Frankfurt: Bratislavský Volkswagen zatienil exkluzívnejšie novinky

Chcete si sadnúť do nového Porsche? Žiadny problém. Dostať sa do útrob miniauta VW up! bol pre veľký záujem médií podstatne tvrdší oriešok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Chcete si sadnúť do nového Porsche? Žiadny problém. Dostať sa do útrob miniauta VW up! bol pre veľký záujem médií podstatne tvrdší oriešok.

FRANKFURT. Koncernová večera v predvečer frankfurtského autosalónu nebola chudobná na exkluzívne modely. Porsche 911, ani Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale či Bugatti Veyron s doplnkami z porcelánu však nevzbudili toľko pozornosti, ako „nový Volkswagen s cenovkou pod 10 000 eur“.

Sympatická jednoduchosť

Nemci avizovali nástup nového miniauta up! niekoľko rokov prostredníctvom rôznych štúdií a do vývoja investovali milióny eur. Prvý dojem? Na to, že ho charakterizujú miery 3540 x 1641 x 1478 mm, pôsobí dosť mohutne.

Svoj podiel na tom nesú v samotných rohoch karosérie umiestnené veľké kolesá. Oba vystavené exempláre stáli na 16-palcových diskoch, obutých do pneumatík so šírkou 185 mm. Dostanete ich však v kombinácii s drahšími výbavami. Najlacnejší up! má plechové „štrnástky“.

V čase, keď sa každé druhé auto snaží vyzerať ako kupé, môže byť extrémne jednoduchý tvar Volkswagenu up! pre niekoho pohladením. Už videografika na úvod prezradila, že dizajnéri Walter de Silva a Klaus Bischoff vlastne len niekoľkými pohybmi „vytesali“ novinku z kvádra. Prioritou vraj bol priestor v kabíne, ale aj aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnotu 0,32.

Zaujímavých detailov na zovňajšku nie je veľa. Horizontálna lišta v prednom nárazníku, ktorá akoby pláva v otvore pre prívod vzduchu k chladiču vyzerá zaujímavo. To isté platí aj pre z veľkej časti sklenené tretie dvere, sprístupňujúce batožinový priestor, alebo pre retro disky.

Vpredu ako v Pole

Up! je zatiaľ k dispozícii výhradne s trojdverovou karosériou, päťdverový variant však údajne na seba nenechá dlho čakať. Dlhé bočné dvere ponúknu dostatočný nástupný priestor aj pre pasažierov smerujúcich na zadné sedadlá.

V kabíne kde-tu vykúka holý lakovaný plech - najmä na dverách a v kufri. Volkswagen tak šetril hmotnosť i výrobné náklady. Na palubnej doske zasa lakovaný plast imituje plech.

Priestorová ponuka vpredu evokuje Polo, v priečnom i pozdĺžnom smere. Palubná doska výrazne zasahuje do interiéru - tak, ako je v moderných autách zvykom. Je však pomerne nízka, takže nenarúša pocit vzdušnosti, ani výhľad dopredu.

Trojramenný volant so „športovo“ plochou spodnou časťou venca je nastaviteľný iba výškovo. Predným sedadlám nechýbajú prijateľné rozmery i bočné vedenie. Zvláštnosťou sú integrované opierky hlavy.

Vzadu bez prekvapení

Kto chce cestovať vzadu, musí sa najprv neprakticky zohnúť k páčke na odklápanie predných sedadiel. Tým navyše vo vystavených exemplároch chýbala pamäť pôvodnej polohy. Podobne, ako Taliani alebo Kórejčania, ani Nemci nie sú kúzelníci. Up! síce obdarili vzhľadom na dĺžku 3540 mm dlhým rázvorom s hodnotou 2420 mm, ale vzadu príliš veľa priestoru na nohy nevyčarili.

1,8 metra vysoký pasažier bude za rovnako veľkým cestujúcim vpredu trpieť, to však nie je v miniaute ničím nezvyčajným. Prekvapí dostatok miesta na hlavu, vďaka minimálne klesajúcej línii strechy. Škoda, že sa zadné bočné okná nedajú vyklápať.

Nič zvláštne

Kufor má v štvormiestnom usporiadaní solídny objem 251 litrov. To však musí byť medzipodlaha umiestnená v najspodnejšej polohe. Vďaka plastovým koľajničkám ju pohodlne jednou rukou môžete dať do vyššej polohy. Po sklopení zadných operadiel potom vznikne rovná plocha (objem narastie 951 l).

Volkswagen up! má voziť hlavne ľahké nákupy, čo dokumentuje aj pomerne malý nakladací priestor. V prípade potreby je ale schopný previezť až dva metre dlhý predmet (po sklopení zadného i predného spolujazdcovho operadla). Úplne na dne kufra je výlisok pre umiestnenie rezervného kolesa. Vystavené modely ho nahradili sadou na opravu defektu.

Nový trojvalec

Platforma VW up! kombinuje osvedčené vzpery typu McPherson vpredu a jednoduchú zadnú nápravu s vlečenými ramenami. Okrem klasického, je v ponuke aj športovejšie naladenie pruženia s o 15 mm nižšou svetlou výškou.

Výrobca zdôrazňuje, že up! má najtuhšiu karosériu v segmente. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie predstavuje 929 kilogramov.

Vo Wolfsburgu vznikol nový atmosférický zážihový trojvalec so štvorventilovou technikou, viacbodovým vstrekovaním paliva MPI a objemom 1,0 litra. K dispozícii sú tri jeho verzie. Základná produkuje 44 kW (60 k), prostredná môže okrem benzínu, spaľovať aj stlačený zemný plyn CNG (50 kW/68 k), a najvýkonnejšia dosahuje 55 kW (75 k).

Zákazník má na výber medzi päťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou (vážia 25, resp. 30 kg). Priemerná spotreba sa má pohybovať v intervale 4,3 - 4,7 l/100 km.

Volkswagen up! budú vyrábať v Bratislave. Predaj novinky odštartuje v decembri tohto roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 327
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 405
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 230
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 994
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 828
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 141
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 072
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 258
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 460
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 046

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Prečo je GPS satelit a bábovka od babičky tá istá vec.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.