BRATISLAVA. Legendárna trať Nürburgring Nordschleife je veľkým lákadlom pre fanúšikov motorizmu i pre samotné automobilky. Stalo sa tradíciou, že takmer každý nový športový model na nej absolvuje niekoľko kôl s cieľom byť rýchlejší ako konkurencia.
S rovnakým úmyslom sa na Nordschleife vybrala Toyota. Japonskí konštruktéri postavili na báze britského športového auta Radical SR3 SL elektromobil Toyota TMG EV P001.
Peugeot bol prekonaný
Za jeho volant si sadol Jochen Krumbach, na 20,8 kilometra dlhom okruhu zajazdil čas 7:47,794 min. a dosiahol nový traťový rekord v hodnotení elektromobilov.
Toyota splnila svoje predsavzatie, pokoriť rekordný zápis Peugeotu EX1. Podarilo sa to o viac ako minútu, hoci treba dodať, že počas jázd francúzskeho stroja nad okruhom nepanovali ideálne poveternostné podmienky a trať bola mokrá.
Dva elektromotory
Toyotu TMG EV P001 poháňajú hneď dva elektromotory. Ich spoločný výkon predstavuje 280 kW (381 k) a navyšší krútiaci moment 800 Nm. Zdrojom energie sú lítiovo-keramické články s kapacitou 41,5 kWh. Akumulátory vážia 350 kilogramov, celé auto 970 kg.
Špeciál charakterizujú rozmery 4190 x 1785 x 1070 mm a v skutku impozantné dynamické parametre. Zrýchlenie z pokoja na 50 km/h mu trvá 1,8 sekundy, stovku dosiahne za 3,8 s. Maximálna rýchlosť má hodnotu 260 km/h.
Autor: fg