SME

TEST: Hyundai i40 stavil na prvý dojem

Rodinné kombi poskytne štyrom komfortné cestovanie a vodičovi zaujímavý kokpit. Piatemu by bolo v strede trochu tesno a motor sa v nízkych otáčkach zatajuje. Prvý dojem však predčil všetky očakávania.

Dizajn zachytil pulz doby a hoci nestelesňuje nadčasovo triezve tvary a vlastné kreácie, považujeme ho za moderný a príťažlivý. Štandardne dodávané denné LED svetlá svojou krivkou mierne polarizujú, ale dávajú prednej časti osobitý charakter.Dizajn zachytil pulz doby a hoci nestelesňuje nadčasovo triezve tvary a vlastné kreácie, považujeme ho za moderný a príťažlivý. Štandardne dodávané denné LED svetlá svojou krivkou mierne polarizujú, ale dávajú prednej časti osobitý charakter. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Všetky doterajšie modely značky Hyundai boli rozmerovo prispôsobené strednej triede, ale po stránke jazdných vlastností, dizajnu a technológií predstavovali americky zastaralú koncepciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S novým označením i40 prišlo úplne nové auto postavené v európskom strihu s nemalým podielom vývojárov z Nemecka. Svoje urobili zákaznícke prieskumy a tiež skúmanie konkurentov.

Strecha podľahla módeDnes sú v móde tiež zvažujúce sa strechy do štýlu kupé bez ohľadu na pôvodný typ karosérie. Hyundai v snahe dodať kombi športový švih znížil vzadu strechu natoľko, že to obmedzilo vlastnosti, ktorými má kombi vynikať. Nad veľmi slušným základným kufrom s objemom 557 litrov nie je v podstate nič užitočné. Za to samotný batožinový priestor postavili konštruktéri na úrovni.

SkryťVypnúť reklamu

Od konkurencie vyčerpali tie najlepšie nápady. Vzadu je roleta, ktorú môžete odistiť a zatiahnuť len dotykom lakťa (pri plných rukách s nákupom), k dispozícii je tiež vysúvateľná sieť na oddelenie kufra od priestoru pre posádku a nad dojazdovým rezervným kolesom je malý odkladací priestor. Dno kufra je z pevného materiálu a ponúka veľmi jednoduchú manipuláciu.

Rovnako krivé slovo nemožno povedať na odkladacie priestory, objem skrinky pod lakťovou opierkou a tiež skrinku pred radiacou pákou. Vstupy USB, iPod a Aux sú tam kde majú byť a do skrinky k nim vmestíte pripojené zariadenie bez toho, aby ste ťahali káble do skrinky pred spolujazdcom.

Paráda. Veľké kombi netrpí nedotáčavým správaním. Skôr naopak – predok presvedčivo zatočí a prípadné vychýlenie zadnej časti krotí ESP.

SkryťVypnúť reklamu

Zaostrili na EurópuV interiéri a batožinovom priestore vidieť investíciu automobilky do nemeckých inžinierov a orientáciu na európskeho zákazníka. Mozgy stiahnuté z automobiliek Volkswagen či Mercedes vtisli novým modelom svoj rukopis.

Vnútri vládne perfektná takmer bezchybná ergonómia. Materiály sa v porovnaní so Sonatou zlepšili a tiež architektúra interiéru je podstatne modernejšia. Automobilka investovala do zobrazovacej techniky a centrálneho displeja na vysokej úrovni. Jedine pred prípadnou kúpou si overte, či vám ostrá modrá vyhovuje.

Moderný, možno príliš modrý, ale ergonomicky veľmi dobre zvládnutý kokpit poteší vodiča.

Pristúpili k skladačkeAni jednej verzii z ponúkaných nechýbajú denné LED svetlá, či plná bezpečnostná výbava, avšak skladba strednej výbavy Style nás prekvapila.

SkryťVypnúť reklamu

Na jednej strane motorista dostane bezkľúčový prístup, elektrickú parkovaciu brzdu, asistent pre rozjazd do kopca a dažďový senzor, na druhej strane, chýba jej podstatná vec ako parkovacie senzory. Najmä, ak súčasný fetiš znižovania striech obmedzil výhľad cez zadné okno. Za parkovacie senzory si treba doplatiť ešte 300 eur.

