SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

V Amerike sa na ulici nesmie parkovať dlhšie ako 3 dni

Denne sa na Slovensku stávajú stovky prípadov nesprávneho parkovania. Viete si ale predstaviť, že po 72 hodinách správneho parkovania vám odtiahnu auto a zaplatíte na poplatkoch a pokutách cez 200 eur? V Kalifornii je to vraj bežné.

Stanislav, bývalý motoristický novinár, ktorý žije v Kalifornii (USA), nám napísal o tamojších dopravných predpisoch. Z toho, čo uviedol, sa zdá, že aj zámorské mestá majú vysoké príjmy z pokút.

Na ulici sa smie parkovať najviac 72 hodín

Zaujímavosťou je, že na ulici je tam povolené parkovať najviac 72 hodín. Po tomto termíne hrozí pokuta alebo odtiahnutie auta. "Mne sa to raz prihodilo. Moju dodávku, na ktorej až tak často nejazdím (asi ako Avia furgon), mi zmizla z ulice v meste Santa Monica. Telefonoval som na políciu, že nemám auto a oni mi povedali, že bolo odtiahnuté, lebo bolo - oni tomu hovoria opustené," napísal Stanislav.

Na polícii musel zaplatiť administratívny poplatok za vystavenie uvoľňovacieho dokladu, 80 dolárov (cca 60 eur). "Potom mi dali adresu firmy, kde je moja dodávka uskladnená. Keď som tam prišiel, tak tam mali vysoký plot, čo je tu nezvyk a kopu videokamier zo všetkých strán. Priviezla ma manželka svojím autom a tá firma okrem mňa nikoho do vnútra nechcela pustiť, ani moju manželku," doplnil Stanislav.

Za odtiahnutie musel zaplatiť 180 dolárov (cca 130 eur). Aj keď sa proti výške sumy ohradil, nepomohlo mu to. Dodávku mu odtiahli podľa Stanislava ani nie dva kilometre od miesta, kde s dodávkou parkoval. "Ukázali mi nejakú vyhlášku, že majú nárok účtovať pri odťahovaní maximálne túto cenu. Po zaplatení ma zaviedli k autu a mohol som odísť."

Dva poplatky a jedna pokuta

Tým to ale neskončilo. Za stieračom vozidla našiel obálku aj s pokutovým blokom na 36 dolárov (26 eur) za prekročenie parkovacieho limitu. Na polícii mu povedali, že nič z toho, čo platil doteraz, nebola pokuta. A tak za parkovanie dlhšie ako 72 hodín musel zaplatiť nielen administratívny poplatok a poplatok za odťah, ale aj pokutu.

"Samozrejme, je v tom aj kus buzerácie a tiež aj to, že každé mesto chce na pokutách zarobiť. Ešte pred 10 rokmi mesto Santa Monika uvádzalo, že ročne len na pokutách za parkovanie vyberie asi 10 miliónov dolárov. Teraz už svoje štatistiky neuvádzajú, ale odvtedy sa ich sadzby zvýšili niekoľkonásobne," uviedol Stanislav.

Najprísnejšie sankcie sú za parkovanie na miestach pre vozíčkarov

Ako príklad vyšších pokút uvádza kuriozitu: pred vozidlom, ktoré zametá cesty, jazdia dve policajné trojkolky. Policajti ukladajú pokuty tým, ktorí prehliadli značky o zákaze parkovania počas zametania. "Pred 20 rokmi bola pokuta za takéto parkovanie pri čistení len 5 dolárov. Dnes to stojí 64 dolárov," napísal Stanislav.

Najtvrdšie sankcie za nelegálne parkovanie sú na miestach vyhradených pre telesne postihnutých. Ak na takomto mieste niekto zaparkuje bez označenia, dostane pokutu 574 dolárov (417 eur). "Ak niekto kartu invalida zneužíva a používa ju, aj keď invalid nie je (povedzme, že si ju zoberie od niekoho z rodiny, alebo načierno kúpi, či sfalšuje), tak je tam pokuta 4 200 dolárov," dodal Stanislav.

Na Slovensku vás za parkovanie bez povolenia na vyhradenom mieste pre zdravotne postihnutých čaká najvyššia pokuta 300 eur s tým, že vám môžu zakázať šoférovať až na dva roky.

V piatok o týždeň sa dozviete aj to, prečo polícia v Kalifornii funguje ako taxík zadarmo.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Získaj náskok pred štartom
  4. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  5. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  6. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  7. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  9. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  5. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  6. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  9. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 386
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 638
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 342
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 032
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 134
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 671
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 409
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 319
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 870
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 807
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


11 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Ladislav Boršoš: Spejbl a Hurvínek…
  2. Martin Greguš: V akom stave sú dopravné komunikácie v Bratislave? Aký je Váš názor?
  3. Jiří Ščobák: Trading: Když už chcete rychle a spekulativně obchodovat, věnujte se oblasti, které rozumíte
  4. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #26 - Pol roka a prvý kilometer
  5. Jaroslav Polaček: Pamätáte si ešte na modré tabuľky? Ja už ani nie!
  6. Ján Marton: Progresívna vízia ministerstva pôdohospodárstva je skôr halucináciou diletantov.
  7. Adam Sedláček: Bravčové ucho pod stromčekom a sukňa nad kolenami
  8. František Lefler: Vianočné trhy v Nemecku
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 413
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 322
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 524
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 058
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 157
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 649
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 028
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu