Naftový Jaguar XF jazdil pod päť litrov

Model XF s naftovým štvorvalcom sa ukázal ako najúspornejší Jaguar v histórii automobilky. Na trase z výrobného závodu do Mníchova dosiahol spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov.

Jaguar XF modelového roka 2012, ktorý bol použitý v teste sa začne na Slovensku predávať v septembri 2011.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Pre niektoré malé autá normálna spotreba, avšak pre auto vyššej strednej triedy výborný výsledok. Nehovoriac o tom, že ešte pred niekoľkými rokmi by ste ťažko hľadali sériový model značky Jaguar, ktorý by v reálnej premávke spotreboval menej ako päť litrov.
Automobilka našla prostredníctvom ekologickej jazdy spôsob, ako upútať pozornosť na práve prichádzajúci nový modelový rok a drobné zmeny na modeloch XF.

Nádrž vystačila do Mníchova

Pred „eco“ jazdou dotankovali sériový Jaguar XF s 2,2 litrovým naftovým motorom doplna. Brány továrne Castle Bromwich v anglickom Birminghame opustilo vozidlo s dvojčlennou posádkou a bez potreby tankovania prešlo až do nemeckého Mníchova, čo je 1 313 kilometrov.

Ledva zabehnuté

Vozidlo, ktoré malo na začiatku cesty najazdených niečo vyše 5 000 km, spotrebovalo len 64 litrov paliva, čo predstavuje priemernú spotrebu 4,9 l/100 km. Pripomeňme, že model XF poháňa 2,2 litrový diesel s výkonom 139 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Pri využití maximálnych výkonov dokáže testovaný Jaguar z pokoja dosiahnuť stokilometrovú rýchlosť za 8,5 sekundy. Dieselový štvorvalec je skombinovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a systémom Stop-Start, pričom ide o vôbec prvé použitie tohto systému vo vozidlách Jaguar.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 704
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 126
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 688
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 151
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 619
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 081
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 900
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 881
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 558
  10. Splnený sen 499

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana. Sťahovanie filmov teraz menia za transparentnosť.

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

PLUS

Zázračný návod na úspech bol podvod

Chcete zvýšiť šance pred pohovorom? Už neplatí to, čo kedysi.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.