SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Frankfurt: Zafira opäť rúbe vyššie

Vo Frankfurte oslavuje výstavnú premiéru aj tretia generácie obľúbeného rodinného vanu Zafira. Tak ako druhá aj táto je zase o niečo väčšia, modernejšia, lepšie vybavená a tým pádom aj drahšia.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Preto mladé rodiny určite poteší, že spolu s ňou naďalej ostáva vo výrobe aj predchodca.

FRANKFURT. Zo Zafiry sa stala luxusná rodinná loď, nabitá dynamikou a modernými dizajnérskymi prvkami. Výrobca ju chce hierarchicky dostať o ďalší krok vyššie, čo okrem väčšieho dôrazu na kvalitu a múdre riešenia prezrádza aj nový prívlastok v názve – Tourer.

Chválime bumerangy v prednej časti opticky spájajúce predné reflektory s hmlovkami. Je to odvážny a efektný dizajnérsky počin. Atraktívne pôsobia tiež zadné LED svetlá, hlavne na ceste.

V okolí Frankfurtu sme sa uplynulé tri dni videli naživo jazdiť už niekoľko týchto modelov a treba povedať, že v pohybe vyzerá Zafira naozaj majestátne. Škoda len opäť vysokého bočného pontónu karosérie a opticky mohutných bokov, ktoré si podobne ako Insignia aj Astra vyžadujú použitie veľkých kolies.

Vystavené kusy boli obuté na 19 a 20-palcových kolesách. Menšie by zanikli.

Dlhšia, väčšia, priestrannejšia

V porovnaní s druhou generáciou tretia narástla do dĺžky o 19 cm na 4,66 m. Citeľne podrástol tiež rázvor náprav, ktorý pridal 57 mm (2.760 mm) a ešte viac sa zväčšil rozchod kolies vpredu a vzadu (+ 96 mm na 1584 mm, resp 78 mm na 1588 mm), z čoho jasne badať aký veľký dôraz kládli konštruktéri na stabilitu a celkovo na jazdné vlastnosti.

Dôkazom je predná náprava prevzatá z modelu Insignia. Zadnú charakterizuje jednoduchá konštrukcia s vlečenými ramenami odvodená z Astry, taktiež využívajúca Wattov priamovod. Marketingovo najdôležitejšou súčasťou každej Zafiry bola variabilita zadných sedadiel, a na tom sa nič nezmenilo.

Teraz však exceluje v druhom rade tromi samostatnými sedadlami (namiesto lavice), ktoré sa dajú nezávisle na sebe posúvať o 21 cm. V prípade príplatkového Lounge Seating systému je možné stredné sedadlo sklopiť a využívať ako lakťovú opierku, zatiaľ čo krajné dve sa posunú o 28 cm dozadu a 5 cm bližšie k sebe, čím krajní dvaja pasažieri získajú luxusnejší životný priestor na dĺžku aj šírku – asi na úrovni limuzíny.

V päťmiestnej konfigurácii má kufor Zafiry Tourer objem 710 litrov, v dvojmiestnej až 1860 l. To je o 65, resp. o 40 l viac ako odviezol predchodca.

Veľa elektronických pomocníkov

Platforma kombinuje známe prvky. Predná náprava so vzperami McPherson a priečnymi spodnými ramenami pochádza z Insignie, K dispozícii sú adaptívne tlmiče FlexRide a tromi režimami nastavenia: Standard, Tour a Sport.

Opel montuje do novej Zafiry Tourer celý rad elektronických pomocníkov. Vďaka nim auto dokáže rozpoznávať dopravné značky, varuje vodiča pred nechceným opustením jazdného pruhu, upravuje svetelný lúč predných svetlometov tak, aby neoslňovalo vodiča pred ním, varuje vodiča pred hroziacou kolíziou a keď radar zaznamená, že sa auto rúti k prekážke, ktorej sa už nedá vyhnúť, automaticky začne brzdiť.

Iba turbo

Pre novinku sú nateraz pripravené dve poháňacie jednotky. Zážihový štvorvalec 1,4 Turbo dosahuje - v závislosti od verzie - výkon 88 kW (120 k) alebo 103 kW (140 k). Turbodiesel 2,0 CDTI je dostupný hneď v troch výkonových variantoch - 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

Všetky motory sa štandardne dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom stop/štart. Okrem najslabšieho benzínového a naftového motora sa ku všetkým dá tiež priobjednať tiež šesťstupňový automat.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Dodajte vašej pokožke šťavu
  1. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  2. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  3. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  4. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  7. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  8. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 371
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 228
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 818
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 639
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 120
  6. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 691
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 688
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 665
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Budú lietať triesky, ale tak to pri robení poriadku chodí.


5. feb
Mikaela Shiffrinová vypadla v alpskej kombinácii.

Talianka je vo veku 32 rokov najstaršia víťazka alpskej kombinácie.


Nikola Baďová 1 h
Ukrajinské ministerstvo obrany dostane nové vedenie.

Reznikov by mal skončiť vo funkcii.


4 h
ZUZANA KEPPLOVÁ.

Šikanovanie SaS nemá konca-kraja.


3 h

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Juraj Jevin: A čo ste v nedeľu robili vy?
  2. Peter Štefãnik: Politika a čas.
  3. Magdaléna Cifrová: Hudobné vyučovanie inak
  4. Matúš Lazúr: O hodinách zatváracích a otváracích.
  5. Martin Pekár: Mýto na slovenský spôsob
  6. Věra Tepličková: Vážení občania, teraz zbytočne neotravujme
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Abrahám
  8. Marián Viskupič: Zákaz nedeľného predaja po x-té, alebo ako chcú konzervatívci "pomáhať" zákazmi
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 27 138
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 15 423
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 956
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 443
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 852
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 775
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 595
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 381
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu