Frankfurt: Toyota je späť

Po novoročnom šoku v podobe zemetrasenia a následnej Tsunami sa japonská automobilová jednotka začína opäť stavať na nohy.

V Európe očakáva tento rok ďalší rast predaja a počnúc inovovaným modelom Avensis štartuje silnú modelovú ofenzívu, ktorá ju má opäť posadiť do sedla.

Expozícia automobilky Toyota na frankfurtskom výstavisku je plná noviniek. Najväčšia plocha prirodzene patrí novému Yarisu, ktorý sa predstavuje aj v trojdverovom vyhotovení.

Našu pozornosť si však získal prvý sériovo vyrábaný hybridný sedemmiestny van Prius+, ktorý vďaka implantovanej technike z klasického modelu Prius a efektívnej aerodynamike (karoséria má aerodynamický odpor vzduchu iba 0,28) spotrebuje v priemere len 4,3 l benzínu na 100 km a do ovzdušia vypustí 0,99 g CO₂ na km.

Svetovú premiéru mal síce ešte na jar v Ženeve, ale jeho interiér so siedmymi sedadlami ostal utajený až dodnes.

V porovnaní s klasickým Priusom je novinka o 155 dlhšia, 30 mm širšia a 85 mm vyššia. Najpodstatnejšie je však predĺženie rázvoru náprav o 80 mm, ktorý dáva základ vnútornému priestoru. V kabíne nájdete tri rady sedadiel, z ktorých sa zadné dva sklápajú do podlahy.

Druhý rad pozostáva z troch samostatných, plne variabilných sedačiek, ktoré sa navyše zdajú byť všetky rovnako široké. Systém sklápania je jednoducho obslužný. Pri päťmiestnom usporiadaní ostane vzadu pre batožinu 505 l. Ak využijete všetkých sedem sedadiel ostane vám ešte aspoň 200 l.

Viac emócií, čistejší naftový dvojliter

Zreteľne nová tvár Avensisu prezrádza nové štylistické smerovanie značky, ktoré je jasne zamerané na emócie. Nová maska s výraznejšími rebrami, nárazník s veľkým otvorom na prívod vzduchu a prepracované predné reflektory s LED svetlami dodávajú novinke podstatne viac dynamiky, čo veľmi vítame.

Tradiční, ale aj noví zákazníci ocenia tiež vyššiu úroveň vnímanej kvality a bohatšiu výbavu. Doplnenú napríklad o nový multimediálny systém Toyota Touch and Go Plus.

Po technickej stránke nedošlo j žiadnym zásadným zmenám. Modifikovaný bol len 2-litrový naftový motor 2.0 D-4D, ktorý teraz dosahuje o 15% nižšie emisie CO₂.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 225
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 664
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 546
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 390
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 323
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 090
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 018

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.