Frankfurt: Bratislavský Volkswagen zatienil exkluzívnejšie novinky

Chcete si sadnúť do nového Porsche? Žiadny problém. Dostať sa do útrob miniauta VW up! bol pre veľký záujem médií podstatne tvrdší oriešok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Chcete si sadnúť do nového Porsche? Žiadny problém. Dostať sa do útrob miniauta VW up! bol pre veľký záujem médií podstatne tvrdší oriešok.

FRANKFURT. Koncernová večera v predvečer frankfurtského autosalónu nebola chudobná na exkluzívne modely. Porsche 911, ani Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale či Bugatti Veyron s doplnkami z porcelánu však nevzbudili toľko pozornosti, ako „nový Volkswagen s cenovkou pod 10 000 eur“.

Sympatická jednoduchosť

Nemci avizovali nástup nového miniauta up! niekoľko rokov prostredníctvom rôznych štúdií a do vývoja investovali milióny eur. Prvý dojem? Na to, že ho charakterizujú miery 3540 x 1641 x 1478 mm, pôsobí dosť mohutne.

Svoj podiel na tom nesú v samotných rohoch karosérie umiestnené veľké kolesá. Oba vystavené exempláre stáli na 16-palcových diskoch, obutých do pneumatík so šírkou 185 mm. Dostanete ich však v kombinácii s drahšími výbavami. Najlacnejší up! má plechové „štrnástky“.

V čase, keď sa každé druhé auto snaží vyzerať ako kupé, môže byť extrémne jednoduchý tvar Volkswagenu up! pre niekoho pohladením. Už videografika na úvod prezradila, že dizajnéri Walter de Silva a Klaus Bischoff vlastne len niekoľkými pohybmi „vytesali“ novinku z kvádra. Prioritou vraj bol priestor v kabíne, ale aj aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnotu 0,32.

Zaujímavých detailov na zovňajšku nie je veľa. Horizontálna lišta v prednom nárazníku, ktorá akoby pláva v otvore pre prívod vzduchu k chladiču vyzerá zaujímavo. To isté platí aj pre z veľkej časti sklenené tretie dvere, sprístupňujúce batožinový priestor, alebo pre retro disky.

Vpredu ako v Pole

Up! je zatiaľ k dispozícii výhradne s trojdverovou karosériou, päťdverový variant však údajne na seba nenechá dlho čakať. Dlhé bočné dvere ponúknu dostatočný nástupný priestor aj pre pasažierov smerujúcich na zadné sedadlá.

V kabíne kde-tu vykúka holý lakovaný plech - najmä na dverách a v kufri. Volkswagen tak šetril hmotnosť i výrobné náklady. Na palubnej doske zasa lakovaný plast imituje plech.

Priestorová ponuka vpredu evokuje Polo, v priečnom i pozdĺžnom smere. Palubná doska výrazne zasahuje do interiéru - tak, ako je v moderných autách zvykom. Je však pomerne nízka, takže nenarúša pocit vzdušnosti, ani výhľad dopredu.

Trojramenný volant so „športovo“ plochou spodnou časťou venca je nastaviteľný iba výškovo. Predným sedadlám nechýbajú prijateľné rozmery i bočné vedenie. Zvláštnosťou sú integrované opierky hlavy.

Vzadu bez prekvapení

Kto chce cestovať vzadu, musí sa najprv neprakticky zohnúť k páčke na odklápanie predných sedadiel. Tým navyše vo vystavených exemplároch chýbala pamäť pôvodnej polohy. Podobne, ako Taliani alebo Kórejčania, ani Nemci nie sú kúzelníci. Up! síce obdarili vzhľadom na dĺžku 3540 mm dlhým rázvorom s hodnotou 2420 mm, ale vzadu príliš veľa priestoru na nohy nevyčarili.

1,8 metra vysoký pasažier bude za rovnako veľkým cestujúcim vpredu trpieť, to však nie je v miniaute ničím nezvyčajným. Prekvapí dostatok miesta na hlavu, vďaka minimálne klesajúcej línii strechy. Škoda, že sa zadné bočné okná nedajú vyklápať.

Nič zvláštne

Kufor má v štvormiestnom usporiadaní solídny objem 251 litrov. To však musí byť medzipodlaha umiestnená v najspodnejšej polohe. Vďaka plastovým koľajničkám ju pohodlne jednou rukou môžete dať do vyššej polohy. Po sklopení zadných operadiel potom vznikne rovná plocha (objem narastie 951 l).

Volkswagen up! má voziť hlavne ľahké nákupy, čo dokumentuje aj pomerne malý nakladací priestor. V prípade potreby je ale schopný previezť až dva metre dlhý predmet (po sklopení zadného i predného spolujazdcovho operadla). Úplne na dne kufra je výlisok pre umiestnenie rezervného kolesa. Vystavené modely ho nahradili sadou na opravu defektu.

Nový trojvalec

Platforma VW up! kombinuje osvedčené vzpery typu McPherson vpredu a jednoduchú zadnú nápravu s vlečenými ramenami. Okrem klasického, je v ponuke aj športovejšie naladenie pruženia s o 15 mm nižšou svetlou výškou.

Výrobca zdôrazňuje, že up! má najtuhšiu karosériu v segmente. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie predstavuje 929 kilogramov.

Vo Wolfsburgu vznikol nový atmosférický zážihový trojvalec so štvorventilovou technikou, viacbodovým vstrekovaním paliva MPI a objemom 1,0 litra. K dispozícii sú tri jeho verzie. Základná produkuje 44 kW (60 k), prostredná môže okrem benzínu, spaľovať aj stlačený zemný plyn CNG (50 kW/68 k), a najvýkonnejšia dosahuje 55 kW (75 k).

Zákazník má na výber medzi päťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou (vážia 25, resp. 30 kg). Priemerná spotreba sa má pohybovať v intervale 4,3 - 4,7 l/100 km.

Volkswagen up! budú vyrábať v Bratislave. Predaj novinky odštartuje v decembri tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 984
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 415
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 146
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 417
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 306
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 230
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 189
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 144
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 997
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 530

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1995: Únos zostal nepotrestaný. Spis otvárajú po rokoch

Bola to najväčšia kauza expremiéra Vladimíra Mečiara. Objasneniu bránili Mečiarove amnestie, ktoré parlament zrušil až teraz.

ŠPORT

Kuzminová potvrdila skvelú formu a vyhrala šprint v Annecy

Slovenská biatlonistka nechybovala ani raz.

DOMOV

Rok 1995: Mečiar uniesol demokraciu

Vladimír Mečiar neuniesol kritiku.

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.