BRATISLAVA. Nový projekt má priniesť konkrétne výsledky už v tomto desaťročí, pretože v spotrebe paliva veľkých SUV a pick-upov sú stále veľké rezervy na zlepšenie. Len tak bude možné splniť nové predpisy o spotrebe a emisiách, ktoré budú platiť v Spojených štátoch a iných krajinách.
Napríklad v US sa do roku 2025 musí znížiť priemerná spotreba firemnej flotily áut na 4,1 litra na 100 kilometrov, čo si dnes vieme len ťažko predstaviť.
Krutá súčasnosť
Nový hybridný pohon dostanú zatiaľ dva modely. Najpredávanejší pick-up automobilky Ford a to F séria a tiež „full-size“ pick-up japonskej Toyoty pod označením Tundra.
Pre porovnanie vysokých cieľov a súčasnosti je potrebné spomenúť, že súčasný Ford F-série s preplňovaným šesťvalcom spotrebuje v meste 15 a na diaľnici 10 litrov na sto kilometrov. Šesťvalec v modeloch Toyota Tundra má veľmi podobný predpísaný apetít.
Samostatná výroba
Napriek tomu, že hybridný pohon bude mať množstvo spoločných dielcov a technológií, Ford a Toyota nebudú vyrábať autá spoločne, ale každá z automobiliek si sama zaistí montáž do vozidla. To isté platí o nastavovaní a kalibrácii systému.
V dohode figuruje tiež vývoj nových telematických systémov, ktoré budú hrať v automobilovej doprave čoraz väčšiu úlohu.
Autor: rch