na ktorej sa slalomári jašili v čase medzi jazdami. Parádne miesto. Ak sa seriál AutoSlalom na východe SR uchytí, letisko Svidník v žiadnom prípade nevynechá.

Výsledky I. AZ pneu AutoSlalom SVIDNÍK
06.08.2011 – letisko Svidník

Kategória S1 - 1400 ccm

I. miesto št. č. 118 Pavol POLUCH Ford Fiesta 2:13.410
II. miesto št. č. 192 Jaro DIVOKÝ Peugeot 106 Rallye 2:13.940
III. miesto št. č. 356 Miro BISKOROVAJNY Honda Civic 2:14.710

Kategória S2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 379 Jakub KOLEK Peugeot 106 S16 2:08.130
II. miesto št. č. 352 Anton ŠTOLC Ford Fiesta mk1 2:11.410
III. miesto št. č. 353 Peter KURŇAVA Ford Fiesta mk1 2:14.520

Kategória S3 - 2000 ccm

I. miesto št. č. 376 Radoslav FABIAN Renault Clio 2:03.930
II. miesto št. č. 384 Henrich HERC Renault Super 5 GTE 2:09.400
III. miesto št. č. 351 Lukáš LEŠČINSKÝ Renault Clio Williams 2:13.030

Kategória S4 + 2000 ccm

I. miesto št. č. 210 Michal MYDLO Ford Focus RS II 2:00.550
II. miesto št. č. 363 Roman KUCHÁRIK BMW 340i e30 2:06.820
III. miesto št. č. 040 Vladimír GÁBRIŠ Škoda Octavia Combi 2:08.500

Podrobnejšie info, fotoalbumy, videá z pretekov, profily jazdcov i pravidlá a rozdelenie kategórii, všetko o seriáli AZ pneu AutoSlalom hľadajte na www.autoslalom.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  2. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  6. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  7. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  8. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 977
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 753
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 130
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 883
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 188
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 063
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 028
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 815
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


10 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Búranie Istropolisu na pokračovanie...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí...
  2. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  3. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  4. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  5. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  6. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  7. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  8. INESS: Cena zamestnanca
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 681
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 247
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 744
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 447
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 168
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu