Frankfurt: Kompaktný Mercedes prešiel veľkými zmenami

Nech už sedíte v civilnej alebo policajnej verzii nového Mercedesu-Benz triedy B, viac komfortu v porovnaní s predchodcom si zaručene všimnete.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Nové Béčko medzigeneračne narástlo do dĺžky o 80 mm, takže meria 4359 mm. Šírka 1786 sa nemení, zato z celkovej výšky ubudlo 40 mm (1477 mm).

Konštruktéri totiž upustili od drahej sendvičovej koncepcie auta, ktorá mala na výšku značný vplyv. Mercedes sa však pochválil koeficientom odporu vzduchu - 0,26.

Nový zážihový turbomotor

Výbava auta môže okrem iného obsahovať novú verziu radarového bezpečnostného systému Collision Prevention Assist. Ten v rýchlostiach 30 až 150 km/h monitoruje vzdialenosť Béčka od auta jazdiaceho pred ním. Keď sa odstup zmenší pod bezpečnú úroveň, systém upozorní vodiča a aktivuje brzdový asistent.

Zaujímavejšia je skladba motorizácií. Výrobca zatiaľ avizuje dve, každú v dvoch výkonových verziách. Prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 1,6 litra.

Napriek prítomnosti turbodúchadla ho charakterizuje relatívne vysoký kompresný pomer 10,3:1. Šetriť palivo pomôže systém štart/stop, odpojiteľná vodná pumpa i regulácia činnosti olejového čerpadla. Agregát váži 137 kilogramov.

Slabší variant dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 5000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 200 Nm medzi 1250 až 4000 ot./min. Silnejší produkuje 115 kW (156 k) pri otáčkach 5000/min. a 250 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 1250 – 4000 ot./min.

Bestseller s menším objemom

Nový turbodiesel s objemom 1,8 litra konštruktéri odvodili od obľúbeného motora 2,1 l OM651 zmenšením zdvihu, úpravami turbodúchadla, sacieho traktu a ďalšieho príslušenstva.

Agregát v základnej verzii dosahuje 80 kW (109 k) medzi 3200 a 4600 ot./min. a 250 Nm v rozmedzí 1400 až 2800 ot./min.

K dispozícii bude aj silnejší variant, disponujúci výkonom 100 kW (136 k) medzi 3600 a 4400 ot./min. a 300 Nm v rozmedzí otáčok 1600 až 3000/min.

Zákazník má na výber medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovka alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 250
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 061
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 039
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 426
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 016
  6. Kam do tepla v januári? 1 697
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 476
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 153
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 918

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.