NOVINKY

Land Rover Defender podstúpil modernizáciu. Zrejme poslednú

Legendárne terénne auto dostalo nový motor. Táto, pravdepodobne posledná, úprava má predĺžiť jeho život do roku 2014, kedy dostane úplne nového nástupcu.

(Zdroj: Land Rover)

BRATISLAVA. O konci výroby legendárneho britského terénneho auta sa hovorí pomerne často. Land Rover ho však pravidelne modernizuje a tým predlžuje jeho kariéru, ktorej začiatky siahajú do osemdesiatych rokov minulého storočia. Vedenie automobilky teraz samo priznáva, že aktuálna omladzovacia kúra bude pre Defender zrejme poslednou.

Čistejší diesel

Konštruktéri sa sústredili najmä na techniku pod kapotou. Doteraz používaný turbodiesel s objemom 2,4 litra nahradil nový agregát. Charakterizuje ho objem 2,2 litra, dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 360 Nm pri otáčkach 2000/min.

Hlavným dôvodom, prečo Defender dostal nový motor, bola neschopnosť starého agregátu plniť emisnú normu Euro 5. Výrobca proklamuje aj nižšiu spotrebu, no konkrétne hodnoty neuvádza. Spomína iba produkciu emisií CO2 na kilometer jazdy. Variant Defender 90 v priemere do ovzdušia vypustí 266 gramov CO2 na kilometer, verzie Defender 110 a 130 produkujú 295 g/km.

Úpravy sa dočkala aj šesťstupňová prevodovka, v podobe kratšieho prvého stupňa.

Nový Defender s hybridným pohonom?

Vďaka týmto modifikáciám by aktuálny Defender mal zotrvať na trhu až do roku 2014, kedy sa očakáva predstavenie jeho nástupcu.

Akým smerom sa bude vývoj novinky uberať, naznačí už septembrový frankfurtský autosalón. Land Rover na ňom predvedie štúdiu Defendera budúcnosti. Hoci fotografie prototypu zatiaľ neboli zverejnené, prvé informácie hovoria, že technici nešetrili hliníkom ani uhlíkovými vláknami. Koncept údajne využíva hybridný poháňací systém.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 12 775
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 684
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 948
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 772
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 750
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 460
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 683
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 824
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 422
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 996