TEST: Hyundai i40 stavil na prvý dojem

Rodinné kombi poskytne štyrom komfortné cestovanie a vodičovi zaujímavý kokpit. Piatemu by bolo v strede trochu tesno a motor sa v nízkych otáčkach zatajuje. Prvý dojem však predčil všetky očakávania.

Dizajn zachytil pulz doby a hoci nestelesňuje nadčasovo triezve tvary a vlastné kreácie, považujeme ho za moderný a príťažlivý. Štandardne dodávané denné LED svetlá svojou krivkou mierne polarizujú, ale dávajú prednej časti osobitý charakter.(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Všetky doterajšie modely značky Hyundai boli rozmerovo prispôsobené strednej triede, ale po stránke jazdných vlastností, dizajnu a technológií predstavovali americky zastaralú koncepciu.

S novým označením i40 prišlo úplne nové auto postavené v európskom strihu s nemalým podielom vývojárov z Nemecka. Svoje urobili zákaznícke prieskumy a tiež skúmanie konkurentov.

Strecha podľahla móde

Dnes sú v móde tiež zvažujúce sa strechy do štýlu kupé bez ohľadu na pôvodný typ karosérie. Hyundai v snahe dodať kombi športový švih znížil vzadu strechu natoľko, že to obmedzilo vlastnosti, ktorými má kombi vynikať. Nad veľmi slušným základným kufrom s objemom 557 litrov nie je v podstate nič užitočné. Za to samotný batožinový priestor postavili konštruktéri na úrovni.

Od konkurencie vyčerpali tie najlepšie nápady. Vzadu je roleta, ktorú môžete odistiť a zatiahnuť len dotykom lakťa (pri plných rukách s nákupom), k dispozícii je tiež vysúvateľná sieť na oddelenie kufra od priestoru pre posádku a nad dojazdovým rezervným kolesom je malý odkladací priestor. Dno kufra je z pevného materiálu a ponúka veľmi jednoduchú manipuláciu.

Rovnako krivé slovo nemožno povedať na odkladacie priestory, objem skrinky pod lakťovou opierkou a tiež skrinku pred radiacou pákou. Vstupy USB, iPod a Aux sú tam kde majú byť a do skrinky k nim vmestíte pripojené zariadenie bez toho, aby ste ťahali káble do skrinky pred spolujazdcom.

Paráda. Veľké kombi netrpí nedotáčavým správaním. Skôr naopak – predok presvedčivo zatočí a prípadné vychýlenie zadnej časti krotí ESP.

Zaostrili na Európu

V interiéri a batožinovom priestore vidieť investíciu automobilky do nemeckých inžinierov a orientáciu na európskeho zákazníka. Mozgy stiahnuté z automobiliek Volkswagen či Mercedes vtisli novým modelom svoj rukopis.

Vnútri vládne perfektná takmer bezchybná ergonómia. Materiály sa v porovnaní so Sonatou zlepšili a tiež architektúra interiéru je podstatne modernejšia. Automobilka investovala do zobrazovacej techniky a centrálneho displeja na vysokej úrovni. Jedine pred prípadnou kúpou si overte, či vám ostrá modrá vyhovuje.

Moderný, možno príliš modrý, ale ergonomicky veľmi dobre zvládnutý kokpit poteší vodiča.

Pristúpili k skladačke

Ani jednej verzii z ponúkaných nechýbajú denné LED svetlá, či plná bezpečnostná výbava, avšak skladba strednej výbavy Style nás prekvapila.

Na jednej strane motorista dostane bezkľúčový prístup, elektrickú parkovaciu brzdu, asistent pre rozjazd do kopca a dažďový senzor, na druhej strane, chýba jej podstatná vec ako parkovacie senzory. Najmä, ak súčasný fetiš znižovania striech obmedzil výhľad cez zadné okno. Za parkovacie senzory si treba doplatiť ešte 300 eur.

Rovnako by testovanému autu pristali lepšie xenónové svetlá. Pohľad do cenníka a systému vyberania príplatkových prvkov opäť pripomína výraznú orientáciu na európsky spôsob výberu auta. V Japonsku alebo na kórejskom trhu bolo zvykom vybrať si z troch pevne zostavených výbav. To sa pri i40 zmenilo.

