Autoslalom na skúšobných dráhach v Púchove

Počas leta má seriál AZ pneu AutoSlalom už tradičné prázdniny. Po sedemtýždňovej pauze na dovolenky sa vo fabrike Matador na skúšobných dráhach jazdili voľný pondelok 29.08. siedme preteky roztočenej sezóny.

(Zdroj: autoslalom.sk)

Počas leta má seriál AZ pneu AutoSlalom už tradičné prázdniny. Po sedemtýždňovej pauze na dovolenky sa vo fabrike Matador na skúšobných dráhach jazdili voľný pondelok 29.08. siedme preteky roztočenej sezóny. Augustovú súťaž, ktorá sa zároveň šla aj ako MSR, zastrešil hlavný partner www.topspeed.sk

Predošlých júnových pretekov V. AZ pneu AutoSlalom Bulldog Carwash sa zúčastnilo „len“ 78 jazdcov. Dlhá slalomárska hladovka pred VII. AZ pneu AutoSlalom TopSpeed.sk teraz prilákala dav jazdcov. K rovnej stovke chýbal len jeden. 99 je však za 4 sezóny najvyššie číslo, aké tu na pretekoch seriálu AZ pneu bolo.

Porovnanie s online registráciou tiež dopadlo najlepšie. Bežne sa stáva, že na pretekoch chýba 1/5 nadšene registrovaných, čo je aj 20+ jazdcov. Teraz na prekvapenie chýbali len šiesti, čo sa v časoch nelimitovaného počtu jazdcov asi ani nestalo.

Medzinárodné preteky

Trať patrí z hľadiska rýchlosti, dĺžky a náročnosti do stredu súčasného portfólia. Areál ponúka mimoriadne veľké depo, veľkú bezpečnosť divákov a zväčša dobrý výhľad. Účasť moravských jazdcov, japonca Masayuki Ishikawa a mladej Nemky Kathariny Moller, ktorú na preteky priviedol motoristom dobre známy Jozef Drahovský ako svoju dablérku si zaslúži označenie medzinárodné preteky.

Na relatívne útlej a krátkej trati, ktorá má 1250 m sa na štarte na údiv všetkých objavilo aj Porsche Cayenne Turbo I. generácie. Jeho vodič Martin Hajduch bol na AutoSlalome vôbec prvýkrát. Napriek tomu sa mu darilo jazdiť konkurenčné časy. V areáli verejne viackrát zaznelo, že časy pod 80 s, teda pod 1:20 patria k slušným. Cayenne turbo dal 2x 1:23 a drobné, čo je na rozmery a hmotnosť veľmi dobrý výkon.

Kategória S1 – 1400 ccm

Tejto skupine už nejaký čas kraľuje Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye. Na preteky priviedol aj otca, ktorý ako dablér skončil na skvelom 6. mieste. Druhý skončil Rasťo Šimon na len litrovom Fiate 127. Tretie miesto si vyjazdil Stano Krivák, tiež na Peugeote 106 Rallye.

Piate miesto si tu, rovnako ako v júni, vybojoval spomínaný Japonec Masayuki na len litrovom Nissane Micra. V kontexte ultraľahkých áut o to viac vyznieva výkon Pavola Polucha na novom Forde Fiesta. To auto musí byť ťažšie v priemere o 150 kg.

V tvrdej konkurencii zaujímavo zajazdil aj Stano Pecha na VW Polo s číslom 888. V skupine síce skončil 11-ty. Mladý chalan má len 20. rokov a AZ pneu AutoSlalom jazdí prvú sezónu. Nevynechal ešte žiadne preteky.

Kategória S2 – 1600 ccm

Ak je na štarte ostrieľaný Miro Baláž, jeden z prapôvodných jazdcov seriálu, je prakticky isté že bude na bedni. Inak nebolo ani v Púchove. V S2 zajazdil na Renaulte Twingo RS Cup druhé najlepšie časy.

