NOVINKY

Nový Hyundai i30 budí emócie. Inšpiráciu berie zo strednej triedy

Hyundai dnes odhalil nástupcu svojho najpredávanejšieho európskeho modelu - i30. Prototyp sme preskúmali priamo vo Frankfurte, zverejniť však môžeme len oficiálne snímky od výrobcu.

(Zdroj: Hyundai)

FRANKFURT. Kórejci prezentujú svoj nový kompaktný model šesť mesiacov pred jeho uvedením na európsky trh. K doterajším silným stránkam tohto auta, ako kvalita za rozumnú cenu, pridáva viac emócií.

Opeknel

Po štylistickej stránke sa novinka posunula o svetelné roky. V porovnaní s predchodcom pôsobí modernejšie a podstatne dynamickejšie. Hoci si zachováva približne rovnaké rozmery ako predchodca (presné parametre karosérie zatiaľ nepoznáme), naživo vyzerá štíhlejšie a predovšetkým pri pohľade zozadu atletickejšie.

Predok štylisticky vychádza z modelu i40. Na menšom aute však pôsobí trochu prekombinovane. Naopak, zadné partie sú skvelé - jednoduché, ale primerane ostré a výrazné. Zdá sa, že pri tvarovaní čelného skla sa výrobca poučil a namiesto línie strechy á la kupé, tentoraz stavil na lepší výhľad z miesta vodiča.

Prvky z modelu i40

Interiér kompletne vychádza z modelu i40. Výrobca hovorí o i30 ako o aute s kvalitou a výbavou vozidiel strednej triedy, čo nie je v tomto segmente žiadna novinka. Rovnakým smerom sa vybrali aj VW Golf, Ford Focus ši Opel Astra.

V i30 si budete môcť priplatiť rovnaký TFT Supervision prístrojový panel ako v modeli i40, s kvalitným rozlíšením a modernou infografikou. Chýbať nebude veľká dotyková obrazovka s navigáciou, dvojzónová klimatizácia či rozmerná panoramatická strecha. Novinkou je posilňovač riadenia s nastaviteľným účinkom. Voliť sa bude dať medzi tromi režimami - Comfort, Normal a Sport.

Kvalitu materiálov a vypracovania predstaveného prototypu nemá zmysel zatiaľ hodnotiť. Musíme si počkať na sériové auto. Na prvý pohľad a dotyk však vyzerá veľmi hodnotne. Golf aj Focus dostanú naozaj plnohodnotného konkurenta. Batožinový priestor má základný objem 378 litrov. Medzigeneračne si tak polepšil o 10 percent.

Zážihový turbomotor zatiaľ chýba

Novinku budú na začiatok poháňať tri zážihové a tri vznetové motory. Ich výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Benzíny zastupuje 1.4 CVVT a 1.6 GDi v dvoch výkonových prevedeniach. Naftovou alternatívou sú 1.4 CRDi a 1.6 CRDi taktiež v dvoch verziách.

Hyundai sa pýši hlavne novým motorom 1.6 CRDi s výkonom 94 kW (128 k), ktorý bude možné kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou, a v priemere vyprodukuje pod 100 gramov CO₂/km.

Opäť príde z Česka

Pre Európu budú i30 vyrábať v Českých Nošoviciach, kde Hyundai plánuje do konca roka zvýšiť výrobnú kapacitu zo súčasných 200 000 na maximálnych 300 000 áut ročne.

Plán predaja modelu i30 v Európe je 120 000 kusov ročne. Doposiaľ sa z predchodcu míňalo okolo 100 000 vozidiel ročne, pričom jeho predaj od uvedenia každý rok kontinuálne rástol. Za štyri roky Hyundai umiestnil v Európe okolo 350 000 kusov modelu i30.

Predaj novinky je naplánovaný na prvý kvartál budúceho roku. Uvedenie ďalších verzií karosérie zástupcovia značky nechcú komentovať, ale z rozhovoru vyplynulo, že na rozdiel od predchodcu, môžeme tentokrát očakávať viac ako len dve verzie karosérie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 513
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 155
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 054
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 425
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 293
  7. Kam do tepla v januári? 2 299
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 894
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 155

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.