TEST: Hyundai i40 stavil na prvý dojem

Rodinné kombi poskytne štyrom komfortné cestovanie a vodičovi zaujímavý kokpit. Piatemu by bolo v strede trochu tesno a motor sa v nízkych otáčkach zatajuje. Prvý dojem však predčil všetky očakávania.

Dizajn zachytil pulz doby a hoci nestelesňuje nadčasovo triezve tvary a vlastné kreácie, považujeme ho za moderný a príťažlivý. Štandardne dodávané denné LED svetlá svojou krivkou mierne polarizujú, ale dávajú prednej časti osobitý charakter.(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Všetky doterajšie modely značky Hyundai boli rozmerovo prispôsobené strednej triede, ale po stránke jazdných vlastností, dizajnu a technológií predstavovali americky zastaralú koncepciu.

S novým označením i40 prišlo úplne nové auto postavené v európskom strihu s nemalým podielom vývojárov z Nemecka. Svoje urobili zákaznícke prieskumy a tiež skúmanie konkurentov.

Strecha podľahla móde

Dnes sú v móde tiež zvažujúce sa strechy do štýlu kupé bez ohľadu na pôvodný typ karosérie. Hyundai v snahe dodať kombi športový švih znížil vzadu strechu natoľko, že to obmedzilo vlastnosti, ktorými má kombi vynikať. Nad veľmi slušným základným kufrom s objemom 557 litrov nie je v podstate nič užitočné. Za to samotný batožinový priestor postavili konštruktéri na úrovni.

Od konkurencie vyčerpali tie najlepšie nápady. Vzadu je roleta, ktorú môžete odistiť a zatiahnuť len dotykom lakťa (pri plných rukách s nákupom), k dispozícii je tiež vysúvateľná sieť na oddelenie kufra od priestoru pre posádku a nad dojazdovým rezervným kolesom je malý odkladací priestor. Dno kufra je z pevného materiálu a ponúka veľmi jednoduchú manipuláciu.

Rovnako krivé slovo nemožno povedať na odkladacie priestory, objem skrinky pod lakťovou opierkou a tiež skrinku pred radiacou pákou. Vstupy USB, iPod a Aux sú tam kde majú byť a do skrinky k nim vmestíte pripojené zariadenie bez toho, aby ste ťahali káble do skrinky pred spolujazdcom.

Paráda. Veľké kombi netrpí nedotáčavým správaním. Skôr naopak – predok presvedčivo zatočí a prípadné vychýlenie zadnej časti krotí ESP.

Zaostrili na Európu

V interiéri a batožinovom priestore vidieť investíciu automobilky do nemeckých inžinierov a orientáciu na európskeho zákazníka. Mozgy stiahnuté z automobiliek Volkswagen či Mercedes vtisli novým modelom svoj rukopis.

Vnútri vládne perfektná takmer bezchybná ergonómia. Materiály sa v porovnaní so Sonatou zlepšili a tiež architektúra interiéru je podstatne modernejšia. Automobilka investovala do zobrazovacej techniky a centrálneho displeja na vysokej úrovni. Jedine pred prípadnou kúpou si overte, či vám ostrá modrá vyhovuje.

Moderný, možno príliš modrý, ale ergonomicky veľmi dobre zvládnutý kokpit poteší vodiča.

Pristúpili k skladačke

Ani jednej verzii z ponúkaných nechýbajú denné LED svetlá, či plná bezpečnostná výbava, avšak skladba strednej výbavy Style nás prekvapila.

Na jednej strane motorista dostane bezkľúčový prístup, elektrickú parkovaciu brzdu, asistent pre rozjazd do kopca a dažďový senzor, na druhej strane, chýba jej podstatná vec ako parkovacie senzory. Najmä, ak súčasný fetiš znižovania striech obmedzil výhľad cez zadné okno. Za parkovacie senzory si treba doplatiť ešte 300 eur.

Rovnako by testovanému autu pristali lepšie xenónové svetlá. Pohľad do cenníka a systému vyberania príplatkových prvkov opäť pripomína výraznú orientáciu na európsky spôsob výberu auta. V Japonsku alebo na kórejskom trhu bolo zvykom vybrať si z troch pevne zostavených výbav. To sa pri i40 zmenilo.

Zadnej časti dominuje veľký spojler a výrazné svetlá. Pri tomto zadku by cúvací senzor v strednej výbave padol vhod.

