Komu je 147 kW (200 k) sériového Clia RS málo, môže sa obrátiť na nemeckého úpravcu. Ten dokáže z atmosférického dvojlitra vytiahnuť o 14,7 kW (20 k) viac.
BRATISLAVA. Priaznivci značky Renault Sport dlhší čas špekulujú o možnom príchode špeciálnej limitovanej edície modelu Clio RS, ktorý by sa pýšil vyšším výkonom a zároveň by bol dôstojnou rozlúčkou s aktuálnou generáciou tohto auta.
Výfuk a elektronika
Francúzska automobilka však zatiaľ nič nepotvrdila, a tak potenciálni záujemci majú dve možnosti: čakať alebo sa obrátiť na externých úpravcov.
Nemecká firma MR Car Design aktuálne predstavila svoju víziu výkonnejšieho Clia RS. Jej technici upravili riadiacu jednotku sériového agregátu a pridali aj kompletný výfukový systém Akrapovič so športovým katalyzátorom.
Podvozok od KW
Atmosférický zážihový dvojliter po ich zásahu neprodukuje štandardných 147 kW (200 k), ale 162 kW (220 k). Ako sami dodávajú, 14,7 kW (20 k) navyše sa možno na papieri nezdá veľa, ale na ceste výkonovú posilu cítiť. Škoda, že úpravca nezverejnil aj grafy s priebehom výkonu i najvyššieho krútiaceho momentu, ktorého hodnotu nepoznáme.
Clio z dielne MR Car Design dostalo podvozok KW variant 3 a 18-palcové zliatinové disky, obuté do pneumatík rozmeru 225/35. Ľahkú zmenu vizáže auta majú na svedomí najmä zatmavené koncové svetlá, fólie na zadných oknách, nálepky a čierne logá Renault.
Nemci sľúbili, že čoskoro zverejnia ďalšie podrobnosti, vrátane ceny úpravy.
Autor: fg