Frankfurt: Nová Panda pobavila oblými štvorcami

Medzi najmenšími autami to vrie. Renault predstavil modernizované Twingo, Volkswagen model up! a Fiat prilieva olej do ohňa novou Pandou. Taliansky “medvedík” láka na pekný dizajn a modernú techniku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Na odhalenie tretej generácie Pandy symbolicky, z výšky, dohliadala jej predchodkyňa z osemdesiatych rokov minulého storočia. Vtedy sa na karosériách nosili ostré hrany. Nová Panda prichádza s vlastným štýlom “zaoblených štvorcov”.

Narástla, zaujala

Zrátať, koľkokrát dizajnéri použili tento motív na zovňajšku či v kabíne, sa nám nepodarilo. Je ich veľa. Preto radšej uveďme, že miniauto medzigeneračne narástlo. S mierami 3650 x 1640 x 1550 mm i rázvorom na úrovni 2300 mm zostáva plnohodnotným zástupcom segmentu A, pôsobí však mohutnejšie a dospelejšie.

Dizajnérom nechýbali nápady, ani keď venovali svoju pozornosť kabíne. Textúru niektorých plastov tvoria miniatúrne písmená, z ktorých poľahky zložíte názov Panda. Azda len hlavica radiacej páky nemusela mať tvar kocky so zaoblenými hranami - nepadne príliš dobre do ruky.

Samotná páka zostala umiestnená na vyvýšenej stredovej konzole. Tá je teraz užšia, čím sa zväčšil priestor pre nohy. Praktikov viac zaujmú dva odkladacie priestory pred spolujazdcom, spodný krytý, vrchný otvorený.

Má byť bezpečnejšia

Fiat si s novou Pandou trúfa získať štyri hviezdičky v bariérových skúškach inštitútu EuroNCAP. Tomu podriadil konštrukciu auta. Napríklad dvere sú na prvý pohľad hrubšie. Mohutnejšie diely sa podpísali na priestorovej ponuke v kabíne.

Vpredu je miesta dostatok, takmer “zázračná” vzdušnosť vzadu, typická pre predchodcu, však zmizla. Kufor má základný objem 225 litrov a dvojitú podlahu. Sklápať sa dajú nielen zadné, ale aj predné spolujazdcove operadlo. Panda potom odvezie predmet dlhý 2,5 metra.

Predstavitelia talianskej značky sa netaja, že Pandu chceli pôvodne predstaviť až na autosalóne v Boloni. Premiéra sa posunula na skorší termín, a tak Fiat do Frankfurtu priviezol iba predsériové prototypy.

Hodnotiť ich kvalitu preto nebudeme, hoci sa žiadne výrazné nemilé prekvapenia nekonali. Možno len niektoré plasty, akoby doma nastriekané striebrenkou, snáď produkčné kusy mať nebudú.

Kostrou sú dvojvalce

Platformu Fiatu Panda tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Miniauto poháňa jeden z troch ponúkaných motorov. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 310
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 414
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 219
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 947
  5. Kam do tepla v januári? 1 700
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 666
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 186
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 896
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.