Frankfurt: Toyota je späť

Po novoročnom šoku v podobe zemetrasenia a následnej Tsunami sa japonská automobilová jednotka začína opäť stavať na nohy.

V Európe očakáva tento rok ďalší rast predaja a počnúc inovovaným modelom Avensis štartuje silnú modelovú ofenzívu, ktorá ju má opäť posadiť do sedla.

Expozícia automobilky Toyota na frankfurtskom výstavisku je plná noviniek. Najväčšia plocha prirodzene patrí novému Yarisu, ktorý sa predstavuje aj v trojdverovom vyhotovení.

Našu pozornosť si však získal prvý sériovo vyrábaný hybridný sedemmiestny van Prius+, ktorý vďaka implantovanej technike z klasického modelu Prius a efektívnej aerodynamike (karoséria má aerodynamický odpor vzduchu iba 0,28) spotrebuje v priemere len 4,3 l benzínu na 100 km a do ovzdušia vypustí 0,99 g CO₂ na km.

Svetovú premiéru mal síce ešte na jar v Ženeve, ale jeho interiér so siedmymi sedadlami ostal utajený až dodnes.

V porovnaní s klasickým Priusom je novinka o 155 dlhšia, 30 mm širšia a 85 mm vyššia. Najpodstatnejšie je však predĺženie rázvoru náprav o 80 mm, ktorý dáva základ vnútornému priestoru. V kabíne nájdete tri rady sedadiel, z ktorých sa zadné dva sklápajú do podlahy.

Druhý rad pozostáva z troch samostatných, plne variabilných sedačiek, ktoré sa navyše zdajú byť všetky rovnako široké. Systém sklápania je jednoducho obslužný. Pri päťmiestnom usporiadaní ostane vzadu pre batožinu 505 l. Ak využijete všetkých sedem sedadiel ostane vám ešte aspoň 200 l.

Viac emócií, čistejší naftový dvojliter

Zreteľne nová tvár Avensisu prezrádza nové štylistické smerovanie značky, ktoré je jasne zamerané na emócie. Nová maska s výraznejšími rebrami, nárazník s veľkým otvorom na prívod vzduchu a prepracované predné reflektory s LED svetlami dodávajú novinke podstatne viac dynamiky, čo veľmi vítame.

Tradiční, ale aj noví zákazníci ocenia tiež vyššiu úroveň vnímanej kvality a bohatšiu výbavu. Doplnenú napríklad o nový multimediálny systém Toyota Touch and Go Plus.

Po technickej stránke nedošlo j žiadnym zásadným zmenám. Modifikovaný bol len 2-litrový naftový motor 2.0 D-4D, ktorý teraz dosahuje o 15% nižšie emisie CO₂.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 008
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 17 836
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 9 043
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 978
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 199
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 951
  7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 503
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 075
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 554
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 134

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nebuď buzerant, zmláť manželku (píše Michal Havran)

Vy to viete, vy muži z Tvrdošína, čo pochodujete a zneužívate vieru, aby ste ľudí vydesili.

KOMENTÁRE

Kto vlastne môže podpísať Istanbulský dohovor

Súlad dojednaných medzinárodných zmlúv s ústavou posudzuje Ústavný súd.

Neprehliadnite tiež

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.