Neoficiálne sa hovorí o predskokanovi modelu Toledo, ktorý by mal vychádzať zo spoločnej, platformy s modelom Škoda A-Entry – po novom Škoda MissionL, s ktorým by mal schádzať z jednej výrobnej linky.
FRANKFURT. Seat pripravuje mohutnú modelovú ofenzívu. Jej predobrazom je séria konceptov, ktorú vlani odštartovali štúdie IBE a IBX a v ich duchu pokračuje aj športovo strihnutý sedan strednej triedy nazvaný IBL.
Šéf automobilky James Muir charakterizuje tento koncept ako rodinnejšie orientovanú alternatívu k štvordverovým kupé limuzínam ako VW Passat CC.
Nástupca Exea
Limuzína dlhá 4670 mm, široká 1850 mm, s rázvorom náprav 2710 mm jazdí na 20-palcových kolesách a na pohon využíva plug-in hybridný systém. Rozmerovo sa radí jednoznačne do strednej triedy, kde by v budúcnosti mohla nahradiť súčasné Exeo.
K novej dizajnovej línii značky sa IBL hlási predovšetkým šípovitým tvarom prednej časti a združenými prednými svetlami, ktoré kombinujú LED svetlá pre denné svietenie so smerovkami a hlavnými reflektormi.
Interiéru dominuje palubná doska vyhotovená z jedného kusa skla, ktorý prekrýva aj prístrojový panel a interiéru má dodávať ľahkosť a zároveň dojem precíznosti až prémiovosti. Prístrojový panel za volantom je plne digitálny a spôsob zobrazovania informácií si vodič môže prispôsobiť svojmu vkusu. Rýchlosť a otáčky môžu byť prezentované buď klasickou analógovou formou alebo digitálne.
Atmosféru v kokpite si vodič môže doladiť tiež podfarbením informačného systému, ktorý ponúka tri možnosti: Travel pre relaxačnú jazdu, Sport pre plnú koncetráciu pri športovej jazde a Efficiency, ktorý motivuje vodiča k ekonomickej jazde.