NOVINKY

Land Rover Defender podstúpil modernizáciu. Zrejme poslednú

Legendárne terénne auto dostalo nový motor. Táto, pravdepodobne posledná, úprava má predĺžiť jeho život do roku 2014, kedy dostane úplne nového nástupcu.

(Zdroj: Land Rover)

BRATISLAVA. O konci výroby legendárneho britského terénneho auta sa hovorí pomerne často. Land Rover ho však pravidelne modernizuje a tým predlžuje jeho kariéru, ktorej začiatky siahajú do osemdesiatych rokov minulého storočia. Vedenie automobilky teraz samo priznáva, že aktuálna omladzovacia kúra bude pre Defender zrejme poslednou.

Čistejší diesel

Konštruktéri sa sústredili najmä na techniku pod kapotou. Doteraz používaný turbodiesel s objemom 2,4 litra nahradil nový agregát. Charakterizuje ho objem 2,2 litra, dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 360 Nm pri otáčkach 2000/min.

Hlavným dôvodom, prečo Defender dostal nový motor, bola neschopnosť starého agregátu plniť emisnú normu Euro 5. Výrobca proklamuje aj nižšiu spotrebu, no konkrétne hodnoty neuvádza. Spomína iba produkciu emisií CO2 na kilometer jazdy. Variant Defender 90 v priemere do ovzdušia vypustí 266 gramov CO2 na kilometer, verzie Defender 110 a 130 produkujú 295 g/km.

Úpravy sa dočkala aj šesťstupňová prevodovka, v podobe kratšieho prvého stupňa.

Nový Defender s hybridným pohonom?

Vďaka týmto modifikáciám by aktuálny Defender mal zotrvať na trhu až do roku 2014, kedy sa očakáva predstavenie jeho nástupcu.

Akým smerom sa bude vývoj novinky uberať, naznačí už septembrový frankfurtský autosalón. Land Rover na ňom predvedie štúdiu Defendera budúcnosti. Hoci fotografie prototypu zatiaľ neboli zverejnené, prvé informácie hovoria, že technici nešetrili hliníkom ani uhlíkovými vláknami. Koncept údajne využíva hybridný poháňací systém.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Registrácia partnerov verejného sektora v praxi
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  2. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  3. Registrácia partnerov verejného sektora v praxi
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  5. Nový Ružinov na Bajkalskej má za sebou prvý rok
  6. Slováci budú lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Eurokomisárka Věra Jourová navštívila EU v Bratislave
  8. Gyncare, správna adresa, kde pomáhajú v zrodení nového života
  9. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  10. Relax na náš účet. Štartujú módne dni v Poluse
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 19 655
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 122
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 540
  4. Ako vyzerajú dnešní otroci? 5 563
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 4 704
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 3 943
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 857
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 128
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 3 069
  10. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 672

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok nádeje pre maniakov a vrahov. Niektorí sa môžu dostať na slobodu

Zločinci odsúdení na smrť majú šancu dostať sa na slobodu. Čo sa deje za múrmi ruského Alcatrazu?

KULTÚRA

Dobyli aj Rusko. Dnes si môžu dať pohov

Dave Gahan má 50 a je čistý. To poznamenalo nový Depeche Mode.

EKONOMIKA

Výrobcovia energií neuspeli, aj tak hrozia štátu žalobami

Ústavný súd zamietol sťažnosť poslancov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate?

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Dopravná hádanka: kedy ešte využívate cestu a kedy sa už drzo predbiehate? (riešenie)

Treba jazdiť tak, aby sme neohrozili bezpečnosť a plynulosť premávky.

Pri prejazde cez priecestia treba dať pozor, môže sa to skončiť tragicky

Vodiči by mali dávať väčší pozor pri prejazde cez železničné priecestia, treba dodržiavať zákon o cestnej premávke.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop