NOVINKY

Nový malý Volkswagen z Bratislavy sa volá up!

Volkswagen krátko pred premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen krátko pred oficiálnou premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom údajne ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

BRATISLAVA. Volkswagen sa nebojí up! prirovnať k pôvodnému Chrobáku. Novinka je vraj podobne prelomová, ako toto legendárne ľudové auto.

Dizajnéri nemali veľa príležitostí na vytváranie netradičných kreácií. Všetko je totiž podriadené čo najväčšiemu priestoru v kabíne. Jednoduché tvary karosérie preto nie sú žiadnym prekvapením.

Medzi zaujímavé detaily patrí predný nárazník. Jeho stredná časť opticky „pláva“ v otvore pre prívod vzduchu k chladiču. Tretie dvere sú nalakované čiernym lakom. Na prvý pohľad tak zväčšujú plochu zadného okna. Šírku nakladacej hrany do batožinového priestoru len minimálne obmedzujú úzke koncové svetlá.

Pre štyroch

Základnými mierami 3540 x 1640 x 1480 mm Volkswagen up! pripomína konkurenčný Fiat 500, je však o čosi širší. Novinka boduje najmä dlhým rázvorom osí kolies, ktorý má hodnotu 2420 mm. Do batožinového priestoru sa v základnom usporiadaní zmestí solídnych 251 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 951 l.

Up! je zatiaľ k dispozícii iba s trojdverovou karosériou, päťdverová verzia bude nasledovať neskôr.

Kabína je štvormiestna, pričom výrobca upozorňuje, že na zadných sedadlách v žiadnom prípade nepanujú stiesnené podmienky. Vďaka posunutiu celého poháňacieho systému maximálne dopredu, je interiér údajne dostatočne vzdušný. Niet však nad osobnú skúsenosť.

VW up! verzus VW Polo - porovnanie rozmerov

VW up! VW Polo
dĺžka (mm) 3540 3970
šírka (mm) 1640 1682
výška (mm) 1480 1485
rázvor náprav (mm) 2420 2470
objem bat. priestoru (l) 251-951 280-952

Vie sám zabrzdiť

Palubná doska evokuje nový VW Beetle a je zariadená veľmi jednoducho. Tmavé plasty oživuje horizontálny pás lakovaný v odtieni karosérie. Malé výplne dverí a vyčnievajúci plech naznačujú, že aj Volkswagen potrebuje šetriť náklady.

Na oplátku však up! dostal systém núdzového brzdenia, ktorý funguje pri rýchlostiach do 30 km/h. Ide o ekvivalent známeho City Safety od Volva. Elektronika má zabrániť drobným kolíziám v mestskej premávke. Príkladom je pohyb v kolóne, keď vodič nedáva pozor, auto pred ním zabrzdí a on si to nevšimne. Systém v takom prípade vodiča najprv upozorní a up! podľa potreby aj sám zastaví.

Uprostred palubnej dosky je konektor pre pripojenie mobilného informačného zariadenia PID. Prostredníctvom neho posádka získa prístup napríklad k navigačnému systému, ktorý pre VW vytvorila spoločnosť Navigon. Na displeji však môže byť zobrazený výstup z parkovacích senzorov.

Konštruktéri pre up! pripravili niekoľko špecifických odkladacích boxov. Zákazník si ich vyberie podľa svojich potrieb. V ponuke bude „kid box“, „city box“ alebo „travel box“.

Jediný motor

Pod kapotou sa zatiaľ objaví iba jediný agregát – zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra, naladený na výkon 44 kW (60 k) alebo 55 kW (75 k). Slabší variant si v kombinácii s paketom BlueMotion Technology a systémom štart/stop v priemere vypýta 4,2 l/100 km. Výkonnejšia verzia spotrebuje o 0,1 litra benzínu na 100 km viac. Priemernú produkciu emisií CO2 sa technikom podarilo stlačiť pod hranicu 100 g/km.

Zákazník má možnosť siahnuť aj po modeli spaľujúcom stlačený zemný plyn (CNG). Tento variant dosahuje výkon 50 kW (68 k) a v priemere spotrebuje 3,2 kg plynu na 100 km.

Prepĺňané agregáty TSI sa zatiaľ v ponuke neobjavili a výrobca ich ani nespomína. Uviedol však, že v roku 2013 príde up! s elektrickým pohonom.

Nový malý Volkswagen absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Jeho výroba bude prebiehať v Bratislave, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte do konca tohto roka. Na výber budú tri stupne výbavy: najlacnejší take up!, komfortný move up! a high up!, ktorý sa zameria na imidž.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 13 162
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 425
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 689
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 119
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 360
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 852
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 585
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 444
  9. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 120
  10. Slováci triedia lepšie 1 052

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

SVET

V New Yorku došlo k pokusu o teroristický útok

Výbuch bomby nikoho nezabil, zranil len dvoch ľudí.

DOMOV

Fico útočil na opozíciu a médiá. Kisku vyzval, aby vymenoval sudcov

Nech urobíme hocičo, všetko je zlé, tvrdí.

Neprehliadnite tiež

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.