Frankfurt: Nová Panda pobavila oblými štvorcami

Medzi najmenšími autami to vrie. Renault predstavil modernizované Twingo, Volkswagen model up! a Fiat prilieva olej do ohňa novou Pandou. Taliansky “medvedík” láka na pekný dizajn a modernú techniku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Na odhalenie tretej generácie Pandy symbolicky, z výšky, dohliadala jej predchodkyňa z osemdesiatych rokov minulého storočia. Vtedy sa na karosériách nosili ostré hrany. Nová Panda prichádza s vlastným štýlom “zaoblených štvorcov”.

Narástla, zaujala

Zrátať, koľkokrát dizajnéri použili tento motív na zovňajšku či v kabíne, sa nám nepodarilo. Je ich veľa. Preto radšej uveďme, že miniauto medzigeneračne narástlo. S mierami 3650 x 1640 x 1550 mm i rázvorom na úrovni 2300 mm zostáva plnohodnotným zástupcom segmentu A, pôsobí však mohutnejšie a dospelejšie.

Dizajnérom nechýbali nápady, ani keď venovali svoju pozornosť kabíne. Textúru niektorých plastov tvoria miniatúrne písmená, z ktorých poľahky zložíte názov Panda. Azda len hlavica radiacej páky nemusela mať tvar kocky so zaoblenými hranami - nepadne príliš dobre do ruky.

Samotná páka zostala umiestnená na vyvýšenej stredovej konzole. Tá je teraz užšia, čím sa zväčšil priestor pre nohy. Praktikov viac zaujmú dva odkladacie priestory pred spolujazdcom, spodný krytý, vrchný otvorený.

Má byť bezpečnejšia

Fiat si s novou Pandou trúfa získať štyri hviezdičky v bariérových skúškach inštitútu EuroNCAP. Tomu podriadil konštrukciu auta. Napríklad dvere sú na prvý pohľad hrubšie. Mohutnejšie diely sa podpísali na priestorovej ponuke v kabíne.

Vpredu je miesta dostatok, takmer “zázračná” vzdušnosť vzadu, typická pre predchodcu, však zmizla. Kufor má základný objem 225 litrov a dvojitú podlahu. Sklápať sa dajú nielen zadné, ale aj predné spolujazdcove operadlo. Panda potom odvezie predmet dlhý 2,5 metra.

Predstavitelia talianskej značky sa netaja, že Pandu chceli pôvodne predstaviť až na autosalóne v Boloni. Premiéra sa posunula na skorší termín, a tak Fiat do Frankfurtu priviezol iba predsériové prototypy.

Hodnotiť ich kvalitu preto nebudeme, hoci sa žiadne výrazné nemilé prekvapenia nekonali. Možno len niektoré plasty, akoby doma nastriekané striebrenkou, snáď produkčné kusy mať nebudú.

Kostrou sú dvojvalce

Platformu Fiatu Panda tvorí nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami typu McPherson, vzadu sú použité vlečné ramená s torznou priečkou.

Miniauto poháňa jeden z troch ponúkaných motorov. Medzi nimi je modernizovaný štvorvalec 1,2 l Fire (51 kW/69 k) a nový dvojvalec s objemom 0,9 litra, dodávaný v atmosférickej (48 kW/65 k) a prepĺňanej verzii (63 kW/85 k).

Vznetové agregáty zastupuje štvorvalec 1,3 MultiJet (55kW/75 k). Neskôr pribudnú motory schopné spaľovať benzín i stlačený zemný plyn (CNG).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 196
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 783
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 268
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 106
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 401
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 993
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 954
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 919
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 364
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 183

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

ŠPORT

Bora upokojuje fanúšikov: Sagan je v poriadku a má veľkú motiváciu

Môže získať tretí titul majstra sveta.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.