Frankfurt: Lexus GS nedáva na výber

Najnovší Lexus GS mieri na európsky trh - trochu prekvapujúco - výhradne s hybridným pohonom.

FRANKFURT. Prvé stretnutie s novým Lexusom určeným pre vyššiu strednú triedu po štylistickej stránke potvrdilo očakávania. Novinka chce byť opticky výraznejšia než jej predchodca.

Dizajnéri preto vychádzali z atraktívnej štúdie LF-Gh. Vďaka nej má nové GS-ko agresívnejšie pôsobiacu prednú časť s veľkou maskou chladiča, ktorá plynulo prechádza až do nárazníka.

Viac „rozkročený“ a ľahší

Pri pohľade z profilu už toľko štylistickej invencie nevidno. Zato zadné partie s úzkymi koncovými svetlami potvrdzujú snahu japonskej značky, dať svojmu sedanu vyššej strednej triedy výraznejší kabát. Medzi veľkými koncovkami výfuku dokonca nechýba náznak difúzora.

Platforma zostala zhodná s predchádzajúcou generáciou, vrátane rázvoru osí kolies (2850 mm). Technici však prepracovali obe nápravy. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť väčší rozchod kolies - vpredu o 40 a vzadu o 50 mm, a zníženie hmotnosti vozidla približne o 70 kilogramov. Očakávať údajne máme viac miesta v kabíne i v kufri. Auto charakterizujú rozmery 4844 x 1839 x 1455 mm.

Tradične veľa elektroniky

V interiéri nebol priestor na dizajnové experimenty. Na palubnej doske dominujú horizontálne línie a informačný displej uprostred, ktorý môže mať uhlopriečku až 12,3 palca.

Podľa očakávania je nový Lexus GS doslova preplnený najrôznejšími systémami a elektronickými pomocníkmi. Menujme napríklad systém nočného videnia, predkolízny systém, monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu,...

Iba hybrid

Pred premiérou sa hovorilo o rôznych typoch pohonu pre nový model GS, vrátane naftového. Európania napokon zostali trochu prekvapení, keď Lexus oznámil, že na starom kontinente bude nový sedan k dispozícii výhradne s hybridným pohonom. Čisto zážihového variantu sa dočkajú len Rusi, Ukrajinci alebo obyvatelia Kazachstanu.

V našich končinách jediná dostupná verzia nesie označenie GS 450h. Poháňa ju kombinácia zážihového šesťvalca s objemom 3,5 litra a elektromotora. Ich kombinovaný výkon predstavuje 252 kW (343 k) a najvyšší krútiaci moment 345 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka E-CVT. Zdrojom energie pre elektrický agregát sú nikel-metal hydridové články.

1900 kilogramov vážiaci sedan akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Automobilka uvádza, že novinka je o 30 percent úspornejšia než jej predchodca. Priemerná spotreba benzínu vraj neprekročí 6,3 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.