Frankfurt: Krása Mazdy CX-5 vychádza zvnútra

Nové kompaktné SUV z Hirošimy prichádza s priestrannou kabínou a novými technológiami Skyactiv.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Toľko noviniek skombinovaných v jednom aute sa len tak nevidí. Mazda v kompaktnom SUV CX-5 prvýkrát uvádza do sériovej výroby dizajnový jazyk Kodo a technológie Skyactiv.

Tvary auta sú vraj inšpirované prírodou. My sme výnimočne venovali chvíľu hádaniu, aký už existujúci model nám z ktorého uhla pripomína. Padli rôzne tipy… Charakteristickým prvkom je výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už v autách tejto značky zvykli.

Na veľkých kolesách

Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky. Mohutné tvary si žiadajú veľké kolesá. Devätnásťpalcové disky na vystavenom exemplári pôsobili ako “sedemnástky”.

Príjemné pocity sa spájajú s nastúpením do interiéru. Narozdiel od väčšiny konkurenčných SUV, vodič nemá pocit, že sedí “na” aute. Namiesto toho je jeho súčasťou. Palubná doska má konvenčné tvary i usporiadanie jednotlivých ukazovateľov a ovládačov.

Na vrchnej časti stredovej konzoly je dotykový displej s uhlopriečkou 5,8 palca. Slúži informačnému systému, doplnenému o navigáciu Tom Tom. Ovládať jednotlivé funkcie je možné prostredníctvom samotného displeja, multifunkčného volantu alebo ovládača HMI medzi prednými sedadlami.

Veľa miesta

S rozmermi 4540 x 1840 x 1670 mm je Mazda CX-5 typickým predstaviteľom kompaktných športovo-úžitkových vozidiel. Z priemeru vytŕča hodnota rázvoru osí kolies 2700 mm.

Kabína prekvapí ponukou miesta vpredu i vzadu. Batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní rovných 500 litrov (vrátane schránky pod falošným dnom). Zadné operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a jednotlivé časti sklopíte potiahnutím príslušnej páčky priamo v kufri.

Platforma auta využíva nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami McPherson a viacprvkovú zadnú nápravu. K dispozícii budú verzie s pohonom predných i všetkých štyroch kolies.

Nová technika

Paleta motorizácií sa opiera o najnovšie agregáty Skyactiv. Zážihový atmosférický dvojliter má vysoký kompresný pomer 14:1 a priame vstrekovanie paliva. Produkuje výkon 121 kW (165 k) alebo 118 kW (160 k), podľa toho, či je určený pre variant s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Turbodiesel 2,2 Skyactiv-D tiež charakterizuje kompresný pomer 14:1. Na pomery vznetových agregátov ide o veľmi nízke číslo. Naftový motor je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k).

Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Športovo založených vodičov má osloviť najmä manuál s krátkymi dráhami a precíznym chodom páky, pripomínajúcim Mazdu MX-5.

V predstihu sme sa dozvedeli približnú cenu novinky na slovenskom trhu. Tá by mala začínať niekde pod hranicou 23 000 eur. Prvé kusy sa u nás objavia na budúci rok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  2. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  3. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  7. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  8. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  9. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 17 411
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 278
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 959
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 045
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 421
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 7 509
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 120
  8. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 5 414
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 182
  10. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 3 363

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

DOMOV

Dobré ráno: Fico s Kaliňákom sa vysmiali protestom aj prezidentovi

Saková je Kaliňákov, teda náš človek.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.

SVET

Telo novinárky rozštvrtil, ako vrah sa necíti. Dána odsúdia

Amatérsky vynálezca môže v ostro sledovanom procese dostať doživotie.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.