Poradiť si s ním dokázal jedine skvelo jazdiaci mladík Michal Novák na Citroene Saxo VTS. Na rovnakom modeli skončil aj tretí Miro Roth.

Kategória S3 – 2000 ccm

Škrt cez rozpočet všetkým v S3 urobil Tomáš Duplinský. Presnejšie jeho Caterham R300. Už samotné meno auta je pre konkurenciu strašiakom. Keďže sa jedná o „bežné“ produkčné auto s TP a EČV, oprávnene patrí do tejto skupiny. Človek by sa asi musel snažiť, aby s týmto autom zajazdil zle. Ale vyhrať na ňom pri vôbec prvej účasti na trati, ktorú Tomáš vôbec nepozná si zaslúži obdiv.

Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport na druhom, Edo Bednárik na Honde Civic TypeR na treťom a Andy Bognár so Seatom Ibiza Cupra2 na štvrtom mieste len neveriacky točili hlavami. Caterham R300 dokázal jazdiť v priemere o 2-3 s lepšie časy než druhý najrýchlejší jazdec. S tým človek prosto nič neurobí...

Kategória S4 + 2000 ccm

Medzi najvýkonnejšími autami bola o priečky veľmi tesná bitka. Jazdci, ktorí skončili na III. - VI. mieste sa zmestili do rozptylu len 0,8 s. Prví dvaja si jazdili vlastnú ligu. Z nej nakoniec aj bez absolvovania bonusovej 4. ostrej vyšiel víťazne Braňo Goga na Honde S2000 turbo. Michal Žiak na Mistubishi EVO VIII skončil druhý doslova o fúz, len o 0,05 s!

Tretie miesto si pôvodne vyjazdil Gustáv Miškeje na Mini Cooper SD. Keďže Gusto patrí k organizačnému tímu a preteky šiel len skúšobne, tretie miesto právom patrí Tomášovi Benkovi na Audi S3, ktorý mal na bedni premiéru a zažil tak veľké a príjemné prekvapenie.

Kategória SS2 – 1600 ccm

Medzi menšími slalomovými špeciálmi je to už nejaký čas bitka medzi Citroenmi Saxo VTS a zvyškom sveta. Keď sú na preteky zaregistrovaní jazdci ako Lucka Červenková, Miki Čambal a Lukáš Vician, prvá trojka je prakticky jasná, otázne je len poradie.

No v Púchove došlo k prekvapeniu. Postaral sa oň Dušan Chrenko na slušne pripravenom Suzuki Ignis Sport. Z III. priečky sa mu podarilo odsunúť mimoriadne zdatnú slalomárku Lucku, ktorá už neraz porazila chlapov a vyhrala. Mikimu sa akosi nedarilo.

Inak precízny jazdec dokázal dať len jednu čistú jazdu. O to väčší je jeho výkon, že s dvoma časmi zaťaženými 2s za zhodený kužeľ a poslednú dokonca s + 4s to vytiahol na II. miesto. Na Mikiho aute ho porazil verný dablér Lukáš Vician.

Kategória SS3 + 1600 ccm

Veľké slalomové špeciály napriek rozptylu objemov a výkonov majú so slabšími a ľahšími atmosférami stále čo robiť. Výkon na slalome naozaj nie je najdôležitejší. Do prvej desiatky sa celkom pravidelne dostanú 3-4 atmosférické dvojlitre.

Jeden z nich, Peugeot 205 GTi šoféruje známa dvojka Tonda Červenka a Jarda Ušela. Tretím v partii premotorovaných špeciálov je Miro Tichý na Nissane 100 NX. Jarda skončil ôsmy, Miro šiesty a Tonda celú skupinu vyhral. Na druhé miesto sa zas dostal šikovný Vilo Zmeták na Lotuse Exige.

Tretí mohol byť jeho dablér a majiteľ auta Martin Vajda. Nebyť až nepochopiteľne rýchleho pilota Ľuboša Čelína, ktorý to s neslalomovým BMW 330d vytiahol na skvelé III. miesto. Za tento výkon Lubošovi patrí pocta.

