Frankfurt: Toyota je späť

Po novoročnom šoku v podobe zemetrasenia a následnej Tsunami sa japonská automobilová jednotka začína opäť stavať na nohy.

V Európe očakáva tento rok ďalší rast predaja a počnúc inovovaným modelom Avensis štartuje silnú modelovú ofenzívu, ktorá ju má opäť posadiť do sedla.

Expozícia automobilky Toyota na frankfurtskom výstavisku je plná noviniek. Najväčšia plocha prirodzene patrí novému Yarisu, ktorý sa predstavuje aj v trojdverovom vyhotovení.

Našu pozornosť si však získal prvý sériovo vyrábaný hybridný sedemmiestny van Prius+, ktorý vďaka implantovanej technike z klasického modelu Prius a efektívnej aerodynamike (karoséria má aerodynamický odpor vzduchu iba 0,28) spotrebuje v priemere len 4,3 l benzínu na 100 km a do ovzdušia vypustí 0,99 g CO₂ na km.

Svetovú premiéru mal síce ešte na jar v Ženeve, ale jeho interiér so siedmymi sedadlami ostal utajený až dodnes.

V porovnaní s klasickým Priusom je novinka o 155 dlhšia, 30 mm širšia a 85 mm vyššia. Najpodstatnejšie je však predĺženie rázvoru náprav o 80 mm, ktorý dáva základ vnútornému priestoru. V kabíne nájdete tri rady sedadiel, z ktorých sa zadné dva sklápajú do podlahy.

Druhý rad pozostáva z troch samostatných, plne variabilných sedačiek, ktoré sa navyše zdajú byť všetky rovnako široké. Systém sklápania je jednoducho obslužný. Pri päťmiestnom usporiadaní ostane vzadu pre batožinu 505 l. Ak využijete všetkých sedem sedadiel ostane vám ešte aspoň 200 l.

Viac emócií, čistejší naftový dvojliter

Zreteľne nová tvár Avensisu prezrádza nové štylistické smerovanie značky, ktoré je jasne zamerané na emócie. Nová maska s výraznejšími rebrami, nárazník s veľkým otvorom na prívod vzduchu a prepracované predné reflektory s LED svetlami dodávajú novinke podstatne viac dynamiky, čo veľmi vítame.

Tradiční, ale aj noví zákazníci ocenia tiež vyššiu úroveň vnímanej kvality a bohatšiu výbavu. Doplnenú napríklad o nový multimediálny systém Toyota Touch and Go Plus.

Po technickej stránke nedošlo j žiadnym zásadným zmenám. Modifikovaný bol len 2-litrový naftový motor 2.0 D-4D, ktorý teraz dosahuje o 15% nižšie emisie CO₂.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 363
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 852
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 818
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 137
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 446
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 962
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 891
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 703
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 570
  10. Slováci triedia lepšie 1 198

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.