SME
Nedeľa, 5. február, 2023 | Meniny má Agáta

Prvá jazda: Nový Mercedes ML redukuje spotrebu

Štvorvalcový diesel a výrazne zlepšenie aerodynamiky priniesli Mercedesu ML post najúspornejšieho auta svojej kategórie. Tretia generácia zaujala skôr vlastnosťami v teréne a pohodlným podvozkom než dizajnom.

Na znížení odporu vzduchu majú podiel zmenené A stĺpiky karosérie, hladké logo automobilky, prepracované zatvárateľné mriežky chladiča, zmenšenie špár medzi svetlami a kapotou, nové kryty na podvozku, spojler pred prednými kolesami, zmenený dizajn diskovNa znížení odporu vzduchu majú podiel zmenené A stĺpiky karosérie, hladké logo automobilky, prepracované zatvárateľné mriežky chladiča, zmenšenie špár medzi svetlami a kapotou, nové kryty na podvozku, spojler pred prednými kolesami, zmenený dizajn diskov (Zdroj: MB)

MNÍCHOV, KITZBUHEL. Svet automobilov je hore nohami. Luxusné športovo úžitkové auto sľubuje spotrebu okolo šiestich litrov a pod jeho prednou kapotou „hrkoce“ štvorvalec. Paradoxne, pri preberaní testovacích áut na mníchovskom letisku nám ostali už len šesťvalce, pretože všetky kusy s najslabším motorom stihli rozchytať iní novinári.

Pritom pred pár rokmi boli na prvých jazdách vždy bitky o najsilnejšie motorizácie s najväčším počtom koní. S príchodom tretej generácie modelu ML však zaujala štvorvalcová verzia ML 250 BlueTEC 4MATIC.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Aerodynamika v popredí

Karoséria neschudla len navonok, pretože je skutočne štíhlejšia s dôrazom na čo najvýraznejšie zníženie koeficientu odporu vzduchu. Napokon hodnota koeficientu odporu vzduchu 0,32 je najlepšia v segmente SUV a okrem tichšej jazdy na nemeckej diaľnici, prináša úsporu paliva.

Mercedes zistil, že klienti dosahujú celoročný rýchlostný priemer vyše 50 kilometrov za hodinu, pritom sa počítalo so sotva štyridsiatkou. Spôsobilo to častejšie využívanie diaľnic, kde aerodynamický odpor rastie až geometricky a citeľne vplýva na spotrebu.

Kontúry interiéru verne kopírujú súčasné trendy značky Mercedes. Prístrojovému panelu dominujú dva tubusy.

Pribudol štvorvalec

Základný naftový šesťvalec minulej generácie je preč. Nahradil ho štvorvalec 250 BlueTEC s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Samozrejme Mercedes úplne nedokázal eliminovať typický zvuk štvorvalca, ale pri zachovaní dynamických parametrov vraj zrazil spotrebu na 6 litrov nafty.

Rekordne nízku spotrebu však dosiahol model so štandardným oceľovým pružením a nižšou svetlou výškou podvozka. Väčší naftový šesťvalec 350 BlueTEC dosahuje výkon 250 koní a krútiaci moment 620 Nm. Spolu so štvorvalcom už teraz plnia emisnú normu Euro 6, ktorá príde v roku 2014. Spomedzi benzínov je zatiaľ k dispozícii šesťvalec 350 BlueEfficiency s výkonom 306 koní.

Pri jazde so šesťvalcom potešila zmenená charakteristika prevodovky 7 GTRONIC, ktorá viac využíva krútiaci moment 620 Nm. Počas druhého dňa testov sme vyskúšali aj základný diesel, s ktorým sme na alpských cestách dosiahli 8 litrovú spotrebu.

V teréne autu pomáha rad systémov. Redukčná prevodovka, regulácia rýchlosti pri zjazde zo strmého kopca DSR, elektronická trakčná kontrola 4ETS, nastaviteľná svetlá výška v rozmedzí 205 až 285 mm a samozrejme stály pohon všetkých kolies.

Lakte dostali priestor

Páčky pod volantom majú na ľavej strane opačné garde. Ovládač tempomatu a

dištančného radaru je dole a ovládač smeroviek a stieračov nad ním. Vpravo ostala tradičná páčka na ovládanie sedemstupňovej automatickej prevodovky.

Volant má konečne modernejšiu podobu a nové ovládače palubného systému. Interiér narástol najmä do šírky v oblasti lakťov a návrhári mysleli tiež na miesto pre chodidlá pasažierov vzadu.

Popri ovládačoch prepínania režimu podvozka a prevodového ústrojenstva ostalo miesto na zmysluplné držiaky pohárov alebo fliaš s nápojom.

Pozýva na internet

Štandardne dodávaný palubný systém Audio 20CD má 14,7 centimetrový farebný displej a prehráva hudbu v podstate vo všetkých formátoch. Hoci má rozhranie USB a externý audio vstup AUX, cez Bluetooth zvláda nielen telefonovanie, ale prehráva z telefónov hudbu. V praxi to znamená asi toľko, že budete počúvať hudbu z telefónu alebo iPhonu bez kábla.