Okrem toho, že samotná športovo strihnutá karoséria je nízka, predné sedadlá sú vyššie ukotvené, čo spôsobuje, že aj priemerne vysoký vodič môže mať pocit obmedzeného priestoru na hlavu. Okrem toho, kvôli šikmému profilu karosérie je horná hrana čelného skla trochu nízko, čo znamená horší výhľad na semafory.

Vnútornou výškou trpí mierne aj batožinový priestor. Obmedzuje lepšie využitie inak pôsobivej prepravnej kapacity 557 l, ktorou prekonáva Mondeo aj Insigniu. Ďalší kombík, ktorý prepadol móde.

Pracuje v úzkom spektre

Jediným naftovým motorom v ponuke je zatiaľ 1.7 CRDi. Testovaná silnejšia verzia s výkonom 100 kW (136 k) je k autu akurát. Do nižšieho výkonu neodporúčame ísť, ale navzdory nízkemu objemu 1,7 litra má motor slušný potenciál.

Jediný rozdiel v porovnaní s konkurenciou je v tom, že do otáčok 2000 za minútu je vyslovene malátny a poriadne zatiahne až od tejto hranice, čo prezrádza aj udávaný vrchol krútiaceho momentu 325 Nm medzi 2000 až 2500 otáčkami za minútu.

Variabilita základnej časti kufra a jeho doplnky sú výborné. Škoda zníženej strechy a obmedzeného priestoru nad hranou okien.

Vodičovi sa často môžete stať, že sa spoľahne na ťah od 1700 otáčok a potom zistí, že musí podradiť alebo počkať na vyššie otáčky s poriadne stlačeným plynom. Potom motor doslova exploduje výkonom.

Motor nemá mimo mesta problém jazdiť pod 6 l/100 km. Na naše veľké potešenie sme na 822 kilometrov dlhej testovacej jazde nemuseli dotankovať a s novým autom sme v svižnom tempe dosiahli priemer 7,4 litra na 100 kilometrov.

Ochotne zatáča

Mäkkosť podvozka neprekáža jeho ovládateľnosti. Práve naopak po natočení volantu v krízovej situácii predok ochotne kopíruje zvolenú stopu. Vrodený pretáčavý charakter kontroluje stabilizačný systém, takže v zákrutách je Hyundai veľmi presvedčivý.

Vo vysokých rýchlostiach a tiahlych zákrutách dáva pomerne skoro najavo hraničnú situáciu. Jazdné vlastnosti považujeme za zdravý priemer v rámci súčasnej konkurencie. Auto si treba na prejazd zákruty pripraviť, vopred nasmerovať. Napriek tomu vie byť jazda s ním športová aj zábavná.

Kupujem- nekupujem

Hyundai i40 príjemne prekvapil, získal sympatie a viem si predstaviť, že by som na ňom jazdil. Vo finále rozhodovania by však dostalo prednosť iné kombi strednej triedy. (Rastislav Chvála)

Hynudai i40 – základné údaje

Motor 1.7 CRDi
zdvihový objem (cm3) 1685
výkon (kW/k) 100/136
pri otáčkach (1/min) 4000
krútiaci moment (Nm) 325
pri otáčkach (1/min) 2000-2500
maximálna rýchlosť (km/h) 198
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,6
nameraná spotreba (l/100 km) 5,9-7,4
batožinový priestor (l) 557/1723
cena modelu od (eur) 25.990

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  3. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  6. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. Leto nekončí!
  9. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 034
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 215
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 064
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 812
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 1 436
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 304
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 294
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 187
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 119
  10. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 773

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mesačnú dcéru našla v nemocnici so zlomenou nohou. Tvrdia, že si to urobila sama

Po odbere krvi ostala mesačnej Liliane modrina na päte a zlomená stehenná kosť.

DOMOV

Plavčan zostane ministrom do konca augusta

SNS neodpovedala, či je za otáľaním vyčkávanie na koaličnú radu.

ŠPORT

Sú senzáciou našej ligy, za odmenu mávajú opekačky

FC Nitra prekvapuje a je na čele Fortuna ligy.

BRATISLAVA

Už je známe, čo všetko vyrastie na mieste bývalého PKO

Na Dvořákovom nábreží bude pokračovanie River Parku.

Neprehliadnite tiež

S novým BMW M5 sa dá jazdiť už deň po premiére

Pribudol pohon všetkých štyroch kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.