NOVINKY

Nový Hyundai i30 budí emócie. Inšpiráciu berie zo strednej triedy

Hyundai dnes odhalil nástupcu svojho najpredávanejšieho európskeho modelu - i30. Prototyp sme preskúmali priamo vo Frankfurte, zverejniť však môžeme len oficiálne snímky od výrobcu.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT. Kórejci prezentujú svoj nový kompaktný model šesť mesiacov pred jeho uvedením na európsky trh. K doterajším silným stránkam tohto auta, ako kvalita za rozumnú cenu, pridáva viac emócií.

Opeknel

Po štylistickej stránke sa novinka posunula o svetelné roky. V porovnaní s predchodcom pôsobí modernejšie a podstatne dynamickejšie. Hoci si zachováva približne rovnaké rozmery ako predchodca (presné parametre karosérie zatiaľ nepoznáme), naživo vyzerá štíhlejšie a predovšetkým pri pohľade zozadu atletickejšie.

Predok štylisticky vychádza z modelu i40. Na menšom aute však pôsobí trochu prekombinovane. Naopak, zadné partie sú skvelé - jednoduché, ale primerane ostré a výrazné. Zdá sa, že pri tvarovaní čelného skla sa výrobca poučil a namiesto línie strechy á la kupé, tentoraz stavil na lepší výhľad z miesta vodiča.

Prvky z modelu i40

Interiér kompletne vychádza z modelu i40. Výrobca hovorí o i30 ako o aute s kvalitou a výbavou vozidiel strednej triedy, čo nie je v tomto segmente žiadna novinka. Rovnakým smerom sa vybrali aj VW Golf, Ford Focus ši Opel Astra.

V i30 si budete môcť priplatiť rovnaký TFT Supervision prístrojový panel ako v modeli i40, s kvalitným rozlíšením a modernou infografikou. Chýbať nebude veľká dotyková obrazovka s navigáciou, dvojzónová klimatizácia či rozmerná panoramatická strecha. Novinkou je posilňovač riadenia s nastaviteľným účinkom. Voliť sa bude dať medzi tromi režimami - Comfort, Normal a Sport.

Kvalitu materiálov a vypracovania predstaveného prototypu nemá zmysel zatiaľ hodnotiť. Musíme si počkať na sériové auto. Na prvý pohľad a dotyk však vyzerá veľmi hodnotne. Golf aj Focus dostanú naozaj plnohodnotného konkurenta. Batožinový priestor má základný objem 378 litrov. Medzigeneračne si tak polepšil o 10 percent.

Zážihový turbomotor zatiaľ chýba

Novinku budú na začiatok poháňať tri zážihové a tri vznetové motory. Ich výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Benzíny zastupuje 1.4 CVVT a 1.6 GDi v dvoch výkonových prevedeniach. Naftovou alternatívou sú 1.4 CRDi a 1.6 CRDi taktiež v dvoch verziách.

Hyundai sa pýši hlavne novým motorom 1.6 CRDi s výkonom 94 kW (128 k), ktorý bude možné kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou, a v priemere vyprodukuje pod 100 gramov CO₂/km.

Opäť príde z Česka

Pre Európu budú i30 vyrábať v Českých Nošoviciach, kde Hyundai plánuje do konca roka zvýšiť výrobnú kapacitu zo súčasných 200 000 na maximálnych 300 000 áut ročne.

Plán predaja modelu i30 v Európe je 120 000 kusov ročne. Doposiaľ sa z predchodcu míňalo okolo 100 000 vozidiel ročne, pričom jeho predaj od uvedenia každý rok kontinuálne rástol. Za štyri roky Hyundai umiestnil v Európe okolo 350 000 kusov modelu i30.

Predaj novinky je naplánovaný na prvý kvartál budúceho roku. Uvedenie ďalších verzií karosérie zástupcovia značky nechcú komentovať, ale z rozhovoru vyplynulo, že na rozdiel od predchodcu, môžeme tentokrát očakávať viac ako len dve verzie karosérie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 871
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 451
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 722
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 703
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 952
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 755
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 478
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 462
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 650
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop