SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Nová Mazda 6 už na slovenskom trhu

Práve pred týždňom na Slovensku slávnostne uviedli do predaja čerstvú novinku – model strednej triedy Mazda 6. Mazda sa týmto automobilom vracia k výrazným elegantným líniám so športovým a dynamickým nádychom

. Je prvým článkom reťazca nových výrobkov, ktoré reprezentujú návrat k tradičnému imidžu značky formovanému športiakmi ako Mazda RX-7 alebo MX-5. Mazda 6 teraz prichádza len vo verzii sedan, ale už koncom augusta bude aj päťdverový hatchback a v septembri i kombi označované ako Sport Wagon. A do konca roka sa dostane k nám aj verzia Sport Wagon 4WD s pohonom všetkých štyroch kolies.

Všetky tri karosárske vyhotovenia sa môžu pochváliť dômyselným štýlom, výnimočným ovládaním a jedinečným dizajnom, ktorý určite upúta. Dizajn exteriéru i interiéru automobilu ponúka zákazníkom vysokú úroveň kvality a spracovania. Mazda6 navyše ponúka oveľa väčší priestor na zadných sedadlách, väčší, než mnohé automobily strednej triedy i vyššej strednej triedy. Aj preto má Mazda6 ambície stať sa jedným z lídrov strednej triedy. Má tiež jedinečné jazdné vlastnosti a ponúka aj nové pohonné jednotky – zážihové štvorvalce s objemom 1,8, 2,0 a 2,3 l a tiež turbodieselový motor s technológiou Common-Rail druhej generácie s vynikajúcim krútiacim momentom 310 Nm pri otáčkach 2000 min-1 a výkonom 120 k alebo 136 k.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mazda6 má tuhú karosériu a nový systém prednej a zadnej nápravy, ktoré dodávajú vozu dynamiku a vysokú úroveň komfortu všetkým cestujúcim, a to i na dlhých trasách. Dvojité lichobežníkové zavesenie kolies prednej nápravy a viacprvkové zavesenie zadnej nápravy typu E zabezpečujú neobyčajne spoľahlivé a presne riadenie. Mazda6 tiež napĺňa najvyššie kritériá z hľadiska bezpečnosti . Je vybavená bohato dimenzovanými kotúčovými brzdami na všetkých štyroch kolesách, protiblokovacím brzdovým systémom ABS so systémom elektronicky riadeného rozdeľovania brzdnej sily EBD a systémom riadenia jazdnej stability DSC, ktorý je voliteľnou výbavou.

Ďalej nechýba 6 airbagov, z ktorých predné vodiča a spolujazdca sú vybavené novým systémom dvojfázovej aktivácie podľa intenzity nárazu. K bezpečnosti prispievajú tiež aktívne opierky hláv, spevnenie zadnej steny sedadiel tak, aby nedošlo k prieniku prevážaného nákladu, úchyty detskej sedačky Isofox, ktoré zvyšujú bezpečnosť najmenších pasažierov a rad ďalších prvkov. Cena základnej verzie s karosériou sedan a motorom 1,8 l je 804 900 korún.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 361
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 156
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 748
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 849
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 457
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 203
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 145
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 856
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  2. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  3. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  4. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  5. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  6. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  7. Martin Majer: Nastavenie systému pomoci obetiam domáceho násilia na Slovensku
  8. Jozef Varga: Accept mi celkom sedia
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 12 168
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 11 095
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 939
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 441
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 697
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 867
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 010
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 4 882
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu