SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Nový malý Volkswagen z Bratislavy sa volá up!

Volkswagen krátko pred premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen krátko pred oficiálnou premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom údajne ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

BRATISLAVA. Volkswagen sa nebojí up! prirovnať k pôvodnému Chrobáku. Novinka je vraj podobne prelomová, ako toto legendárne ľudové auto.

Dizajnéri nemali veľa príležitostí na vytváranie netradičných kreácií. Všetko je totiž podriadené čo najväčšiemu priestoru v kabíne. Jednoduché tvary karosérie preto nie sú žiadnym prekvapením.

Medzi zaujímavé detaily patrí predný nárazník. Jeho stredná časť opticky „pláva“ v otvore pre prívod vzduchu k chladiču. Tretie dvere sú nalakované čiernym lakom. Na prvý pohľad tak zväčšujú plochu zadného okna. Šírku nakladacej hrany do batožinového priestoru len minimálne obmedzujú úzke koncové svetlá.

Pre štyroch

Základnými mierami 3540 x 1640 x 1480 mm Volkswagen up! pripomína konkurenčný Fiat 500, je však o čosi širší. Novinka boduje najmä dlhým rázvorom osí kolies, ktorý má hodnotu 2420 mm. Do batožinového priestoru sa v základnom usporiadaní zmestí solídnych 251 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 951 l.

Up! je zatiaľ k dispozícii iba s trojdverovou karosériou, päťdverová verzia bude nasledovať neskôr.

Kabína je štvormiestna, pričom výrobca upozorňuje, že na zadných sedadlách v žiadnom prípade nepanujú stiesnené podmienky. Vďaka posunutiu celého poháňacieho systému maximálne dopredu, je interiér údajne dostatočne vzdušný. Niet však nad osobnú skúsenosť.

VW up! verzus VW Polo - porovnanie rozmerov

VW up! VW Polo
dĺžka (mm) 3540 3970
šírka (mm) 1640 1682
výška (mm) 1480 1485
rázvor náprav (mm) 2420 2470
objem bat. priestoru (l) 251-951 280-952

Vie sám zabrzdiť

Palubná doska evokuje nový VW Beetle a je zariadená veľmi jednoducho. Tmavé plasty oživuje horizontálny pás lakovaný v odtieni karosérie. Malé výplne dverí a vyčnievajúci plech naznačujú, že aj Volkswagen potrebuje šetriť náklady.

Na oplátku však up! dostal systém núdzového brzdenia, ktorý funguje pri rýchlostiach do 30 km/h. Ide o ekvivalent známeho City Safety od Volva. Elektronika má zabrániť drobným kolíziám v mestskej premávke. Príkladom je pohyb v kolóne, keď vodič nedáva pozor, auto pred ním zabrzdí a on si to nevšimne. Systém v takom prípade vodiča najprv upozorní a up! podľa potreby aj sám zastaví.

Uprostred palubnej dosky je konektor pre pripojenie mobilného informačného zariadenia PID. Prostredníctvom neho posádka získa prístup napríklad k navigačnému systému, ktorý pre VW vytvorila spoločnosť Navigon. Na displeji však môže byť zobrazený výstup z parkovacích senzorov.

Konštruktéri pre up! pripravili niekoľko špecifických odkladacích boxov. Zákazník si ich vyberie podľa svojich potrieb. V ponuke bude „kid box“, „city box“ alebo „travel box“.

Jediný motor

Pod kapotou sa zatiaľ objaví iba jediný agregát – zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra, naladený na výkon 44 kW (60 k) alebo 55 kW (75 k). Slabší variant si v kombinácii s paketom BlueMotion Technology a systémom štart/stop v priemere vypýta 4,2 l/100 km. Výkonnejšia verzia spotrebuje o 0,1 litra benzínu na 100 km viac. Priemernú produkciu emisií CO2 sa technikom podarilo stlačiť pod hranicu 100 g/km.

Zákazník má možnosť siahnuť aj po modeli spaľujúcom stlačený zemný plyn (CNG). Tento variant dosahuje výkon 50 kW (68 k) a v priemere spotrebuje 3,2 kg plynu na 100 km.

Prepĺňané agregáty TSI sa zatiaľ v ponuke neobjavili a výrobca ich ani nespomína. Uviedol však, že v roku 2013 príde up! s elektrickým pohonom.

Nový malý Volkswagen absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Jeho výroba bude prebiehať v Bratislave, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte do konca tohto roka. Na výber budú tri stupne výbavy: najlacnejší take up!, komfortný move up! a high up!, ktorý sa zameria na imidž.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hygge ako životný štýl
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 514
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 315
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 249
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 8 892
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 293
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 964
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 598
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 361
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 196
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Darine Antalovej (72) z bratislavskej Petržalky vďaka liečbe liekom Keytruda takmer úplne vymizla rakovina krčku maternice. VšZP jej ho však nechce preplácať, lebo nie je hradený z verejného zdravotného poistenia. Trojtýždňová liečba ním stojí 4170 eur.

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.

22 h
Fľaštička s vakcínou proti koronavírusu, ktorú vyvinuli vedci z Oxfordskej univerzity v spolupráci s farmaceutickou spoločnosťou AstraZeneca.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

9 h
Šimák zomrel v utorok (26. 1.) vo veku 72 rokov po dlhej a ťažkej chorobe.

Šimák zomrel vo veku 72 rokov.

24. máj

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

3 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

22 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan