Citroen Tubik má spríjemniť cestovanie

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB".

(Zdroj: Citroen)

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB". Má previezť deväť cestujúcich.

Línie štúdie Tubik vychádzajú z vozidla CITROËN TUB a jeho nasledovníka, modelu CITROËN Type H, z ktorého sa predalo pol milióna za 34 rokov. Predná časť je opticky oddelená od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou pripomína vlnitý plech modelu CITROËN Type H.

Vodič v "cyklotróne", pasažieri v salóniku

Priestor pre vodiča dizajnéri nazvali "cyklotrón". V kruhovom priestore spája sedadlo, pedále, volant a plochu, na ktorej sa zobrazujú informácie, premietané do výšky očí vodiča. "Cyklotrón" dostal šedú hliníkový farbu exteriéru, ktorá má zvýrazniť jeho robustnosť.

Základom cestovania v Tubik-u má byť komfort . Priestor v štýle salónika ponúka exkluzívne využitie od rôznych možností usporiadania sedadiel po veľkú obrazovku , či výkonné ozvučenie. Sú tu pohodlné sedadlách, hodvábom čalúnená palubná doska a obklady dverí a kožou potiahnutá podlaha.

Všetko osvetľuje svetlo jemne rozptýlené po interiéri. Veľké panoramatické čelné sklo zabezpečuje výhľad z vozidla a zaťahovacia roleta chráni súkromie pasažierov.

Cestujúci si môžu meniť konfiguráciu troch radov sedadiel. Každé zo sedadiel je samostatné. Prvý rad sedadiel umožňuje dvojici cestujúcich, aby sa podľa potreby pozerali na cestu, alebo sa otočili a vytvorili tak konferenčné sedenie.

Prostredný rad môže prijať troch cestujúcich, zmeniť sa na nízky stolík, alebo sa zasunúť pod zadný rad sedadiel, čím vznikne voľná plocha s rozmerom 2m², alebo sa úplne rozprestrie a vytvorí pohodlnú pohovku.

Úsporná štvorkolka

Technológia Hybrid4 využíva spoluprácu naftového spaľovacieho motora a elektromotora na pohon všetkých štyroch kolies, kde predné kolesá poháňa spaľovací motor a zadné elektromotor.

Tubik jazdí na 22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami a využíva pruženie Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie.

Automatické zníženie svetlej výšky vylepšuje aerodynamický odpor a prispieva k nižšej spotrebe a redukuje množstvo vypustených emisií CO2, ktoré Tubik dosahuje na úrovni vozidla strednej triedy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 553
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 453
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 052
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 390
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 831
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 626
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 336
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 320
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 815
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.