Citroen Tubik má spríjemniť cestovanie

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB".

(Zdroj: Citroen)

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB". Má previezť deväť cestujúcich.

Línie štúdie Tubik vychádzajú z vozidla CITROËN TUB a jeho nasledovníka, modelu CITROËN Type H, z ktorého sa predalo pol milióna za 34 rokov. Predná časť je opticky oddelená od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou pripomína vlnitý plech modelu CITROËN Type H.

Vodič v "cyklotróne", pasažieri v salóniku

Priestor pre vodiča dizajnéri nazvali "cyklotrón". V kruhovom priestore spája sedadlo, pedále, volant a plochu, na ktorej sa zobrazujú informácie, premietané do výšky očí vodiča. "Cyklotrón" dostal šedú hliníkový farbu exteriéru, ktorá má zvýrazniť jeho robustnosť.

Základom cestovania v Tubik-u má byť komfort . Priestor v štýle salónika ponúka exkluzívne využitie od rôznych možností usporiadania sedadiel po veľkú obrazovku , či výkonné ozvučenie. Sú tu pohodlné sedadlách, hodvábom čalúnená palubná doska a obklady dverí a kožou potiahnutá podlaha.

Všetko osvetľuje svetlo jemne rozptýlené po interiéri. Veľké panoramatické čelné sklo zabezpečuje výhľad z vozidla a zaťahovacia roleta chráni súkromie pasažierov.

Cestujúci si môžu meniť konfiguráciu troch radov sedadiel. Každé zo sedadiel je samostatné. Prvý rad sedadiel umožňuje dvojici cestujúcich, aby sa podľa potreby pozerali na cestu, alebo sa otočili a vytvorili tak konferenčné sedenie.

Prostredný rad môže prijať troch cestujúcich, zmeniť sa na nízky stolík, alebo sa zasunúť pod zadný rad sedadiel, čím vznikne voľná plocha s rozmerom 2m², alebo sa úplne rozprestrie a vytvorí pohodlnú pohovku.

Úsporná štvorkolka

Technológia Hybrid4 využíva spoluprácu naftového spaľovacieho motora a elektromotora na pohon všetkých štyroch kolies, kde predné kolesá poháňa spaľovací motor a zadné elektromotor.

Tubik jazdí na 22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami a využíva pruženie Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie.

Automatické zníženie svetlej výšky vylepšuje aerodynamický odpor a prispieva k nižšej spotrebe a redukuje množstvo vypustených emisií CO2, ktoré Tubik dosahuje na úrovni vozidla strednej triedy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Za palivo Shell BMW domov
  3. V špeciálnom kole sú pre kotly a čerpadlá vyčlenené 4 milióny €
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  7. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  8. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  1. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  2. V špeciálnom kole sú pre kotly a čerpadlá vyčlenené 4 milióny €
  3. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  6. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  7. Za palivo Shell BMW domov
  8. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  9. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  10. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 20 223
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 309
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 967
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 063
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 602
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 5 419
  7. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 5 373
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 051
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 169
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 470

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Z budovy SIS budú sociálne byty pre úradníkov, obec neuspela

Tajná služba sa zbavila prvej budovy, ktorá sa dala odhaliť cez internet. Ministerstvo vnútra tam chcel byty pre zamestnancov v ťažkej životnej situácii.

DOMOV

Dobré ráno: Ráno sa zobudíte a máte zarobené, nemusíte pohnuť prstom

Stačilo by 200 eur, aby sme boli šťastní?

KOMENTÁRE

Chorobopis slobody tlače: Bola to srdcová príhoda

Kontrolovať mocných môžu len autenticky slobodné médiá.

ŠPORT

Bayern doplatil na veľkú chybu. Doma podľahol Realu Madrid

Domáci Bayern vyhrával nad Realom.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?

V zaparkovanom aute psa nenechávajte, radšej ho zoberte so sebou

Vzduch v aute na slnku sa zohrieva extrémne rýchlo, nepomôžu ani pootvorené okná.

Autosalón v Pekingu otvára svoje brány. Ponúkne vyše 100 svetových premiér

Na výstavnej ploche s rozlohou 220-tisíc metrov štvorcových si môžu návštevníci pozrieť vyše 1000 áut.