Citroen Tubik má spríjemniť cestovanie

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB".

(Zdroj: Citroen)

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB". Má previezť deväť cestujúcich.

Línie štúdie Tubik vychádzajú z vozidla CITROËN TUB a jeho nasledovníka, modelu CITROËN Type H, z ktorého sa predalo pol milióna za 34 rokov. Predná časť je opticky oddelená od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou pripomína vlnitý plech modelu CITROËN Type H.

Vodič v "cyklotróne", pasažieri v salóniku

Priestor pre vodiča dizajnéri nazvali "cyklotrón". V kruhovom priestore spája sedadlo, pedále, volant a plochu, na ktorej sa zobrazujú informácie, premietané do výšky očí vodiča. "Cyklotrón" dostal šedú hliníkový farbu exteriéru, ktorá má zvýrazniť jeho robustnosť.

Základom cestovania v Tubik-u má byť komfort . Priestor v štýle salónika ponúka exkluzívne využitie od rôznych možností usporiadania sedadiel po veľkú obrazovku , či výkonné ozvučenie. Sú tu pohodlné sedadlách, hodvábom čalúnená palubná doska a obklady dverí a kožou potiahnutá podlaha.

Všetko osvetľuje svetlo jemne rozptýlené po interiéri. Veľké panoramatické čelné sklo zabezpečuje výhľad z vozidla a zaťahovacia roleta chráni súkromie pasažierov.

Cestujúci si môžu meniť konfiguráciu troch radov sedadiel. Každé zo sedadiel je samostatné. Prvý rad sedadiel umožňuje dvojici cestujúcich, aby sa podľa potreby pozerali na cestu, alebo sa otočili a vytvorili tak konferenčné sedenie.

Prostredný rad môže prijať troch cestujúcich, zmeniť sa na nízky stolík, alebo sa zasunúť pod zadný rad sedadiel, čím vznikne voľná plocha s rozmerom 2m², alebo sa úplne rozprestrie a vytvorí pohodlnú pohovku.

Úsporná štvorkolka

Technológia Hybrid4 využíva spoluprácu naftového spaľovacieho motora a elektromotora na pohon všetkých štyroch kolies, kde predné kolesá poháňa spaľovací motor a zadné elektromotor.

Tubik jazdí na 22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami a využíva pruženie Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie.

Automatické zníženie svetlej výšky vylepšuje aerodynamický odpor a prispieva k nižšej spotrebe a redukuje množstvo vypustených emisií CO2, ktoré Tubik dosahuje na úrovni vozidla strednej triedy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 990
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 660
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 495
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 003
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 985
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 529
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 744
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 185
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 2 901
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 692

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.