Fiat predstavil novú Pandu

Jeden z najpredávanejších modelov značky Fiat prichádza v úplne novej podobe. Nová Panda je väčšia, krajšia a priestrannejšia než jej predchodkyňa.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Krajšia, väčšia a praktickejšia, tak Fiat charakterizuje svoju najdôležitejšiu tohtoročnú novinku - Pandu III. Miniauto si trúfa nadviazať na úspechy svojich rovnomenných predchodcov. Fiat za 31 rokov existencie Pandy z nej predal 6,5 milióna kusov.

Tretia generácia prichádza s oblejšími líniami, hoci základný škatuľovitý tvar karosérie zostal zachovaný. Práve vďaka nemu Panda patrí medzi najpriestrannejšie v segmente.

Pribudli oblé tvary

Taliani uvádzajú, že do novinky sa zmestí až päť pasažierov. Vo Frankfurte si to radi vyskúšame. Rovnako kufor vraj patrí medzi najväčšie v rámci kategórie miniáut. Jeho objem má prekročiť hranicu 200 litrov. Prekvapením sú posuvné zadné sedadlá.

Panda medzigeneračne zľahka narástla. Charakterizujú ju miery 3650 x 1640 x 1550 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 2300 mm.

Stvárnenie interiéru sa opiera o vonkajší dizajn. Aj vo vnútri sú všetky hrany dôkladne zaoblené. Palubná doska už zďaleka nepôsobí lacným dojmom, hoci na obrázkoch je zobrazená pravdepodobne najdrahšia verzia.

Zachovaná zostala radiaca páka umiestnená prakticky na vyvýšenej konzole. Spolujazdec má pred sebou hneď dva odkladacie priestory - jeden krytý.

Pod kapotou dvoj- a štvorvalce

Platformu Fiatu Pandy tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Fiat pri zverejnení prvých obrázkov Pandy spomenul tri motory, ktoré ju budú poháňať. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Nová Panda ponúkne v základnom vybavení štyri airbagy a výrobca si trúfa na zisk štyroch hviezdičiek v testoch EuroNCAP. Poliaci smútia, lebo novinku už nebudú vyrábať oni, ale ich talianski kolegovia z Neapola.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Bayer posilňuje svoju značku
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  4. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  5. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  6. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  7. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  10. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 919
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 745
  3. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 004
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 018
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 11 770
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 054
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 042
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 107
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 977

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.

KOMENTÁRE

Jozef Majský dokazuje, že si nie sme všetci rovní

Radový smrteľník by mal proces aj s vymeraným trestom dávno za sebou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí