SME

Peugeot 307 SW 2,0 HDI

Poriadne ani nedozneli oslavy na počesť víťazstva Peugeota 307 v anketách Automobil roka 2002, už francúzska automobilka vypustila na preplnený automobilový trh nový šťuku

. Predĺženú modifikáciu európskeho Automobilu roka, a to hneď vo dvoch podobách – typické kombi s označením Break a v rovnakej karosérii aj netradične sedemmiestnu verziu SW. Obaja títo väčší a priestrannejší súrodenci mladšieho hatchbacku 307 práve v uplynulých týždňoch obohatili aj náš trh v segmente nižšej strednej triedy. Verzie SW vybavuje automobilka výkonnejšími motormi ako Break – dvoma benzínovými s objemom 1,6 16V (80 kW/109 k) a 2,0 16V (100 kW/136 k) a dvoma turbodieslami s priamym vstrekovaním 2,0 HDI (66 kW/90 k a 81 kW/110 k).  Verziu 307 SW v luxusnejšej výbave Pack s výkonnejším motorom 2,0 HDI/110 k sme mali možnosť podrobiť redakčnému testu.    

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Francúzsky Peugeot už dávnejšie vsadil na elegantný dizajn a vypláca sa mu to. Tristosedmička je z tejto kategórie a hneď po uvedení na trh sa jej dostalo ocenenie. Už päťdverová verzia svojim priestranným interiérom mala blízko k veľkopriestorovým automobilom. Predĺžením rázvoru o 100 mm na celkových 2710 mm mohli potom konštruktéri realizovať myšlienku sedemmiestneho automobilu. Skĺbením priestoru s eleganciou vytvorili štylisticky i priestorovo krásny automobil, ideálny najmä pre početnejšiu rodinu. Pri celkových rozmeroch 4419x1757x1544 ideálne využili priestor pre tri rady sedadiel s usporiadaním 2+3+2, s veľmi dobrým prístupom k tretiemu radu sedadiel - nevyžaduje akrobatické kúsky a nastupovanie je po odklopení krajných sedadiel druhého radu celkom normálne.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka trom radom sedadiel a ich možnému usporiadaniu nemá 307 SW v nižšej strednej triede obdobu. Všetky sedadlá sú samostatné. Predné nastaviteľné aj výškovo, stredný rad možno posúvať, nastavovať sklon operadiel a z prostredného sedadla urobiť servírovací stolík, prípadne všetky tri z auta jednoducho vymontovať. Dvojicu sedadiel tretieho radu možno posúvať, meniť sklon operadiel, možno ich sklápať i vyberať, zväčšiť prepravný priestor odsadením od dvoch do sedem osôb. Úžasný pocit z priestoru znásobuje sklenená panoramatická strecha z tónovaného lepeného skla. Strechu možno prekryť systémom troch lamiel pomocou elektromotora jednoduchým stlačením gombíka. V interiéri zaujme prehľadné riešenie prístrojovej dosky, stredový panel s autorádiom s CD prehrávačom, výstupmi vzduchu,  ovládaním  klimatizácie, ale aj použité materiály a kvalitné dielenské spracovanie. Praktickosť sa prejavuje okrem usporiadania sedadiel pohodlím, ktoré cestujúci tohto rodinného auta ocenia najmä na diaľkových trasách.

SkryťVypnúť reklamu

Komfort pri každej ceste však poskytuje najmä bohatá výbava. Spomeňme napríklad digitálne nastaviteľnú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí a vonkajších zrkadiel a ich samočinné sklápanie, tempomat, ovládanie rádia páčkou pod volantom, palubný počítač, samočinná aktivácia stieračov a svetlometov, parkovací senzor, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, z bezpečnostných najmä systém elektronickej stability ESP, šesť airbagov, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom pre podporu brzdenia a iné. Jazda ponúka komfort solídnej limuzíny, športové vyžitie vďaka dobre odladenému stredne tvrdému podvozku a skvelému vznetovému motoru HDI a výborným jazdným vlastnostiam. Vďaka výkonu motora 110 k a plochému priebehu krútiaceho momentu už od nižších otáčok Peugeotu 307 SW nechýba pružnosť ani dynamiku a jazdný komfort. A poteší aj mimoriadnou úspornosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické údaje
Peugeot 307 SW 2,0 HDI Pack

Motor
Vpredu naprieč uložený radový vznetový štvorvalec s  priamym vstrekovaním, preplňovanie turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. Rozvod OHC, dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 17,6:1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 1750 min-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,46 - 1,87 - 1,15 - 0,82 - 0,66, R 3,33. Stály prevod 3,68.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Vzadu vlečené ramená s torznou priečkou, vinuté pružiny a teleskopické tlmiče. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s REF a AVE, ESP s ASR. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/50 ZR 17.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverové sedemmiestne kombi.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4420/1755/1570 mm, rázvor náprav 2710 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1505/1510 mm. Priemer otáčania 11,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1420 kg, celková hmotnosť 2015. Objem batožinového priestoru 135/1540 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 183 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  7,2/4,4/5,4 l/100 km.

Cena  838 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 13,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,2/10,1 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,0/14,2 s
Max.  rýchlosť 183 km/h
Spotreba počas testu 6,9 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Multipla 1,9 JTD SX
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 200/1500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 8,0 l/100 km
mimo mesta 5,5 l/100 km
kombinovaná 6,4 l/100 km
Cena 786 800 Sk

Opel Zafira 2,0 DTi 16V Club
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 74 kW/101 k
Krút. mom. 230/1800 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,0 s
Max. rých. 175 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,5 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 834 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toyota Corolla Verso 2,0 D-4D Terra
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 215/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,5 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 7,9 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná 6,2 l/100 km
Cena 809 900 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 072
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 735
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 243
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 198
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 161
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 037
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 945
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


15
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


9
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 781
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 880
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 172
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 783
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 633
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 156
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 832
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
reklama
SkryťZatvoriť reklamu