Frankfurt: Malé Picanto bude pretekať

Síce nevyrazí dych výkonom, ale pre začínajúcich jazdcov bude ideálnym nástrojom na učenie sa.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Kórejská značka za ostatné roky dobehla, prípadne predbehla svojich európskych a japonských konkurentov. Je však škoda, že časť zo ziskov neinvestuje do prezentácie v motoristickom športe. Vidieť niektorý z modelov Kia na pretekárskej dráhe je „umenie“.

Jednou z mála motoršportových aktivít Kie je seriál pretekov identických vozidiel na okruhoch Kia Lotos Cup. Za pohárom, ktorý sa jazdí prevažne u našich severných susedov, stojí poľský importér tejto značky. Ten už pred niekoľkými rokmi vytvoril finančne relatívne nenáročný šampionát, v ktorom pretekali zľahka upravené Kie Picanto. Neskôr sa k nim pridali modifikované pro_cee´dy.

Kia Lotos Cup bude mať v sezóne 2012 pokračovanie. Na okruhoch v Poľsku, Česku, Maďarsku, Nemecku i na Slovensku sa predstavia jazdci sedlajúci najnovšie Kie Picanto.

Úpravy miniauta boli mierené najmä na podvozok, ktorý dodal špecialista Bilstein. Picanto jazdí na slikoch značky Avon. V interiéri pribudla povinná bezpečnostná výbava v podobe rámu, anatomického sedadla alebo hasiaceho systému. Motor modifikácie v podstate obišli. Zážihový štvorvalec 1,2 MPI dosahuje výkon 62 kW (85 k).

„Nové Picanto som mal možnosť testovať ako prvý. Jasné, nie je to WRC ani Nascar, ale auto je krátke, veľmi dobre reaguje na pokyny vodiča a je s ním veľká zábava. Verím, že na budúci rok bude príležitosť sa s ním previesť aj v rámci pretekov na okruhu,“ povedal Poliak Tomasz Kuchar, niekoľkonásobný účastník podujatí majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 552
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 685
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 187
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 028
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 527
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 923
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 497
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 821
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 156

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava