Frankfurt: Nová Panda pobavila oblými štvorcami

Medzi najmenšími autami to vrie. Renault predstavil modernizované Twingo, Volkswagen model up! a Fiat prilieva olej do ohňa novou Pandou. Taliansky “medvedík” láka na pekný dizajn a modernú techniku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Na odhalenie tretej generácie Pandy symbolicky, z výšky, dohliadala jej predchodkyňa z osemdesiatych rokov minulého storočia. Vtedy sa na karosériách nosili ostré hrany. Nová Panda prichádza s vlastným štýlom “zaoblených štvorcov”.

Narástla, zaujala

Zrátať, koľkokrát dizajnéri použili tento motív na zovňajšku či v kabíne, sa nám nepodarilo. Je ich veľa. Preto radšej uveďme, že miniauto medzigeneračne narástlo. S mierami 3650 x 1640 x 1550 mm i rázvorom na úrovni 2300 mm zostáva plnohodnotným zástupcom segmentu A, pôsobí však mohutnejšie a dospelejšie.

Dizajnérom nechýbali nápady, ani keď venovali svoju pozornosť kabíne. Textúru niektorých plastov tvoria miniatúrne písmená, z ktorých poľahky zložíte názov Panda. Azda len hlavica radiacej páky nemusela mať tvar kocky so zaoblenými hranami - nepadne príliš dobre do ruky.

Samotná páka zostala umiestnená na vyvýšenej stredovej konzole. Tá je teraz užšia, čím sa zväčšil priestor pre nohy. Praktikov viac zaujmú dva odkladacie priestory pred spolujazdcom, spodný krytý, vrchný otvorený.

Má byť bezpečnejšia

Fiat si s novou Pandou trúfa získať štyri hviezdičky v bariérových skúškach inštitútu EuroNCAP. Tomu podriadil konštrukciu auta. Napríklad dvere sú na prvý pohľad hrubšie. Mohutnejšie diely sa podpísali na priestorovej ponuke v kabíne.

Vpredu je miesta dostatok, takmer “zázračná” vzdušnosť vzadu, typická pre predchodcu, však zmizla. Kufor má základný objem 225 litrov a dvojitú podlahu. Sklápať sa dajú nielen zadné, ale aj predné spolujazdcove operadlo. Panda potom odvezie predmet dlhý 2,5 metra.

Predstavitelia talianskej značky sa netaja, že Pandu chceli pôvodne predstaviť až na autosalóne v Boloni. Premiéra sa posunula na skorší termín, a tak Fiat do Frankfurtu priviezol iba predsériové prototypy.

Hodnotiť ich kvalitu preto nebudeme, hoci sa žiadne výrazné nemilé prekvapenia nekonali. Možno len niektoré plasty, akoby doma nastriekané striebrenkou, snáď produkčné kusy mať nebudú.

Kostrou sú dvojvalce

Platformu Fiatu Panda tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Miniauto poháňa jeden z troch ponúkaných motorov. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 146
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 347
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 458
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 383
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 725
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 401
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 007
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 509
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.