FRANKFURT. Premiéry športových verzií a modelov sa spájajú s túžbou hneď skočiť za volant a previezť sa. To však na autosalóne nejde, preto nezostáva nič iné, iba sa sústrediť na statické pozorovanie dizajnu a rozjímanie nad tabuľkou s technickými údajmi.
Chceme žltú farbu!
Nové Suzuki Swift Sport - podobne ako jeho predchodcovia - na prvý pohľad príliš neukazuje svoj športový naturel. Rozšírené blatníky ani výrazný spojler, ktoré charakterizovali štúdiu Suzuki S-Concept, sa do sériovej výroby nedostali.
To je škoda, náklady však zrejme nepustia. Ťažko ale povedať, prečo Suzuki neozvláštnilo Swift Sport aspoň zaradením typického žltého “motoršportového” odtieňa do palety lakov. Vystavený biely i červený exemplár vyzerali trochu smutne.
Niekoľko optických zmien tu ale predsa len je. Zmenil sa predný nárazník, spod zadného vytŕčajú dve koncovky výfuku a na tretích dverách je spojler. Auto stojí na 17-palcových zliatinových diskoch.
V interiéri trónia predné sedadlá s výraznejším bočným vedením. Niektoré časti kabíny sú obšité červenou niťou. Trojramenný volant by mohol mať hrubší veniec. Výbava je bohatá - spomeňme aspoň bi-xenónové svetlomety, ktoré sme doteraz na novom Swifte nevideli.
Vylepšená jedna-šestka
Konštruktéri zostali verní dnes čoraz vzácnejšej klasike v podobe atmosférického zážihového motora. Pod kapotou novinky pracuje modifikovaný agregát z predchodcu. Štvorvalec s kódovým označením M16A má objem 1,6 litra a dosahuje výkon 100 kW (136 k) pri 6900 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment s hodnotou 160 Nm vrcholí pri otáčkach 4400/min.
Doplňme, že predtým produkoval 92 kW (125 k) pri 6800 ot./min. a 148 Nm pri 4800 ot./min.
Dôležitou novinkou je použitie šesťstupňovej manuálnej prevodovky, vyvinutej špeciálne pre tento model.
Suzuki zverejnilo aj cenu Swift Sport pre európske trhy - od 18 450 eur.