NOVINKY

Nový malý Volkswagen z Bratislavy sa volá up!

Volkswagen krátko pred premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen krátko pred oficiálnou premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom údajne ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

BRATISLAVA. Volkswagen sa nebojí up! prirovnať k pôvodnému Chrobáku. Novinka je vraj podobne prelomová, ako toto legendárne ľudové auto.

Dizajnéri nemali veľa príležitostí na vytváranie netradičných kreácií. Všetko je totiž podriadené čo najväčšiemu priestoru v kabíne. Jednoduché tvary karosérie preto nie sú žiadnym prekvapením.

Medzi zaujímavé detaily patrí predný nárazník. Jeho stredná časť opticky „pláva“ v otvore pre prívod vzduchu k chladiču. Tretie dvere sú nalakované čiernym lakom. Na prvý pohľad tak zväčšujú plochu zadného okna. Šírku nakladacej hrany do batožinového priestoru len minimálne obmedzujú úzke koncové svetlá.

Pre štyroch

Základnými mierami 3540 x 1640 x 1480 mm Volkswagen up! pripomína konkurenčný Fiat 500, je však o čosi širší. Novinka boduje najmä dlhým rázvorom osí kolies, ktorý má hodnotu 2420 mm. Do batožinového priestoru sa v základnom usporiadaní zmestí solídnych 251 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 951 l.

Up! je zatiaľ k dispozícii iba s trojdverovou karosériou, päťdverová verzia bude nasledovať neskôr.

Kabína je štvormiestna, pričom výrobca upozorňuje, že na zadných sedadlách v žiadnom prípade nepanujú stiesnené podmienky. Vďaka posunutiu celého poháňacieho systému maximálne dopredu, je interiér údajne dostatočne vzdušný. Niet však nad osobnú skúsenosť.

VW up! verzus VW Polo - porovnanie rozmerov

VW up! VW Polo
dĺžka (mm) 3540 3970
šírka (mm) 1640 1682
výška (mm) 1480 1485
rázvor náprav (mm) 2420 2470
objem bat. priestoru (l) 251-951 280-952

Vie sám zabrzdiť

Palubná doska evokuje nový VW Beetle a je zariadená veľmi jednoducho. Tmavé plasty oživuje horizontálny pás lakovaný v odtieni karosérie. Malé výplne dverí a vyčnievajúci plech naznačujú, že aj Volkswagen potrebuje šetriť náklady.

Na oplátku však up! dostal systém núdzového brzdenia, ktorý funguje pri rýchlostiach do 30 km/h. Ide o ekvivalent známeho City Safety od Volva. Elektronika má zabrániť drobným kolíziám v mestskej premávke. Príkladom je pohyb v kolóne, keď vodič nedáva pozor, auto pred ním zabrzdí a on si to nevšimne. Systém v takom prípade vodiča najprv upozorní a up! podľa potreby aj sám zastaví.

Uprostred palubnej dosky je konektor pre pripojenie mobilného informačného zariadenia PID. Prostredníctvom neho posádka získa prístup napríklad k navigačnému systému, ktorý pre VW vytvorila spoločnosť Navigon. Na displeji však môže byť zobrazený výstup z parkovacích senzorov.

Konštruktéri pre up! pripravili niekoľko špecifických odkladacích boxov. Zákazník si ich vyberie podľa svojich potrieb. V ponuke bude „kid box“, „city box“ alebo „travel box“.

Jediný motor

Pod kapotou sa zatiaľ objaví iba jediný agregát – zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra, naladený na výkon 44 kW (60 k) alebo 55 kW (75 k). Slabší variant si v kombinácii s paketom BlueMotion Technology a systémom štart/stop v priemere vypýta 4,2 l/100 km. Výkonnejšia verzia spotrebuje o 0,1 litra benzínu na 100 km viac. Priemernú produkciu emisií CO2 sa technikom podarilo stlačiť pod hranicu 100 g/km.

Zákazník má možnosť siahnuť aj po modeli spaľujúcom stlačený zemný plyn (CNG). Tento variant dosahuje výkon 50 kW (68 k) a v priemere spotrebuje 3,2 kg plynu na 100 km.

Prepĺňané agregáty TSI sa zatiaľ v ponuke neobjavili a výrobca ich ani nespomína. Uviedol však, že v roku 2013 príde up! s elektrickým pohonom.

Nový malý Volkswagen absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Jeho výroba bude prebiehať v Bratislave, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte do konca tohto roka. Na výber budú tri stupne výbavy: najlacnejší take up!, komfortný move up! a high up!, ktorý sa zameria na imidž.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 122
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 865
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 9 304
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 488
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 309
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 795
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 652
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 616
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 982
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 116

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf UNB: Medirex v univerzitnej nemocnici skončí

Chcem, aby zdravotníci boli konfrontovaní s pohľadom iných na ich prácu,vraví šéf Univerzitnej nemocnice Bratislava JURAJ KOVÁCS.

DOMOV

Na Slovensku sú desiatky kryptofariem, ťažil aj Glváč

Hoci ministerstvo financií vydalo usmernenie, podnikateľom to nestačí.

SVET

Masový pochod žien v Berlíne proti migrantom. Ako to bolo naozaj

Organizátorka je z extrémistickej strany.

ŠPECIÁLNE DOBRÉ RÁNO

Špeciálne Dobré ráno: Kto na Slovensku kradne európske peniaze

Z diskusie Za slušné eurofondy.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308 SW s novým motorom 1,5 BlueHDI: Diesel ešte nekončí (test)

Do karát hraje aj veľký kufor a dobrý podvozok.

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.