Frankfurt: Honda Civic dozrela

Honda premiéru svojho nového modelu Civic naťahovala až neprimerane dlho. Začala postupným odkrývaním jednotlivých dielov karosérie, no ani na oficiálnej premiére pre úzky okruh novinárov sme ešte nemali možnosť si na auto siahnuť a sadnúť si dnu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Stalo sa tak až včera počas prvého oficiálneho dňa pre novinárov. A opäť sa potvrdilo, že nie je nad osobný kontakt.

FRANKFURT. V predvečer autosalónu sme mohli novinku obdivovať len z diaľky, zavesenú na reťaziach vo vzduchu. Z tohto pohľadu nás veľmi nenadchla. Pripadala nám ako väčší facelift predchodcu. Prípadne ľahký optický tuning od dvorného úpravcu japonskej značky Mugen.

Ešte včera by sme napísali, že nejde o žiadnu radikálnu zmenu v porovnaní s predchodcom, ktorý doslova šokoval odvážnymi tvarmi. Ako to u Hondy býva, po odvahe opäť prichádza opatrnosť. Veľmi očakávaný Civic 9.generácie na prvý pohľad ničím nevyrazí dych.

V porovnaní s predchodcom je to nepopierateľný posun vpred. Predovšetkým po remeselnej a kvalitatívnej stránke. Naživo nový Civic pôsobí robustnejším a vo všetkom prepracovanejším dojmom. Dôraz na kvalitu každého detailu je vnímateľný od prvého dotyku s kľučkou dverí.

Napriek tomu, že po dizajnovej stránke neprináša nič revolučné, naživo doslova srší dynamikou. Veľa robí šírka karosérie, klinovitá predná časť aj nová interpretácia zadných svetiel.

Pokiaľ Toyota dnes často používa slovné spojenie „vnímaná kvalita“, nová Honda Civic ho premieta do reality v nižšej strednej triede. Vodiča privíta nádherný volant ako z pretekárskeho špeciálu a vyslovene športový posed, ktorý je motivujúci a na každodenné použitie príjemný zároveň.

Kokpit je variáciou na známu tému s dvojúrovňovým prístrojovým panelom. Stredový ovládací panel je teraz viac natočený k vodičovi a radenie manuálnej prevodovky ešte viac poruke.

Žiadne konkrétne technické parametre sme sa zatiaľ nedozvedeli. Vieme iba toľko, že novinka by mala byť v každom smere väčšia a jej interiér opäť jedným z najpriestrannejších v segmente. Pokiaľ ide o priestor pre posádku aj kufor. Ten je mimochodom naozaj obrovský. Komfort nastupovania dozadu zlepšujú dlhšie zadné dvere.

Na zavesení zadných kolies s torznou priečkou sa nič nezmenilo. Vďaka kvapalinou plneným silentblokom by sa však mala zlepšiť ovládateľnosť vozidla a komfort jazdy. Stabilite vo vysokých rýchlostiach zase pomôže hrubší priemer stabilizátora.

Tri motory

Nový Civic bude v ponuke s tromi motormi. Benzínmi s objemom 1,4 a 1,8 l a novou verziou preplňovaného naftového štvorvalca 2.2 i-DTEC, ktorý bude mať výkon zvýšený na 110 kW/150 k a hodnota krútiaceho momentu vzrastie z 340 na 350 Nm.

Vďaka vylepšeným vstrekovačom by mal dosahovať predovšetkým kultivovanejší chod a tiež lepšie prevádzkové hodnoty. Všetky motory budú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom stop/štart a asistentom pre rozjazd do kopca. Pre benzínovú jednaosmičku bude v ponuke aj päťstupňový automat. Kombinácia naftového motora a automatickej prevodovky stále chýba.

U nás budúci rok

Nový päťdverový Civic nás zaujal viac ako sme čakali. Na slovenskom trhu sa objaví až začiatkom budúceho roka a s verziou sedan sa pre Európu na rozdiel od predchodcu zatiaľ vôbec nepočíta.

V nedohľadne je tiež športová verzia Type-R. Posledný ostrý Civic si neurobil dobré meno a vôbec sa neujal na profesionálnej športovej scéne, kde sa mnohí pretekári trápili hlavne s nastavením podvozka.

Pravdepodobne preto sa Honda vzdala tejto myšlienky, ale zároveň prisľúbila „nejakú“ športovú verziu. Či bude vychádzať z nového modelu Civic alebo pôjde o úplne iný samostatný model však zatiaľ nevieme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  2. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  3. HubHub spája sily s Neulogy
  4. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  5. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  6. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  7. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  8. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  9. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  10. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 513
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 20 714
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 615
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 025
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 6 728
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 388
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 212
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 763
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 116
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 697

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Auto narazilo do skupiny detí, zranených je dvanásť ľudí

Nehoda sa stala pri Spišskom Bystrom v okrese Poprad.

DOMOV

O čom je spor o Istanbulskom dohovore (otázky a odpovede)

Dohovor má predchádzať domácemu násiliu na ženách.

KOMENTÁRE

Fico ustúpil tvrdošínskej pästi

Ficovo vyhýbanie sa akémukoľvek konfliktu so stredovým voličom je esenciálnou príčinou stagnácie.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.