Frankfurt: Budúcnosť Smartu je elektrická

V expozícii značky Smart je snáď najviac áut na meter štvorcový. Pozornosť púta najmä vylepšený elektromobil a štúdia miniauta budúcnosti.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Výrobca obľúbených miniáut sa v ostatnom čase venuje najmä elektrickému typu pohonu. Dôkazom je jeho expozícia na frankfurtskom autosalóne, kde môžete vidieť Smart v najrozličnejších verziách. Najväčšiu pozornosť však pútajú dve, ako inak, elektrické novinky.

Vylepšený elektromobil

Tretia generácia elektromobilu Smart Fortwo Electric Drive príde do predaja na jar budúceho roka a automobilka by z nej chcela vyrobiť viac ako 10 000 kusov. Na pohľad bežný Smart je vybavený elektromotorom s výkonom 35 kW (48 k), ktorý je možné krátkodobo zvýšiť na 55 kW (75 k). Najvyšší krútiaci moment má hodnotu 130 Nm.

Malý elektromobil zrýchli z pokoja na 60 km/h za päť sekúnd, „stovku“ pokorí za 13 s. a vyvinie najvyššiu rýchlosť 130 km/h.

Zdrojom energie pre elektromotor je sada lítiovo-iónových článkov s kapacitou 17,6 kWh. Tie vozidlu udeľujú dojazd 130 kilometrov. Ich opätovné dobitie prostredníctvom rýchlonabíjačky vraj trvá približne hodinu.

Pohľad do budúcnosti

Špeciálne miesto v expozícii má štúdia Smart Forvision, ktorá ukazuje, ako bude vyzerať mestské miniauto v budúcnosti. Vzhľadom na použitie pokrokových materiálov a netradičných postupov je jasné, že tak ako dnes, ani o niekoľko rokov sa zo Smartu nestane cenovo dostupné „ľudové“ vozidlo.

Smart pri výrobe konceptu spolupracoval s chemickým koncernom BASF. Väčšina auta je vyrobená z plastov a kompozitových materiálov. Plast sa uplatnil aj pri výrobe diskov kolies.

Úplne nový Smart by sa v sériovej verzii mal predstaviť v roku 2014. Platformu bude zdieľať s budúcim Renaultom Twingo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 474
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 320
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 181
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 875
  6. Kam do tepla v januári? 1 729
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 110
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 041
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.