Fiat predstavil novú Pandu

Jeden z najpredávanejších modelov značky Fiat prichádza v úplne novej podobe. Nová Panda je väčšia, krajšia a priestrannejšia než jej predchodkyňa.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Krajšia, väčšia a praktickejšia, tak Fiat charakterizuje svoju najdôležitejšiu tohtoročnú novinku - Pandu III. Miniauto si trúfa nadviazať na úspechy svojich rovnomenných predchodcov. Fiat za 31 rokov existencie Pandy z nej predal 6,5 milióna kusov.

Tretia generácia prichádza s oblejšími líniami, hoci základný škatuľovitý tvar karosérie zostal zachovaný. Práve vďaka nemu Panda patrí medzi najpriestrannejšie v segmente.

Pribudli oblé tvary

Taliani uvádzajú, že do novinky sa zmestí až päť pasažierov. Vo Frankfurte si to radi vyskúšame. Rovnako kufor vraj patrí medzi najväčšie v rámci kategórie miniáut. Jeho objem má prekročiť hranicu 200 litrov. Prekvapením sú posuvné zadné sedadlá.

Panda medzigeneračne zľahka narástla. Charakterizujú ju miery 3650 x 1640 x 1550 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 2300 mm.

Stvárnenie interiéru sa opiera o vonkajší dizajn. Aj vo vnútri sú všetky hrany dôkladne zaoblené. Palubná doska už zďaleka nepôsobí lacným dojmom, hoci na obrázkoch je zobrazená pravdepodobne najdrahšia verzia.

Zachovaná zostala radiaca páka umiestnená prakticky na vyvýšenej konzole. Spolujazdec má pred sebou hneď dva odkladacie priestory - jeden krytý.

Pod kapotou dvoj- a štvorvalce

Platformu Fiatu Pandy tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Fiat pri zverejnení prvých obrázkov Pandy spomenul tri motory, ktoré ju budú poháňať. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Nová Panda ponúkne v základnom vybavení štyri airbagy a výrobca si trúfa na zisk štyroch hviezdičiek v testoch EuroNCAP. Poliaci smútia, lebo novinku už nebudú vyrábať oni, ale ich talianski kolegovia z Neapola.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.