SME

Prvá jazda: Nový Mercedes ML redukuje spotrebu

Štvorvalcový diesel a výrazne zlepšenie aerodynamiky priniesli Mercedesu ML post najúspornejšieho auta svojej kategórie. Tretia generácia zaujala skôr vlastnosťami v teréne a pohodlným podvozkom než dizajnom.

Na znížení odporu vzduchu majú podiel zmenené A stĺpiky karosérie, hladké logo automobilky, prepracované zatvárateľné mriežky chladiča, zmenšenie špár medzi svetlami a kapotou, nové kryty na podvozku, spojler pred prednými kolesami, zmenený dizajn diskovNa znížení odporu vzduchu majú podiel zmenené A stĺpiky karosérie, hladké logo automobilky, prepracované zatvárateľné mriežky chladiča, zmenšenie špár medzi svetlami a kapotou, nové kryty na podvozku, spojler pred prednými kolesami, zmenený dizajn diskov (Zdroj: MB)

MNÍCHOV, KITZBUHEL. Svet automobilov je hore nohami. Luxusné športovo úžitkové auto sľubuje spotrebu okolo šiestich litrov a pod jeho prednou kapotou „hrkoce“ štvorvalec. Paradoxne, pri preberaní testovacích áut na mníchovskom letisku nám ostali už len šesťvalce, pretože všetky kusy s najslabším motorom stihli rozchytať iní novinári.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pritom pred pár rokmi boli na prvých jazdách vždy bitky o najsilnejšie motorizácie s najväčším počtom koní. S príchodom tretej generácie modelu ML však zaujala štvorvalcová verzia ML 250 BlueTEC 4MATIC.

SkryťVypnúť reklamu

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Aerodynamika v popredíKaroséria neschudla len navonok, pretože je skutočne štíhlejšia s dôrazom na čo najvýraznejšie zníženie koeficientu odporu vzduchu. Napokon hodnota koeficientu odporu vzduchu 0,32 je najlepšia v segmente SUV a okrem tichšej jazdy na nemeckej diaľnici, prináša úsporu paliva.

Mercedes zistil, že klienti dosahujú celoročný rýchlostný priemer vyše 50 kilometrov za hodinu, pritom sa počítalo so sotva štyridsiatkou. Spôsobilo to častejšie využívanie diaľnic, kde aerodynamický odpor rastie až geometricky a citeľne vplýva na spotrebu.

Kontúry interiéru verne kopírujú súčasné trendy značky Mercedes. Prístrojovému panelu dominujú dva tubusy.

Pribudol štvorvalecZákladný naftový šesťvalec minulej generácie je preč. Nahradil ho štvorvalec 250 BlueTEC s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Samozrejme Mercedes úplne nedokázal eliminovať typický zvuk štvorvalca, ale pri zachovaní dynamických parametrov vraj zrazil spotrebu na 6 litrov nafty.

SkryťVypnúť reklamu

Rekordne nízku spotrebu však dosiahol model so štandardným oceľovým pružením a nižšou svetlou výškou podvozka. Väčší naftový šesťvalec 350 BlueTEC dosahuje výkon 250 koní a krútiaci moment 620 Nm. Spolu so štvorvalcom už teraz plnia emisnú normu Euro 6, ktorá príde v roku 2014. Spomedzi benzínov je zatiaľ k dispozícii šesťvalec 350 BlueEfficiency s výkonom 306 koní.

Pri jazde so šesťvalcom potešila zmenená charakteristika prevodovky 7 GTRONIC, ktorá viac využíva krútiaci moment 620 Nm. Počas druhého dňa testov sme vyskúšali aj základný diesel, s ktorým sme na alpských cestách dosiahli 8 litrovú spotrebu.

V teréne autu pomáha rad systémov. Redukčná prevodovka, regulácia rýchlosti pri zjazde zo strmého kopca DSR, elektronická trakčná kontrola 4ETS, nastaviteľná svetlá výška v rozmedzí 205 až 285 mm a samozrejme stály pohon všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Lakte dostali priestor Páčky pod volantom majú na ľavej strane opačné garde. Ovládač tempomatu a

dištančného radaru je dole a ovládač smeroviek a stieračov nad ním. Vpravo ostala tradičná páčka na ovládanie sedemstupňovej automatickej prevodovky.

Volant má konečne modernejšiu podobu a nové ovládače palubného systému. Interiér narástol najmä do šírky v oblasti lakťov a návrhári mysleli tiež na miesto pre chodidlá pasažierov vzadu.

Popri ovládačoch prepínania režimu podvozka a prevodového ústrojenstva ostalo miesto na zmysluplné držiaky pohárov alebo fliaš s nápojom.

