Fordy majú odolať zlodejom paliva

Systém Easy Fuel, ktorý doteraz uľahčoval tankovanie paliva dokáže skomplikovať prácu zlodejom pohonných hmôt. Poistný ventil totiž po načerpaní automaticky zavrie nádrž.

Systém Easy Fuel má plniace hrdlo palivovej nádrže s pružinovými dvierkami. Tie sú zaistené v zatvorenej polohe západkami, ktoré možno uvoľniť len čerpacou pištoľou štandardnej veľkosti(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. V ostatných rokoch pribúda čoraz viac modelov s jednoduchým tankovaným bez otočného uzáveru hrdla nádrže. Hoci jednoduché odklopenie dvierok na karosérii uľahčuje tankovanie, na druhej strane komplikuje prácu zlodejom pri „sťahovaní“ paliva.

Napríklad systém Easy Fuel od automobilky Ford je vybavený plniacim hrdlom do ktorého je náročné zasunúť akýkoľvek iný predmet ako štandardnú čerpaciu pištoľ.

Primárnym účelom tejto koncepcie je zabrániť zákazníkom v natankovaní nafty do benzínovej nádrže, vedľajšou výhodou je však odradenie zlodejov používajúcich odčerpávaciu hadicu.

Automobilka Ford uvádza, že v dôsledku náhleho nárastu cien pohonných hmôt v roku 2008 stúpol v oblasti Londýna počet prípadov krádeží paliva o 500 percent. Dokonca jeden z predajcov automobilových dielov zaznamenal po tohtoročnom zvýšení cien paliva až 54-percentný nárast predaja uzamykateľných uzáverov palivových nádrží.

Po zasunutí správnej pištole sa západky uvoľnia a pištoľ zatlačí pružinové dvierka do otvorenej polohy. Po vytiahnutí pištole dvierka automaticky zatvorí pružina. Pravdepodobnosť obídenia tohto systému provizórnymi zariadeniami je vraj veľmi nízka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 140
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 877
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 772
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 724
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 204
  6. Kam do tepla v januári? 2 537
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 281
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 150
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 379
  10. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 1 356

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

ŠPORT

Rybáriková postúpila do osemfinále, ukázala skvelý obrat v prvom sete

Slovenka prehrávala v prvom sete už 2:5, dokázala vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Prečo na olympiádu nezobrali nikoho zo Slovanu

Kto sú najväčšie slovenské nádeje?

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.