Frankfurt: Krása Mazdy CX-5 vychádza zvnútra

Nové kompaktné SUV z Hirošimy prichádza s priestrannou kabínou a novými technológiami Skyactiv.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Toľko noviniek skombinovaných v jednom aute sa len tak nevidí. Mazda v kompaktnom SUV CX-5 prvýkrát uvádza do sériovej výroby dizajnový jazyk Kodo a technológie Skyactiv.

Tvary auta sú vraj inšpirované prírodou. My sme výnimočne venovali chvíľu hádaniu, aký už existujúci model nám z ktorého uhla pripomína. Padli rôzne tipy… Charakteristickým prvkom je výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už v autách tejto značky zvykli.

Na veľkých kolesách

Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky. Mohutné tvary si žiadajú veľké kolesá. Devätnásťpalcové disky na vystavenom exemplári pôsobili ako “sedemnástky”.

Príjemné pocity sa spájajú s nastúpením do interiéru. Narozdiel od väčšiny konkurenčných SUV, vodič nemá pocit, že sedí “na” aute. Namiesto toho je jeho súčasťou. Palubná doska má konvenčné tvary i usporiadanie jednotlivých ukazovateľov a ovládačov.

Na vrchnej časti stredovej konzoly je dotykový displej s uhlopriečkou 5,8 palca. Slúži informačnému systému, doplnenému o navigáciu Tom Tom. Ovládať jednotlivé funkcie je možné prostredníctvom samotného displeja, multifunkčného volantu alebo ovládača HMI medzi prednými sedadlami.

Veľa miesta

S rozmermi 4540 x 1840 x 1670 mm je Mazda CX-5 typickým predstaviteľom kompaktných športovo-úžitkových vozidiel. Z priemeru vytŕča hodnota rázvoru osí kolies 2700 mm.

Kabína prekvapí ponukou miesta vpredu i vzadu. Batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní rovných 500 litrov (vrátane schránky pod falošným dnom). Zadné operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a jednotlivé časti sklopíte potiahnutím príslušnej páčky priamo v kufri.

Platforma auta využíva nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami McPherson a viacprvkovú zadnú nápravu. K dispozícii budú verzie s pohonom predných i všetkých štyroch kolies.

Nová technika

Paleta motorizácií sa opiera o najnovšie agregáty Skyactiv. Zážihový atmosférický dvojliter má vysoký kompresný pomer 14:1 a priame vstrekovanie paliva. Produkuje výkon 121 kW (165 k) alebo 118 kW (160 k), podľa toho, či je určený pre variant s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Turbodiesel 2,2 Skyactiv-D tiež charakterizuje kompresný pomer 14:1. Na pomery vznetových agregátov ide o veľmi nízke číslo. Naftový motor je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k).

Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Športovo založených vodičov má osloviť najmä manuál s krátkymi dráhami a precíznym chodom páky, pripomínajúcim Mazdu MX-5.

V predstihu sme sa dozvedeli približnú cenu novinky na slovenskom trhu. Tá by mala začínať niekde pod hranicou 23 000 eur. Prvé kusy sa u nás objavia na budúci rok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 332
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 185
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 186
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 888
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 934
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 502
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 876
  8. Splnený sen 1 810
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 592
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 320

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.