NOVINKY

Nový Hyundai i30 budí emócie. Inšpiráciu berie zo strednej triedy

Hyundai dnes odhalil nástupcu svojho najpredávanejšieho európskeho modelu - i30. Prototyp sme preskúmali priamo vo Frankfurte, zverejniť však môžeme len oficiálne snímky od výrobcu.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT. Kórejci prezentujú svoj nový kompaktný model šesť mesiacov pred jeho uvedením na európsky trh. K doterajším silným stránkam tohto auta, ako kvalita za rozumnú cenu, pridáva viac emócií.

Opeknel

Po štylistickej stránke sa novinka posunula o svetelné roky. V porovnaní s predchodcom pôsobí modernejšie a podstatne dynamickejšie. Hoci si zachováva približne rovnaké rozmery ako predchodca (presné parametre karosérie zatiaľ nepoznáme), naživo vyzerá štíhlejšie a predovšetkým pri pohľade zozadu atletickejšie.

Predok štylisticky vychádza z modelu i40. Na menšom aute však pôsobí trochu prekombinovane. Naopak, zadné partie sú skvelé - jednoduché, ale primerane ostré a výrazné. Zdá sa, že pri tvarovaní čelného skla sa výrobca poučil a namiesto línie strechy á la kupé, tentoraz stavil na lepší výhľad z miesta vodiča.

Prvky z modelu i40

Interiér kompletne vychádza z modelu i40. Výrobca hovorí o i30 ako o aute s kvalitou a výbavou vozidiel strednej triedy, čo nie je v tomto segmente žiadna novinka. Rovnakým smerom sa vybrali aj VW Golf, Ford Focus ši Opel Astra.

V i30 si budete môcť priplatiť rovnaký TFT Supervision prístrojový panel ako v modeli i40, s kvalitným rozlíšením a modernou infografikou. Chýbať nebude veľká dotyková obrazovka s navigáciou, dvojzónová klimatizácia či rozmerná panoramatická strecha. Novinkou je posilňovač riadenia s nastaviteľným účinkom. Voliť sa bude dať medzi tromi režimami - Comfort, Normal a Sport.

Kvalitu materiálov a vypracovania predstaveného prototypu nemá zmysel zatiaľ hodnotiť. Musíme si počkať na sériové auto. Na prvý pohľad a dotyk však vyzerá veľmi hodnotne. Golf aj Focus dostanú naozaj plnohodnotného konkurenta. Batožinový priestor má základný objem 378 litrov. Medzigeneračne si tak polepšil o 10 percent.

Zážihový turbomotor zatiaľ chýba

Novinku budú na začiatok poháňať tri zážihové a tri vznetové motory. Ich výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Benzíny zastupuje 1.4 CVVT a 1.6 GDi v dvoch výkonových prevedeniach. Naftovou alternatívou sú 1.4 CRDi a 1.6 CRDi taktiež v dvoch verziách.

Hyundai sa pýši hlavne novým motorom 1.6 CRDi s výkonom 94 kW (128 k), ktorý bude možné kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou, a v priemere vyprodukuje pod 100 gramov CO₂/km.

Opäť príde z Česka

Pre Európu budú i30 vyrábať v Českých Nošoviciach, kde Hyundai plánuje do konca roka zvýšiť výrobnú kapacitu zo súčasných 200 000 na maximálnych 300 000 áut ročne.

Plán predaja modelu i30 v Európe je 120 000 kusov ročne. Doposiaľ sa z predchodcu míňalo okolo 100 000 vozidiel ročne, pričom jeho predaj od uvedenia každý rok kontinuálne rástol. Za štyri roky Hyundai umiestnil v Európe okolo 350 000 kusov modelu i30.

Predaj novinky je naplánovaný na prvý kvartál budúceho roku. Uvedenie ďalších verzií karosérie zástupcovia značky nechcú komentovať, ale z rozhovoru vyplynulo, že na rozdiel od predchodcu, môžeme tentokrát očakávať viac ako len dve verzie karosérie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 463
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 099
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 621
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 448
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 094
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 001
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 901
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 799
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 612
  10. Inteligencia vo všetkom 1 539

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Prečo prežívame v napätí francúzske voľby

O čo pôjde v druhom kole prezidentských volieb?

KOMENTÁRE

Hľadá sa dodatočný argument pre operáciu Gaulieder II

V demokraciách odvolávajú opoziční politici (trebárs) ministra vnútra.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop