SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Peugeot 307 SW 2,0 HDI

Poriadne ani nedozneli oslavy na počesť víťazstva Peugeota 307 v anketách Automobil roka 2002, už francúzska automobilka vypustila na preplnený automobilový trh nový šťuku

. Predĺženú modifikáciu európskeho Automobilu roka, a to hneď vo dvoch podobách – typické kombi s označením Break a v rovnakej karosérii aj netradične sedemmiestnu verziu SW. Obaja títo väčší a priestrannejší súrodenci mladšieho hatchbacku 307 práve v uplynulých týždňoch obohatili aj náš trh v segmente nižšej strednej triedy. Verzie SW vybavuje automobilka výkonnejšími motormi ako Break – dvoma benzínovými s objemom 1,6 16V (80 kW/109 k) a 2,0 16V (100 kW/136 k) a dvoma turbodieslami s priamym vstrekovaním 2,0 HDI (66 kW/90 k a 81 kW/110 k).  Verziu 307 SW v luxusnejšej výbave Pack s výkonnejším motorom 2,0 HDI/110 k sme mali možnosť podrobiť redakčnému testu.    

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Francúzsky Peugeot už dávnejšie vsadil na elegantný dizajn a vypláca sa mu to. Tristosedmička je z tejto kategórie a hneď po uvedení na trh sa jej dostalo ocenenie. Už päťdverová verzia svojim priestranným interiérom mala blízko k veľkopriestorovým automobilom. Predĺžením rázvoru o 100 mm na celkových 2710 mm mohli potom konštruktéri realizovať myšlienku sedemmiestneho automobilu. Skĺbením priestoru s eleganciou vytvorili štylisticky i priestorovo krásny automobil, ideálny najmä pre početnejšiu rodinu. Pri celkových rozmeroch 4419x1757x1544 ideálne využili priestor pre tri rady sedadiel s usporiadaním 2+3+2, s veľmi dobrým prístupom k tretiemu radu sedadiel - nevyžaduje akrobatické kúsky a nastupovanie je po odklopení krajných sedadiel druhého radu celkom normálne.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka trom radom sedadiel a ich možnému usporiadaniu nemá 307 SW v nižšej strednej triede obdobu. Všetky sedadlá sú samostatné. Predné nastaviteľné aj výškovo, stredný rad možno posúvať, nastavovať sklon operadiel a z prostredného sedadla urobiť servírovací stolík, prípadne všetky tri z auta jednoducho vymontovať. Dvojicu sedadiel tretieho radu možno posúvať, meniť sklon operadiel, možno ich sklápať i vyberať, zväčšiť prepravný priestor odsadením od dvoch do sedem osôb. Úžasný pocit z priestoru znásobuje sklenená panoramatická strecha z tónovaného lepeného skla. Strechu možno prekryť systémom troch lamiel pomocou elektromotora jednoduchým stlačením gombíka. V interiéri zaujme prehľadné riešenie prístrojovej dosky, stredový panel s autorádiom s CD prehrávačom, výstupmi vzduchu,  ovládaním  klimatizácie, ale aj použité materiály a kvalitné dielenské spracovanie. Praktickosť sa prejavuje okrem usporiadania sedadiel pohodlím, ktoré cestujúci tohto rodinného auta ocenia najmä na diaľkových trasách.

SkryťVypnúť reklamu

Komfort pri každej ceste však poskytuje najmä bohatá výbava. Spomeňme napríklad digitálne nastaviteľnú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí a vonkajších zrkadiel a ich samočinné sklápanie, tempomat, ovládanie rádia páčkou pod volantom, palubný počítač, samočinná aktivácia stieračov a svetlometov, parkovací senzor, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, z bezpečnostných najmä systém elektronickej stability ESP, šesť airbagov, ABS s rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom pre podporu brzdenia a iné. Jazda ponúka komfort solídnej limuzíny, športové vyžitie vďaka dobre odladenému stredne tvrdému podvozku a skvelému vznetovému motoru HDI a výborným jazdným vlastnostiam. Vďaka výkonu motora 110 k a plochému priebehu krútiaceho momentu už od nižších otáčok Peugeotu 307 SW nechýba pružnosť ani dynamiku a jazdný komfort. A poteší aj mimoriadnou úspornosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje
Peugeot 307 SW 2,0 HDI Pack

Motor
Vpredu naprieč uložený radový vznetový štvorvalec s  priamym vstrekovaním, preplňovanie turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. Rozvod OHC, dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1997 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/88,0 mm. Kompresný pomer 17,6:1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 1750 min-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,46 - 1,87 - 1,15 - 0,82 - 0,66, R 3,33. Stály prevod 3,68.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Predné a zadné kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Vzadu vlečené ramená s torznou priečkou, vinuté pružiny a teleskopické tlmiče. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s REF a AVE, ESP s ASR. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/50 ZR 17.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverové sedemmiestne kombi.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4420/1755/1570 mm, rázvor náprav 2710 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1505/1510 mm. Priemer otáčania 11,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1420 kg, celková hmotnosť 2015. Objem batožinového priestoru 135/1540 l. Objem palivovej nádrže 60 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 183 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  7,2/4,4/5,4 l/100 km.

Cena  838 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 13,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,2/10,1 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,0/14,2 s
Max.  rýchlosť 183 km/h
Spotreba počas testu 6,9 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Multipla 1,9 JTD SX
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 200/1500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 8,0 l/100 km
mimo mesta 5,5 l/100 km
kombinovaná 6,4 l/100 km
Cena 786 800 Sk

Opel Zafira 2,0 DTi 16V Club
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 74 kW/101 k
Krút. mom. 230/1800 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,0 s
Max. rých. 175 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,5 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 834 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Corolla Verso 2,0 D-4D Terra
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 215/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,5 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 7,9 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná 6,2 l/100 km
Cena 809 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 227
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 390
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 414
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 215
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 804
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 354
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 268
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  2. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  5. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  6. Ľubomír Maretta: Edo
  7. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  8. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 589
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 219
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 849
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 486
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 859
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 331
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 167
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 850
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu