Naftový Jaguar XF jazdil pod päť litrov

Model XF s naftovým štvorvalcom sa ukázal ako najúspornejší Jaguar v histórii automobilky. Na trase z výrobného závodu do Mníchova dosiahol spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov.

Jaguar XF modelového roka 2012, ktorý bol použitý v teste sa začne na Slovensku predávať v septembri 2011.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Pre niektoré malé autá normálna spotreba, avšak pre auto vyššej strednej triedy výborný výsledok. Nehovoriac o tom, že ešte pred niekoľkými rokmi by ste ťažko hľadali sériový model značky Jaguar, ktorý by v reálnej premávke spotreboval menej ako päť litrov.
Automobilka našla prostredníctvom ekologickej jazdy spôsob, ako upútať pozornosť na práve prichádzajúci nový modelový rok a drobné zmeny na modeloch XF.

Nádrž vystačila do Mníchova

Pred „eco“ jazdou dotankovali sériový Jaguar XF s 2,2 litrovým naftovým motorom doplna. Brány továrne Castle Bromwich v anglickom Birminghame opustilo vozidlo s dvojčlennou posádkou a bez potreby tankovania prešlo až do nemeckého Mníchova, čo je 1 313 kilometrov.

Ledva zabehnuté

Vozidlo, ktoré malo na začiatku cesty najazdených niečo vyše 5 000 km, spotrebovalo len 64 litrov paliva, čo predstavuje priemernú spotrebu 4,9 l/100 km. Pripomeňme, že model XF poháňa 2,2 litrový diesel s výkonom 139 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Pri využití maximálnych výkonov dokáže testovaný Jaguar z pokoja dosiahnuť stokilometrovú rýchlosť za 8,5 sekundy. Dieselový štvorvalec je skombinovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a systémom Stop-Start, pričom ide o vôbec prvé použitie tohto systému vo vozidlách Jaguar.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 980
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 555
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 279
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 949
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 755
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 737
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 478
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 455
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 239
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 168

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, hovorí pre SME podnikateľ Michal Gučík, ktorého označujú za radcu Andreja Danka.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.