Pozýva na internetŠtandardne dodávaný palubný systém Audio 20CD má 14,7 centimetrový farebný displej a prehráva hudbu v podstate vo všetkých formátoch. Hoci má rozhranie USB a externý audio vstup AUX, cez Bluetooth zvláda nielen telefonovanie, ale prehráva z telefónov hudbu. V praxi to znamená asi toľko, že budete počúvať hudbu z telefónu alebo iPhonu bez kábla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mercedes ponúka integrovanú navigáciu BeckerMap Pilot s 3D mapou Európy a rýchlym čítaním TMC správ. Stačilo jemné zhustenie dopravy kvôli oprave cesty v horskej alpskej dedine a už to indikoval veľký farebný displej.

S príplatkovým systémom CommandOnline a pripojením na internet má displej až 17,8 centimetra. Špeciálna aplikácia Mercedesu sťahuje stránky s jednoduchým ovládaním dôležitých informácií. Napríklad o počasí.

Volant teraz poskytuje vďaka strmšiemu riadeniu podstatne lepšiu odozvu na malé natočenie.

Volant prezradil zmenu Na spoznanie prvej výraznej zmeny oproti druhej generácii stačilo kľučkovanie na príjazdových cestách letiska. Riadenie je podstatne strmšie ako predtým, takže šofér nemusí toľko točiť volantom, aby odbočil v pravouhlej križovatke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podstatne lepšia bola odozva riadenia na kľukatých alpských cestách. Skutočná dynamika a schopnosti vyšli na povrch v tréningovom centre OAMTC v Saalfeldene.

Modely vybavené vzduchovým pružením Airmatic ADS totiž môžu byť na želanie vybavené Active Curve systémom. Aktívne stabilizátory prednej a zadnej nápravy menia pomocou hydrauliky charakteristiku v závislosti od jazdnej situácie.

Spotreba základnej verzie klesla medzigeneračne o 2,4 litra na sto kilometrov. Mercedes vyčíslil aký podiel zo 100 percent usporeného paliva (z 2,4 l/100km) majú jednotlivé vylepšenia. Veľké rezervy boli v motore (-36 %) v prevodovke a redukcii jazdných odporov.

V teréne nastal šokNa mokrom asfaltovom okruhu testovací vodič Mercedesu predvádzal ako dokážu aktívne stabilizátory obmedziť náklon vyše dvoch ton vážiaceho SUV. Napriek príjemne redukovanému nedotáčavému správaniu považujeme zlepšenie jazdných vlastností za samozrejmosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Inak to bolo vo vedľajšom kameňolome, kde by sme sa na off-road dráhu sotva pustili s terénnym autom, nie to len s SUV. Vďaka redukčnej prevodovke, aktívnym stabilizátorom, offroad režimu elektroniky auta a svetlosti zvýšenej na 28,5 centimetra prešiel mercedes ML vskutku ťažký terén.

Mercedes cítiť v detailochŠofér nemusí vidieť obrazové podklady z vývoja tretej generácie modelu ML, ale už prvé kilometre napovedia veľa o pozícii Mercedesu v oblasti vývoja. Jednak cítiť extrémne tuhú karosériu, ale tiež zmysel pre detail.

V oblasti dynamiky jazdy a spotreby posunul Mercedes latku o poriadny kus vpred. Hoci nie je na ceste ešte stále tak agilný ako BMW X5, prišiel o ťažkopádnosť minulej generácie a ponúka asi najlepší pomer medzi cestou a náročným terénom. V tom mu nikto nekonkuruje, nehovoriac o zaujímavo nastavenej základnej cene na úrovni 54 978 eur s DPH.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mercedes Benz ML – základné údajeVerzia

250 BlueTEC

350 BlueTEC

350 Blueefficiency

Cena (eur)

54978

58762

56763

Zdvihový objem (cm3)

2143

2987

3498

Výkon (kW/k)

150/204

190/258

225/306

Pri otáčkach (ot./min.)

4200

3600

6500

Krútiaci moment (Nm)

500

620

370

Pri otáčkach (ot./min)

1600-1800

1600-2400

3500-5250

Spotreba (l/100km)

6,0

6,8

8,5

Zrýchlenie0-100km/h (s)

9,0

7,4

7,6

Emisie CO2 (g/km)

158

179

199

Emisná norma

EU 6

EU 6

EU 5

Mercedes Benz ML – základné rozmery a objemyDĺžka(mm)

4804

Rázvor náprav(mm)

2915

Šírka(mm)

1926

Výška(mm)

1796-1848

Nájazdový uhol (stupne)

26-31

Výjazdový uhol (stupne)

25-29

Prechodový uhol (stupne)

17-22

Svetlosť podvozka (mm)

202-285

Batožinový priestor

(l) 690-2010

Objem nádrže (l)

78-93

Cestu redaktora hradila spoločnosť Mercedes-Benz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu