FRANKFURT. Predstaviť približne každých šesť mesiacov nový model a zvýšiť do roku 2018 predaje na 1,5 milióna kusov, tak si česká Škoda predstavuje svoju budúcnosť. Mimoriadne dôležitým autom pri hľadaní nových zákazníkov po celom svete bude sériový variant odvodený od štúdie MissionL.
Minimalistický dizajn oslovuje stále viac ľudí a šéfdizajnér českej automobilky Jozef Kabáň sa ho nebál uplatniť na novom kompaktnom liftbacku. Žiadne ozdoby, žiadne zbytočnosti, iba jednoduchá kombinácia oblých kriviek a hrán priťahuje pozornosť.
Nové logo i maska
Vystavený prototyp reálne nemá ďaleko k sériovej výrobe. Stačí si domyslieť obyčajné kľučky dverí namiesto zapustených, menšie kolesá (štúdia stojí na 18-palcových diskoch) alebo upravenú grafiku svetlometov. Na MissionL debutuje nielen nové logo Škoda, ale aj tvar masky chladiča, aký postupne dostanú všetky nové škodovky.
Ani základné tvary interiéru sa už meniť nebudú. Všadeprítomnú bielu ale nahradia tmavé tóny a futuristické ukazovatele ustúpia konvenčnejším.
Predaj odštartuje na budúci rok
Dozvedieť sa od predstaviteľov značky čokoľvek o technike prototypu, prípadne budúceho sériového modelu je nemožné. Všetci iba opakujú známy fakt, že sa svojimi rozmermi zaradí medzi Fabiu a Octaviu.
Preto na chvíľu nastupujeme do interiéru a zisťujeme, že priestorová ponuka evokuje druhý menovaný model. Rozmery kufra ukrývajúceho sa za masívnymi piatymi dverami tiež subjektívne pripomínajú Octaviu.
Nový kompaktný liftback odvodený od konceptu Škoda MissionL začnú na európskych trhoch predávať v roku 2012.