Fiat predstavil novú Pandu

Jeden z najpredávanejších modelov značky Fiat prichádza v úplne novej podobe. Nová Panda je väčšia, krajšia a priestrannejšia než jej predchodkyňa.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Krajšia, väčšia a praktickejšia, tak Fiat charakterizuje svoju najdôležitejšiu tohtoročnú novinku - Pandu III. Miniauto si trúfa nadviazať na úspechy svojich rovnomenných predchodcov. Fiat za 31 rokov existencie Pandy z nej predal 6,5 milióna kusov.

Tretia generácia prichádza s oblejšími líniami, hoci základný škatuľovitý tvar karosérie zostal zachovaný. Práve vďaka nemu Panda patrí medzi najpriestrannejšie v segmente.

Pribudli oblé tvary

Taliani uvádzajú, že do novinky sa zmestí až päť pasažierov. Vo Frankfurte si to radi vyskúšame. Rovnako kufor vraj patrí medzi najväčšie v rámci kategórie miniáut. Jeho objem má prekročiť hranicu 200 litrov. Prekvapením sú posuvné zadné sedadlá.

Panda medzigeneračne zľahka narástla. Charakterizujú ju miery 3650 x 1640 x 1550 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 2300 mm.

Stvárnenie interiéru sa opiera o vonkajší dizajn. Aj vo vnútri sú všetky hrany dôkladne zaoblené. Palubná doska už zďaleka nepôsobí lacným dojmom, hoci na obrázkoch je zobrazená pravdepodobne najdrahšia verzia.

Zachovaná zostala radiaca páka umiestnená prakticky na vyvýšenej konzole. Spolujazdec má pred sebou hneď dva odkladacie priestory - jeden krytý.

Pod kapotou dvoj- a štvorvalce

Platformu Fiatu Pandy tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Fiat pri zverejnení prvých obrázkov Pandy spomenul tri motory, ktoré ju budú poháňať. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Nová Panda ponúkne v základnom vybavení štyri airbagy a výrobca si trúfa na zisk štyroch hviezdičiek v testoch EuroNCAP. Poliaci smútia, lebo novinku už nebudú vyrábať oni, ale ich talianski kolegovia z Neapola.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 8 795
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 3 561
  3. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 179
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 823
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 360
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 898
  7. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!? 1 662
  8. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 515
  9. Energetici predávajú nevyužívaný majetok 997
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 962

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vláda chystá masové zneplatnenie e-podpisov, dotkne sa 300-tisíc ľudí

Už aj Pellegrini pripustil, že bude treba plošne zrušiť vydané e-podpisy. Rozhodnutie zatiaľ nepadlo.

DOMOV

Bžán považuje odmenu v spore o Gabčíkovo za férovú

Pôvodná 11-percentná odmena bola podľa neho výsledkom súťaže.

Neprehliadnite tiež

Opel Insignia ST je konečne veľké auto aj zvnútra (test)

Ako manažérske auto a mobilná kancelária obstála dobre.

Pozrite si najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé autá roka 2017

Organizácia Consumer Reports zverejnila svoj rebríček.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.