NOVINKY

Nový Hyundai i30 budí emócie. Inšpiráciu berie zo strednej triedy

Hyundai dnes odhalil nástupcu svojho najpredávanejšieho európskeho modelu - i30. Prototyp sme preskúmali priamo vo Frankfurte, zverejniť však môžeme len oficiálne snímky od výrobcu.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT. Kórejci prezentujú svoj nový kompaktný model šesť mesiacov pred jeho uvedením na európsky trh. K doterajším silným stránkam tohto auta, ako kvalita za rozumnú cenu, pridáva viac emócií.

Opeknel

Po štylistickej stránke sa novinka posunula o svetelné roky. V porovnaní s predchodcom pôsobí modernejšie a podstatne dynamickejšie. Hoci si zachováva približne rovnaké rozmery ako predchodca (presné parametre karosérie zatiaľ nepoznáme), naživo vyzerá štíhlejšie a predovšetkým pri pohľade zozadu atletickejšie.

Predok štylisticky vychádza z modelu i40. Na menšom aute však pôsobí trochu prekombinovane. Naopak, zadné partie sú skvelé - jednoduché, ale primerane ostré a výrazné. Zdá sa, že pri tvarovaní čelného skla sa výrobca poučil a namiesto línie strechy á la kupé, tentoraz stavil na lepší výhľad z miesta vodiča.

Prvky z modelu i40

Interiér kompletne vychádza z modelu i40. Výrobca hovorí o i30 ako o aute s kvalitou a výbavou vozidiel strednej triedy, čo nie je v tomto segmente žiadna novinka. Rovnakým smerom sa vybrali aj VW Golf, Ford Focus ši Opel Astra.

V i30 si budete môcť priplatiť rovnaký TFT Supervision prístrojový panel ako v modeli i40, s kvalitným rozlíšením a modernou infografikou. Chýbať nebude veľká dotyková obrazovka s navigáciou, dvojzónová klimatizácia či rozmerná panoramatická strecha. Novinkou je posilňovač riadenia s nastaviteľným účinkom. Voliť sa bude dať medzi tromi režimami - Comfort, Normal a Sport.

Kvalitu materiálov a vypracovania predstaveného prototypu nemá zmysel zatiaľ hodnotiť. Musíme si počkať na sériové auto. Na prvý pohľad a dotyk však vyzerá veľmi hodnotne. Golf aj Focus dostanú naozaj plnohodnotného konkurenta. Batožinový priestor má základný objem 378 litrov. Medzigeneračne si tak polepšil o 10 percent.

Zážihový turbomotor zatiaľ chýba

Novinku budú na začiatok poháňať tri zážihové a tri vznetové motory. Ich výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Benzíny zastupuje 1.4 CVVT a 1.6 GDi v dvoch výkonových prevedeniach. Naftovou alternatívou sú 1.4 CRDi a 1.6 CRDi taktiež v dvoch verziách.

Hyundai sa pýši hlavne novým motorom 1.6 CRDi s výkonom 94 kW (128 k), ktorý bude možné kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou, a v priemere vyprodukuje pod 100 gramov CO₂/km.

Opäť príde z Česka

Pre Európu budú i30 vyrábať v Českých Nošoviciach, kde Hyundai plánuje do konca roka zvýšiť výrobnú kapacitu zo súčasných 200 000 na maximálnych 300 000 áut ročne.

Plán predaja modelu i30 v Európe je 120 000 kusov ročne. Doposiaľ sa z predchodcu míňalo okolo 100 000 vozidiel ročne, pričom jeho predaj od uvedenia každý rok kontinuálne rástol. Za štyri roky Hyundai umiestnil v Európe okolo 350 000 kusov modelu i30.

Predaj novinky je naplánovaný na prvý kvartál budúceho roku. Uvedenie ďalších verzií karosérie zástupcovia značky nechcú komentovať, ale z rozhovoru vyplynulo, že na rozdiel od predchodcu, môžeme tentokrát očakávať viac ako len dve verzie karosérie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 697
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 810
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 714
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 611
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 880
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 745
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 201
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.