NOVINKY

Toyota Camry: bestseller, ktorý v Európe nepoznáme

Japonský sedan strednej triedy je obľubený na rôznych kontinentoch. Európania mu však neholdujú. Aktuálne prichádza už siedme vydanie Camry.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Môže sa sedan strednej triedy stať ľudovým autom? Toyota Camry je dôkazom, že áno. Dizajnom ani použitou technikou nešokuje, zato však ponúkne primerané pohodlie a výbavu za prijateľnú cenu.

Camry patrí medzi najpredávanejšie automobily bez rozdielu segmentov v Severnej Amerike, Ázii i v Austrálii. Toyota ho pred časom ponúkala aj na európskom trhu, no bez výraznejšieho úspechu.

Zato napríklad v USA je odhalenie novej generácie Toyoty Camry podobnou „udalosťou“, ako keď na starom kontinente debutuje nový Golf.

Stále dostatočne konzervatívna

Siedma generácia Toyoty Camry je na pohľad športovejšia, ale stále dostatočne konzervatívna, aby uspokojila väčšinu zákazníkov. V súvislosti s interiérom výrobca hovorí najmä o kvalitnejších materiáloch a novom multimediálnom systéme Entune.

Vyzdvihuje však aj jazdné vlastnosti - vďaka tuhšej karosérii, prepracovanému zaveseniu predných i zadných kolies a novému elektrickému posilňovaču riadenia. Camry údajne rýchlejšie reaguje na vodičove pokyny volantom, zlepšila sa smerová stabilita a celkový komfort.

Nechýba hybrid

Ponuka motorizácií má tri položky. Turbodiesel by ste vzhľadom na trhy, ktoré sú pre Toyotu Camry zaujímavé, pochopiteľne nenašli. Nechýba však hybridná verzia - s mierne upravenou aerodynamikou, chrómovanými ozdobami a čiastočne modrým pozadím loga automobilky.

Pod kapotou sa ukrýva nový zážihový štvorvalec s objemom 2,5 litra, pracujúci v Atkinsonovom cykle, a elektromotor. Kombinovaný výkon predstavuje 147 kW (200 k) a na predné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka ECVT.

Hybrid nie je žiadny slimák - z pokoja na 100 km/h urýchli za 7,6 sekundy. Kombinovaná spotreba má podľa výrobcu optimistickú hodnotu 5,7 l/100 km. K jej dosiahnutiu prispieva aj elektrický jazdný režim vozidla, v ktorom hybridné Camry prejde najviac 2,6 kilometra rýchlosťou do 40 km/h.

Americké ceny našinca (ne)prekvapia

Kto nehľadá najmodernejšie technológie v podobe hybridu, siahne po klasickom zážihovom štvorvalci 2,5 litra (131 kW/178 k), prípadne po šesťvalci 3,5 l (197 kW/268 k). Tieto agregáty je možné kombinovať výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá ponúka aj možnosť manuálneho - sekvenčného - radenia.

Američania už poznajú ceny novej Toyoty Camry. Tie začínajú v prepočte od 15 200 eur - za základný štvorvalcový variant. Hybrid stojí 17 900 eur.

Veľká česť

Nová Toyota Camry bude oficiálnym zavádzacím vozidlom na pretekoch série NASCAR Sprint Cup, Daytona 500. Tejto úlohy sa pritom za celú históriu podujatia Daytona 500, ktorá siaha do roku 1959, zhostilo iba jedno "neamerické" auto. V roku 1971 viedlo celé štartové pole Porsche 914. Camry tak bude zároveň prvým japonským vozidlom, ktoré dostalo takúto príležitosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 333
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 521
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 152
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 052
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 425
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 294
  7. Kam do tepla v januári? 2 295
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 895
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 156

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.