SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Octavia uháňala rýchlosťou 325 km/h

Upravená Škoda Octavia RS sa na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville skúša stať najrýchlejším autom na svete v kategórii produkčných vozidiel s objemom motora do 2,0 litra.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Prvý cieľ britského importéra áut značky Škoda je splnený. Octavia sa vďaka nemu dostala do takzvaného „klubu 200“, ktorý združuje vozidlá schopné dosiahnuť rýchlosť 200 míľ za hodinu (322 km/h).

Špeciál na oslavu výročí

Briti účasťou na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville oslavujú desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek - „vRS“ a 110. výročie pôsobenia mladoboleslavskej automobilky v motoristickom športe. Pri tej príležitosti vznikol v dielňach úpravcu Revo Technik špeciál určený na dosiahnutie čo najvyššej maximálnej rýchlosti, postavený zo sériovej Octavie RS.

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garrett s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva benzín s oktánovým číslom 120 i ďalšie komponenty.

Reálny výkon motora trochu zaostáva za predpokladmi. Tie rátali s hodnotou medzi 404 až 441 kW (550 - 600 k), realita je niečo cez 368 kW (500 k). Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu sa údajne pohybuje okolo 450 Nm.

Chcú prekonať rekord

Rozsiahle úpravy sa dotkli aj podvozka. Jeho svetlá výška klesla o 80 mm. Auto jazdí na 15-palcových diskoch, obutých do pneumatík GoodYear Eagle Land Speed. Prevodovka pochádza z Octavie GreenLine. Na brzdenie slúži vystreľovací padák v zadnej časti vozidla.

Konštruktéri chceli, aby bolo auto schopné vyvinúť rýchlosť 320 km/h. Pri prvom pokuse v Bonneville mu namerali 313 km/h. Ako najúspešnejší sa ukázal až šiesty výjazd na necelých 14,5 kilometra dlhú trať, keď upravená Octavia dosiahla 325 km/h.

Tím si v najbližších dňoch trúfa prekonať rýchlostný rekord v kategórii produkčných vozidiel so zdvihovým objemom motora do 2,0 litra, ktorý má hodnotu 347,6 km/h. Za volantom špeciálu sedí novinár Richard Meaden.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 892
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 912
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 669
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 100
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 419
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 724
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 714
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 959
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  5. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 534
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 619
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 512
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 582
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 219
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 712
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 2 784
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu