BRATISLAVA. Nové Béčko medzigeneračne narástlo do dĺžky o 80 mm, takže meria 4359 mm. Šírka 1786 sa nemení, zato z celkovej výšky ubudlo 40 mm (1477 mm). Konštruktéri totiž upustili ho drahej sendvičovej koncepcie auta, ktorá mala na výšku značný vplyv. Dĺžka rázvoru osí kolies zatiaľ nebola zverejnená. Mercedes sa však pochválil koeficientom odporu vzduchu - 0,26.
Nový zážihový turbomotor
Výbava auta môže okrem iného obsahovať novú verziu radarového bezpečnostného systému Collision Prevention Assist. Ten v rýchlostiach 30 až 150 km/h monitoruje vzdialenosť Béčka od auta jazdiaceho pred ním. Keď sa odstup zmenší pod bezpečnú úroveň, systém upozorní vodiča a aktivuje brzdový asistent.
Zaujímavejšia je skladba motorizácií. Výrobca zatiaľ avizuje dve, každú v dvoch výkonových verziách. Prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 1,6 litra.
Napriek prítomnosti turbodúchadla ho charakterizuje relatívne vysoký kompresný pomer 10,3:1. Šetriť palivo pomôže systém štart/stop, odpojiteľná vodná pumpa i regulácia činnosti olejového čerpadla. Agregát váži 137 kilogramov.
Slabší variant dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 5000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 200 Nm medzi 1250 až 4000 ot./min. Silnejší produkuje 115 kW (156 k) pri otáčkach 5000/min. a 250 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 1250 – 4000 ot./min.
Bestseller s menším objemom
Nový turbodiesel s objemom 1,8 litra konštruktéri odvodili od obľúbeného motora 2,1 l OM651 zmenšením zdvihu, úpravami turbodúchadla, sacieho traktu a ďalšieho príslušenstva.
Agregát v základnej verzii dosahuje 80 kW (109 k) medzi 3200 a 4600 ot./min. a 250 Nm v rozmedzí 1400 až 2800 ot./min.
K dispozícii bude aj silnejší variant, disponujúci výkonom 100 kW (136 k) medzi 3600 a 4400 ot./min. a 300 Nm v rozmedzí otáčok 1600 až 3000/min.
Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovka alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Autor: fg