BRATISLAVA. Krajšia, väčšia a praktickejšia, tak Fiat charakterizuje svoju najdôležitejšiu tohtoročnú novinku - Pandu III. Miniauto si trúfa nadviazať na úspechy svojich rovnomenných predchodcov. Fiat za 31 rokov existencie Pandy z nej predal 6,5 milióna kusov.
Tretia generácia prichádza s oblejšími líniami, hoci základný škatuľovitý tvar karosérie zostal zachovaný. Práve vďaka nemu Panda patrí medzi najpriestrannejšie v segmente.
Pribudli oblé tvary
Taliani uvádzajú, že do novinky sa zmestí až päť pasažierov. Vo Frankfurte si to radi vyskúšame. Rovnako kufor vraj patrí medzi najväčšie v rámci kategórie miniáut. Jeho objem má prekročiť hranicu 200 litrov. Prekvapením sú posuvné zadné sedadlá.
Panda medzigeneračne zľahka narástla. Charakterizujú ju miery 3650 x 1640 x 1550 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 2300 mm.
Stvárnenie interiéru sa opiera o vonkajší dizajn. Aj vo vnútri sú všetky hrany dôkladne zaoblené. Palubná doska už zďaleka nepôsobí lacným dojmom, hoci na obrázkoch je zobrazená pravdepodobne najdrahšia verzia.
Zachovaná zostala radiaca páka umiestnená prakticky na vyvýšenej konzole. Spolujazdec má pred sebou hneď dva odkladacie priestory - jeden krytý.
Pod kapotou dvoj- a štvorvalce
Platformu Fiatu Pandy tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.
Fiat pri zverejnení prvých obrázkov Pandy spomenul tri motory, ktoré ju budú poháňať. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).
Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).
Nová Panda ponúkne v základnom vybavení štyri airbagy a výrobca si trúfa na zisk štyroch hviezdičiek v testoch EuroNCAP. Poliaci smútia, lebo novinku už nebudú vyrábať oni, ale ich talianski kolegovia z Neapola.
Autor: fg