BRATISLAVA. Prvý cieľ britského importéra áut značky Škoda je splnený. Octavia sa vďaka nemu dostala do takzvaného „klubu 200“, ktorý združuje vozidlá schopné dosiahnuť rýchlosť 200 míľ za hodinu (322 km/h).
Špeciál na oslavu výročí
Briti účasťou na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville oslavujú desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek - „vRS“ a 110. výročie pôsobenia mladoboleslavskej automobilky v motoristickom športe. Pri tej príležitosti vznikol v dielňach úpravcu Revo Technik špeciál určený na dosiahnutie čo najvyššej maximálnej rýchlosti, postavený zo sériovej Octavie RS.
Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garrett s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva benzín s oktánovým číslom 120 i ďalšie komponenty.
Reálny výkon motora trochu zaostáva za predpokladmi. Tie rátali s hodnotou medzi 404 až 441 kW (550 - 600 k), realita je niečo cez 368 kW (500 k). Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu sa údajne pohybuje okolo 450 Nm.
Chcú prekonať rekord
Rozsiahle úpravy sa dotkli aj podvozka. Jeho svetlá výška klesla o 80 mm. Auto jazdí na 15-palcových diskoch, obutých do pneumatík GoodYear Eagle Land Speed. Prevodovka pochádza z Octavie GreenLine. Na brzdenie slúži vystreľovací padák v zadnej časti vozidla.
Konštruktéri chceli, aby bolo auto schopné vyvinúť rýchlosť 320 km/h. Pri prvom pokuse v Bonneville mu namerali 313 km/h. Ako najúspešnejší sa ukázal až šiesty výjazd na necelých 14,5 kilometra dlhú trať, keď upravená Octavia dosiahla 325 km/h.
Tím si v najbližších dňoch trúfa prekonať rýchlostný rekord v kategórii produkčných vozidiel so zdvihovým objemom motora do 2,0 litra, ktorý má hodnotu 347,6 km/h. Za volantom špeciálu sedí novinár Richard Meaden.
Autor: fg