Naftový Jaguar XF jazdil pod päť litrov

Model XF s naftovým štvorvalcom sa ukázal ako najúspornejší Jaguar v histórii automobilky. Na trase z výrobného závodu do Mníchova dosiahol spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov.

Jaguar XF modelového roka 2012, ktorý bol použitý v teste sa začne na Slovensku predávať v septembri 2011.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Pre niektoré malé autá normálna spotreba, avšak pre auto vyššej strednej triedy výborný výsledok. Nehovoriac o tom, že ešte pred niekoľkými rokmi by ste ťažko hľadali sériový model značky Jaguar, ktorý by v reálnej premávke spotreboval menej ako päť litrov.
Automobilka našla prostredníctvom ekologickej jazdy spôsob, ako upútať pozornosť na práve prichádzajúci nový modelový rok a drobné zmeny na modeloch XF.

Nádrž vystačila do Mníchova

Pred „eco“ jazdou dotankovali sériový Jaguar XF s 2,2 litrovým naftovým motorom doplna. Brány továrne Castle Bromwich v anglickom Birminghame opustilo vozidlo s dvojčlennou posádkou a bez potreby tankovania prešlo až do nemeckého Mníchova, čo je 1 313 kilometrov.

Ledva zabehnuté

Vozidlo, ktoré malo na začiatku cesty najazdených niečo vyše 5 000 km, spotrebovalo len 64 litrov paliva, čo predstavuje priemernú spotrebu 4,9 l/100 km. Pripomeňme, že model XF poháňa 2,2 litrový diesel s výkonom 139 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Pri využití maximálnych výkonov dokáže testovaný Jaguar z pokoja dosiahnuť stokilometrovú rýchlosť za 8,5 sekundy. Dieselový štvorvalec je skombinovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a systémom Stop-Start, pričom ide o vôbec prvé použitie tohto systému vo vozidlách Jaguar.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 616
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 135
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 062
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 331
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 024
  6. Kam do tepla v januári? 1 719
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 390
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 368
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 090
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 960

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.