SME
reklama

Nový malý Volkswagen z Bratislavy sa volá up!

Volkswagen krátko pred premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen krátko pred oficiálnou premiérou na frankfurtskom autosalóne zverejnil prvé obrázky miniauta up!. Novinka napriek skromným rozmerom údajne ponúkne nadpriemerne priestranný štvormiestny interiér.

BRATISLAVA. Volkswagen sa nebojí up! prirovnať k pôvodnému Chrobáku. Novinka je vraj podobne prelomová, ako toto legendárne ľudové auto.

Dizajnéri nemali veľa príležitostí na vytváranie netradičných kreácií. Všetko je totiž podriadené čo najväčšiemu priestoru v kabíne. Jednoduché tvary karosérie preto nie sú žiadnym prekvapením.

Medzi zaujímavé detaily patrí predný nárazník. Jeho stredná časť opticky „pláva“ v otvore pre prívod vzduchu k chladiču. Tretie dvere sú nalakované čiernym lakom. Na prvý pohľad tak zväčšujú plochu zadného okna. Šírku nakladacej hrany do batožinového priestoru len minimálne obmedzujú úzke koncové svetlá.

Pre štyroch

Základnými mierami 3540 x 1640 x 1480 mm Volkswagen up! pripomína konkurenčný Fiat 500, je však o čosi širší. Novinka boduje najmä dlhým rázvorom osí kolies, ktorý má hodnotu 2420 mm. Do batožinového priestoru sa v základnom usporiadaní zmestí solídnych 251 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 951 l.

Up! je zatiaľ k dispozícii iba s trojdverovou karosériou, päťdverová verzia bude nasledovať neskôr.

Kabína je štvormiestna, pričom výrobca upozorňuje, že na zadných sedadlách v žiadnom prípade nepanujú stiesnené podmienky. Vďaka posunutiu celého poháňacieho systému maximálne dopredu, je interiér údajne dostatočne vzdušný. Niet však nad osobnú skúsenosť.

VW up! verzus VW Polo - porovnanie rozmerov

VW up! VW Polo
dĺžka (mm) 3540 3970
šírka (mm) 1640 1682
výška (mm) 1480 1485
rázvor náprav (mm) 2420 2470
objem bat. priestoru (l) 251-951 280-952

Vie sám zabrzdiť

Palubná doska evokuje nový VW Beetle a je zariadená veľmi jednoducho. Tmavé plasty oživuje horizontálny pás lakovaný v odtieni karosérie. Malé výplne dverí a vyčnievajúci plech naznačujú, že aj Volkswagen potrebuje šetriť náklady.

Na oplátku však up! dostal systém núdzového brzdenia, ktorý funguje pri rýchlostiach do 30 km/h. Ide o ekvivalent známeho City Safety od Volva. Elektronika má zabrániť drobným kolíziám v mestskej premávke. Príkladom je pohyb v kolóne, keď vodič nedáva pozor, auto pred ním zabrzdí a on si to nevšimne. Systém v takom prípade vodiča najprv upozorní a up! podľa potreby aj sám zastaví.

Uprostred palubnej dosky je konektor pre pripojenie mobilného informačného zariadenia PID. Prostredníctvom neho posádka získa prístup napríklad k navigačnému systému, ktorý pre VW vytvorila spoločnosť Navigon. Na displeji však môže byť zobrazený výstup z parkovacích senzorov.

Konštruktéri pre up! pripravili niekoľko špecifických odkladacích boxov. Zákazník si ich vyberie podľa svojich potrieb. V ponuke bude „kid box“, „city box“ alebo „travel box“.

Jediný motor

Pod kapotou sa zatiaľ objaví iba jediný agregát – zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra, naladený na výkon 44 kW (60 k) alebo 55 kW (75 k). Slabší variant si v kombinácii s paketom BlueMotion Technology a systémom štart/stop v priemere vypýta 4,2 l/100 km. Výkonnejšia verzia spotrebuje o 0,1 litra benzínu na 100 km viac. Priemernú produkciu emisií CO2 sa technikom podarilo stlačiť pod hranicu 100 g/km.

Zákazník má možnosť siahnuť aj po modeli spaľujúcom stlačený zemný plyn (CNG). Tento variant dosahuje výkon 50 kW (68 k) a v priemere spotrebuje 3,2 kg plynu na 100 km.

Prepĺňané agregáty TSI sa zatiaľ v ponuke neobjavili a výrobca ich ani nespomína. Uviedol však, že v roku 2013 príde up! s elektrickým pohonom.

Nový malý Volkswagen absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Jeho výroba bude prebiehať v Bratislave, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte do konca tohto roka. Na výber budú tri stupne výbavy: najlacnejší take up!, komfortný move up! a high up!, ktorý sa zameria na imidž.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 684
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 106
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 111
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 268
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Odišla Eva Štefankovičová, režisérka filmu, ktorého scenár ležal 10 rokov v televíznej dramaturgii, lebo ešte nenastal ten správny čas nakrútiť ho
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  4. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  5. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  6. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  7. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  8. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 98 599
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 535
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 260
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 754
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 077
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 887
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu