Frankfurt: Nová Panda pobavila oblými štvorcami

Medzi najmenšími autami to vrie. Renault predstavil modernizované Twingo, Volkswagen model up! a Fiat prilieva olej do ohňa novou Pandou. Taliansky “medvedík” láka na pekný dizajn a modernú techniku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Na odhalenie tretej generácie Pandy symbolicky, z výšky, dohliadala jej predchodkyňa z osemdesiatych rokov minulého storočia. Vtedy sa na karosériách nosili ostré hrany. Nová Panda prichádza s vlastným štýlom “zaoblených štvorcov”.

Narástla, zaujala

Zrátať, koľkokrát dizajnéri použili tento motív na zovňajšku či v kabíne, sa nám nepodarilo. Je ich veľa. Preto radšej uveďme, že miniauto medzigeneračne narástlo. S mierami 3650 x 1640 x 1550 mm i rázvorom na úrovni 2300 mm zostáva plnohodnotným zástupcom segmentu A, pôsobí však mohutnejšie a dospelejšie.

Dizajnérom nechýbali nápady, ani keď venovali svoju pozornosť kabíne. Textúru niektorých plastov tvoria miniatúrne písmená, z ktorých poľahky zložíte názov Panda. Azda len hlavica radiacej páky nemusela mať tvar kocky so zaoblenými hranami - nepadne príliš dobre do ruky.

Samotná páka zostala umiestnená na vyvýšenej stredovej konzole. Tá je teraz užšia, čím sa zväčšil priestor pre nohy. Praktikov viac zaujmú dva odkladacie priestory pred spolujazdcom, spodný krytý, vrchný otvorený.

Má byť bezpečnejšia

Fiat si s novou Pandou trúfa získať štyri hviezdičky v bariérových skúškach inštitútu EuroNCAP. Tomu podriadil konštrukciu auta. Napríklad dvere sú na prvý pohľad hrubšie. Mohutnejšie diely sa podpísali na priestorovej ponuke v kabíne.

Vpredu je miesta dostatok, takmer “zázračná” vzdušnosť vzadu, typická pre predchodcu, však zmizla. Kufor má základný objem 225 litrov a dvojitú podlahu. Sklápať sa dajú nielen zadné, ale aj predné spolujazdcove operadlo. Panda potom odvezie predmet dlhý 2,5 metra.

Predstavitelia talianskej značky sa netaja, že Pandu chceli pôvodne predstaviť až na autosalóne v Boloni. Premiéra sa posunula na skorší termín, a tak Fiat do Frankfurtu priviezol iba predsériové prototypy.

Hodnotiť ich kvalitu preto nebudeme, hoci sa žiadne výrazné nemilé prekvapenia nekonali. Možno len niektoré plasty, akoby doma nastriekané striebrenkou, snáď produkčné kusy mať nebudú.

Kostrou sú dvojvalce

Platformu Fiatu Panda tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Miniauto poháňa jeden z troch ponúkaných motorov. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 141
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 917
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 958
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 366
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 941
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 871
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 416
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 612
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 900
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 695

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop