Frankfurt: Jednotka provokuje

Nové kompaktné BMW je jedným z najdiskutovanejších áut ostatných dní. Niekomu sa jeho dizajn páči, iný ním opovrhuje.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. BMW rado provokuje, aj keď jeho dizajnové oddelenie už nevedie kontroverzný Chris Bangle. Dôkazom je nová Jednotka. Základné tvary kompaktného hatchbacku síce kopírujú predchodcu, no dlhá predná kapota a dozadu posunutá kabína pôsobia v nižšej strednej triede aj tak dostatočne exoticky.

Ešte viac však upúta stvárnenie predných partií. Predchádzajúca Jednotka sa tvárila relatívne prívetivo, novinku charakterizuje výrazne agresívnejší pohľad. Na svedomí to má tvar svetlometov a o čosi väčšie ľadvinky - alias maska chladiča. Vzadu sa - s výnimkou koncových svetiel - medzigeneračne veľa nezmenilo.

Viac miesta vzadu

Útly prístrojový panel na palubnej doske kontrastuje s masívnou stredovou konzolou. Tá je tradične natočená smerom k vodičovi. Najmenšie BMW môže mať prvýkrát vo výbave multifunkčný ovládač iDrive.

Marketingové oddelenie mníchovskej značky označilo volič jazdných režimov ako „prepínač jazdných zážitkov“. V závislosti od verzie sú k dispozícii štyri módy: Confort, Sport, Eco Pro a Sport+.

BMW vypočulo kritické hlasy a miery novej Jednotky zväčšilo tak, aby sa na zadných sedadlách odviezli aj dospelí. Nárast rozmerov nie je dramatický - dĺžka +85 mm, rázvor náprav +30 mm, ale Mníchovčania tvrdia, že to stačí. Polepšil si aj batožinový priestor, ktorý v základnom usporiadaní pojme až 360 litrov nákladu.

Pod kapotou bez atmosféry

Základná koncepcia kompaktného BMW 1 zostáva nezmenená - motor je uložený pozdĺžne za prednou nápravou a poháňa zadné kolesá. Predná náprava využíva vzpery McPherson, vzadu je päťprvkové zavesenie.

Štandardný elektrický posilňovač riadenia v niektorých verziách nahrádza Servotronic s premenlivým účinkom. Vrcholom je riadenie Variable Sport Steering, ktoré v závislosti od uhla natočenia volantu meniť svoju strmosť.

S nástupom novej generácie BMW 1 sa z palety motorizácií vytratili atmosférické agregáty. Namiesto nich zostala v ponuke zážihových verzií iba jedna-šestka prepĺňaná dvojkomorovým turbodúchadlom typu Twin-Scroll. Zákazník si môže vybrať z dvoch výkonových variantov - 100 kW (136 k) a 125 kW (170 k).

Prvýkrát s osemstupňovou prevodovkou

Medzi vznetovými agregátmi už BMW na downsizingu tak tvrdohlavo netrvá. K dispozícii je totiž iba dvojliter, naladený na výkon 85 kW (116 k), 105 kW (143 k) a 135 kW (184 k).

Všetky agregáty spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Do niektorých verzií si je možné doobjednať aj osemstupňový automat, ktorý v tomto segmente oslavuje premiéru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  2. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 5 656
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 719
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 461
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 106
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 914
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 179
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 072
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 655
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 602
  10. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 385

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

ŠPORT

Froome mal počas Vuelty pozitívny dopingový test

Brit je štvornásobným víťazom Tour de France.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

KULTÚRA

Už to nikto nečakal. Star Wars sú opäť na vrchole

Prístup nového režiséra je až rúhačský. Pozrite si naše hodnotenie.

Neprehliadnite tiež

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.