SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Upravená vizáž a nové motory pre Fiat Punto

Najnovšie malé auto od Fiatu sa nevolá Grande Punto, ani Punto Evo, ale jednoducho Punto. Má opticky jednoduchšiu prednú časť, kvalitnejší interiér a k dispozícii je s novými motormi.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Zástupca talianskej automobilky Fiat v segmente malých áut už druhýkrát za svoj životný cyklus mení názov. Pri debute v roku 2005 ho predstavili ako Grande Punto. Po výraznej modernizácii v roku 2009 sa volalo Punto Evo a aktuálne s ľahkým faceliftom prichádza zjednodušenie mena na „Punto“.

Zjednodušená „tvár“

Čo priniesla najnovšia omladzovacia kúra? Na prvý pohľad najmä drobné úpravy vzhľadu. Horizontálna lišta v prednom i zadnom nárazníku je teraz nalakovaná vo farbe karosérie.

Dizajnéri sa snažili opticky zjednodušiť pomerne komplikované predné partie. Dôkazom je fakt, že z hornej časti nárazníka zmizla chrómovaná lišta. Zostalo iba osamotené logo Fiat.

Nový dizajn dostali zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov a paletu lakov karosérie rozšírili tri nové odtiene: Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey. Modernizácia interiéru zahŕňa najmä nové typy čalúnenia a kvalitnejšie materiály. Úrovne výbavy sú tri: Pop, Easy a Lounge.

Dvojvalec a vynovený turbodiesel

Ponuku motorizácií doplnili dve nové poháňacie jednotky. Prepĺňaný zážihový dvojvalec 0,9 TwinAir debutoval v malom Fiate 500. Taliani sľúbili, že ho dostane aj Punto a teraz sľub splnili. Malý agregát disponuje výkonom 63 kW (86 k) pri 5500 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 145 Nm, dostupným v rozsahu 2000 až 3000 ot./min.

Turbodiesel 1,3 MultiJet II dostal optimalizovaný vstrekovací systém, variabilné olejové čerpadlo i „inteligentný“ alternátor. Vznetový agregát dosahuje výkon 63 kW (86 k) a 200 Nm krútiaceho momentu pri 1500 ot./min. Do ovzdušia v priemere vypustí 90 gramov emisií CO2 na kilometer a vypýta si 3,5 litra nafty na 100 kilometrov.

Nové motory aj pre Alfu Mito

Koncern Fiat Group rozšíril paletu motorov aj v prípade Alfy Romeo MiTo. Tá podobne ako Fiat Punto, dostala nový dvojvalec 0,9 TwinAir (63 kW/86 k). Podľa zvoleného jazdného režimu (Normal alebo Dynamic) produkuje 110, resp. 145 Nm v rozsahu 2000 a 3000 ot./min.

Vynovený turbodiesel 1,3 MultiJet II (63 kW/86 k) nahrádza doteraz používaný agregát s výkonom 66 kW (90 k).

Mito v rámci technickej modernizácie dostalo aj adaptívny podvozok Alfa Active Suspension s elektronicky nastaviteľnými tlmičmi. Ich charakteristiku je možné meniť prostredníctvom ovládača Alfa DNA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  2. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  3. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  4. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  5. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  3. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  4. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  7. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  10. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 206
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 144
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 069
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 575
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 312
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 094
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 444
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 271
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 182
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 838
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


19 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Povinné očkovanie? Fakt? Ak jedným prikážete, iným musíte očkovanie zakázať
  2. Samuel Ivančák: Jedno leto s hudbou
  3. Martin Greguš: Aký vplyv má miera zaočkovanosti na počet úmrtí na COVID 19....nemci v tom už majú jasno...štatistika nepustí...
  4. Vlasta Žampová: Marián Robovi „Ak budem mať pokoj, ty budeš premiérom“
  5. Miroslav Galovič: Na Igora mi nesiahajte! (Dnes bez servítky).
  6. Marián Lukáč: Blog o slobode
  7. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #27 - očkovanie proti chrípke Influvac Tetra
  8. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 294
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 411
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 941
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 923
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 426
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 255
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 863
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 768
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu