BRATISLAVA. Niekdajšie Audi A4 B7 sa teší veľkej pozornosti španielskych konštruktérov. Tí ho najprv pretvorili na Seat Exeo a teraz sedan i kombi postupne modernizujú a aktualizujú. Exeo naposledy začiatkom tohto roka dostalo bezstupňovú prevodovku Multitronic k dvojlitrovému vznetovému agregátu.
Extravagantnejšia optika
Ďalšia vlna vylepšení bude predstavená na septembrovom autosalóne vo Frankfurte. Opticky najvýznamnejšou novinkou je prepracovaná maska chladiča a nové predné bi-xenónové svetlomety, doplnené o diódové denné svietenie.
Základný tvar svetiel sa síce nezmenil, ale vďaka futuristicky pôsobiacej grafike vyzerá Exeo podstatne modernejšie.
Nanešťastie, tieto svetlomety - podľa neoficiálnych informácií - budú štandardne dodávané iba do najlepšie vybavených verzií. Ostatní si za ne môžu priplatiť alebo sa uspokojiť s klasickou, doteraz používanou prednou optikou.
Vzhľadové osvieženie priniesli aj nové zliatinové disky kolies s priemerom 17 a 18 palcov. V kabíne pribudli kvalitnejšie materiály a upravený volant.
Štart/stop zníži spotrebu
Technici prepracovali vznetové agregáty s ohľadom na zníženie produkovaných emisií CO2. Tie klesli o sedem gramov na kilometer.
V rámci podpory fleetových predajov ponuku Exea v roku 2012 doplní úsporný model Ecomotive. Pod kapotou sa objaví modifikovaný turbodiesel 2,0 TDI CR so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, doplnený o systém štart/stop. Priemerná hodnota produkovaných emisií CO2 má klesnúť pod 120 g/km a výrobcom udávaná spotreba na úroveň 5,2 l/100 km (kombi ST: 5,3 l/100 km).
Autor: fg