SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

TEST: Citroen DS4 ukazuje harmóniu tvarov

V novej línii DS pribudol asi najkrajší Citroen posledných rokov s naozaj pekným zadkom. Z porovnania dvoch verzií vyšiel lepšie najsilnejší benzínový motor s dvesto konskými silami. Diesel mal len o málo lepšiu spotrebu a prevodovku s horším radením.

Citroen vždy experimentoval s dizajnom a porušovaním zaužívaných pravidiel pri stavbe áut. S modelom DS4 mu to vyšlo.Citroen vždy experimentoval s dizajnom a porušovaním zaužívaných pravidiel pri stavbe áut. S modelom DS4 mu to vyšlo. (Zdroj: autor)

BREZNO, KOŠICE. Test a fotenie nového modelu DS4 nám oprášilo spomienky na niekdajšiu návštevu múzea značky Citroen. Francúzska automobilka už od svojho počiatku nerešpektovala zaužívané pravidlá v dizajne a stavbe áut a preto jej koncepty aj sériové autá vyzerali vždy inak ako konkurenčné.

Navyše Citroeny boli často okorenené netradičným technickým riešením. Nie všetky výrazné modely histórie boli pekné a nie všetky technické nápady sa ujali. Pri pohľade na nový Citroen DS4 konštatujeme, že Citroenu teraz dizajnový úlet vyšiel na sto percent.

Spája takmer nespojiteľné

Karoséria síce koncepčne vychádza zo základného modelu C4 avšak zadok dokázal pohltiť rysy kupé, svetlosť podvozka evokuje crossover a vysoká predná maska nie je ďaleko od sebavedomia SUV.

Pritom všetkom je DS4 poctivý päťdverový hatchback klasickej koncepcie. Počítať treba s extrémne vysokou nakladacou hranou, ale tiež slušným kufrom objemu 385 litrov.

Počas testu sme ich nazvali „Black and White“, pričom „čierneho petra“ si vytiahla čierna naftová verzia. Biely Citroen DS4 mal výkonný a zároveň úsporný motor. Biela farba zvýrazňuje podstatné línie, ktoré v čiernej úplne zaniknú.

Objem nechýba, akurát väčšie predmety kvôli malému otvoru dnu naraz nevložíte. Teda také, ktoré do základnej C4 vmestíte. Asi najväčšou daňou za vzhľad štýlovej zadnej časti je menší vstupný otvor a úplne nevhodný tvar zadných dverí.

Trojuholníková časť s kľučkou z nich doslova trčí a prekáža pri nastupovaní. Za optické maskovanie zadného páru dverí musíte priniesť obetu v podobe sťaženého nastupovania dozadu. Nepočítajte tiež so spúšťaním zadných okien a extra priestorom vzadu nad hlavou.

Tvar zadných dverí s kľučkou v trojuholníku možno lahodí oku, ale nižšie postavy môže do oka aj udrieť.

Bez väčšieho prekvapenia

Dizajnéri zmenili výraz DS4 oproti C4 tak markantne, že málokomu udrú do očí rovnaké svetlomety a predná kapota ako má základný model. Možno to spôsobujú štandardné LED svetlá v prednom nárazníku. Podľa návrhárov sú LED vpredu aj vzadu akýsi svetelný podpis DS4.

Zmeny v interiéri nie sú v porovnaní s C4 tak výrazné ako vonkajšie. Na výber je viac farebných kombinácií doplnkov a viac svetla vpredu vďaka natiahnutému čelnému sklu. Daňou za presvetlenie je veľmi zlá čitateľnosť displeja navigácie.

Keby Citroen ponúkol výkonnej verzii Sport menší a športovejší volant s menej tlačidlami, nenahnevali by sme sa.

Už podľa farebných kombinácií koženého čalúnenia sedadiel vidieť zmysel pre individualizáciu. Sedadlá potešili tvarom a komfortom. Doplnková masážna funkcia nestojí za nič.

