Frankfurt: Lexus GS nedáva na výber

Najnovší Lexus GS mieri na európsky trh - trochu prekvapujúco - výhradne s hybridným pohonom.

FRANKFURT. Prvé stretnutie s novým Lexusom určeným pre vyššiu strednú triedu po štylistickej stránke potvrdilo očakávania. Novinka chce byť opticky výraznejšia než jej predchodca.

Dizajnéri preto vychádzali z atraktívnej štúdie LF-Gh. Vďaka nej má nové GS-ko agresívnejšie pôsobiacu prednú časť s veľkou maskou chladiča, ktorá plynulo prechádza až do nárazníka.

Viac „rozkročený“ a ľahší

Pri pohľade z profilu už toľko štylistickej invencie nevidno. Zato zadné partie s úzkymi koncovými svetlami potvrdzujú snahu japonskej značky, dať svojmu sedanu vyššej strednej triedy výraznejší kabát. Medzi veľkými koncovkami výfuku dokonca nechýba náznak difúzora.

Platforma zostala zhodná s predchádzajúcou generáciou, vrátane rázvoru osí kolies (2850 mm). Technici však prepracovali obe nápravy. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť väčší rozchod kolies - vpredu o 40 a vzadu o 50 mm, a zníženie hmotnosti vozidla približne o 70 kilogramov. Očakávať údajne máme viac miesta v kabíne i v kufri. Auto charakterizujú rozmery 4844 x 1839 x 1455 mm.

Tradične veľa elektroniky

V interiéri nebol priestor na dizajnové experimenty. Na palubnej doske dominujú horizontálne línie a informačný displej uprostred, ktorý môže mať uhlopriečku až 12,3 palca.

Podľa očakávania je nový Lexus GS doslova preplnený najrôznejšími systémami a elektronickými pomocníkmi. Menujme napríklad systém nočného videnia, predkolízny systém, monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu,...

Iba hybrid

Pred premiérou sa hovorilo o rôznych typoch pohonu pre nový model GS, vrátane naftového. Európania napokon zostali trochu prekvapení, keď Lexus oznámil, že na starom kontinente bude nový sedan k dispozícii výhradne s hybridným pohonom. Čisto zážihového variantu sa dočkajú len Rusi, Ukrajinci alebo obyvatelia Kazachstanu.

V našich končinách jediná dostupná verzia nesie označenie GS 450h. Poháňa ju kombinácia zážihového šesťvalca s objemom 3,5 litra a elektromotora. Ich kombinovaný výkon predstavuje 252 kW (343 k) a najvyšší krútiaci moment 345 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka E-CVT. Zdrojom energie pre elektrický agregát sú nikel-metal hydridové články.

1900 kilogramov vážiaci sedan akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Automobilka uvádza, že novinka je o 30 percent úspornejšia než jej predchodca. Priemerná spotreba benzínu vraj neprekročí 6,3 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 251
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 207
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 119
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 957
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 543
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 792
  7. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 591
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 410
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 361
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 341

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Severokórejská červená línia je veľmi tenká

Kľúčovú rolu v krotení diktátora Kima hrá Čína.

EKONOMIKA

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom SPP ostáva Štefan Šabík.

Neprehliadnite tiež

S Oplom Ampera-e na jedno nabitie prejdete z Bratislavy do Košíc, lepšie mu je v meste (prvá jazda)

Tesla ukázala, že elektromobil môže byť sexi. Opel nám ukázal, že elektromobil môže byť dostupný a použiteľný.

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop