Frankfurt: Ford ukázal športovú flotilu

Popri koncepte Evos, ktorý naznačuje nový globálny smer dizajnu modrého oválu, pútali pozornosť v expozícii značky Ford až tri športové modely.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Ford Focus ST výrobca výkonovo posilnil až na 183 kW/250 k a po generačnej pauze sa na európskom trhu predstaví opäť aj vo verzii kombi. Bonbónikom a príjemným prekvapením bol koncept Ford Fiesta ST.

Tlak automobilky Ford na európsky trh vzrastá. Jej ambície dokumentovala aj tohtoročná expozícia – plošne najväčšia, akú kedy Ford v Európe na autosalóne zaplnil.

Benzín do ohňa prilial aj európsky šéf Stephen Odell, ktorý sa na tlačovej konferencii nechal počuť, že v roku 2012 bude mať Ford v Európe najmladšiu modelovú paletu spomedzi všetkých konkurentov pôsobiacich na starom kontinente.

Konkrétne až 25 buď úplne nových alebo výrazne modernizovaných modelov. Odell mal pravdepodobne na mysli aj športové verzie a karosárske verzie športových modelov, pretože ako počítam tak počítam, inak mi to na 25 vozidiel nevychádza.

Focus ST opäť aj vo verzii kombi

Pre fanúšikov Focusu ST mám jednu dobrú a jednu zlú správu. Tou zlou je, že Ford sa definitívne rozlúčil s nádherne znejúcim preplňovaným päťvalcom s objemom 2,5 l a nahradil ho dvojlitrom z rodiny Eco Boost.

Dobrou správou je, že ako náplasť za túto stratu posilnil jeho výkon na 183 kW/250 k. Mimochodom môžeme začať tipovať, že keď ST narástlo o 25 k, na koľko asi vyladia nové RS... Môj tip je 350 k.

U novej generácie motorov Eco Boost sme sa už naučili, že vyšší výkon nemusí znamenať za každú cenu aj vyššiu spotrebu. Nová rodina preplňovaných benzínových motorov automobilky Ford je veľmi efektívna pokiaľ ide o prevádzkové náklady, čo potvrdzuje aj výrobcom udávaná spotreba 7,0 l/100 km.

Päťdverový hatchback Focus ST dosahuje pohotovostnú hmotnosť 1.362 kg. Kombík je o 24 kg ťažší. Hatchback v kombinácii so sériovo montovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou šprintuje z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Jeho rodinnejšia verzia potrebuje o desatinu sekundy viac. Maximálna rýchlosť oboch verzií karosérie má hodnotu 248 km/h.

Focus ST na jednej strane prišiel o skvelý päťvalec, na strane druhej všetky jeho ostatné atraktívne prvky ostali zachované. Hlboký predný nárazník so spojlerom, zadné krídlo, ktoré je ešte dynamickejšie tvarované než u predchodcu. Zachované ostali tiež pre ST typické disky kolies s Y-psilónovým dizajnom, opäť v mierne pozmenenej podobe.

Ak si priplatíte za balík Performance, môžu byť lakované na čierno. Vystavený model bol obutý na 18-palcových kolesách s pneumatikami Goodyear Eagle F1 s rozmerom 235/40 R18. Adekvátnou akustickou náhradou za zvuk päťvalca má byť centrálne osadený dvojdielny športový výfuk.

Očakávanú jazdnú dynamiku má kombíku zabezpečiť tvrdšie pruženie so zníženou svetlu výškou podvozka o 10 mm a od klasického kombi úplne odlišný nový priečny stabilizátor.

Športovú atmosféru v interiéri zdôrazňujú nádherné sedačky Recaro, špeciálne pedále a tradičný malý prístrojový panel v strede palubnej dosky, ktorý okrem iného ukazuje aj plniaci tlak turbodúchadla.

Fiesta ST len ako koncept

Štúdiu najostrejšej Fiesty si Ford nechal ako malé prekvapenie na prvý novinársky deň. To bola jediná novinka modrého oválu, ktorú sme nepoznali dopredu. Náš neoficiálny zdroj tiež prezradil, že tento koncept má prezrádzať výzor faceliftu.

Zadné svetlá sa zdajú byť upravené, ale či v rámci faceliftu Fiesta dostane aj predný nárazník s tak veľkým otvorom na prívod vzduchu do motora nie je isté. Predný nárazník sa zdá byť skôr novým charakteristickým prvkom modelov ST.

Fiestu ST poháňa 1,6-litrový preplňovaný štvorvalec EcoBoost s konečne solídnym výkonom na úrovni konkurentov (132 kW/180 k a krútiacim momentom 240 Nm), ktorý jej má udeliť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7 s. Maximálna rýchlosť presiahne 200 km/h.

Jeden zdroj tvrdí, že do sériovej výroby by sa ostrá Fiesta mala dostať už budúci rok. Zástupcovia Forda hovoria až o roku 2014.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  4. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  5. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  9. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  10. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 461
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 152
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 125
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 386
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 138
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 183
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 039
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 212
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 204
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 141

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Tomanová nám viac škodí ako pomáha, hovoria niektorí rodičia

Súdneho znalca odvolávajúceho sa na komisárku pre deti Vieru Tomanovú stiahli z prípadu.

PLUS

Miro Jaroš: Prekážajú mi rodičia niektorých detí

Spevák má niekedy pocit, že detské pesničky sú jeho jediný svet.

DOMOV

Ministerstvo čudné rozdeľovanie eurofondov netrápi

Dotované firmy si vedcov kúpia.

Neprehliadnite tiež

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

Za tunelom Sitina sa zrazil karavan s dvoma nákladiakmi

Na mieste zasahujú bratislavskí hasiči.

Sandracer je výkonný špeciál pre arabských šejkov

Luxusné auto do púšte aj na cesty bude stáť 370-tisíc eur.