Benzínové turbo láka

V úvodnom teste dvoch motorizácií jednoznačne zvíťazil benzínový motor 1,6 THP. Napokon DS4 je auto pre radosť a vychutnanie si jazdy. Benzínová verzia ponúka až 200 koní, výborné dynamické parametre a spotrebou aj cenou nie je príliš vzdialená od naftovej.

Dvojlitrový diesel má oneskorenejšie reakcie, nemá taký výkon a hlavne prevodovka s ním spojená je tradične francúzsky nepresná. Šesťstupňový manuál v benzínovej verzii bol z úplne iného súdka.

Palubná doska bežného modelu DS4 sa od Citroenu C4 veľmi neodlišuje. Pristal by menší športovejší volant a lepší displej navigácie. Dlhé čelné sklo zasahuje do strechy a presvetľuje práve zónu, v ktorej je displej.

Navyše benzínová verzia ponúka také zvezenie aké sa hodí zovňajšku bieleho auta s čiernymi diskami neobyčajného dizajnu. Akurát pri nastavení pruženia DS4 sú 18 palcové kolesá verzie Sport na hornej hranici prijateľného komfortu.

Za 19 palcové si nepriplácajte a zabudnite na ponúkané robotizované prevodovky. Napokon najsilnejšie verzie THP 200 a HDi 160 sú v ponuke len s manuálom.

Vyskúšali sme štýlový Citroen s mimoriadne prepracovaným dizajnom zadnej časti. Celkovo DS4 lahodí oku a ponúka o niečo lepšie jazdné vlastnosti ako základný model C4. V porovnaní s ním zaostáva v praktickom využití, ale lepšie jazdí.

Napriek iniciatíve automobilky označovať DS4 za kupé si do volíme tvrdiť, že takto má vyzerať zadok pekného hatchbacku.

Podvozok na nerovnostiach tak neodskakuje a karoséria sa menej nakláňa. Kývanie z boka na bok na vlnách cesty, typické pre C4, je minulosťou. Za lepším pocitom z jazdy sú tuhšie pružiny, masívnejší predný stabilizátor, tuhšia torzná priečka vzadu a inak nastavený posilňovač riadenia.

Najmä benzínová verzia je výborným kompaktným autom so slušným pomerom dynamiky a spotreby. V podstate mu niet čo vytknúť, ale zladeniu podvozka, radenia a riadenia chýba taká iskra akú majú Golf aj Focus. Spomenutí konkurenti mu však štýlom a emóciou nesiahajú ani po členky.

Kupujem - nekupujem

Veľmi príťažlivé auto, zvlášť v najsilnejšej benzínovej verzii. Od takmer istého rozhodnutia v prospech DS4 1,6 THP by dokázal odradiť len horší komfort podvozka na nekvalitnej ceste. To auto je na pulze doby a dostalo ma. (rch)

Citroen DS4 – základné údaje oboch verzií

Motor 1,6 THP 2,0 HDi
Verzia SPORT SPORT
Cena verzie (eur) 24 990 25 790
Objem motora (cm3) 1598 1997
Výkon (kW(k)) 147 (200) 120 (163)
Pri otáčkach (ot./min.) 5800 3750
Krútiaci moment (Nm) 275 340
Pri otáčkach (ot./min.) 1700 2000
Max. rýchlosť (km/h) 235 212
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,5 9,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,8 6,9
Objem kufra (l) 385 385

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  3. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  4. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  3. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  4. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  6. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  7. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  8. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  9. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  10. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 17 741
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 924
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 601
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 341
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 934
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 731
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 919
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 893
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 543
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 091
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


20 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Marek Košík: Pamätám
  2. Vladimir Rucel: Kovidisti, je čas konať! (Satirický fejtón)
  3. Miroslav Kollár: POLITICI - NEZNEUŽÍVAJTE A NEZAVÁDZAJTE SENIOROV !!!
  4. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  5. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  6. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  7. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  8. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 9 313
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 040
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 993
  4. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 834
  5. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 600
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 3 584
  7. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 2 776
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 775
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu