Octavia uháňala rýchlosťou 325 km/h

Upravená Škoda Octavia RS sa na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville skúša stať najrýchlejším autom na svete v kategórii produkčných vozidiel s objemom motora do 2,0 litra.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Prvý cieľ britského importéra áut značky Škoda je splnený. Octavia sa vďaka nemu dostala do takzvaného „klubu 200“, ktorý združuje vozidlá schopné dosiahnuť rýchlosť 200 míľ za hodinu (322 km/h).

Špeciál na oslavu výročí

Briti účasťou na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville oslavujú desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek - „vRS“ a 110. výročie pôsobenia mladoboleslavskej automobilky v motoristickom športe. Pri tej príležitosti vznikol v dielňach úpravcu Revo Technik špeciál určený na dosiahnutie čo najvyššej maximálnej rýchlosti, postavený zo sériovej Octavie RS.

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garrett s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva benzín s oktánovým číslom 120 i ďalšie komponenty.

Reálny výkon motora trochu zaostáva za predpokladmi. Tie rátali s hodnotou medzi 404 až 441 kW (550 - 600 k), realita je niečo cez 368 kW (500 k). Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu sa údajne pohybuje okolo 450 Nm.

Chcú prekonať rekord

Rozsiahle úpravy sa dotkli aj podvozka. Jeho svetlá výška klesla o 80 mm. Auto jazdí na 15-palcových diskoch, obutých do pneumatík GoodYear Eagle Land Speed. Prevodovka pochádza z Octavie GreenLine. Na brzdenie slúži vystreľovací padák v zadnej časti vozidla.

Konštruktéri chceli, aby bolo auto schopné vyvinúť rýchlosť 320 km/h. Pri prvom pokuse v Bonneville mu namerali 313 km/h. Ako najúspešnejší sa ukázal až šiesty výjazd na necelých 14,5 kilometra dlhú trať, keď upravená Octavia dosiahla 325 km/h.

Tím si v najbližších dňoch trúfa prekonať rýchlostný rekord v kategórii produkčných vozidiel so zdvihovým objemom motora do 2,0 litra, ktorý má hodnotu 347,6 km/h. Za volantom špeciálu sedí novinár Richard Meaden.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 521
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 311
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 796
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 179
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 579
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 987
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 279
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 007
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 944

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.