Octavia uháňala rýchlosťou 325 km/h

Upravená Škoda Octavia RS sa na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville skúša stať najrýchlejším autom na svete v kategórii produkčných vozidiel s objemom motora do 2,0 litra.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Prvý cieľ britského importéra áut značky Škoda je splnený. Octavia sa vďaka nemu dostala do takzvaného „klubu 200“, ktorý združuje vozidlá schopné dosiahnuť rýchlosť 200 míľ za hodinu (322 km/h).

Špeciál na oslavu výročí

Briti účasťou na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville oslavujú desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek - „vRS“ a 110. výročie pôsobenia mladoboleslavskej automobilky v motoristickom športe. Pri tej príležitosti vznikol v dielňach úpravcu Revo Technik špeciál určený na dosiahnutie čo najvyššej maximálnej rýchlosti, postavený zo sériovej Octavie RS.

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garrett s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva benzín s oktánovým číslom 120 i ďalšie komponenty.

Reálny výkon motora trochu zaostáva za predpokladmi. Tie rátali s hodnotou medzi 404 až 441 kW (550 - 600 k), realita je niečo cez 368 kW (500 k). Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu sa údajne pohybuje okolo 450 Nm.

Chcú prekonať rekord

Rozsiahle úpravy sa dotkli aj podvozka. Jeho svetlá výška klesla o 80 mm. Auto jazdí na 15-palcových diskoch, obutých do pneumatík GoodYear Eagle Land Speed. Prevodovka pochádza z Octavie GreenLine. Na brzdenie slúži vystreľovací padák v zadnej časti vozidla.

Konštruktéri chceli, aby bolo auto schopné vyvinúť rýchlosť 320 km/h. Pri prvom pokuse v Bonneville mu namerali 313 km/h. Ako najúspešnejší sa ukázal až šiesty výjazd na necelých 14,5 kilometra dlhú trať, keď upravená Octavia dosiahla 325 km/h.

Tím si v najbližších dňoch trúfa prekonať rýchlostný rekord v kategórii produkčných vozidiel so zdvihovým objemom motora do 2,0 litra, ktorý má hodnotu 347,6 km/h. Za volantom špeciálu sedí novinár Richard Meaden.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 250
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 061
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 039
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 426
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 016
  6. Kam do tepla v januári? 1 697
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 476
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 153
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 918

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.