GARÁŽ

Stabilizačný systém bude povinnou výbavou áut. Zjednotiť sa má aj jeho označenie

Od novembra roku 2014 bude technológia, ktorá dokáže eliminovať šmyk, povinnou súčasťou sériovej výbavy všetkých nových áut, predávaných v EÚ.

(Zdroj: -fg-)

BRATISLAVA. Elektonický stabilizačný systém monitoruje otáčky všetkých kolies, uhol natočenia volantu, priečne zrýchlenie vozidla i otáčky motora. Zo získaných údajov dokáže odhaliť šmyk už v počiatočnom štádiu, výrazne skôr než vodič. Následne podľa potreby obmedzí výkon motora a pribrzdí jedno, prípadne viac kolies, aby vznikajúcu krízovú situáciu potlačil.

Podľa štúdie univerzity v Kolíne nad Rýnom, môže stabilizačný systém ročne len na európskych cestách zachrániť približne 4000 ľudských životov a predísť 100 000 zraneniam.

Tentoraz naozaj povinné

Hoci je táto technológia stále častejšie súčasťou sériovej výbavy nových áut, niektorí výrobcovia ju v snahe stlačiť základnú cenu modelu čo najnižšie, ponúkajú vo forme príplatkovej výbavy alebo vôbec.

Tomu definitívne zabráni nariadenie Európskej komisie, podľa ktorého musia všetky nové osobné i úžitkové automobily predávané v štátoch EÚ od novembra roku 2014 mať elektronický stabilizačný systém ako súčasť základnej výbavy.

Európska komisia pritom už dávnejšie zaviazala automobilky, montovať stabilizačný systém do všetkých modelov áut, homologovaných po prvom novembri 2011. Aj na slovenskom trhu však nájdeme niekoľko príkladov vozidiel, v ktorých toto rozhodnutie nebolo dodržané.

Rôzne názvy sú vraj mätúce

Brusel tiež tvrdí, že označovanie stabilizačného systému nie je pre koncového zákazníka jednoznačné. Takmer každá automobilka preň totiž má vlastný názov (ESP, VSM, DSC,...). Preto chce rôzne skratky na starom kontinente nahradiť jednotnou - ESC (Electronic Stability Control).

Proti tomu sa protestujú viaceré automobilové značky. Tvrdia, že každý má stabilizačný systém nastavený inak a chcú si ponechať svoje charakteristické názvy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  2. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  8. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  9. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 9 493
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 451
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 588
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 019
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 735
  6. Splnený sen 1 257
  7. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 1 199
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 164
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 111
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 955

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

Slotu neutopia nástenkári ani nikto iný

Exministri si dali záležať, aby Slotu s nástenkou nespájali.

AUTO

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Neprehliadnite tiež

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.