V Európe očakáva tento rok ďalší rast predaja a počnúc inovovaným modelom Avensis štartuje silnú modelovú ofenzívu, ktorá ju má opäť posadiť do sedla.
Expozícia automobilky Toyota na frankfurtskom výstavisku je plná noviniek. Najväčšia plocha prirodzene patrí novému Yarisu, ktorý sa predstavuje aj v trojdverovom vyhotovení.
Našu pozornosť si však získal prvý sériovo vyrábaný hybridný sedemmiestny van Prius+, ktorý vďaka implantovanej technike z klasického modelu Prius a efektívnej aerodynamike (karoséria má aerodynamický odpor vzduchu iba 0,28) spotrebuje v priemere len 4,3 l benzínu na 100 km a do ovzdušia vypustí 0,99 g CO₂ na km.
Svetovú premiéru mal síce ešte na jar v Ženeve, ale jeho interiér so siedmymi sedadlami ostal utajený až dodnes.
V porovnaní s klasickým Priusom je novinka o 155 dlhšia, 30 mm širšia a 85 mm vyššia. Najpodstatnejšie je však predĺženie rázvoru náprav o 80 mm, ktorý dáva základ vnútornému priestoru. V kabíne nájdete tri rady sedadiel, z ktorých sa zadné dva sklápajú do podlahy.
Druhý rad pozostáva z troch samostatných, plne variabilných sedačiek, ktoré sa navyše zdajú byť všetky rovnako široké. Systém sklápania je jednoducho obslužný. Pri päťmiestnom usporiadaní ostane vzadu pre batožinu 505 l. Ak využijete všetkých sedem sedadiel ostane vám ešte aspoň 200 l.
Viac emócií, čistejší naftový dvojliter
Zreteľne nová tvár Avensisu prezrádza nové štylistické smerovanie značky, ktoré je jasne zamerané na emócie. Nová maska s výraznejšími rebrami, nárazník s veľkým otvorom na prívod vzduchu a prepracované predné reflektory s LED svetlami dodávajú novinke podstatne viac dynamiky, čo veľmi vítame.
Tradiční, ale aj noví zákazníci ocenia tiež vyššiu úroveň vnímanej kvality a bohatšiu výbavu. Doplnenú napríklad o nový multimediálny systém Toyota Touch and Go Plus.
Po technickej stránke nedošlo j žiadnym zásadným zmenám. Modifikovaný bol len 2-litrový naftový motor 2.0 D-4D, ktorý teraz dosahuje o 15% nižšie emisie CO₂.