Kategória D – Dámy

V poli 99 jazdcov sa našlo až 8 dievčat. Tie sú okrem svojej objemovej kategórie hodnotené aj v dámskom pohári. Spomínaná Lucka Červenková ho, ako väčšinou, vyhrala s prehľadom niekoľkých tried. II. miesto si vyjazdila Barbora Vaňová na Honda S2000 turbo (dablérka Braňa Gogu).

Barbore patril obdiv nie len organizátorov a traťových komisárov, ale celého štartovného poľa. Jazdila totiž tak odvážne a ostro, na to že auto nemá žiadnu elektromickú podporu okrem ABS! Každý štart dala opdal s prešmykovaním kolies a všetci len čumeli... Len na 0,2 s za ňou skončila Alena Vavrincová na Honde Civic.

Uvážiac výkonový rozdiel, Alena je schopná jazdiť o celé 2-3 s lepšie, čo dokázala v prvej jazde. To by ju s rezervou vynieslo na II. miesto. Prišlo však pár padnutých kužeľov, a potom asi taktická jazda na istotu. Tak snáď na budúce...

Kategória J – juniori

Naopak juniori, teda mladí do 21r. sa tu objavili len traja. Tak každý kto sa postavil na štart mal výhru prakticky istú. Organizátori síce majú pravidlo, že ak v skupine neštartuje aspoň 6 jazdcov, nemusia odovzdať trofeje a hodnotné ceny. Pre motiváciu a dobrú náladu sa však rozhodli urobiť to.

Rozdiely medzi juniormi boli nebotyčné. Víťaz Jaro Mušinský na Suzuki Swift skončil v hodnotení až o 8 s pred druhým Stanom Pechom na VW Polo. Ten zas „ušiel“ tretiemu Matúšovi Šabíkovi na Daewoo Nexia o viac než 30 s.

Výsledky VII. AZ pneuAutoSlalomTopSpeed.sk

29.08. skúšobné dráhy Púchov

kat. J - junior

I. miesto št. č. 305 Jaroslav MUŠÍNSKY Suzuki Swift 2:35.193
II. miesto št. č. 888 Stanislav PECHA VW Polo 2:43.558
III. miesto št. č. 405 Matúš ŠABÍK Daewoo Nexia 3:06.889

kat. D - dámy

I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:28.740
II. miesto št. č. 910 Barbora VAŇOVÁ Honda S2000turbo 2:43.501
III. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic 2:43.752

kat. SS3 + 1600 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:20.658
II. miesto št.č. 727 Viliam ZMETAK Lotus Exige 2:21.292
III. miesto št.č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d e46 2:21.935

kat. SS2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 002 Lukáš VICIAN Citroen Saxo VTS 2:24.561
II. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:25.868
III. miesto št. č. 045 Dušan CHRENKO Suzuki Ignis Sport 2:28.448

kat. S4 + 2000 ccm

I. miesto št. č. 124 Branislav GOGA Honda S2000 turbo 2:28.619
II. miesto št. č. 267 Michal ŽIAK Mitsubishi EVO VIII 2:28.673
III. miesto št. č. 276 Tomáš BENKO Audi S3 2:34.862

kat. S3 - 2000 ccm

I. miesto št. č. 839 Tomáš DUPLNINSKÝ Caterham R300 2:24.892
II. miesto št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio Sport 2:28.751
III. miesto št. č. 274 Edo BEDNÁRIK Honda Civic Type R 2:33.942

kat. S2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:28.351
II. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup 2:30.857
III. miesto št. č. 034 Miroslav ROTH Citroen Saxo VTS 2:32.490

kat. S1 - 1400 ccm

I. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 2:28.156
II. miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 2:30.807
III. miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 2:35.746

Podrobnejšie informácie o seriáli AZ pneu AutoSlalom nájdete na www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 212
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 949
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 511
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 571
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 213
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 210
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 715
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 600
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.