FRANKFURT. Kórejci prezentujú svoj nový kompaktný model šesť mesiacov pred jeho uvedením na európsky trh. K doterajším silným stránkam tohto auta, ako kvalita za rozumnú cenu, pridáva viac emócií.
Opeknel
Po štylistickej stránke sa novinka posunula o svetelné roky. V porovnaní s predchodcom pôsobí modernejšie a podstatne dynamickejšie. Hoci si zachováva približne rovnaké rozmery ako predchodca (presné parametre karosérie zatiaľ nepoznáme), naživo vyzerá štíhlejšie a predovšetkým pri pohľade zozadu atletickejšie.
Predok štylisticky vychádza z modelu i40. Na menšom aute však pôsobí trochu prekombinovane. Naopak, zadné partie sú skvelé - jednoduché, ale primerane ostré a výrazné. Zdá sa, že pri tvarovaní čelného skla sa výrobca poučil a namiesto línie strechy á la kupé, tentoraz stavil na lepší výhľad z miesta vodiča.
Prvky z modelu i40
Interiér kompletne vychádza z modelu i40. Výrobca hovorí o i30 ako o aute s kvalitou a výbavou vozidiel strednej triedy, čo nie je v tomto segmente žiadna novinka. Rovnakým smerom sa vybrali aj VW Golf, Ford Focus ši Opel Astra.
V i30 si budete môcť priplatiť rovnaký TFT Supervision prístrojový panel ako v modeli i40, s kvalitným rozlíšením a modernou infografikou. Chýbať nebude veľká dotyková obrazovka s navigáciou, dvojzónová klimatizácia či rozmerná panoramatická strecha. Novinkou je posilňovač riadenia s nastaviteľným účinkom. Voliť sa bude dať medzi tromi režimami - Comfort, Normal a Sport.
Kvalitu materiálov a vypracovania predstaveného prototypu nemá zmysel zatiaľ hodnotiť. Musíme si počkať na sériové auto. Na prvý pohľad a dotyk však vyzerá veľmi hodnotne. Golf aj Focus dostanú naozaj plnohodnotného konkurenta. Batožinový priestor má základný objem 378 litrov. Medzigeneračne si tak polepšil o 10 percent.
Zážihový turbomotor zatiaľ chýba
Novinku budú na začiatok poháňať tri zážihové a tri vznetové motory. Ich výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Benzíny zastupuje 1.4 CVVT a 1.6 GDi v dvoch výkonových prevedeniach. Naftovou alternatívou sú 1.4 CRDi a 1.6 CRDi taktiež v dvoch verziách.
Hyundai sa pýši hlavne novým motorom 1.6 CRDi s výkonom 94 kW (128 k), ktorý bude možné kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou, a v priemere vyprodukuje pod 100 gramov CO₂/km.
Opäť príde z Česka
Pre Európu budú i30 vyrábať v Českých Nošoviciach, kde Hyundai plánuje do konca roka zvýšiť výrobnú kapacitu zo súčasných 200 000 na maximálnych 300 000 áut ročne.
Plán predaja modelu i30 v Európe je 120 000 kusov ročne. Doposiaľ sa z predchodcu míňalo okolo 100 000 vozidiel ročne, pričom jeho predaj od uvedenia každý rok kontinuálne rástol. Za štyri roky Hyundai umiestnil v Európe okolo 350 000 kusov modelu i30.
Predaj novinky je naplánovaný na prvý kvartál budúceho roku. Uvedenie ďalších verzií karosérie zástupcovia značky nechcú komentovať, ale z rozhovoru vyplynulo, že na rozdiel od predchodcu, môžeme tentokrát očakávať viac ako len dve verzie karosérie.