FRANKFURT. Kórejská značka za ostatné roky dobehla, prípadne predbehla svojich európskych a japonských konkurentov. Je však škoda, že časť zo ziskov neinvestuje do prezentácie v motoristickom športe. Vidieť niektorý z modelov Kia na pretekárskej dráhe je „umenie“.
Jednou z mála motoršportových aktivít Kie je seriál pretekov identických vozidiel na okruhoch Kia Lotos Cup. Za pohárom, ktorý sa jazdí prevažne u našich severných susedov, stojí poľský importér tejto značky. Ten už pred niekoľkými rokmi vytvoril finančne relatívne nenáročný šampionát, v ktorom pretekali zľahka upravené Kie Picanto. Neskôr sa k nim pridali modifikované pro_cee´dy.
Kia Lotos Cup bude mať v sezóne 2012 pokračovanie. Na okruhoch v Poľsku, Česku, Maďarsku, Nemecku i na Slovensku sa predstavia jazdci sedlajúci najnovšie Kie Picanto.
Úpravy miniauta boli mierené najmä na podvozok, ktorý dodal špecialista Bilstein. Picanto jazdí na slikoch značky Avon. V interiéri pribudla povinná bezpečnostná výbava v podobe rámu, anatomického sedadla alebo hasiaceho systému. Motor modifikácie v podstate obišli. Zážihový štvorvalec 1,2 MPI dosahuje výkon 62 kW (85 k).
„Nové Picanto som mal možnosť testovať ako prvý. Jasné, nie je to WRC ani Nascar, ale auto je krátke, veľmi dobre reaguje na pokyny vodiča a je s ním veľká zábava. Verím, že na budúci rok bude príležitosť sa s ním previesť aj v rámci pretekov na okruhu,“ povedal Poliak Tomasz Kuchar, niekoľkonásobný účastník podujatí majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach.