NOVINKY

Nový malý Volkswagen z Bratislavy sa volá up!

Volkswagen krátko pred premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen krátko pred oficiálnou premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom údajne ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

BRATISLAVA. Volkswagen sa nebojí up! prirovnať k pôvodnému Chrobáku. Novinka je vraj podobne prelomová, ako toto legendárne ľudové auto.

Dizajnéri nemali veľa príležitostí na vytváranie netradičných kreácií. Všetko je totiž podriadené čo najväčšiemu priestoru v kabíne. Jednoduché tvary karosérie preto nie sú žiadnym prekvapením.

Medzi zaujímavé detaily patrí predný nárazník. Jeho stredná časť opticky „pláva“ v otvore pre prívod vzduchu k chladiču. Tretie dvere sú nalakované čiernym lakom. Na prvý pohľad tak zväčšujú plochu zadného okna. Šírku nakladacej hrany do batožinového priestoru len minimálne obmedzujú úzke koncové svetlá.

Pre štyroch

Základnými mierami 3540 x 1640 x 1480 mm Volkswagen up! pripomína konkurenčný Fiat 500, je však o čosi širší. Novinka boduje najmä dlhým rázvorom osí kolies, ktorý má hodnotu 2420 mm. Do batožinového priestoru sa v základnom usporiadaní zmestí solídnych 251 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 951 l.

Up! je zatiaľ k dispozícii iba s trojdverovou karosériou, päťdverová verzia bude nasledovať neskôr.

Kabína je štvormiestna, pričom výrobca upozorňuje, že na zadných sedadlách v žiadnom prípade nepanujú stiesnené podmienky. Vďaka posunutiu celého poháňacieho systému maximálne dopredu, je interiér údajne dostatočne vzdušný. Niet však nad osobnú skúsenosť.

VW up! verzus VW Polo - porovnanie rozmerov

VW up! VW Polo
dĺžka (mm) 3540 3970
šírka (mm) 1640 1682
výška (mm) 1480 1485
rázvor náprav (mm) 2420 2470
objem bat. priestoru (l) 251-951 280-952

Vie sám zabrzdiť

Palubná doska evokuje nový VW Beetle a je zariadená veľmi jednoducho. Tmavé plasty oživuje horizontálny pás lakovaný v odtieni karosérie. Malé výplne dverí a vyčnievajúci plech naznačujú, že aj Volkswagen potrebuje šetriť náklady.

Na oplátku však up! dostal systém núdzového brzdenia, ktorý funguje pri rýchlostiach do 30 km/h. Ide o ekvivalent známeho City Safety od Volva. Elektronika má zabrániť drobným kolíziám v mestskej premávke. Príkladom je pohyb v kolóne, keď vodič nedáva pozor, auto pred ním zabrzdí a on si to nevšimne. Systém v takom prípade vodiča najprv upozorní a up! podľa potreby aj sám zastaví.

Uprostred palubnej dosky je konektor pre pripojenie mobilného informačného zariadenia PID. Prostredníctvom neho posádka získa prístup napríklad k navigačnému systému, ktorý pre VW vytvorila spoločnosť Navigon. Na displeji však môže byť zobrazený výstup z parkovacích senzorov.

Konštruktéri pre up! pripravili niekoľko špecifických odkladacích boxov. Zákazník si ich vyberie podľa svojich potrieb. V ponuke bude „kid box“, „city box“ alebo „travel box“.

Jediný motor

Pod kapotou sa zatiaľ objaví iba jediný agregát – zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra, naladený na výkon 44 kW (60 k) alebo 55 kW (75 k). Slabší variant si v kombinácii s paketom BlueMotion Technology a systémom štart/stop v priemere vypýta 4,2 l/100 km. Výkonnejšia verzia spotrebuje o 0,1 litra benzínu na 100 km viac. Priemernú produkciu emisií CO2 sa technikom podarilo stlačiť pod hranicu 100 g/km.

Zákazník má možnosť siahnuť aj po modeli spaľujúcom stlačený zemný plyn (CNG). Tento variant dosahuje výkon 50 kW (68 k) a v priemere spotrebuje 3,2 kg plynu na 100 km.

Prepĺňané agregáty TSI sa zatiaľ v ponuke neobjavili a výrobca ich ani nespomína. Uviedol však, že v roku 2013 príde up! s elektrickým pohonom.

Nový malý Volkswagen absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Jeho výroba bude prebiehať v Bratislave, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte do konca tohto roka. Na výber budú tri stupne výbavy: najlacnejší take up!, komfortný move up! a high up!, ktorý sa zameria na imidž.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  2. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  5. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  6. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  7. HubHub spája sily s Neulogy
  8. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  9. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  10. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 689
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 086
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 10 856
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 180
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 099
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 371
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 440
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 004
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 123
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 391

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kaliňák ukázal jednu faktúru za Kiskov let, ostatné najskôr neexistujú

Ministerstvo vnútra ukázalo podrobnosti letov, v rámci nich jedinú faktúru, o ktorej existencii sa už aj tak vedelo.

KOMENTÁRE

Kiskova cena za rodinu sa dá vyčísliť na lety

Čo ak sa na celú vec pozrieme ako na problém zosúlaďovania práce s rodinou.

Neprehliadnite tiež

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu prináša oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.