Zadnej časti dominuje veľký spojler a výrazné svetlá. Pri tomto zadku by cúvací senzor v strednej výbave padol vhod.

Okrem toho, že samotná športovo strihnutá karoséria je nízka, predné sedadlá sú vyššie ukotvené, čo spôsobuje, že aj priemerne vysoký vodič môže mať pocit obmedzeného priestoru na hlavu. Okrem toho, kvôli šikmému profilu karosérie je horná hrana čelného skla trochu nízko, čo znamená horší výhľad na semafory.

Vnútornou výškou trpí mierne aj batožinový priestor. Obmedzuje lepšie využitie inak pôsobivej prepravnej kapacity 557 l, ktorou prekonáva Mondeo aj Insigniu. Ďalší kombík, ktorý prepadol móde.

Pracuje v úzkom spektre

Jediným naftovým motorom v ponuke je zatiaľ 1.7 CRDi. Testovaná silnejšia verzia s výkonom 100 kW (136 k) je k autu akurát. Do nižšieho výkonu neodporúčame ísť, ale navzdory nízkemu objemu 1,7 litra má motor slušný potenciál.

Jediný rozdiel v porovnaní s konkurenciou je v tom, že do otáčok 2000 za minútu je vyslovene malátny a poriadne zatiahne až od tejto hranice, čo prezrádza aj udávaný vrchol krútiaceho momentu 325 Nm medzi 2000 až 2500 otáčkami za minútu.

Variabilita základnej časti kufra a jeho doplnky sú výborné. Škoda zníženej strechy a obmedzeného priestoru nad hranou okien.

Vodičovi sa často môžete stať, že sa spoľahne na ťah od 1700 otáčok a potom zistí, že musí podradiť alebo počkať na vyššie otáčky s poriadne stlačeným plynom. Potom motor doslova exploduje výkonom.

Motor nemá mimo mesta problém jazdiť pod 6 l/100 km. Na naše veľké potešenie sme na 822 kilometrov dlhej testovacej jazde nemuseli dotankovať a s novým autom sme v svižnom tempe dosiahli priemer 7,4 litra na 100 kilometrov.

Ochotne zatáča

Mäkkosť podvozka neprekáža jeho ovládateľnosti. Práve naopak po natočení volantu v krízovej situácii predok ochotne kopíruje zvolenú stopu. Vrodený pretáčavý charakter kontroluje stabilizačný systém, takže v zákrutách je Hyundai veľmi presvedčivý.

Vo vysokých rýchlostiach a tiahlych zákrutách dáva pomerne skoro najavo hraničnú situáciu. Jazdné vlastnosti považujeme za zdravý priemer v rámci súčasnej konkurencie. Auto si treba na prejazd zákruty pripraviť, vopred nasmerovať. Napriek tomu vie byť jazda s ním športová aj zábavná.

Kupujem- nekupujem

Hyundai i40 príjemne prekvapil, získal sympatie a viem si predstaviť, že by som na ňom jazdil. Vo finále rozhodovania by však dostalo prednosť iné kombi strednej triedy. (Rastislav Chvála)

Hynudai i40 – základné údaje

Motor 1.7 CRDi
zdvihový objem (cm3) 1685
výkon (kW/k) 100/136
pri otáčkach (1/min) 4000
krútiaci moment (Nm) 325
pri otáčkach (1/min) 2000-2500
maximálna rýchlosť (km/h) 198
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,6
nameraná spotreba (l/100 km) 5,9-7,4
batožinový priestor (l) 557/1723
cena modelu od (eur) 25.990

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 9 813
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 570
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 491
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 620
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 489
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 865
  7. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 797
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 706
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 632
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 117

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slováci v zápase vyhrávali 1:0 i prehrávali 1:2.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

DOMOV

Na policajtov útočili autom členovia bankomatovej mafie

Policajný prezident Tibor Gašpar informoval o incidente v obci Opoj.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.