Frankfurt: Jednotka provokuje

Nové kompaktné BMW je jedným z najdiskutovanejších áut ostatných dní. Niekomu sa jeho dizajn páči, iný ním opovrhuje.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. BMW rado provokuje, aj keď jeho dizajnové oddelenie už nevedie kontroverzný Chris Bangle. Dôkazom je nová Jednotka. Základné tvary kompaktného hatchbacku síce kopírujú predchodcu, no dlhá predná kapota a dozadu posunutá kabína pôsobia v nižšej strednej triede aj tak dostatočne exoticky.

Ešte viac však upúta stvárnenie predných partií. Predchádzajúca Jednotka sa tvárila relatívne prívetivo, novinku charakterizuje výrazne agresívnejší pohľad. Na svedomí to má tvar svetlometov a o čosi väčšie ľadvinky - alias maska chladiča. Vzadu sa - s výnimkou koncových svetiel - medzigeneračne veľa nezmenilo.

Viac miesta vzadu

Útly prístrojový panel na palubnej doske kontrastuje s masívnou stredovou konzolou. Tá je tradične natočená smerom k vodičovi. Najmenšie BMW môže mať prvýkrát vo výbave multifunkčný ovládač iDrive.

Marketingové oddelenie mníchovskej značky označilo volič jazdných režimov ako „prepínač jazdných zážitkov“. V závislosti od verzie sú k dispozícii štyri módy: Confort, Sport, Eco Pro a Sport+.

BMW vypočulo kritické hlasy a miery novej Jednotky zväčšilo tak, aby sa na zadných sedadlách odviezli aj dospelí. Nárast rozmerov nie je dramatický - dĺžka +85 mm, rázvor náprav +30 mm, ale Mníchovčania tvrdia, že to stačí. Polepšil si aj batožinový priestor, ktorý v základnom usporiadaní pojme až 360 litrov nákladu.

Pod kapotou bez atmosféry

Základná koncepcia kompaktného BMW 1 zostáva nezmenená - motor je uložený pozdĺžne za prednou nápravou a poháňa zadné kolesá. Predná náprava využíva vzpery McPherson, vzadu je päťprvkové zavesenie.

Štandardný elektrický posilňovač riadenia v niektorých verziách nahrádza Servotronic s premenlivým účinkom. Vrcholom je riadenie Variable Sport Steering, ktoré v závislosti od uhla natočenia volantu meniť svoju strmosť.

S nástupom novej generácie BMW 1 sa z palety motorizácií vytratili atmosférické agregáty. Namiesto nich zostala v ponuke zážihových verzií iba jedna-šestka prepĺňaná dvojkomorovým turbodúchadlom typu Twin-Scroll. Zákazník si môže vybrať z dvoch výkonových variantov - 100 kW (136 k) a 125 kW (170 k).

Prvýkrát s osemstupňovou prevodovkou

Medzi vznetovými agregátmi už BMW na downsizingu tak tvrdohlavo netrvá. K dispozícii je totiž iba dvojliter, naladený na výkon 85 kW (116 k), 105 kW (143 k) a 135 kW (184 k).

Všetky agregáty spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Do niektorých verzií si je možné doobjednať aj osemstupňový automat, ktorý v tomto segmente oslavuje premiéru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 130
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 834
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 812
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 446
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 676
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 639
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 300
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 050
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 039
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 910

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

SVET

Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie. Má už 226 obetí

Tisíce ľudí utekali ulicami, padali aj budovy. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.