Frankfurt: Honda Civic dozrela

Honda premiéru svojho nového modelu Civic naťahovala až neprimerane dlho. Začala postupným odkrývaním jednotlivých dielov karosérie, no ani na oficiálnej premiére pre úzky okruh novinárov sme ešte nemali možnosť si na auto siahnuť a sadnúť si dnu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Stalo sa tak až včera počas prvého oficiálneho dňa pre novinárov. A opäť sa potvrdilo, že nie je nad osobný kontakt.

FRANKFURT. V predvečer autosalónu sme mohli novinku obdivovať len z diaľky, zavesenú na reťaziach vo vzduchu. Z tohto pohľadu nás veľmi nenadchla. Pripadala nám ako väčší facelift predchodcu. Prípadne ľahký optický tuning od dvorného úpravcu japonskej značky Mugen.

Ešte včera by sme napísali, že nejde o žiadnu radikálnu zmenu v porovnaní s predchodcom, ktorý doslova šokoval odvážnymi tvarmi. Ako to u Hondy býva, po odvahe opäť prichádza opatrnosť. Veľmi očakávaný Civic 9.generácie na prvý pohľad ničím nevyrazí dych.

V porovnaní s predchodcom je to nepopierateľný posun vpred. Predovšetkým po remeselnej a kvalitatívnej stránke. Naživo nový Civic pôsobí robustnejším a vo všetkom prepracovanejším dojmom. Dôraz na kvalitu každého detailu je vnímateľný od prvého dotyku s kľučkou dverí.

Napriek tomu, že po dizajnovej stránke neprináša nič revolučné, naživo doslova srší dynamikou. Veľa robí šírka karosérie, klinovitá predná časť aj nová interpretácia zadných svetiel.

Pokiaľ Toyota dnes často používa slovné spojenie „vnímaná kvalita“, nová Honda Civic ho premieta do reality v nižšej strednej triede. Vodiča privíta nádherný volant ako z pretekárskeho špeciálu a vyslovene športový posed, ktorý je motivujúci a na každodenné použitie príjemný zároveň.

Kokpit je variáciou na známu tému s dvojúrovňovým prístrojovým panelom. Stredový ovládací panel je teraz viac natočený k vodičovi a radenie manuálnej prevodovky ešte viac poruke.

Žiadne konkrétne technické parametre sme sa zatiaľ nedozvedeli. Vieme iba toľko, že novinka by mala byť v každom smere väčšia a jej interiér opäť jedným z najpriestrannejších v segmente. Pokiaľ ide o priestor pre posádku aj kufor. Ten je mimochodom naozaj obrovský. Komfort nastupovania dozadu zlepšujú dlhšie zadné dvere.

Na zavesení zadných kolies s torznou priečkou sa nič nezmenilo. Vďaka kvapalinou plneným silentblokom by sa však mala zlepšiť ovládateľnosť vozidla a komfort jazdy. Stabilite vo vysokých rýchlostiach zase pomôže hrubší priemer stabilizátora.

Tri motory

Nový Civic bude v ponuke s tromi motormi. Benzínmi s objemom 1,4 a 1,8 l a novou verziou preplňovaného naftového štvorvalca 2.2 i-DTEC, ktorý bude mať výkon zvýšený na 110 kW/150 k a hodnota krútiaceho momentu vzrastie z 340 na 350 Nm.

Vďaka vylepšeným vstrekovačom by mal dosahovať predovšetkým kultivovanejší chod a tiež lepšie prevádzkové hodnoty. Všetky motory budú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom stop/štart a asistentom pre rozjazd do kopca. Pre benzínovú jednaosmičku bude v ponuke aj päťstupňový automat. Kombinácia naftového motora a automatickej prevodovky stále chýba.

U nás budúci rok

Nový päťdverový Civic nás zaujal viac ako sme čakali. Na slovenskom trhu sa objaví až začiatkom budúceho roka a s verziou sedan sa pre Európu na rozdiel od predchodcu zatiaľ vôbec nepočíta.

V nedohľadne je tiež športová verzia Type-R. Posledný ostrý Civic si neurobil dobré meno a vôbec sa neujal na profesionálnej športovej scéne, kde sa mnohí pretekári trápili hlavne s nastavením podvozka.

Pravdepodobne preto sa Honda vzdala tejto myšlienky, ale zároveň prisľúbila „nejakú“ športovú verziu. Či bude vychádzať z nového modelu Civic alebo pôjde o úplne iný samostatný model však zatiaľ nevieme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 926
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 354
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 4 266
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 881
  5. Kam do tepla v januári? 2 558
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 300
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 248
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 128
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 016
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 853

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.