Cieľom vybudovania Nábrežnej komunikácie bolo okrem prevedenia tranzitnej dopravy mimo zastavané územie mesta, aj odľahčenie dopravy na priľahlých miestnych komunikáciách a odbremenenie obyvateľov Ul. 17. novembra od hluku a otrasov z dopravy, informovala Veronika Gazdová, hovorkyňa primátora Prešova.
Na základe toho boli na Ul. 17. novembra osadené zákazové značky pre vjazd nákladnej dopravy nad 3,5 t okrem dopravnej obsluhy, ktorá je tým odklonená na Nábrežnú komunikáciu. "Znamená to nielen pokoj pre obyvateľov Ul. 17. novembra, ale aj pokoj v duši pre primátora," uviedol pri tejto príležitosti Pavel Hagyari.
Mesto premiestnilo tieto zákazové značky z ulíc Požiarnická, Floriánova, Kúpeľná a Tarasa Ševčenka, čím sa rozšírila zóna zákazu vjazdu nákladných automobilov okrem zásobovania do širšieho centra mesta.
"Osadením zákazových značiek mesto Prešov de facto nahradilo povinnosť SSC o jednoznačné označenie smerových tabúľ a zákazu vjazdu, vyšlo tým v ústrety svojim občanom a v konečnom dôsledku nám aj klesol počet zblúdených áut na minimum," dodal primátor, ktorý zároveň pevne verí, že Nábrežná komunikácia smerom k ZVL bude dokončená v priebehu dvoch rokov a že sa v budúcom roku začne s výstavbou dlho očakávaného obchvatu Prešova.
Oficiálne prestrihnutie pásky II. etapy Nábrežnej komunikácie v dĺžke 1,3 km v úseku ulíc Kollárova - Škultétyho sa uskutočnilo 3.6.2011. Ide o štvorpruhovú komunikáciu, ktorá po dostavbe jej III. etapy bude preklasifikovaná na cestu I/68. Slovenská správa ciest, ako investor tejto stavby, po 12 rokoch odovzdala do prevádzky túto dlho očakávanú a potrebnú komunikáciu, čím sa odklonila premávka v smere Poprad - Košice z obytnej zóny na Ul. 17. novembra.