SME

Citroen Tubik má spríjemniť cestovanie

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB".

(Zdroj: Citroen)

Koncept Tubik je výsledkom projektu Multicity, ktorého cieľom je čo najjednoduchšie cestovanie. Dizajn je inšpirovaný modelom CITROËN Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB". Má previezť deväť cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Línie štúdie Tubik vychádzajú z vozidla CITROËN TUB a jeho nasledovníka, modelu CITROËN Type H, z ktorého sa predalo pol milióna za 34 rokov. Predná časť je opticky oddelená od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou pripomína vlnitý plech modelu CITROËN Type H.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič v "cyklotróne", pasažieri v salóniku

Priestor pre vodiča dizajnéri nazvali "cyklotrón". V kruhovom priestore spája sedadlo, pedále, volant a plochu, na ktorej sa zobrazujú informácie, premietané do výšky očí vodiča. "Cyklotrón" dostal šedú hliníkový farbu exteriéru, ktorá má zvýrazniť jeho robustnosť.

Základom cestovania v Tubik-u má byť komfort . Priestor v štýle salónika ponúka exkluzívne využitie od rôznych možností usporiadania sedadiel po veľkú obrazovku , či výkonné ozvučenie. Sú tu pohodlné sedadlách, hodvábom čalúnená palubná doska a obklady dverí a kožou potiahnutá podlaha.

Všetko osvetľuje svetlo jemne rozptýlené po interiéri. Veľké panoramatické čelné sklo zabezpečuje výhľad z vozidla a zaťahovacia roleta chráni súkromie pasažierov.

SkryťVypnúť reklamu

Cestujúci si môžu meniť konfiguráciu troch radov sedadiel. Každé zo sedadiel je samostatné. Prvý rad sedadiel umožňuje dvojici cestujúcich, aby sa podľa potreby pozerali na cestu, alebo sa otočili a vytvorili tak konferenčné sedenie.

Prostredný rad môže prijať troch cestujúcich, zmeniť sa na nízky stolík, alebo sa zasunúť pod zadný rad sedadiel, čím vznikne voľná plocha s rozmerom 2m², alebo sa úplne rozprestrie a vytvorí pohodlnú pohovku.

Úsporná štvorkolka

Technológia Hybrid4 využíva spoluprácu naftového spaľovacieho motora a elektromotora na pohon všetkých štyroch kolies, kde predné kolesá poháňa spaľovací motor a zadné elektromotor.

Tubik jazdí na 22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami a využíva pruženie Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie.

Automatické zníženie svetlej výšky vylepšuje aerodynamický odpor a prispieva k nižšej spotrebe a redukuje množstvo vypustených emisií CO2, ktoré Tubik dosahuje na úrovni vozidla strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: as

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 811
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 616
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 511
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 159
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 824
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 750
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 745
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 115
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 472
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 877
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 580
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 817
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 203
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 709
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 788
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu