FRANKFURT. Nové Béčko medzigeneračne narástlo do dĺžky o 80 mm, takže meria 4359 mm. Šírka 1786 sa nemení, zato z celkovej výšky ubudlo 40 mm (1477 mm).
Konštruktéri totiž upustili od drahej sendvičovej koncepcie auta, ktorá mala na výšku značný vplyv. Mercedes sa však pochválil koeficientom odporu vzduchu - 0,26.
Nový zážihový turbomotor
Výbava auta môže okrem iného obsahovať novú verziu radarového bezpečnostného systému Collision Prevention Assist. Ten v rýchlostiach 30 až 150 km/h monitoruje vzdialenosť Béčka od auta jazdiaceho pred ním. Keď sa odstup zmenší pod bezpečnú úroveň, systém upozorní vodiča a aktivuje brzdový asistent.
Zaujímavejšia je skladba motorizácií. Výrobca zatiaľ avizuje dve, každú v dvoch výkonových verziách. Prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 1,6 litra.
Napriek prítomnosti turbodúchadla ho charakterizuje relatívne vysoký kompresný pomer 10,3:1. Šetriť palivo pomôže systém štart/stop, odpojiteľná vodná pumpa i regulácia činnosti olejového čerpadla. Agregát váži 137 kilogramov.
Slabší variant dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 5000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 200 Nm medzi 1250 až 4000 ot./min. Silnejší produkuje 115 kW (156 k) pri otáčkach 5000/min. a 250 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 1250 – 4000 ot./min.
Bestseller s menším objemom
Nový turbodiesel s objemom 1,8 litra konštruktéri odvodili od obľúbeného motora 2,1 l OM651 zmenšením zdvihu, úpravami turbodúchadla, sacieho traktu a ďalšieho príslušenstva.
Agregát v základnej verzii dosahuje 80 kW (109 k) medzi 3200 a 4600 ot./min. a 250 Nm v rozmedzí 1400 až 2800 ot./min.
K dispozícii bude aj silnejší variant, disponujúci výkonom 100 kW (136 k) medzi 3600 a 4400 ot./min. a 300 Nm v rozmedzí otáčok 1600 až 3000/min.
Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovka alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.