Naftový Jaguar XF jazdil pod päť litrov

Model XF s naftovým štvorvalcom sa ukázal ako najúspornejší Jaguar v histórii automobilky. Na trase z výrobného závodu do Mníchova dosiahol spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov.

Jaguar XF modelového roka 2012, ktorý bol použitý v teste sa začne na Slovensku predávať v septembri 2011.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Pre niektoré malé autá normálna spotreba, avšak pre auto vyššej strednej triedy výborný výsledok. Nehovoriac o tom, že ešte pred niekoľkými rokmi by ste ťažko hľadali sériový model značky Jaguar, ktorý by v reálnej premávke spotreboval menej ako päť litrov.
Automobilka našla prostredníctvom ekologickej jazdy spôsob, ako upútať pozornosť na práve prichádzajúci nový modelový rok a drobné zmeny na modeloch XF.

Nádrž vystačila do Mníchova

Pred „eco“ jazdou dotankovali sériový Jaguar XF s 2,2 litrovým naftovým motorom doplna. Brány továrne Castle Bromwich v anglickom Birminghame opustilo vozidlo s dvojčlennou posádkou a bez potreby tankovania prešlo až do nemeckého Mníchova, čo je 1 313 kilometrov.

Ledva zabehnuté

Vozidlo, ktoré malo na začiatku cesty najazdených niečo vyše 5 000 km, spotrebovalo len 64 litrov paliva, čo predstavuje priemernú spotrebu 4,9 l/100 km. Pripomeňme, že model XF poháňa 2,2 litrový diesel s výkonom 139 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Pri využití maximálnych výkonov dokáže testovaný Jaguar z pokoja dosiahnuť stokilometrovú rýchlosť za 8,5 sekundy. Dieselový štvorvalec je skombinovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a systémom Stop-Start, pričom ide o vôbec prvé použitie tohto systému vo vozidlách Jaguar.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 191
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 233
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 418
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 678
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 278
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 099
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 966
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 630
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 490
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 401

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.