SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Toyota Camry: bestseller, ktorý v Európe nepoznáme

Japonský sedan strednej triedy je obľubený na rôznych kontinentoch. Európania mu však neholdujú. Aktuálne prichádza už siedme vydanie Camry.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Môže sa sedan strednej triedy stať ľudovým autom? Toyota Camry je dôkazom, že áno. Dizajnom ani použitou technikou nešokuje, zato však ponúkne primerané pohodlie a výbavu za prijateľnú cenu.

Camry patrí medzi najpredávanejšie automobily bez rozdielu segmentov v Severnej Amerike, Ázii i v Austrálii. Toyota ho pred časom ponúkala aj na európskom trhu, no bez výraznejšieho úspechu.

Zato napríklad v USA je odhalenie novej generácie Toyoty Camry podobnou „udalosťou“, ako keď na starom kontinente debutuje nový Golf.

Stále dostatočne konzervatívna

Siedma generácia Toyoty Camry je na pohľad športovejšia, ale stále dostatočne konzervatívna, aby uspokojila väčšinu zákazníkov. V súvislosti s interiérom výrobca hovorí najmä o kvalitnejších materiáloch a novom multimediálnom systéme Entune.

Vyzdvihuje však aj jazdné vlastnosti - vďaka tuhšej karosérii, prepracovanému zaveseniu predných i zadných kolies a novému elektrickému posilňovaču riadenia. Camry údajne rýchlejšie reaguje na vodičove pokyny volantom, zlepšila sa smerová stabilita a celkový komfort.

Nechýba hybrid

Ponuka motorizácií má tri položky. Turbodiesel by ste vzhľadom na trhy, ktoré sú pre Toyotu Camry zaujímavé, pochopiteľne nenašli. Nechýba však hybridná verzia - s mierne upravenou aerodynamikou, chrómovanými ozdobami a čiastočne modrým pozadím loga automobilky.

Pod kapotou sa ukrýva nový zážihový štvorvalec s objemom 2,5 litra, pracujúci v Atkinsonovom cykle, a elektromotor. Kombinovaný výkon predstavuje 147 kW (200 k) a na predné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka ECVT.

Hybrid nie je žiadny slimák - z pokoja na 100 km/h urýchli za 7,6 sekundy. Kombinovaná spotreba má podľa výrobcu optimistickú hodnotu 5,7 l/100 km. K jej dosiahnutiu prispieva aj elektrický jazdný režim vozidla, v ktorom hybridné Camry prejde najviac 2,6 kilometra rýchlosťou do 40 km/h.

Americké ceny našinca (ne)prekvapia

Kto nehľadá najmodernejšie technológie v podobe hybridu, siahne po klasickom zážihovom štvorvalci 2,5 litra (131 kW/178 k), prípadne po šesťvalci 3,5 l (197 kW/268 k). Tieto agregáty je možné kombinovať výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá ponúka aj možnosť manuálneho - sekvenčného - radenia.

Američania už poznajú ceny novej Toyoty Camry. Tie začínajú v prepočte od 15 200 eur - za základný štvorvalcový variant. Hybrid stojí 17 900 eur.

Veľká česť

Nová Toyota Camry bude oficiálnym zavádzacím vozidlom na pretekoch série NASCAR Sprint Cup, Daytona 500. Tejto úlohy sa pritom za celú históriu podujatia Daytona 500, ktorá siaha do roku 1959, zhostilo iba jedno "neamerické" auto. V roku 1971 viedlo celé štartové pole Porsche 914. Camry tak bude zároveň prvým japonským vozidlom, ktoré dostalo takúto príležitosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  4. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 285
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 643
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 329
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 801
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 575
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 146
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 192
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 829
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 358
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 217
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kníhkupectvo Panta Rhei v Bratislave.

Robí nám vrásky, že stále nepoznáme kompenzácie, vraví Michal Rajter.


12 h
Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


4 h
Ukrajinskí vojaci na fronte v Doneckej oblasti.

Biden volal v utorok s Putinom.


3 h
Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Minister financií v parlamente odohral partičku binga s dôchodcami.


4 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


7 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  2. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  3. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  4. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  5. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  6. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  7. Sylvia Smatanová: Máme predsa lockdown
  8. Martina Paulenová: Najlepší budík
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 887
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 973
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 466
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 976
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 791
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 567
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 2 837
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 768
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu