BRATISLAVA. Môže sa sedan strednej triedy stať ľudovým autom? Toyota Camry je dôkazom, že áno. Dizajnom ani použitou technikou nešokuje, zato však ponúkne primerané pohodlie a výbavu za prijateľnú cenu.
Camry patrí medzi najpredávanejšie automobily bez rozdielu segmentov v Severnej Amerike, Ázii i v Austrálii. Toyota ho pred časom ponúkala aj na európskom trhu, no bez výraznejšieho úspechu.
Zato napríklad v USA je odhalenie novej generácie Toyoty Camry podobnou „udalosťou“, ako keď na starom kontinente debutuje nový Golf.
Stále dostatočne konzervatívna
Siedma generácia Toyoty Camry je na pohľad športovejšia, ale stále dostatočne konzervatívna, aby uspokojila väčšinu zákazníkov. V súvislosti s interiérom výrobca hovorí najmä o kvalitnejších materiáloch a novom multimediálnom systéme Entune.
Vyzdvihuje však aj jazdné vlastnosti - vďaka tuhšej karosérii, prepracovanému zaveseniu predných i zadných kolies a novému elektrickému posilňovaču riadenia. Camry údajne rýchlejšie reaguje na vodičove pokyny volantom, zlepšila sa smerová stabilita a celkový komfort.
Nechýba hybrid
Ponuka motorizácií má tri položky. Turbodiesel by ste vzhľadom na trhy, ktoré sú pre Toyotu Camry zaujímavé, pochopiteľne nenašli. Nechýba však hybridná verzia - s mierne upravenou aerodynamikou, chrómovanými ozdobami a čiastočne modrým pozadím loga automobilky.
Pod kapotou sa ukrýva nový zážihový štvorvalec s objemom 2,5 litra, pracujúci v Atkinsonovom cykle, a elektromotor. Kombinovaný výkon predstavuje 147 kW (200 k) a na predné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka ECVT.
Hybrid nie je žiadny slimák - z pokoja na 100 km/h urýchli za 7,6 sekundy. Kombinovaná spotreba má podľa výrobcu optimistickú hodnotu 5,7 l/100 km. K jej dosiahnutiu prispieva aj elektrický jazdný režim vozidla, v ktorom hybridné Camry prejde najviac 2,6 kilometra rýchlosťou do 40 km/h.
Americké ceny našinca (ne)prekvapia
Kto nehľadá najmodernejšie technológie v podobe hybridu, siahne po klasickom zážihovom štvorvalci 2,5 litra (131 kW/178 k), prípadne po šesťvalci 3,5 l (197 kW/268 k). Tieto agregáty je možné kombinovať výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá ponúka aj možnosť manuálneho - sekvenčného - radenia.
Američania už poznajú ceny novej Toyoty Camry. Tie začínajú v prepočte od 15 200 eur - za základný štvorvalcový variant. Hybrid stojí 17 900 eur.
Veľká česť |
![]() |
Nová Toyota Camry bude oficiálnym zavádzacím vozidlom na pretekoch série NASCAR Sprint Cup, Daytona 500. Tejto úlohy sa pritom za celú históriu podujatia Daytona 500, ktorá siaha do roku 1959, zhostilo iba jedno "neamerické" auto. V roku 1971 viedlo celé štartové pole Porsche 914. Camry tak bude zároveň prvým japonským vozidlom, ktoré dostalo takúto príležitosť. |
Autor: fg