Mercedes ponúka integrovanú navigáciu BeckerMap Pilot s 3D mapou Európy a rýchlym čítaním TMC správ. Stačilo jemné zhustenie dopravy kvôli oprave cesty v horskej alpskej dedine a už to indikoval veľký farebný displej.

S príplatkovým systémom CommandOnline a pripojením na internet má displej až 17,8 centimetra. Špeciálna aplikácia Mercedesu sťahuje stránky s jednoduchým ovládaním dôležitých informácií. Napríklad o počasí.

Volant teraz poskytuje vďaka strmšiemu riadeniu podstatne lepšiu odozvu na malé natočenie.

Volant prezradil zmenu

Na spoznanie prvej výraznej zmeny oproti druhej generácii stačilo kľučkovanie na príjazdových cestách letiska. Riadenie je podstatne strmšie ako predtým, takže šofér nemusí toľko točiť volantom, aby odbočil v pravouhlej križovatke.

Podstatne lepšia bola odozva riadenia na kľukatých alpských cestách. Skutočná dynamika a schopnosti vyšli na povrch v tréningovom centre OAMTC v Saalfeldene.

Modely vybavené vzduchovým pružením Airmatic ADS totiž môžu byť na želanie vybavené Active Curve systémom. Aktívne stabilizátory prednej a zadnej nápravy menia pomocou hydrauliky charakteristiku v závislosti od jazdnej situácie.

Spotreba základnej verzie klesla medzigeneračne o 2,4 litra na sto kilometrov. Mercedes vyčíslil aký podiel zo 100 percent usporeného paliva (z 2,4 l/100km) majú jednotlivé vylepšenia. Veľké rezervy boli v motore (-36 %) v prevodovke a redukcii jazdných odporov.

V teréne nastal šok

Na mokrom asfaltovom okruhu testovací vodič Mercedesu predvádzal ako dokážu aktívne stabilizátory obmedziť náklon vyše dvoch ton vážiaceho SUV. Napriek príjemne redukovanému nedotáčavému správaniu považujeme zlepšenie jazdných vlastností za samozrejmosť.

Inak to bolo vo vedľajšom kameňolome, kde by sme sa na off-road dráhu sotva pustili s terénnym autom, nie to len s SUV. Vďaka redukčnej prevodovke, aktívnym stabilizátorom, offroad režimu elektroniky auta a svetlosti zvýšenej na 28,5 centimetra prešiel mercedes ML vskutku ťažký terén.

Mercedes cítiť v detailoch

Šofér nemusí vidieť obrazové podklady z vývoja tretej generácie modelu ML, ale už prvé kilometre napovedia veľa o pozícii Mercedesu v oblasti vývoja. Jednak cítiť extrémne tuhú karosériu, ale tiež zmysel pre detail.

V oblasti dynamiky jazdy a spotreby posunul Mercedes latku o poriadny kus vpred. Hoci nie je na ceste ešte stále tak agilný ako BMW X5, prišiel o ťažkopádnosť minulej generácie a ponúka asi najlepší pomer medzi cestou a náročným terénom. V tom mu nikto nekonkuruje, nehovoriac o zaujímavo nastavenej základnej cene na úrovni 54 978 eur s DPH.

Mercedes Benz ML – základné údaje

Verzia 250 BlueTEC 350 BlueTEC 350 Blueefficiency
Cena (eur) 54978 58762 56763
Zdvihový objem (cm3) 2143 2987 3498
Výkon (kW/k) 150/204 190/258 225/306
Pri otáčkach (ot./min.) 4200 3600 6500
Krútiaci moment (Nm) 500 620 370
Pri otáčkach (ot./min) 1600-1800 1600-2400 3500-5250
Spotreba (l/100km) 6,0 6,8 8,5
Zrýchlenie0-100km/h (s) 9,0 7,4 7,6
Emisie CO2 (g/km) 158 179 199
Emisná norma EU 6 EU 6 EU 5

Mercedes Benz ML – základné rozmery a objemy

Dĺžka(mm) 4804
Rázvor náprav(mm) 2915
Šírka(mm) 1926
Výška(mm) 1796-1848
Nájazdový uhol (stupne) 26-31
Výjazdový uhol (stupne) 25-29
Prechodový uhol (stupne) 17-22
Svetlosť podvozka (mm) 202-285
Batožinový priestor (l) 690-2010
Objem nádrže (l) 78-93

Cestu redaktora hradila spoločnosť Mercedes-Benz.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 090
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 184
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 389
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 825
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 132
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 1 116
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 025
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Je Pellegrini a jeho Hlas SD férový hráč?
  2. Miroslav Galovič: Čierny lovec bielych snehuliakov. (Malý tohotýždňový časozber 2/2)
  3. Lubo Repka: Panama výletnou loďou
  4. Miroslav Galovič: Poézia sídlisikových stromov. Od večernej pohody ku kalamite. (Malý tohotýždňový časozber 1/2)
  5. Denis Jánošík: A, čo, že nej sme dokonalí
  6. Štefan Vidlár: Malinkatá úvaha
  7. Ján Šeďo: Aj my sme mali hrdinov, "Anči" ma výnimočne očarila...
  8. Anna Miľanová: Kresba z bloku: Robotická ruka?... 2022
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 20 887
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 240
  3. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 7 507
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 3 873
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 713
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 245
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 154
  8. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 2 830
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu