FRANKFURT. Toľko noviniek skombinovaných v jednom aute sa len tak nevidí. Mazda v kompaktnom SUV CX-5 prvýkrát uvádza do sériovej výroby dizajnový jazyk Kodo a technológie Skyactiv.
Tvary auta sú vraj inšpirované prírodou. My sme výnimočne venovali chvíľu hádaniu, aký už existujúci model nám z ktorého uhla pripomína. Padli rôzne tipy… Charakteristickým prvkom je výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už v autách tejto značky zvykli.
Na veľkých kolesách
Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky. Mohutné tvary si žiadajú veľké kolesá. Devätnásťpalcové disky na vystavenom exemplári pôsobili ako “sedemnástky”.
Príjemné pocity sa spájajú s nastúpením do interiéru. Narozdiel od väčšiny konkurenčných SUV, vodič nemá pocit, že sedí “na” aute. Namiesto toho je jeho súčasťou. Palubná doska má konvenčné tvary i usporiadanie jednotlivých ukazovateľov a ovládačov.
Na vrchnej časti stredovej konzoly je dotykový displej s uhlopriečkou 5,8 palca. Slúži informačnému systému, doplnenému o navigáciu Tom Tom. Ovládať jednotlivé funkcie je možné prostredníctvom samotného displeja, multifunkčného volantu alebo ovládača HMI medzi prednými sedadlami.
Veľa miesta
S rozmermi 4540 x 1840 x 1670 mm je Mazda CX-5 typickým predstaviteľom kompaktných športovo-úžitkových vozidiel. Z priemeru vytŕča hodnota rázvoru osí kolies 2700 mm.
Kabína prekvapí ponukou miesta vpredu i vzadu. Batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní rovných 500 litrov (vrátane schránky pod falošným dnom). Zadné operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a jednotlivé časti sklopíte potiahnutím príslušnej páčky priamo v kufri.
Platforma auta využíva nezávislé zavesenie predných kolies so vzperami McPherson a viacprvkovú zadnú nápravu. K dispozícii budú verzie s pohonom predných i všetkých štyroch kolies.
Nová technika
Paleta motorizácií sa opiera o najnovšie agregáty Skyactiv. Zážihový atmosférický dvojliter má vysoký kompresný pomer 14:1 a priame vstrekovanie paliva. Produkuje výkon 121 kW (165 k) alebo 118 kW (160 k), podľa toho, či je určený pre variant s pohonom predných alebo všetkých kolies.
Turbodiesel 2,2 Skyactiv-D tiež charakterizuje kompresný pomer 14:1. Na pomery vznetových agregátov ide o veľmi nízke číslo. Naftový motor je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k).
Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Športovo založených vodičov má osloviť najmä manuál s krátkymi dráhami a precíznym chodom páky, pripomínajúcim Mazdu MX-5.
V predstihu sme sa dozvedeli približnú cenu novinky na slovenskom trhu. Tá by mala začínať niekde pod hranicou 23 000 eur. Prvé kusy sa u nás objavia na budúci rok.