Frankfurt: Lexus GS nedáva na výber

Najnovší Lexus GS mieri na európsky trh - trochu prekvapujúco - výhradne s hybridným pohonom.

FRANKFURT. Prvé stretnutie s novým Lexusom určeným pre vyššiu strednú triedu po štylistickej stránke potvrdilo očakávania. Novinka chce byť opticky výraznejšia než jej predchodca.

Dizajnéri preto vychádzali z atraktívnej štúdie LF-Gh. Vďaka nej má nové GS-ko agresívnejšie pôsobiacu prednú časť s veľkou maskou chladiča, ktorá plynulo prechádza až do nárazníka.

Viac „rozkročený“ a ľahší

Pri pohľade z profilu už toľko štylistickej invencie nevidno. Zato zadné partie s úzkymi koncovými svetlami potvrdzujú snahu japonskej značky, dať svojmu sedanu vyššej strednej triedy výraznejší kabát. Medzi veľkými koncovkami výfuku dokonca nechýba náznak difúzora.

Platforma zostala zhodná s predchádzajúcou generáciou, vrátane rázvoru osí kolies (2850 mm). Technici však prepracovali obe nápravy. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť väčší rozchod kolies - vpredu o 40 a vzadu o 50 mm, a zníženie hmotnosti vozidla približne o 70 kilogramov. Očakávať údajne máme viac miesta v kabíne i v kufri. Auto charakterizujú rozmery 4844 x 1839 x 1455 mm.

Tradične veľa elektroniky

V interiéri nebol priestor na dizajnové experimenty. Na palubnej doske dominujú horizontálne línie a informačný displej uprostred, ktorý môže mať uhlopriečku až 12,3 palca.

Podľa očakávania je nový Lexus GS doslova preplnený najrôznejšími systémami a elektronickými pomocníkmi. Menujme napríklad systém nočného videnia, predkolízny systém, monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu,...

Iba hybrid

Pred premiérou sa hovorilo o rôznych typoch pohonu pre nový model GS, vrátane naftového. Európania napokon zostali trochu prekvapení, keď Lexus oznámil, že na starom kontinente bude nový sedan k dispozícii výhradne s hybridným pohonom. Čisto zážihového variantu sa dočkajú len Rusi, Ukrajinci alebo obyvatelia Kazachstanu.

V našich končinách jediná dostupná verzia nesie označenie GS 450h. Poháňa ju kombinácia zážihového šesťvalca s objemom 3,5 litra a elektromotora. Ich kombinovaný výkon predstavuje 252 kW (343 k) a najvyšší krútiaci moment 345 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka E-CVT. Zdrojom energie pre elektrický agregát sú nikel-metal hydridové články.

1900 kilogramov vážiaci sedan akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Automobilka uvádza, že novinka je o 30 percent úspornejšia než jej predchodca. Priemerná spotreba benzínu vraj neprekročí 6,3 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 141
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 917
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 958
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 366
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 941
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 871
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 416
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 612
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 900
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 695

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop