Fiat predstavil novú Pandu

Jeden z najpredávanejších modelov značky Fiat prichádza v úplne novej podobe. Nová Panda je väčšia, krajšia a priestrannejšia než jej predchodkyňa.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Krajšia, väčšia a praktickejšia, tak Fiat charakterizuje svoju najdôležitejšiu tohtoročnú novinku - Pandu III. Miniauto si trúfa nadviazať na úspechy svojich rovnomenných predchodcov. Fiat za 31 rokov existencie Pandy z nej predal 6,5 milióna kusov.

Tretia generácia prichádza s oblejšími líniami, hoci základný škatuľovitý tvar karosérie zostal zachovaný. Práve vďaka nemu Panda patrí medzi najpriestrannejšie v segmente.

Pribudli oblé tvary

Taliani uvádzajú, že do novinky sa zmestí až päť pasažierov. Vo Frankfurte si to radi vyskúšame. Rovnako kufor vraj patrí medzi najväčšie v rámci kategórie miniáut. Jeho objem má prekročiť hranicu 200 litrov. Prekvapením sú posuvné zadné sedadlá.

Panda medzigeneračne zľahka narástla. Charakterizujú ju miery 3650 x 1640 x 1550 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 2300 mm.

Stvárnenie interiéru sa opiera o vonkajší dizajn. Aj vo vnútri sú všetky hrany dôkladne zaoblené. Palubná doska už zďaleka nepôsobí lacným dojmom, hoci na obrázkoch je zobrazená pravdepodobne najdrahšia verzia.

Zachovaná zostala radiaca páka umiestnená prakticky na vyvýšenej konzole. Spolujazdec má pred sebou hneď dva odkladacie priestory - jeden krytý.

Pod kapotou dvoj- a štvorvalce

Platformu Fiatu Pandy tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Fiat pri zverejnení prvých obrázkov Pandy spomenul tri motory, ktoré ju budú poháňať. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Nová Panda ponúkne v základnom vybavení štyri airbagy a výrobca si trúfa na zisk štyroch hviezdičiek v testoch EuroNCAP. Poliaci smútia, lebo novinku už nebudú vyrábať oni, ale ich talianski kolegovia z Neapola.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  2. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  3. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  4. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  5. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  6. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  7. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  8. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  9. Vzorový byt v projekte Nobelova
  10. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 23 135
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 6 738
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 779
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 508
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 432
  6. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 191
  7. Zábavný aj sebavedomý 3 131
  8. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 2 950
  9. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 2 856
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 661

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Bašternákovi pomáha pomalosť prokuratúry, sťahuje sa z vlastných firiem

Zo siedmich prípadov podnikateľa sú živé len tri.

KULTÚRA

Danka prirovnali k tučniakovi z Nórska. Obnovená relácia Sedem sa vydarila

Lasica, Leško a Kňažko opäť komentujú.

KOMENTÁRE

Pri amnestiách nie je čas na prerátavanie preferencií

Ten, kto bude myslieť iba na seba, môže viac stratiť ako získať.

Neprehliadnite tiež

Maťo Homola stavil na nový tím a nové auto

Po úspešnej sezóne v TCR bude slovenský pretekár, Maťo Homola, obhajovať výborné 5. miesto.

Nemci schválili mýto, osobné autá budú platiť za diaľnice

Výška mýta sa bude líšiť v závislosti od objemu motora a množstva emisií.

Prvá jazda: Suzuki Swift je extrémne ľahké, a preto dobre jazdí

Súbor pozitívnych vlastností má podľa nás jednu spoločnú príčinu, nízku hmotnosť.

Škoda naznačuje nástupcu Yetiho, bude sa volať Karoq

Premiéru bude mať ešte tento rok.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop