Frankfurt: Honda Civic dozrela

Honda premiéru svojho nového modelu Civic naťahovala až neprimerane dlho. Začala postupným odkrývaním jednotlivých dielov karosérie, no ani na oficiálnej premiére pre úzky okruh novinárov sme ešte nemali možnosť si na auto siahnuť a sadnúť si dnu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Stalo sa tak až včera počas prvého oficiálneho dňa pre novinárov. A opäť sa potvrdilo, že nie je nad osobný kontakt.

FRANKFURT. V predvečer autosalónu sme mohli novinku obdivovať len z diaľky, zavesenú na reťaziach vo vzduchu. Z tohto pohľadu nás veľmi nenadchla. Pripadala nám ako väčší facelift predchodcu. Prípadne ľahký optický tuning od dvorného úpravcu japonskej značky Mugen.

Ešte včera by sme napísali, že nejde o žiadnu radikálnu zmenu v porovnaní s predchodcom, ktorý doslova šokoval odvážnymi tvarmi. Ako to u Hondy býva, po odvahe opäť prichádza opatrnosť. Veľmi očakávaný Civic 9.generácie na prvý pohľad ničím nevyrazí dych.

V porovnaní s predchodcom je to nepopierateľný posun vpred. Predovšetkým po remeselnej a kvalitatívnej stránke. Naživo nový Civic pôsobí robustnejším a vo všetkom prepracovanejším dojmom. Dôraz na kvalitu každého detailu je vnímateľný od prvého dotyku s kľučkou dverí.

Napriek tomu, že po dizajnovej stránke neprináša nič revolučné, naživo doslova srší dynamikou. Veľa robí šírka karosérie, klinovitá predná časť aj nová interpretácia zadných svetiel.

Pokiaľ Toyota dnes často používa slovné spojenie „vnímaná kvalita“, nová Honda Civic ho premieta do reality v nižšej strednej triede. Vodiča privíta nádherný volant ako z pretekárskeho špeciálu a vyslovene športový posed, ktorý je motivujúci a na každodenné použitie príjemný zároveň.

Kokpit je variáciou na známu tému s dvojúrovňovým prístrojovým panelom. Stredový ovládací panel je teraz viac natočený k vodičovi a radenie manuálnej prevodovky ešte viac poruke.

Žiadne konkrétne technické parametre sme sa zatiaľ nedozvedeli. Vieme iba toľko, že novinka by mala byť v každom smere väčšia a jej interiér opäť jedným z najpriestrannejších v segmente. Pokiaľ ide o priestor pre posádku aj kufor. Ten je mimochodom naozaj obrovský. Komfort nastupovania dozadu zlepšujú dlhšie zadné dvere.

Na zavesení zadných kolies s torznou priečkou sa nič nezmenilo. Vďaka kvapalinou plneným silentblokom by sa však mala zlepšiť ovládateľnosť vozidla a komfort jazdy. Stabilite vo vysokých rýchlostiach zase pomôže hrubší priemer stabilizátora.

Tri motory

Nový Civic bude v ponuke s tromi motormi. Benzínmi s objemom 1,4 a 1,8 l a novou verziou preplňovaného naftového štvorvalca 2.2 i-DTEC, ktorý bude mať výkon zvýšený na 110 kW/150 k a hodnota krútiaceho momentu vzrastie z 340 na 350 Nm.

Vďaka vylepšeným vstrekovačom by mal dosahovať predovšetkým kultivovanejší chod a tiež lepšie prevádzkové hodnoty. Všetky motory budú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, systémom stop/štart a asistentom pre rozjazd do kopca. Pre benzínovú jednaosmičku bude v ponuke aj päťstupňový automat. Kombinácia naftového motora a automatickej prevodovky stále chýba.

U nás budúci rok

Nový päťdverový Civic nás zaujal viac ako sme čakali. Na slovenskom trhu sa objaví až začiatkom budúceho roka a s verziou sedan sa pre Európu na rozdiel od predchodcu zatiaľ vôbec nepočíta.

V nedohľadne je tiež športová verzia Type-R. Posledný ostrý Civic si neurobil dobré meno a vôbec sa neujal na profesionálnej športovej scéne, kde sa mnohí pretekári trápili hlavne s nastavením podvozka.

Pravdepodobne preto sa Honda vzdala tejto myšlienky, ale zároveň prisľúbila „nejakú“ športovú verziu. Či bude vychádzať z nového modelu Civic alebo pôjde o úplne iný samostatný model však zatiaľ nevieme.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 685
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 605
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 11 340
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 719
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 017
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 556
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 622
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 4 892
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 046
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 050

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Dno poslanca Blahu

Dno je, keď ťa prídu zavraždiť k tebe domov za to, že si napísal o našich ľuďoch.

DOMOV

Zmenky Kočner skrýva. Prokurátor hovorí, že si poradia aj bez nich

Kočnerovi a Ruskovi hrozí 12 až 20 rokov.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Krátka správa o stave preferencií

Z Fica už Smer veľa nevytiahne.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.