SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Frankfurt: Bratislavský Volkswagen zatienil exkluzívnejšie novinky

Chcete si sadnúť do nového Porsche? Žiadny problém. Dostať sa do útrob miniauta VW up! bol pre veľký záujem médií podstatne tvrdší oriešok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Chcete si sadnúť do nového Porsche? Žiadny problém. Dostať sa do útrob miniauta VW up! bol pre veľký záujem médií podstatne tvrdší oriešok.

FRANKFURT. Koncernová večera v predvečer frankfurtského autosalónu nebola chudobná na exkluzívne modely. Porsche 911, ani Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale či Bugatti Veyron s doplnkami z porcelánu však nevzbudili toľko pozornosti, ako „nový Volkswagen s cenovkou pod 10 000 eur“.

Sympatická jednoduchosť

Nemci avizovali nástup nového miniauta up! niekoľko rokov prostredníctvom rôznych štúdií a do vývoja investovali milióny eur. Prvý dojem? Na to, že ho charakterizujú miery 3540 x 1641 x 1478 mm, pôsobí dosť mohutne.

Svoj podiel na tom nesú v samotných rohoch karosérie umiestnené veľké kolesá. Oba vystavené exempláre stáli na 16-palcových diskoch, obutých do pneumatík so šírkou 185 mm. Dostanete ich však v kombinácii s drahšími výbavami. Najlacnejší up! má plechové „štrnástky“.

V čase, keď sa každé druhé auto snaží vyzerať ako kupé, môže byť extrémne jednoduchý tvar Volkswagenu up! pre niekoho pohladením. Už videografika na úvod prezradila, že dizajnéri Walter de Silva a Klaus Bischoff vlastne len niekoľkými pohybmi „vytesali“ novinku z kvádra. Prioritou vraj bol priestor v kabíne, ale aj aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnotu 0,32.

Zaujímavých detailov na zovňajšku nie je veľa. Horizontálna lišta v prednom nárazníku, ktorá akoby pláva v otvore pre prívod vzduchu k chladiču vyzerá zaujímavo. To isté platí aj pre z veľkej časti sklenené tretie dvere, sprístupňujúce batožinový priestor, alebo pre retro disky.

Vpredu ako v Pole

Up! je zatiaľ k dispozícii výhradne s trojdverovou karosériou, päťdverový variant však údajne na seba nenechá dlho čakať. Dlhé bočné dvere ponúknu dostatočný nástupný priestor aj pre pasažierov smerujúcich na zadné sedadlá.

V kabíne kde-tu vykúka holý lakovaný plech - najmä na dverách a v kufri. Volkswagen tak šetril hmotnosť i výrobné náklady. Na palubnej doske zasa lakovaný plast imituje plech.

Priestorová ponuka vpredu evokuje Polo, v priečnom i pozdĺžnom smere. Palubná doska výrazne zasahuje do interiéru - tak, ako je v moderných autách zvykom. Je však pomerne nízka, takže nenarúša pocit vzdušnosti, ani výhľad dopredu.

Trojramenný volant so „športovo“ plochou spodnou časťou venca je nastaviteľný iba výškovo. Predným sedadlám nechýbajú prijateľné rozmery i bočné vedenie. Zvláštnosťou sú integrované opierky hlavy.

Vzadu bez prekvapení

Kto chce cestovať vzadu, musí sa najprv neprakticky zohnúť k páčke na odklápanie predných sedadiel. Tým navyše vo vystavených exemplároch chýbala pamäť pôvodnej polohy. Podobne, ako Taliani alebo Kórejčania, ani Nemci nie sú kúzelníci. Up! síce obdarili vzhľadom na dĺžku 3540 mm dlhým rázvorom s hodnotou 2420 mm, ale vzadu príliš veľa priestoru na nohy nevyčarili.

1,8 metra vysoký pasažier bude za rovnako veľkým cestujúcim vpredu trpieť, to však nie je v miniaute ničím nezvyčajným. Prekvapí dostatok miesta na hlavu, vďaka minimálne klesajúcej línii strechy. Škoda, že sa zadné bočné okná nedajú vyklápať.

Nič zvláštne

Kufor má v štvormiestnom usporiadaní solídny objem 251 litrov. To však musí byť medzipodlaha umiestnená v najspodnejšej polohe. Vďaka plastovým koľajničkám ju pohodlne jednou rukou môžete dať do vyššej polohy. Po sklopení zadných operadiel potom vznikne rovná plocha (objem narastie 951 l).

Volkswagen up! má voziť hlavne ľahké nákupy, čo dokumentuje aj pomerne malý nakladací priestor. V prípade potreby je ale schopný previezť až dva metre dlhý predmet (po sklopení zadného i predného spolujazdcovho operadla). Úplne na dne kufra je výlisok pre umiestnenie rezervného kolesa. Vystavené modely ho nahradili sadou na opravu defektu.

Nový trojvalec

Platforma VW up! kombinuje osvedčené vzpery typu McPherson vpredu a jednoduchú zadnú nápravu s vlečenými ramenami. Okrem klasického, je v ponuke aj športovejšie naladenie pruženia s o 15 mm nižšou svetlou výškou.

Výrobca zdôrazňuje, že up! má najtuhšiu karosériu v segmente. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie predstavuje 929 kilogramov.

Vo Wolfsburgu vznikol nový atmosférický zážihový trojvalec so štvorventilovou technikou, viacbodovým vstrekovaním paliva MPI a objemom 1,0 litra. K dispozícii sú tri jeho verzie. Základná produkuje 44 kW (60 k), prostredná môže okrem benzínu, spaľovať aj stlačený zemný plyn CNG (50 kW/68 k), a najvýkonnejšia dosahuje 55 kW (75 k).

Zákazník má na výber medzi päťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou (vážia 25, resp. 30 kg). Priemerná spotreba sa má pohybovať v intervale 4,3 - 4,7 l/100 km.

Volkswagen up! budú vyrábať v Bratislave. Predaj novinky odštartuje v decembri tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 546
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 724
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 494
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 399
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 909
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 865
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 440
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 430
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 289
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Frankfurt

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N