Frankfurt: Zafira opäť rúbe vyššie

Vo Frankfurte oslavuje výstavnú premiéru aj tretia generácie obľúbeného rodinného vanu Zafira. Tak ako druhá aj táto je zase o niečo väčšia, modernejšia, lepšie vybavená a tým pádom aj drahšia.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Preto mladé rodiny určite poteší, že spolu s ňou naďalej ostáva vo výrobe aj predchodca.

FRANKFURT. Zo Zafiry sa stala luxusná rodinná loď, nabitá dynamikou a modernými dizajnérskymi prvkami. Výrobca ju chce hierarchicky dostať o ďalší krok vyššie, čo okrem väčšieho dôrazu na kvalitu a múdre riešenia prezrádza aj nový prívlastok v názve – Tourer.

Chválime bumerangy v prednej časti opticky spájajúce predné reflektory s hmlovkami. Je to odvážny a efektný dizajnérsky počin. Atraktívne pôsobia tiež zadné LED svetlá, hlavne na ceste.

V okolí Frankfurtu sme sa uplynulé tri dni videli naživo jazdiť už niekoľko týchto modelov a treba povedať, že v pohybe vyzerá Zafira naozaj majestátne. Škoda len opäť vysokého bočného pontónu karosérie a opticky mohutných bokov, ktoré si podobne ako Insignia aj Astra vyžadujú použitie veľkých kolies.

Vystavené kusy boli obuté na 19 a 20-palcových kolesách. Menšie by zanikli.

Dlhšia, väčšia, priestrannejšia

V porovnaní s druhou generáciou tretia narástla do dĺžky o 19 cm na 4,66 m. Citeľne podrástol tiež rázvor náprav, ktorý pridal 57 mm (2.760 mm) a ešte viac sa zväčšil rozchod kolies vpredu a vzadu (+ 96 mm na 1584 mm, resp 78 mm na 1588 mm), z čoho jasne badať aký veľký dôraz kládli konštruktéri na stabilitu a celkovo na jazdné vlastnosti.

Dôkazom je predná náprava prevzatá z modelu Insignia. Zadnú charakterizuje jednoduchá konštrukcia s vlečenými ramenami odvodená z Astry, taktiež využívajúca Wattov priamovod. Marketingovo najdôležitejšou súčasťou každej Zafiry bola variabilita zadných sedadiel, a na tom sa nič nezmenilo.

Teraz však exceluje v druhom rade tromi samostatnými sedadlami (namiesto lavice), ktoré sa dajú nezávisle na sebe posúvať o 21 cm. V prípade príplatkového Lounge Seating systému je možné stredné sedadlo sklopiť a využívať ako lakťovú opierku, zatiaľ čo krajné dve sa posunú o 28 cm dozadu a 5 cm bližšie k sebe, čím krajní dvaja pasažieri získajú luxusnejší životný priestor na dĺžku aj šírku – asi na úrovni limuzíny.

V päťmiestnej konfigurácii má kufor Zafiry Tourer objem 710 litrov, v dvojmiestnej až 1860 l. To je o 65, resp. o 40 l viac ako odviezol predchodca.

Veľa elektronických pomocníkov

Platforma kombinuje známe prvky. Predná náprava so vzperami McPherson a priečnymi spodnými ramenami pochádza z Insignie, K dispozícii sú adaptívne tlmiče FlexRide a tromi režimami nastavenia: Standard, Tour a Sport.

Opel montuje do novej Zafiry Tourer celý rad elektronických pomocníkov. Vďaka nim auto dokáže rozpoznávať dopravné značky, varuje vodiča pred nechceným opustením jazdného pruhu, upravuje svetelný lúč predných svetlometov tak, aby neoslňovalo vodiča pred ním, varuje vodiča pred hroziacou kolíziou a keď radar zaznamená, že sa auto rúti k prekážke, ktorej sa už nedá vyhnúť, automaticky začne brzdiť.

Iba turbo

Pre novinku sú nateraz pripravené dve poháňacie jednotky. Zážihový štvorvalec 1,4 Turbo dosahuje - v závislosti od verzie - výkon 88 kW (120 k) alebo 103 kW (140 k). Turbodiesel 2,0 CDTI je dostupný hneď v troch výkonových variantoch - 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

Všetky motory sa štandardne dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom stop/štart. Okrem najslabšieho benzínového a naftového motora sa ku všetkým dá tiež priobjednať tiež šesťstupňový automat.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 321
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 027
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 870
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 244
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 517
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 578
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 257
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 752
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 601

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop