SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Bugatti EB 16.4 Veyron do sériovej výroby

Vedenie koncernu Volkswagen, ktorému značka Bugatti patrí, prednedávnom rozhodlo, že Bugatti EB 16.4 Veyron sa už budúci rok objaví na trhu. V súčasnosti registrujú vyše päťdesiat záväzných objednávok na tento automobil, ktorého cena má byť približne 1,3

milióna eur. Šestnásťvalcový osemlitrový motor dvojmiestneho superšportového kupé Bugatti EB 16.4 Veyron má aj vďaka štyrom turbodúchadlám výkon 736 kW/1001 k, krútiaci moment 1250 Nm už od otáčok 2000 min-1, pohon všetkých štyroch kolies, dokáže zrýchliť z 0 na 300 km/h za trinásť sekúnd a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 406 km/h.

Je to fantastický automobil a aj ním dosahované výkony sú fantastické. Každý budúci vlastník automobilu Bugatti EB 16.4 Veyron ešte predtým ako si ho prevezme, bude musieť absolvovať kurz bezpečného ovládania - veď ide o výrazne rýchlejší automobil ako monoposty formuly 1. Pre tento najrýchlejší komerčný automobil na svete pripravil výrobca i špeciálne dvadsaťpalcové ráfiky kolies z ľahkých zliatin. Pre tento extrémne rýchly automobil mimoriadne starostlivo vyberali aj výrobcu pneumatík. V rýchlostiach okolo 400 km/h sú totiž pneumatiky vystavené takému extrémnemu namáhaniu, že len málo firiem dokáže pripraviť pneumatiky, ktoré spĺňajú požadované parametre. Výrobu pneumatík nakoniec zverili francúzskemu pneumatikárskemu gigantu Michelin, ktorý má vo výrobe pneumatík aj pre vysokovýkonné športové automobily bohaté skúsenosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ten pre Bugatti EB 16.4 Veyron vyvinul špeciálne pneumatiky PAX System Bugatti 400, prvé automobilové pneumatiky použiteľné pre rýchlosti nad 400 km/h. Na predné dvadsaťpalcové ráfiky obúva Bugatti pneumatiky rozmeru 245-690 R 520 A, na zadné 365 710 R 540 A. Pneumatiky PAX System Bugatti 400 zaručujú potrebnú bezpečnosť i pri najvyšších rýchlostiach, prakticky znemožňujú za akýchkoľvek okolností vyzuť pneumatiku z ráfika, a to aj v prípade totálnej straty tlaku, a pri defekte pneumatiky umožňujú dojazd až 200 km rýchlosťou do 80 km/h. Michelin montuje do kolies pre Bugatti EB 16.4 Veyron aj systém permanentného monitorovania tlaku vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 881
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 315
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 772
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 329
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 577
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 781
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  3. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  7. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 105 677
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 855
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 727
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 714
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 199
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 174
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu