Citroen Tubik má spríjemniť cestovanie

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB".

(Zdroj: Citroen)

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB". Má previezť deväť cestujúcich.

Línie štúdie Tubik vychádzajú z vozidla CITROËN TUB a jeho nasledovníka, modelu CITROËN Type H, z ktorého sa predalo pol milióna za 34 rokov. Predná časť je opticky oddelená od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou pripomína vlnitý plech modelu CITROËN Type H.

Vodič v "cyklotróne", pasažieri v salóniku

Priestor pre vodiča dizajnéri nazvali "cyklotrón". V kruhovom priestore spája sedadlo, pedále, volant a plochu, na ktorej sa zobrazujú informácie, premietané do výšky očí vodiča. "Cyklotrón" dostal šedú hliníkový farbu exteriéru, ktorá má zvýrazniť jeho robustnosť.

Základom cestovania v Tubik-u má byť komfort . Priestor v štýle salónika ponúka exkluzívne využitie od rôznych možností usporiadania sedadiel po veľkú obrazovku , či výkonné ozvučenie. Sú tu pohodlné sedadlách, hodvábom čalúnená palubná doska a obklady dverí a kožou potiahnutá podlaha.

Všetko osvetľuje svetlo jemne rozptýlené po interiéri. Veľké panoramatické čelné sklo zabezpečuje výhľad z vozidla a zaťahovacia roleta chráni súkromie pasažierov.

Cestujúci si môžu meniť konfiguráciu troch radov sedadiel. Každé zo sedadiel je samostatné. Prvý rad sedadiel umožňuje dvojici cestujúcich, aby sa podľa potreby pozerali na cestu, alebo sa otočili a vytvorili tak konferenčné sedenie.

Prostredný rad môže prijať troch cestujúcich, zmeniť sa na nízky stolík, alebo sa zasunúť pod zadný rad sedadiel, čím vznikne voľná plocha s rozmerom 2m², alebo sa úplne rozprestrie a vytvorí pohodlnú pohovku.

Úsporná štvorkolka

Technológia Hybrid4 využíva spoluprácu naftového spaľovacieho motora a elektromotora na pohon všetkých štyroch kolies, kde predné kolesá poháňa spaľovací motor a zadné elektromotor.

Tubik jazdí na 22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami a využíva pruženie Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie.

Automatické zníženie svetlej výšky vylepšuje aerodynamický odpor a prispieva k nižšej spotrebe a redukuje množstvo vypustených emisií CO2, ktoré Tubik dosahuje na úrovni vozidla strednej triedy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 928
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 772
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 296
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 111
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 822
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 761
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 515
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 259
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 320

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop