Octavia uháňala rýchlosťou 325 km/h

Upravená Škoda Octavia RS sa na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville skúša stať najrýchlejším autom na svete v kategórii produkčných vozidiel s objemom motora do 2,0 litra.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Prvý cieľ britského importéra áut značky Škoda je splnený. Octavia sa vďaka nemu dostala do takzvaného „klubu 200“, ktorý združuje vozidlá schopné dosiahnuť rýchlosť 200 míľ za hodinu (322 km/h).

Špeciál na oslavu výročí

Briti účasťou na Týždni rýchlosti v americkom Bonneville oslavujú desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek - „vRS“ a 110. výročie pôsobenia mladoboleslavskej automobilky v motoristickom športe. Pri tej príležitosti vznikol v dielňach úpravcu Revo Technik špeciál určený na dosiahnutie čo najvyššej maximálnej rýchlosti, postavený zo sériovej Octavie RS.

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garrett s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva benzín s oktánovým číslom 120 i ďalšie komponenty.

Reálny výkon motora trochu zaostáva za predpokladmi. Tie rátali s hodnotou medzi 404 až 441 kW (550 - 600 k), realita je niečo cez 368 kW (500 k). Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu sa údajne pohybuje okolo 450 Nm.

Chcú prekonať rekord

Rozsiahle úpravy sa dotkli aj podvozka. Jeho svetlá výška klesla o 80 mm. Auto jazdí na 15-palcových diskoch, obutých do pneumatík GoodYear Eagle Land Speed. Prevodovka pochádza z Octavie GreenLine. Na brzdenie slúži vystreľovací padák v zadnej časti vozidla.

Konštruktéri chceli, aby bolo auto schopné vyvinúť rýchlosť 320 km/h. Pri prvom pokuse v Bonneville mu namerali 313 km/h. Ako najúspešnejší sa ukázal až šiesty výjazd na necelých 14,5 kilometra dlhú trať, keď upravená Octavia dosiahla 325 km/h.

Tím si v najbližších dňoch trúfa prekonať rýchlostný rekord v kategórii produkčných vozidiel so zdvihovým objemom motora do 2,0 litra, ktorý má hodnotu 347,6 km/h. Za volantom špeciálu sedí novinár Richard Meaden.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 413
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 953
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 815
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 907
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 688
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 426
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 383
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 325
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 109
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 979

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.