Frankfurt: Lexus GS nedáva na výber

Najnovší Lexus GS mieri na európsky trh - trochu prekvapujúco - výhradne s hybridným pohonom.

FRANKFURT. Prvé stretnutie s novým Lexusom určeným pre vyššiu strednú triedu po štylistickej stránke potvrdilo očakávania. Novinka chce byť opticky výraznejšia než jej predchodca.

Dizajnéri preto vychádzali z atraktívnej štúdie LF-Gh. Vďaka nej má nové GS-ko agresívnejšie pôsobiacu prednú časť s veľkou maskou chladiča, ktorá plynulo prechádza až do nárazníka.

Viac „rozkročený“ a ľahší

Pri pohľade z profilu už toľko štylistickej invencie nevidno. Zato zadné partie s úzkymi koncovými svetlami potvrdzujú snahu japonskej značky, dať svojmu sedanu vyššej strednej triedy výraznejší kabát. Medzi veľkými koncovkami výfuku dokonca nechýba náznak difúzora.

Platforma zostala zhodná s predchádzajúcou generáciou, vrátane rázvoru osí kolies (2850 mm). Technici však prepracovali obe nápravy. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť väčší rozchod kolies - vpredu o 40 a vzadu o 50 mm, a zníženie hmotnosti vozidla približne o 70 kilogramov. Očakávať údajne máme viac miesta v kabíne i v kufri. Auto charakterizujú rozmery 4844 x 1839 x 1455 mm.

Tradične veľa elektroniky

V interiéri nebol priestor na dizajnové experimenty. Na palubnej doske dominujú horizontálne línie a informačný displej uprostred, ktorý môže mať uhlopriečku až 12,3 palca.

Podľa očakávania je nový Lexus GS doslova preplnený najrôznejšími systémami a elektronickými pomocníkmi. Menujme napríklad systém nočného videnia, predkolízny systém, monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu,...

Iba hybrid

Pred premiérou sa hovorilo o rôznych typoch pohonu pre nový model GS, vrátane naftového. Európania napokon zostali trochu prekvapení, keď Lexus oznámil, že na starom kontinente bude nový sedan k dispozícii výhradne s hybridným pohonom. Čisto zážihového variantu sa dočkajú len Rusi, Ukrajinci alebo obyvatelia Kazachstanu.

V našich končinách jediná dostupná verzia nesie označenie GS 450h. Poháňa ju kombinácia zážihového šesťvalca s objemom 3,5 litra a elektromotora. Ich kombinovaný výkon predstavuje 252 kW (343 k) a najvyšší krútiaci moment 345 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka E-CVT. Zdrojom energie pre elektrický agregát sú nikel-metal hydridové články.

1900 kilogramov vážiaci sedan akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Automobilka uvádza, že novinka je o 30 percent úspornejšia než jej predchodca. Priemerná spotreba benzínu vraj neprekročí 6,3 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Tepelné hospodárstvo Moldava plánuje preinvestovať 600 tisíc eur
  3. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  5. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  6. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  7. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  8. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  9. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  10. Kreditná karta – áno alebo nie
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 8 712
  2. Kreditná karta – áno alebo nie 8 073
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 7 981
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 915
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 734
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 210
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 158
  8. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 097
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 334
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 878

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

KULTÚRA

Rytmusa pozvali na džezový koncert. Výsledok prekvapil

Na festivale One Day Jazz Festival mal Martin Valihora nečakaného hosťa.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Toto nie je cenzúra, je to základná slušnosť

Je našou povinnosťou postaviť sa vám.

PODCAST ZOOM

Zoom: Čo keď čierne diery nejestvujú, a je to ešte záhadnejšie

Vedci uvažujú o alternatívnom zdroji.

Neprehliadnite tiež

Mercedesy, Bentley aj pancierové SUV. Na čom sa vozia hlavy štátov?

Fiktívne parkovisko by obsadili hlavne Mercedesy.

Lamborghini zrenovovalo vzácnu Miuru SVR. Čím je výnimočná?

Jediný vyrobený exemplár si získal slávu najmä v Japonsku.