Hybridy spojili Toyotu s Fordom

Obe automobilky prinesú do spolupráce svoje skúsenosti s výrobou hybridov. Výsledkom bude nový kombinovaný pohon budúcnosti pre veké SUV a pick-upy s pohonom zadných kolies.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Nový projekt má priniesť konkrétne výsledky už v tomto desaťročí, pretože v spotrebe paliva veľkých SUV a pick-upov sú stále veľké rezervy na zlepšenie. Len tak bude možné splniť nové predpisy o spotrebe a emisiách, ktoré budú platiť v Spojených štátoch a iných krajinách.
Napríklad v US sa do roku 2025 musí znížiť priemerná spotreba firemnej flotily áut na 4,1 litra na 100 kilometrov, čo si dnes vieme len ťažko predstaviť.

Krutá súčasnosť

Nový hybridný pohon dostanú zatiaľ dva modely. Najpredávanejší pick-up automobilky Ford a to F séria a tiež „full-size“ pick-up japonskej Toyoty pod označením Tundra.

Pre porovnanie vysokých cieľov a súčasnosti je potrebné spomenúť, že súčasný Ford F-série s preplňovaným šesťvalcom spotrebuje v meste 15 a na diaľnici 10 litrov na sto kilometrov. Šesťvalec v modeloch Toyota Tundra má veľmi podobný predpísaný apetít.

Samostatná výroba

Napriek tomu, že hybridný pohon bude mať množstvo spoločných dielcov a technológií, Ford a Toyota nebudú vyrábať autá spoločne, ale každá z automobiliek si sama zaistí montáž do vozidla. To isté platí o nastavovaní a kalibrácii systému.
V dohode figuruje tiež vývoj nových telematických systémov, ktoré budú hrať v automobilovej doprave čoraz väčšiu úlohu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 10 198
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 695
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 300
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 353
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 213
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 177
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 007
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 707
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 549
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 215

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.