SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Frankfurt: Krása Mazdy CX-5 vychádza zvnútra

Nové kompaktné SUV z Hirošimy prichádza s priestrannou kabínou a novými technológiami Skyactiv.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Toľko noviniek skombinovaných v jednom aute sa len tak nevidí. Mazda v kompaktnom SUV CX-5 prvýkrát uvádza do sériovej výroby dizajnový jazyk Kodo a technológie Skyactiv.

Tvary auta sú vraj inšpirované prírodou. My sme výnimočne venovali chvíľu hádaniu, aký už existujúci model nám z ktorého uhla pripomína. Padli rôzne tipy… Charakteristickým prvkom je výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už v autách tejto značky zvykli.

Na veľkých kolesách

Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky. Mohutné tvary si žiadajú veľké kolesá. Devätnásťpalcové disky na vystavenom exemplári pôsobili ako “sedemnástky”.

Príjemné pocity sa spájajú s nastúpením do interiéru. Narozdiel od väčšiny konkurenčných SUV, vodič nemá pocit, že sedí “na” aute. Namiesto toho je jeho súčasťou. Palubná doska má konvenčné tvary i usporiadanie jednotlivých ukazovateľov a ovládačov.

Na vrchnej časti stredovej konzoly je dotykový displej s uhlopriečkou 5,8 palca. Slúži informačnému systému, doplnenému o navigáciu Tom Tom. Ovládať jednotlivé funkcie je možné prostredníctvom samotného displeja, multifunkčného volantu alebo ovládača HMI medzi prednými sedadlami.

Veľa miesta

S rozmermi 4540 x 1840 x 1670 mm je Mazda CX-5 typickým predstaviteľom kompaktných športovo-úžitkových vozidiel. Z priemeru vytŕča hodnota rázvoru osí kolies 2700 mm.

Kabína prekvapí ponukou miesta vpredu i vzadu. Batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní rovných 500 litrov (vrátane schránky pod falošným dnom). Zadné operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a jednotlivé časti sklopíte potiahnutím príslušnej páčky priamo v kufri.

Platforma auta využíva nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami McPherson a viacprvkovú zadnú nápravu. K dispozícii budú verzie s pohonom predných i všetkých štyroch kolies.

Nová technika

Paleta motorizácií sa opiera o najnovšie agregáty Skyactiv. Zážihový atmosférický dvojliter má vysoký kompresný pomer 14:1 a priame vstrekovanie paliva. Produkuje výkon 121 kW (165 k) alebo 118 kW (160 k), podľa toho, či je určený pre variant s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Turbodiesel 2,2 Skyactiv-D tiež charakterizuje kompresný pomer 14:1. Na pomery vznetových agregátov ide o veľmi nízke číslo. Naftový motor je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k).

Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Športovo založených vodičov má osloviť najmä manuál s krátkymi dráhami a precíznym chodom páky, pripomínajúcim Mazdu MX-5.

V predstihu sme sa dozvedeli približnú cenu novinky na slovenskom trhu. Tá by mala začínať niekde pod hranicou 23 000 eur. Prvé kusy sa u nás objavia na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 852
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 027
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 369
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 249
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 838
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 684
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 037
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 521
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 478
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 853
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 376
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 524
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 387
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu