Frankfurt: Honda Civic dozrela

Honda premiéru svojho nového modelu Civic naťahovala až neprimerane dlho. Začala postupným odkrývaním jednotlivých dielov karosérie, no ani na oficiálnej premiére pre úzky okruh novinárov sme ešte nemali možnosť si na auto siahnuť a sadnúť si dnu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Stalo sa tak až včera počas prvého oficiálneho dňa pre novinárov. A opäť sa potvrdilo, že nie je nad osobný kontakt.

FRANKFURT. V predvečer autosalónu sme mohli novinku obdivovať len z diaľky, zavesenú na reťaziach vo vzduchu. Z tohto pohľadu nás veľmi nenadchla. Pripadala nám ako väčší facelift predchodcu. Prípadne ľahký optický tuning od dvorného úpravcu japonskej značky Mugen.

Ešte včera by sme napísali, že nejde o žiadnu radikálnu zmenu v porovnaní s predchodcom, ktorý doslova šokoval odvážnymi tvarmi. Ako to u Hondy býva, po odvahe opäť prichádza opatrnosť. Veľmi očakávaný Civic 9.generácie na prvý pohľad ničím nevyrazí dych.

V porovnaní s predchodcom je to nepopierateľný posun vpred. Predovšetkým po remeselnej a kvalitatívnej stránke. Naživo nový Civic pôsobí robustnejším a vo všetkom prepracovanejším dojmom. Dôraz na kvalitu každého detailu je vnímateľný od prvého dotyku s kľučkou dverí.

Napriek tomu, že po dizajnovej stránke neprináša nič revolučné, naživo doslova srší dynamikou. Veľa robí šírka karosérie, klinovitá predná časť aj nová interpretácia zadných svetiel.

Pokiaľ Toyota dnes často používa slovné spojenie „vnímaná kvalita“, nová Honda Civic ho premieta do reality v nižšej strednej triede. Vodiča privíta nádherný volant ako z pretekárskeho špeciálu a vyslovene športový posed, ktorý je motivujúci a na každodenné použitie príjemný zároveň.

Kokpit je variáciou na známu tému s dvojúrovňovým prístrojovým panelom. Stredový ovládací panel je teraz viac natočený k vodičovi a radenie manuálnej prevodovky ešte viac poruke.

Žiadne konkrétne technické parametre sme sa zatiaľ nedozvedeli. Vieme iba toľko, že novinka by mala byť v každom smere väčšia a jej interiér opäť jedným z najpriestrannejších v segmente. Pokiaľ ide o priestor pre posádku aj kufor. Ten je mimochodom naozaj obrovský. Komfort nastupovania dozadu zlepšujú dlhšie zadné dvere.

Na zavesení zadných kolies s torznou priečkou sa nič nezmenilo. Vďaka kvapalinou plneným silentblokom by sa však mala zlepšiť ovládateľnosť vozidla a komfort jazdy. Stabilite vo vysokých rýchlostiach zase pomôže hrubší priemer stabilizátora.

Tri motory

Nový Civic bude v ponuke s tromi motormi. Benzínmi s objemom 1,4 a 1,8 l a novou verziou preplňovaného naftového štvorvalca 2.2 i-DTEC, ktorý bude mať výkon zvýšený na 110 kW/150 k a hodnota krútiaceho momentu vzrastie z 340 na 350 Nm.

Vďaka vylepšeným vstrekovačom by mal dosahovať predovšetkým kultivovanejší chod a tiež lepšie prevádzkové hodnoty. Všetky motory budú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom stop/štart a asistentom pre rozjazd do kopca. Pre benzínovú jednaosmičku bude v ponuke aj päťstupňový automat. Kombinácia naftového motora a automatickej prevodovky stále chýba.

U nás budúci rok

Nový päťdverový Civic nás zaujal viac ako sme čakali. Na slovenskom trhu sa objaví až začiatkom budúceho roka a s verziou sedan sa pre Európu na rozdiel od predchodcu zatiaľ vôbec nepočíta.

V nedohľadne je tiež športová verzia Type-R. Posledný ostrý Civic si neurobil dobré meno a vôbec sa neujal na profesionálnej športovej scéne, kde sa mnohí pretekári trápili hlavne s nastavením podvozka.

Pravdepodobne preto sa Honda vzdala tejto myšlienky, ale zároveň prisľúbila „nejakú“ športovú verziu. Či bude vychádzať z nového modelu Civic alebo pôjde o úplne iný samostatný model však zatiaľ nevieme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 188
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 336
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 924
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 851
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 761
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 017
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 541
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 977
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 047
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 768

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Atentátnik zabil na koncerte v Manchestri 22 ľudí

K útoku sa prihlásila teroristická organizácia Islamský štát.

SVET

Zomierali najmä mladí a deti. Manchester sa zomkol

Na koncerte Ariany Grandovej bolo až 21-tisíc ľudí.

PRIMÁR

Urológ: Užitie tabletky nerobí erekciu

O sexuálnom živote muža po päťdesiatke hovorí JOZEF DÚBRAVICKÝ.

SVET

Ako Briti úspešne bojovali proti terorizmu

Prečo boli tak často o krok pred teroristami?

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.