Frankfurt: Malé Picanto bude pretekať

Síce nevyrazí dych výkonom, ale pre začínajúcich jazdcov bude ideálnym nástrojom na učenie sa.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Kórejská značka za ostatné roky dobehla, prípadne predbehla svojich európskych a japonských konkurentov. Je však škoda, že časť zo ziskov neinvestuje do prezentácie v motoristickom športe. Vidieť niektorý z modelov Kia na pretekárskej dráhe je „umenie“.

Jednou z mála motoršportových aktivít Kie je seriál pretekov identických vozidiel na okruhoch Kia Lotos Cup. Za pohárom, ktorý sa jazdí prevažne u našich severných susedov, stojí poľský importér tejto značky. Ten už pred niekoľkými rokmi vytvoril finančne relatívne nenáročný šampionát, v ktorom pretekali zľahka upravené Kie Picanto. Neskôr sa k nim pridali modifikované pro_cee´dy.

Kia Lotos Cup bude mať v sezóne 2012 pokračovanie. Na okruhoch v Poľsku, Česku, Maďarsku, Nemecku i na Slovensku sa predstavia jazdci sedlajúci najnovšie Kie Picanto.

Úpravy miniauta boli mierené najmä na podvozok, ktorý dodal špecialista Bilstein. Picanto jazdí na slikoch značky Avon. V interiéri pribudla povinná bezpečnostná výbava v podobe rámu, anatomického sedadla alebo hasiaceho systému. Motor modifikácie v podstate obišli. Zážihový štvorvalec 1,2 MPI dosahuje výkon 62 kW (85 k).

„Nové Picanto som mal možnosť testovať ako prvý. Jasné, nie je to WRC ani Nascar, ale auto je krátke, veľmi dobre reaguje na pokyny vodiča a je s ním veľká zábava. Verím, že na budúci rok bude príležitosť sa s ním previesť aj v rámci pretekov na okruhu,“ povedal Poliak Tomasz Kuchar, niekoľkonásobný účastník podujatí majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 13 706
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 925
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 931
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 824
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 547
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 931
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 757
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 609
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 572
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 982

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne tretie miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.