SME
Piatok, 20. september, 2019 | Meniny má Ľuboslav(a)

Frankfurt: Lexus GS nedáva na výber

Najnovší Lexus GS mieri na európsky trh - trochu prekvapujúco - výhradne s hybridným pohonom.

FRANKFURT. Prvé stretnutie s novým Lexusom určeným pre vyššiu strednú triedu po štylistickej stránke potvrdilo očakávania. Novinka chce byť opticky výraznejšia než jej predchodca.

Dizajnéri preto vychádzali z atraktívnej štúdie LF-Gh. Vďaka nej má nové GS-ko agresívnejšie pôsobiacu prednú časť s veľkou maskou chladiča, ktorá plynulo prechádza až do nárazníka.

Viac „rozkročený“ a ľahší

Pri pohľade z profilu už toľko štylistickej invencie nevidno. Zato zadné partie s úzkymi koncovými svetlami potvrdzujú snahu japonskej značky, dať svojmu sedanu vyššej strednej triedy výraznejší kabát. Medzi veľkými koncovkami výfuku dokonca nechýba náznak difúzora.

Platforma zostala zhodná s predchádzajúcou generáciou, vrátane rázvoru osí kolies (2850 mm). Technici však prepracovali obe nápravy. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť väčší rozchod kolies - vpredu o 40 a vzadu o 50 mm, a zníženie hmotnosti vozidla približne o 70 kilogramov. Očakávať údajne máme viac miesta v kabíne i v kufri. Auto charakterizujú rozmery 4844 x 1839 x 1455 mm.

Tradične veľa elektroniky

V interiéri nebol priestor na dizajnové experimenty. Na palubnej doske dominujú horizontálne línie a informačný displej uprostred, ktorý môže mať uhlopriečku až 12,3 palca.

Podľa očakávania je nový Lexus GS doslova preplnený najrôznejšími systémami a elektronickými pomocníkmi. Menujme napríklad systém nočného videnia, predkolízny systém, monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu,...

Iba hybrid

Pred premiérou sa hovorilo o rôznych typoch pohonu pre nový model GS, vrátane naftového. Európania napokon zostali trochu prekvapení, keď Lexus oznámil, že na starom kontinente bude nový sedan k dispozícii výhradne s hybridným pohonom. Čisto zážihového variantu sa dočkajú len Rusi, Ukrajinci alebo obyvatelia Kazachstanu.

V našich končinách jediná dostupná verzia nesie označenie GS 450h. Poháňa ju kombinácia zážihového šesťvalca s objemom 3,5 litra a elektromotora. Ich kombinovaný výkon predstavuje 252 kW (343 k) a najvyšší krútiaci moment 345 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša bezstupňová prevodovka E-CVT. Zdrojom energie pre elektrický agregát sú nikel-metal hydridové články.

1900 kilogramov vážiaci sedan akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Automobilka uvádza, že novinka je o 30 percent úspornejšia než jej predchodca. Priemerná spotreba benzínu vraj neprekročí 6,3 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  6. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  9. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  1. Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford POP Up Store
  2. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  5. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  6. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  7. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  8. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  9. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  10. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 12 056
  2. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 9 405
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 8 942
  4. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 346
  5. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 7 215
  6. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 6 169
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 966
  8. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 5 951
  9. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 615
  10. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 5 605

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

Černák sa na súde ospravedlnil Volzovej, že prijal objednávku na jej vraždu

Volzová prišla na pojednávanie prvý raz. Vypovedala o objednávke svojej vraždy.

Mikuláš Černák.
Cynická obluda

Útecha pravého Slováka

Len si príďte, klimatické zmeny, s tak mentálne nastaveným národom, ako sú Slováci, nevybabrete!

Momentka zo zápasu ŠK Slovan Bratislava - Besiktas Istanbul.

Neprehliadnite tiež

Maťo Homola je pripravený vyhrať preteky v Barcelone

Mladý pretekár sa stal novým ambasádorom OMV.

Maťo Homola

V centre Berlína vznikla testovacia trasa pre automatizované vozidlá

K testovacej trase patria aj dva kruhové objazdy, ktoré sú považované za kritické nehodové úseky.

Technológia pokročila, no stále je potrebný dozor človeka.
BMW X2 M35i

Národný pochod za život obmedzí dopravu v Bratislave

Obmedzenia sa dotknú vodičov, cestujúcich v MHD aj obyvateľov lokality.

Účastníci pochodu za život v Bratislave v roku 2015.