Rovnako by testovanému autu pristali lepšie xenónové svetlá. Pohľad do cenníka a systému vyberania príplatkových prvkov opäť pripomína výraznú orientáciu na európsky spôsob výberu auta. V Japonsku alebo na kórejskom trhu bolo zvykom vybrať si z troch pevne zostavených výbav. To sa pri i40 zmenilo.

Zadnej časti dominuje veľký spojler a výrazné svetlá. Pri tomto zadku by cúvací senzor v strednej výbave padol vhod.

Okrem toho, že samotná športovo strihnutá karoséria je nízka, predné sedadlá sú vyššie ukotvené, čo spôsobuje, že aj priemerne vysoký vodič môže mať pocit obmedzeného priestoru na hlavu. Okrem toho, kvôli šikmému profilu karosérie je horná hrana čelného skla trochu nízko, čo znamená horší výhľad na semafory.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vnútornou výškou trpí mierne aj batožinový priestor. Obmedzuje lepšie využitie inak pôsobivej prepravnej kapacity 557 l, ktorou prekonáva Mondeo aj Insigniu. Ďalší kombík, ktorý prepadol móde.

Pracuje v úzkom spektreJediným naftovým motorom v ponuke je zatiaľ 1.7 CRDi. Testovaná silnejšia verzia s výkonom 100 kW (136 k) je k autu akurát. Do nižšieho výkonu neodporúčame ísť, ale navzdory nízkemu objemu 1,7 litra má motor slušný potenciál.

Jediný rozdiel v porovnaní s konkurenciou je v tom, že do otáčok 2000 za minútu je vyslovene malátny a poriadne zatiahne až od tejto hranice, čo prezrádza aj udávaný vrchol krútiaceho momentu 325 Nm medzi 2000 až 2500 otáčkami za minútu.

Variabilita základnej časti kufra a jeho doplnky sú výborné. Škoda zníženej strechy a obmedzeného priestoru nad hranou okien.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vodičovi sa často môžete stať, že sa spoľahne na ťah od 1700 otáčok a potom zistí, že musí podradiť alebo počkať na vyššie otáčky s poriadne stlačeným plynom. Potom motor doslova exploduje výkonom.

Motor nemá mimo mesta problém jazdiť pod 6 l/100 km. Na naše veľké potešenie sme na 822 kilometrov dlhej testovacej jazde nemuseli dotankovať a s novým autom sme v svižnom tempe dosiahli priemer 7,4 litra na 100 kilometrov.

Ochotne zatáčaMäkkosť podvozka neprekáža jeho ovládateľnosti. Práve naopak po natočení volantu v krízovej situácii predok ochotne kopíruje zvolenú stopu. Vrodený pretáčavý charakter kontroluje stabilizačný systém, takže v zákrutách je Hyundai veľmi presvedčivý.

Vo vysokých rýchlostiach a tiahlych zákrutách dáva pomerne skoro najavo hraničnú situáciu. Jazdné vlastnosti považujeme za zdravý priemer v rámci súčasnej konkurencie. Auto si treba na prejazd zákruty pripraviť, vopred nasmerovať. Napriek tomu vie byť jazda s ním športová aj zábavná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem- nekupujem

Hyundai i40 príjemne prekvapil, získal sympatie a viem si predstaviť, že by som na ňom jazdil. Vo finále rozhodovania by však dostalo prednosť iné kombi strednej triedy. (Rastislav Chvála)

Hynudai i40 – základné údajeMotor

1.7 CRDi

zdvihový objem (cm3)

1685

výkon (kW/k)

100/136

pri otáčkach (1/min)

4000

krútiaci moment (Nm)

325

pri otáčkach (1/min)

2000-2500

maximálna rýchlosť (km/h)

198

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

10,6

nameraná spotreba (l/100 km)

5,9-7,4

batožinový priestor (l)

557/1723

cena modelu od (eur)

25.990

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 835
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 949
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 556
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 444
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 434
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 218
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 113
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 595
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  2. Adriana Boysová: Život po živote
  3. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  4. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  5. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  6. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  7. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  8. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 250
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 098
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 990
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 751
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 841
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 347
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 140
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 5 951
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu