BRATISLAVA. Pod kapotou aktuálnej generácie Audi A8 sa premiérovo objavuje štvorvalcový agregát. Zážihový turbomotor s priamym vstrekovaním paliva 2,0 TFSI dosahuje výkon 155 kW (211 k) a 350 Nm krútiaceho momentu v rozsahu 1500 až 4200 ot./min. Pod dlhou prednou kapotou mu sekunduje elektromotor s výkonom 40 kW (54 k) a 210 Nm.
Najpomalší z radu A8
Kombinovaný výkon poháňacieho ústrojenstva má hodnotu 180 kW (245 k) a najvyšší krútiaci moment 480 Nm. Ten sa výhradne na predné kolesá prenáša prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
Audi prirovnáva dynamické parametre hybridu ku vznetovej šesťvalcovej verzii. Reálne čísla za ňou ale trochu zaostávajú: zrýchlenie z 0 na 100 km/h totiž A-osmičke s dvomi motormi pod kapotou trvá 7,7 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 235 km/h (A8 3,0 TDI: 6,1 s.; 250 km/h).
Na elektrinu naviac tri kilometre
Vodič má k dispozícii tri jazdné režimy. V čisto elektrickom môže dosiahnuť rýchlosť najviac 100 km/h. Ak bude udržiavať konštantnú šesťdesiatku, dojazd na elektrinu sa predĺži na tri kilometre. Potom príde na rad režim D, kedy si auto samo reguluje použitie jedného či druhého agregátu. Najdynamickejšiu jazdu si užijete v športovom móde (S).
Zdrojom energie pre elektromotor je lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 1,3 kWh, ukrytý pod podlahou batožinového priestoru. O jeho dobíjanie sa stará spaľovací motor a tiež brzdy s funkciou rekuperácie energie. Chladenie akumulátora s hmotnosťou 36,7 kg zabezpečuje vzduch i vlastný chladiaci okruh.
Špeciálny lak a disky
Výrobca udáva pre hybrid kombinovanú spotrebu 6,4 l/100 km. Charakteristické sú preň okrem
štítkov s nápisom hybrid aj 18-palcové zliatinové disky s turbínovým dizajnom. „Devätnástky“ dostanete za príplatok.
Priplácať si však netreba za diódové predné svetlomety, audiosystém Bose, ani za trojzónovú klimatizáciu. Špeciálne pre Audi A8 Hybrid bol namiešaný metalický lak Arctic Silver. V ponuke ale sú aj iné odtiene.
Autor: fg