SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Frankfurt: Budúcnosť Smartu je elektrická

V expozícii značky Smart je snáď najviac áut na meter štvorcový. Pozornosť púta najmä vylepšený elektromobil a štúdia miniauta budúcnosti.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Výrobca obľúbených miniáut sa v ostatnom čase venuje najmä elektrickému typu pohonu. Dôkazom je jeho expozícia na frankfurtskom autosalóne, kde môžete vidieť Smart v najrozličnejších verziách. Najväčšiu pozornosť však pútajú dve, ako inak, elektrické novinky.

Vylepšený elektromobil

Tretia generácia elektromobilu Smart Fortwo Electric Drive príde do predaja na jar budúceho roka a automobilka by z nej chcela vyrobiť viac ako 10 000 kusov. Na pohľad bežný Smart je vybavený elektromotorom s výkonom 35 kW (48 k), ktorý je možné krátkodobo zvýšiť na 55 kW (75 k). Najvyšší krútiaci moment má hodnotu 130 Nm.

Malý elektromobil zrýchli z pokoja na 60 km/h za päť sekúnd, „stovku“ pokorí za 13 s. a vyvinie najvyššiu rýchlosť 130 km/h.

Zdrojom energie pre elektromotor je sada lítiovo-iónových článkov s kapacitou 17,6 kWh. Tie vozidlu udeľujú dojazd 130 kilometrov. Ich opätovné dobitie prostredníctvom rýchlonabíjačky vraj trvá približne hodinu.

Pohľad do budúcnosti

Špeciálne miesto v expozícii má štúdia Smart Forvision, ktorá ukazuje, ako bude vyzerať mestské miniauto v budúcnosti. Vzhľadom na použitie pokrokových materiálov a netradičných postupov je jasné, že tak ako dnes, ani o niekoľko rokov sa zo Smartu nestane cenovo dostupné „ľudové“ vozidlo.

Smart pri výrobe konceptu spolupracoval s chemickým koncernom BASF. Väčšina auta je vyrobená z plastov a kompozitových materiálov. Plast sa uplatnil aj pri výrobe diskov kolies.

Úplne nový Smart by sa v sériovej verzii mal predstaviť v roku 2014. Platformu bude zdieľať s budúcim Renaultom Twingo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 715
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 028
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 206
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 061
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 582
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 556
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 491
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 752
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


21 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  2. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  3. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  4. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  5. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  6. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  7. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  8. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 252
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 11 194
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 6 156
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 736
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 680
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 847
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 558
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 285
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu