V ôsmom mesiaci sa na doplatkoch mýta vybralo takmer 15 840 eur. Hliadky mýtnej polície vyriešili 617 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte. Ide o doteraz najviac mýtnych priestupkov za mesiac od spustenia elektronického výberu mýta v januári 2010.
Podiel slovenských vodičov na počte odhalených mýtnych priestupkov bol v auguste 24,4 %. Dlhodobý priemer slovenských priestupcov je 19,8 %. Najviac mýtnych priestupkov v auguste, celkom 314, sa dopustili vodiči, ktorí jazdili s mínusovým kreditom, 113 vodičov využívalo spoplatnené úseky ciest bez palubnej jednotky.
Podľa Róberta Kalinu, vedúceho útvaru predpisu mýta spoločnosti SkyToll, sa od 1. augusta znížila výška pokút za mýtne priestupky. Aj napriek tomu, že sú ešte stále dovolenky, a zodpovedá tomu aj intenzita dopravy, mýtnych priestupkov je viac oproti doteraz najhoršiemu mesiacu - máju 2011, a to o 5 %, a oproti júlu dokonca o 12 %.
V auguste 2011 zaznamenal SkyToll v rámci prevádzky elektronického výberu mýta celkovo 226 podaní od zákazníkov, z toho 17 podaní bolo opodstatnených. Oproti júlu počet opodstatnených zákazníckych podaní klesol o 29 %.
Z celkového počtu reklamácií išlo v 2 prípadoch o prehodnotenie výšky úhrady mýta, ďalší 4 dopravcovia podali reklamáciu platieb, resp. iných poplatkov, jedno podanie súviselo s reklamáciou dobitia kreditu a jedna reklamácia sa týkala poškodenej palubnej jednotky. Rovnako jeden dopravca žiadal o prehodnotenie udelenia pokuty. V auguste SkyToll nezaznamenal ani jednu reklamáciu faktúry. Všetky reklamácie boli vybavené v lehote stanovenej v zmluve s Národnou diaľničnou spoločnosťou, teda do 5 pracovných dní.
Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v auguste 4400 hovorov, mýtny internetový portál zaznamenal v tom istom období 52 600 návštev.
Informoval Anton Bódis zo spoločnosti SkyToll.