Naftový Jaguar XF jazdil pod päť litrov

Model XF s naftovým štvorvalcom sa ukázal ako najúspornejší Jaguar v histórii automobilky. Na trase z výrobného závodu do Mníchova dosiahol spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov.

Jaguar XF modelového roka 2012, ktorý bol použitý v teste sa začne na Slovensku predávať v septembri 2011.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Pre niektoré malé autá normálna spotreba, avšak pre auto vyššej strednej triedy výborný výsledok. Nehovoriac o tom, že ešte pred niekoľkými rokmi by ste ťažko hľadali sériový model značky Jaguar, ktorý by v reálnej premávke spotreboval menej ako päť litrov.
Automobilka našla prostredníctvom ekologickej jazdy spôsob, ako upútať pozornosť na práve prichádzajúci nový modelový rok a drobné zmeny na modeloch XF.

Nádrž vystačila do Mníchova

Pred „eco“ jazdou dotankovali sériový Jaguar XF s 2,2 litrovým naftovým motorom doplna. Brány továrne Castle Bromwich v anglickom Birminghame opustilo vozidlo s dvojčlennou posádkou a bez potreby tankovania prešlo až do nemeckého Mníchova, čo je 1 313 kilometrov.

Ledva zabehnuté

Vozidlo, ktoré malo na začiatku cesty najazdených niečo vyše 5 000 km, spotrebovalo len 64 litrov paliva, čo predstavuje priemernú spotrebu 4,9 l/100 km. Pripomeňme, že model XF poháňa 2,2 litrový diesel s výkonom 139 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Pri využití maximálnych výkonov dokáže testovaný Jaguar z pokoja dosiahnuť stokilometrovú rýchlosť za 8,5 sekundy. Dieselový štvorvalec je skombinovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a systémom Stop-Start, pričom ide o vôbec prvé použitie tohto systému vo vozidlách Jaguar.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 21 687
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 648
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 170
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 699
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 302
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 529
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 507
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 396
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 359
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 024

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali nočné mory.

SVET

Kurz sa dohodol s krajnou pravicou, sľubuje proeurópsku vládu

Ľudovci a Slobodní sa dohodli na koalícii.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.