BRATISLAVA. O konci výroby legendárneho britského terénneho auta sa hovorí pomerne často. Land Rover ho však pravidelne modernizuje a tým predlžuje jeho kariéru, ktorej začiatky siahajú do osemdesiatych rokov minulého storočia. Vedenie automobilky teraz samo priznáva, že aktuálna omladzovacia kúra bude pre Defender zrejme poslednou.
Čistejší diesel
Konštruktéri sa sústredili najmä na techniku pod kapotou. Doteraz používaný turbodiesel s objemom 2,4 litra nahradil nový agregát. Charakterizuje ho objem 2,2 litra, dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 3500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 360 Nm pri otáčkach 2000/min.
Hlavným dôvodom, prečo Defender dostal nový motor, bola neschopnosť starého agregátu plniť emisnú normu Euro 5. Výrobca proklamuje aj nižšiu spotrebu, no konkrétne hodnoty neuvádza. Spomína iba produkciu emisií CO2 na kilometer jazdy. Variant Defender 90 v priemere do ovzdušia vypustí 266 gramov CO2 na kilometer, verzie Defender 110 a 130 produkujú 295 g/km.
Úpravy sa dočkala aj šesťstupňová prevodovka, v podobe kratšieho prvého stupňa.
Nový Defender s hybridným pohonom?
Vďaka týmto modifikáciám by aktuálny Defender mal zotrvať na trhu až do roku 2014, kedy sa očakáva predstavenie jeho nástupcu.
Akým smerom sa bude vývoj novinky uberať, naznačí už septembrový frankfurtský autosalón. Land Rover na ňom predvedie štúdiu Defendera budúcnosti. Hoci fotografie prototypu zatiaľ neboli zverejnené, prvé informácie hovoria, že technici nešetrili hliníkom ani uhlíkovými vláknami. Koncept údajne využíva hybridný poháňací systém.
Autor: fg