NOVINKY

Upravená vizáž a nové motory pre Fiat Punto

Najnovšie malé auto od Fiatu sa nevolá Grande Punto, ani Punto Evo, ale jednoducho Punto. Má opticky jednoduchšiu prednú časť, kvalitnejší interiér a k dispozícii je s novými motormi.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Zástupca talianskej automobilky Fiat v segmente malých áut už druhýkrát za svoj životný cyklus mení názov. Pri debute v roku 2005 ho predstavili ako Grande Punto. Po výraznej modernizácii v roku 2009 sa volalo Punto Evo a aktuálne s ľahkým faceliftom prichádza zjednodušenie mena na „Punto“.

Zjednodušená „tvár“

Čo priniesla najnovšia omladzovacia kúra? Na prvý pohľad najmä drobné úpravy vzhľadu. Horizontálna lišta v prednom i zadnom nárazníku je teraz nalakovaná vo farbe karosérie.

Dizajnéri sa snažili opticky zjednodušiť pomerne komplikované predné partie. Dôkazom je fakt, že z hornej časti nárazníka zmizla chrómovaná lišta. Zostalo iba osamotené logo Fiat.

Nový dizajn dostali zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov a paletu lakov karosérie rozšírili tri nové odtiene: Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey. Modernizácia interiéru zahŕňa najmä nové typy čalúnenia a kvalitnejšie materiály. Úrovne výbavy sú tri: Pop, Easy a Lounge.

Dvojvalec a vynovený turbodiesel

Ponuku motorizácií doplnili dve nové poháňacie jednotky. Prepĺňaný zážihový dvojvalec 0,9 TwinAir debutoval v malom Fiate 500. Taliani sľúbili, že ho dostane aj Punto a teraz sľub splnili. Malý agregát disponuje výkonom 63 kW (86 k) pri 5500 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 145 Nm, dostupným v rozsahu 2000 až 3000 ot./min.

Turbodiesel 1,3 MultiJet II dostal optimalizovaný vstrekovací systém, variabilné olejové čerpadlo i „inteligentný“ alternátor. Vznetový agregát dosahuje výkon 63 kW (86 k) a 200 Nm krútiaceho momentu pri 1500 ot./min. Do ovzdušia v priemere vypustí 90 gramov emisií CO2 na kilometer a vypýta si 3,5 litra nafty na 100 kilometrov.

Nové motory aj pre Alfu Mito

Koncern Fiat Group rozšíril paletu motorov aj v prípade Alfy Romeo MiTo. Tá podobne ako Fiat Punto, dostala nový dvojvalec 0,9 TwinAir (63 kW/86 k). Podľa zvoleného jazdného režimu (Normal alebo Dynamic) produkuje 110, resp. 145 Nm v rozsahu 2000 a 3000 ot./min.

Vynovený turbodiesel 1,3 MultiJet II (63 kW/86 k) nahrádza doteraz používaný agregát s výkonom 66 kW (90 k).

Mito v rámci technickej modernizácie dostalo aj adaptívny podvozok Alfa Active Suspension s elektronicky nastaviteľnými tlmičmi. Ich charakteristiku je možné meniť prostredníctvom ovládača Alfa DNA.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 251
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 233
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 158
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 144
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 890

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.