Frankfurt: Nová Panda pobavila oblými štvorcami

Medzi najmenšími autami to vrie. Renault predstavil modernizované Twingo, Volkswagen model up! a Fiat prilieva olej do ohňa novou Pandou. Taliansky “medvedík” láka na pekný dizajn a modernú techniku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Na odhalenie tretej generácie Pandy symbolicky, z výšky, dohliadala jej predchodkyňa z osemdesiatych rokov minulého storočia. Vtedy sa na karosériách nosili ostré hrany. Nová Panda prichádza s vlastným štýlom “zaoblených štvorcov”.

Narástla, zaujala

Zrátať, koľkokrát dizajnéri použili tento motív na zovňajšku či v kabíne, sa nám nepodarilo. Je ich veľa. Preto radšej uveďme, že miniauto medzigeneračne narástlo. S mierami 3650 x 1640 x 1550 mm i rázvorom na úrovni 2300 mm zostáva plnohodnotným zástupcom segmentu A, pôsobí však mohutnejšie a dospelejšie.

Dizajnérom nechýbali nápady, ani keď venovali svoju pozornosť kabíne. Textúru niektorých plastov tvoria miniatúrne písmená, z ktorých poľahky zložíte názov Panda. Azda len hlavica radiacej páky nemusela mať tvar kocky so zaoblenými hranami - nepadne príliš dobre do ruky.

Samotná páka zostala umiestnená na vyvýšenej stredovej konzole. Tá je teraz užšia, čím sa zväčšil priestor pre nohy. Praktikov viac zaujmú dva odkladacie priestory pred spolujazdcom, spodný krytý, vrchný otvorený.

Má byť bezpečnejšia

Fiat si s novou Pandou trúfa získať štyri hviezdičky v bariérových skúškach inštitútu EuroNCAP. Tomu podriadil konštrukciu auta. Napríklad dvere sú na prvý pohľad hrubšie. Mohutnejšie diely sa podpísali na priestorovej ponuke v kabíne.

Vpredu je miesta dostatok, takmer “zázračná” vzdušnosť vzadu, typická pre predchodcu, však zmizla. Kufor má základný objem 225 litrov a dvojitú podlahu. Sklápať sa dajú nielen zadné, ale aj predné spolujazdcove operadlo. Panda potom odvezie predmet dlhý 2,5 metra.

Predstavitelia talianskej značky sa netaja, že Pandu chceli pôvodne predstaviť až na autosalóne v Boloni. Premiéra sa posunula na skorší termín, a tak Fiat do Frankfurtu priviezol iba predsériové prototypy.

Hodnotiť ich kvalitu preto nebudeme, hoci sa žiadne výrazné nemilé prekvapenia nekonali. Možno len niektoré plasty, akoby doma nastriekané striebrenkou, snáď produkčné kusy mať nebudú.

Kostrou sú dvojvalce

Platformu Fiatu Panda tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Miniauto poháňa jeden z troch ponúkaných motorov. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 500
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 071
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 403
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 449
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 286
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 035
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 834
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 340
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 180
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 140

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

KULTÚRA

Českú fotografiu roka vyhral Slovák. Ukázal sfanatizovaný dav

Martin Bandžák vyhral už aj v minulosti.

DOMOV

Kaliňák vypovedal na polícii, išlo o mafiu

Minister vnútra Robert Kaliňák bol v pondelok na výsluchu v sídle NAKA.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.