Frankfurt: Ford ukázal športovú flotilu

Popri koncepte Evos, ktorý naznačuje nový globálny smer dizajnu modrého oválu, pútali pozornosť v expozícii značky Ford až tri športové modely.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Ford Focus ST výrobca výkonovo posilnil až na 183 kW/250 k a po generačnej pauze sa na európskom trhu predstaví opäť aj vo verzii kombi. Bonbónikom a príjemným prekvapením bol koncept Ford Fiesta ST.

Tlak automobilky Ford na európsky trh vzrastá. Jej ambície dokumentovala aj tohtoročná expozícia – plošne najväčšia, akú kedy Ford v Európe na autosalóne zaplnil.

Benzín do ohňa prilial aj európsky šéf Stephen Odell, ktorý sa na tlačovej konferencii nechal počuť, že v roku 2012 bude mať Ford v Európe najmladšiu modelovú paletu spomedzi všetkých konkurentov pôsobiacich na starom kontinente.

Konkrétne až 25 buď úplne nových alebo výrazne modernizovaných modelov. Odell mal pravdepodobne na mysli aj športové verzie a karosárske verzie športových modelov, pretože ako počítam tak počítam, inak mi to na 25 vozidiel nevychádza.

Focus ST opäť aj vo verzii kombi

Pre fanúšikov Focusu ST mám jednu dobrú a jednu zlú správu. Tou zlou je, že Ford sa definitívne rozlúčil s nádherne znejúcim preplňovaným päťvalcom s objemom 2,5 l a nahradil ho dvojlitrom z rodiny Eco Boost.

Dobrou správou je, že ako náplasť za túto stratu posilnil jeho výkon na 183 kW/250 k. Mimochodom môžeme začať tipovať, že keď ST narástlo o 25 k, na koľko asi vyladia nové RS... Môj tip je 350 k.

U novej generácie motorov Eco Boost sme sa už naučili, že vyšší výkon nemusí znamenať za každú cenu aj vyššiu spotrebu. Nová rodina preplňovaných benzínových motorov automobilky Ford je veľmi efektívna pokiaľ ide o prevádzkové náklady, čo potvrdzuje aj výrobcom udávaná spotreba 7,0 l/100 km.

Päťdverový hatchback Focus ST dosahuje pohotovostnú hmotnosť 1.362 kg. Kombík je o 24 kg ťažší. Hatchback v kombinácii so sériovo montovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou šprintuje z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Jeho rodinnejšia verzia potrebuje o desatinu sekundy viac. Maximálna rýchlosť oboch verzií karosérie má hodnotu 248 km/h.

Focus ST na jednej strane prišiel o skvelý päťvalec, na strane druhej všetky jeho ostatné atraktívne prvky ostali zachované. Hlboký predný nárazník so spojlerom, zadné krídlo, ktoré je ešte dynamickejšie tvarované než u predchodcu. Zachované ostali tiež pre ST typické disky kolies s Y-psilónovým dizajnom, opäť v mierne pozmenenej podobe.

Ak si priplatíte za balík Performance, môžu byť lakované na čierno. Vystavený model bol obutý na 18-palcových kolesách s pneumatikami Goodyear Eagle F1 s rozmerom 235/40 R18. Adekvátnou akustickou náhradou za zvuk päťvalca má byť centrálne osadený dvojdielny športový výfuk.

Očakávanú jazdnú dynamiku má kombíku zabezpečiť tvrdšie pruženie so zníženou svetlu výškou podvozka o 10 mm a od klasického kombi úplne odlišný nový priečny stabilizátor.

Športovú atmosféru v interiéri zdôrazňujú nádherné sedačky Recaro, špeciálne pedále a tradičný malý prístrojový panel v strede palubnej dosky, ktorý okrem iného ukazuje aj plniaci tlak turbodúchadla.

Fiesta ST len ako koncept

Štúdiu najostrejšej Fiesty si Ford nechal ako malé prekvapenie na prvý novinársky deň. To bola jediná novinka modrého oválu, ktorú sme nepoznali dopredu. Náš neoficiálny zdroj tiež prezradil, že tento koncept má prezrádzať výzor faceliftu.

Zadné svetlá sa zdajú byť upravené, ale či v rámci faceliftu Fiesta dostane aj predný nárazník s tak veľkým otvorom na prívod vzduchu do motora nie je isté. Predný nárazník sa zdá byť skôr novým charakteristickým prvkom modelov ST.

Fiestu ST poháňa 1,6-litrový preplňovaný štvorvalec EcoBoost s konečne solídnym výkonom na úrovni konkurentov (132 kW/180 k a krútiacim momentom 240 Nm), ktorý jej má udeliť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7 s. Maximálna rýchlosť presiahne 200 km/h.

Jeden zdroj tvrdí, že do sériovej výroby by sa ostrá Fiesta mala dostať už budúci rok. Zástupcovia Forda hovoria až o roku 2014.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  9. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  1. Predstavenie projektu Ružomberok v pohybe
  2. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  3. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  7. Všetko, čo rodiny milujú
  8. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 24 174
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 13 787
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 12 406
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 6 701
  5. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 6 634
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 6 454
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 5 272
  8. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 266
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 948
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 3 437

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Novinár Hanus: Keď som zistil, že som sa v kauze Cervanová mýlil, nemohol som spať

Niektoré katolícke médiá neinformovali o kauze Bezák, lebo sa rozhodli, že budú láskavé, aby neznepokojovali čitateľov, vraví MARTIN HANUS.

Komentár Zuzany Kepplovej

Hanus nepísal, aby sa Glváč lepšie cítil

Martin Hanus tvrdí, že Nitranov si v .týždni spoločne vymysleli.

TECH

Ako si vybrať najlepší fotoaparát podľa toho, čo chcete fotiť

Od lacných kompaktov až po drahú zrkadlovku.

KOMENTÁRE

Danko s Ficom si dávno zvykli na Bugára, ktorý nereptá

Bugár pripravil pre Fica s Dankom naozaj nepríjemnú situáciu.

Neprehliadnite tiež

Citroen C5 Aircross prichádza. Má byť najpohodlnejším SUV

Novinka chce zaujať aj farebnými kombináciami a kvalitným interiérom.

Ferrari SP38 je ďalším unikátom z Maranella

Pod jedinečným zovňajškom sa skrýva technika z modelu 488 GTB.

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.