SME

Frankfurt: Toyota je späť

Po novoročnom šoku v podobe zemetrasenia a následnej Tsunami sa japonská automobilová jednotka začína opäť stavať na nohy.

V Európe očakáva tento rok ďalší rast predaja a počnúc inovovaným modelom Avensis štartuje silnú modelovú ofenzívu, ktorá ju má opäť posadiť do sedla.

Expozícia automobilky Toyota na frankfurtskom výstavisku je plná noviniek. Najväčšia plocha prirodzene patrí novému Yarisu, ktorý sa predstavuje aj v trojdverovom vyhotovení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našu pozornosť si však získal prvý sériovo vyrábaný hybridný sedemmiestny van Prius+, ktorý vďaka implantovanej technike z klasického modelu Prius a efektívnej aerodynamike (karoséria má aerodynamický odpor vzduchu iba 0,28) spotrebuje v priemere len 4,3 l benzínu na 100 km a do ovzdušia vypustí 0,99 g CO₂ na km.

SkryťVypnúť reklamu

Svetovú premiéru mal síce ešte na jar v Ženeve, ale jeho interiér so siedmymi sedadlami ostal utajený až dodnes.

V porovnaní s klasickým Priusom je novinka o 155 dlhšia, 30 mm širšia a 85 mm vyššia. Najpodstatnejšie je však predĺženie rázvoru náprav o 80 mm, ktorý dáva základ vnútornému priestoru. V kabíne nájdete tri rady sedadiel, z ktorých sa zadné dva sklápajú do podlahy.

Druhý rad pozostáva z troch samostatných, plne variabilných sedačiek, ktoré sa navyše zdajú byť všetky rovnako široké. Systém sklápania je jednoducho obslužný. Pri päťmiestnom usporiadaní ostane vzadu pre batožinu 505 l. Ak využijete všetkých sedem sedadiel ostane vám ešte aspoň 200 l.

Viac emócií, čistejší naftový dvojliter

Zreteľne nová tvár Avensisu prezrádza nové štylistické smerovanie značky, ktoré je jasne zamerané na emócie. Nová maska s výraznejšími rebrami, nárazník s veľkým otvorom na prívod vzduchu a prepracované predné reflektory s LED svetlami dodávajú novinke podstatne viac dynamiky, čo veľmi vítame.

SkryťVypnúť reklamu

Tradiční, ale aj noví zákazníci ocenia tiež vyššiu úroveň vnímanej kvality a bohatšiu výbavu. Doplnenú napríklad o nový multimediálny systém Toyota Touch and Go Plus.

Po technickej stránke nedošlo j žiadnym zásadným zmenám. Modifikovaný bol len 2-litrový naftový motor 2.0 D-4D, ktorý teraz dosahuje o 15% nižšie emisie CO₂.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 439
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 894
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 559
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 424
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 529
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 301
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu