Frankfurt: Honda Civic dozrela

Honda premiéru svojho nového modelu Civic naťahovala až neprimerane dlho. Začala postupným odkrývaním jednotlivých dielov karosérie, no ani na oficiálnej premiére pre úzky okruh novinárov sme ešte nemali možnosť si na auto siahnuť a sadnúť si dnu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Stalo sa tak až včera počas prvého oficiálneho dňa pre novinárov. A opäť sa potvrdilo, že nie je nad osobný kontakt.

FRANKFURT. V predvečer autosalónu sme mohli novinku obdivovať len z diaľky, zavesenú na reťaziach vo vzduchu. Z tohto pohľadu nás veľmi nenadchla. Pripadala nám ako väčší facelift predchodcu. Prípadne ľahký optický tuning od dvorného úpravcu japonskej značky Mugen.

Ešte včera by sme napísali, že nejde o žiadnu radikálnu zmenu v porovnaní s predchodcom, ktorý doslova šokoval odvážnymi tvarmi. Ako to u Hondy býva, po odvahe opäť prichádza opatrnosť. Veľmi očakávaný Civic 9.generácie na prvý pohľad ničím nevyrazí dych.

V porovnaní s predchodcom je to nepopierateľný posun vpred. Predovšetkým po remeselnej a kvalitatívnej stránke. Naživo nový Civic pôsobí robustnejším a vo všetkom prepracovanejším dojmom. Dôraz na kvalitu každého detailu je vnímateľný od prvého dotyku s kľučkou dverí.

Napriek tomu, že po dizajnovej stránke neprináša nič revolučné, naživo doslova srší dynamikou. Veľa robí šírka karosérie, klinovitá predná časť aj nová interpretácia zadných svetiel.

Pokiaľ Toyota dnes často používa slovné spojenie „vnímaná kvalita“, nová Honda Civic ho premieta do reality v nižšej strednej triede. Vodiča privíta nádherný volant ako z pretekárskeho špeciálu a vyslovene športový posed, ktorý je motivujúci a na každodenné použitie príjemný zároveň.

Kokpit je variáciou na známu tému s dvojúrovňovým prístrojovým panelom. Stredový ovládací panel je teraz viac natočený k vodičovi a radenie manuálnej prevodovky ešte viac poruke.

Žiadne konkrétne technické parametre sme sa zatiaľ nedozvedeli. Vieme iba toľko, že novinka by mala byť v každom smere väčšia a jej interiér opäť jedným z najpriestrannejších v segmente. Pokiaľ ide o priestor pre posádku aj kufor. Ten je mimochodom naozaj obrovský. Komfort nastupovania dozadu zlepšujú dlhšie zadné dvere.

Na zavesení zadných kolies s torznou priečkou sa nič nezmenilo. Vďaka kvapalinou plneným silentblokom by sa však mala zlepšiť ovládateľnosť vozidla a komfort jazdy. Stabilite vo vysokých rýchlostiach zase pomôže hrubší priemer stabilizátora.

Tri motory

Nový Civic bude v ponuke s tromi motormi. Benzínmi s objemom 1,4 a 1,8 l a novou verziou preplňovaného naftového štvorvalca 2.2 i-DTEC, ktorý bude mať výkon zvýšený na 110 kW/150 k a hodnota krútiaceho momentu vzrastie z 340 na 350 Nm.

Vďaka vylepšeným vstrekovačom by mal dosahovať predovšetkým kultivovanejší chod a tiež lepšie prevádzkové hodnoty. Všetky motory budú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom stop/štart a asistentom pre rozjazd do kopca. Pre benzínovú jednaosmičku bude v ponuke aj päťstupňový automat. Kombinácia naftového motora a automatickej prevodovky stále chýba.

U nás budúci rok

Nový päťdverový Civic nás zaujal viac ako sme čakali. Na slovenskom trhu sa objaví až začiatkom budúceho roka a s verziou sedan sa pre Európu na rozdiel od predchodcu zatiaľ vôbec nepočíta.

V nedohľadne je tiež športová verzia Type-R. Posledný ostrý Civic si neurobil dobré meno a vôbec sa neujal na profesionálnej športovej scéne, kde sa mnohí pretekári trápili hlavne s nastavením podvozka.

Pravdepodobne preto sa Honda vzdala tejto myšlienky, ale zároveň prisľúbila „nejakú“ športovú verziu. Či bude vychádzať z nového modelu Civic alebo pôjde o úplne iný samostatný model však zatiaľ nevieme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  2. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  3. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  4. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  7. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  10. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 100
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 914
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 176
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 721
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 517
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 949
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 927
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 803
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 600
  10. Inteligencia vo všetkom 1 519

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vyprodukovali Kolesíka aj Procházku, dnes sú študentské liahne v útlme

Mladí poslanci Smeru rozdávali lístočky pred tajnou voľbou či potápali kolegov.

KOMENTÁRE

Moskvu zbavia jedného z jej symbolov

Chruščovky zbúrajú, milióny ľudí sa presťahujú.

DOMOV

Študenti z 1989: Začína sa to tu podobať na obdobie pred revolúciou

Vtedajšie a dnešné okolnosti sa podobajú.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop