Prešov rozšíril zónu zákazu vjazdu nákladných automobilov

V Prešove presúvajú nákladnú a tranzitnú dopravu mimo centra. Nákladné vozidlá nad 3,5 tony mimo dopravnej obsluhy nebudú môcť ísť na Ulicu 17. novembra.

(Zdroj: mesto Prešov)

Cieľom vybudovania Nábrežnej komunikácie bolo okrem prevedenia tranzitnej dopravy mimo zastavané územie mesta, aj odľahčenie dopravy na priľahlých miestnych komunikáciách a odbremenenie obyvateľov Ul. 17. novembra od hluku a otrasov z dopravy, informovala Veronika Gazdová, hovorkyňa primátora Prešova.

Na základe toho boli na Ul. 17. novembra osadené zákazové značky pre vjazd nákladnej dopravy nad 3,5 t okrem dopravnej obsluhy, ktorá je tým odklonená na Nábrežnú komunikáciu. "Znamená to nielen pokoj pre obyvateľov Ul. 17. novembra, ale aj pokoj v duši pre primátora," uviedol pri tejto príležitosti Pavel Hagyari.

Mesto premiestnilo tieto zákazové značky z ulíc Požiarnická, Floriánova, Kúpeľná a Tarasa Ševčenka, čím sa rozšírila zóna zákazu vjazdu nákladných automobilov okrem zásobovania do širšieho centra mesta.

"Osadením zákazových značiek mesto Prešov de facto nahradilo povinnosť SSC o jednoznačné označenie smerových tabúľ a zákazu vjazdu, vyšlo tým v ústrety svojim občanom a v konečnom dôsledku nám aj klesol počet zblúdených áut na minimum," dodal primátor, ktorý zároveň pevne verí, že Nábrežná komunikácia smerom k ZVL bude dokončená v priebehu dvoch rokov a že sa v budúcom roku začne s výstavbou dlho očakávaného obchvatu Prešova.

Oficiálne prestrihnutie pásky II. etapy Nábrežnej komunikácie v dĺžke 1,3 km v úseku ulíc Kollárova - Škultétyho sa uskutočnilo 3.6.2011. Ide o štvorpruhovú komunikáciu, ktorá po dostavbe jej III. etapy bude preklasifikovaná na cestu I/68. Slovenská správa ciest, ako investor tejto stavby, po 12 rokoch odovzdala do prevádzky túto dlho očakávanú a potrebnú komunikáciu, čím sa odklonila premávka v smere Poprad - Košice z obytnej zóny na Ul. 17. novembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 437
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 771
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 657
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 601
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 316
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 224
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 842
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 537
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 528
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 336