SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Nový Mercedes ML redukuje spotrebu

Štvorvalcový diesel a výrazne zlepšenie aerodynamiky priniesli Mercedesu ML post najúspornejšieho auta svojej kategórie. Tretia generácia zaujala skôr vlastnosťami v teréne a pohodlným podvozkom než dizajnom.

Na znížení odporu vzduchu majú podiel zmenené A stĺpiky karosérie, hladké logo automobilky, prepracované zatvárateľné mriežky chladiča, zmenšenie špár medzi svetlami a kapotou, nové kryty na podvozku, spojler pred prednými kolesami, zmenený dizajn diskovNa znížení odporu vzduchu majú podiel zmenené A stĺpiky karosérie, hladké logo automobilky, prepracované zatvárateľné mriežky chladiča, zmenšenie špár medzi svetlami a kapotou, nové kryty na podvozku, spojler pred prednými kolesami, zmenený dizajn diskov (Zdroj: MB)

MNÍCHOV, KITZBUHEL. Svet automobilov je hore nohami. Luxusné športovo úžitkové auto sľubuje spotrebu okolo šiestich litrov a pod jeho prednou kapotou „hrkoce“ štvorvalec. Paradoxne, pri preberaní testovacích áut na mníchovskom letisku nám ostali už len šesťvalce, pretože všetky kusy s najslabším motorom stihli rozchytať iní novinári.

Pritom pred pár rokmi boli na prvých jazdách vždy bitky o najsilnejšie motorizácie s najväčším počtom koní. S príchodom tretej generácie modelu ML však zaujala štvorvalcová verzia ML 250 BlueTEC 4MATIC.

Viete, ako nehavarovať so stabilizačným systémom?

Aerodynamika v popredí

Karoséria neschudla len navonok, pretože je skutočne štíhlejšia s dôrazom na čo najvýraznejšie zníženie koeficientu odporu vzduchu. Napokon hodnota koeficientu odporu vzduchu 0,32 je najlepšia v segmente SUV a okrem tichšej jazdy na nemeckej diaľnici, prináša úsporu paliva.

Mercedes zistil, že klienti dosahujú celoročný rýchlostný priemer vyše 50 kilometrov za hodinu, pritom sa počítalo so sotva štyridsiatkou. Spôsobilo to častejšie využívanie diaľnic, kde aerodynamický odpor rastie až geometricky a citeľne vplýva na spotrebu.

Kontúry interiéru verne kopírujú súčasné trendy značky Mercedes. Prístrojovému panelu dominujú dva tubusy.

Pribudol štvorvalec

Základný naftový šesťvalec minulej generácie je preč. Nahradil ho štvorvalec 250 BlueTEC s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Samozrejme Mercedes úplne nedokázal eliminovať typický zvuk štvorvalca, ale pri zachovaní dynamických parametrov vraj zrazil spotrebu na 6 litrov nafty.

Rekordne nízku spotrebu však dosiahol model so štandardným oceľovým pružením a nižšou svetlou výškou podvozka. Väčší naftový šesťvalec 350 BlueTEC dosahuje výkon 250 koní a krútiaci moment 620 Nm. Spolu so štvorvalcom už teraz plnia emisnú normu Euro 6, ktorá príde v roku 2014. Spomedzi benzínov je zatiaľ k dispozícii šesťvalec 350 BlueEfficiency s výkonom 306 koní.

Pri jazde so šesťvalcom potešila zmenená charakteristika prevodovky 7 GTRONIC, ktorá viac využíva krútiaci moment 620 Nm. Počas druhého dňa testov sme vyskúšali aj základný diesel, s ktorým sme na alpských cestách dosiahli 8 litrovú spotrebu.

V teréne autu pomáha rad systémov. Redukčná prevodovka, regulácia rýchlosti pri zjazde zo strmého kopca DSR, elektronická trakčná kontrola 4ETS, nastaviteľná svetlá výška v rozmedzí 205 až 285 mm a samozrejme stály pohon všetkých kolies.

Lakte dostali priestor

Páčky pod volantom majú na ľavej strane opačné garde. Ovládač tempomatu a

dištančného radaru je dole a ovládač smeroviek a stieračov nad ním. Vpravo ostala tradičná páčka na ovládanie sedemstupňovej automatickej prevodovky.

Volant má konečne modernejšiu podobu a nové ovládače palubného systému. Interiér narástol najmä do šírky v oblasti lakťov a návrhári mysleli tiež na miesto pre chodidlá pasažierov vzadu.

Popri ovládačoch prepínania režimu podvozka a prevodového ústrojenstva ostalo miesto na zmysluplné držiaky pohárov alebo fliaš s nápojom.

Pozýva na internet

Štandardne dodávaný palubný systém Audio 20CD má 14,7 centimetrový farebný displej a prehráva hudbu v podstate vo všetkých formátoch. Hoci má rozhranie USB a externý audio vstup AUX, cez Bluetooth zvláda nielen telefonovanie, ale prehráva z telefónov hudbu. V praxi to znamená asi toľko, že budete počúvať hudbu z telefónu alebo iPhonu bez kábla.

Mercedes ponúka integrovanú navigáciu BeckerMap Pilot s 3D mapou Európy a rýchlym čítaním TMC správ. Stačilo jemné zhustenie dopravy kvôli oprave cesty v horskej alpskej dedine a už to indikoval veľký farebný displej.

S príplatkovým systémom CommandOnline a pripojením na internet má displej až 17,8 centimetra. Špeciálna aplikácia Mercedesu sťahuje stránky s jednoduchým ovládaním dôležitých informácií. Napríklad o počasí.

Volant teraz poskytuje vďaka strmšiemu riadeniu podstatne lepšiu odozvu na malé natočenie.

Volant prezradil zmenu

Na spoznanie prvej výraznej zmeny oproti druhej generácii stačilo kľučkovanie na príjazdových cestách letiska. Riadenie je podstatne strmšie ako predtým, takže šofér nemusí toľko točiť volantom, aby odbočil v pravouhlej križovatke.

Podstatne lepšia bola odozva riadenia na kľukatých alpských cestách. Skutočná dynamika a schopnosti vyšli na povrch v tréningovom centre OAMTC v Saalfeldene.

Modely vybavené vzduchovým pružením Airmatic ADS totiž môžu byť na želanie vybavené Active Curve systémom. Aktívne stabilizátory prednej a zadnej nápravy menia pomocou hydrauliky charakteristiku v závislosti od jazdnej situácie.

Spotreba základnej verzie klesla medzigeneračne o 2,4 litra na sto kilometrov. Mercedes vyčíslil aký podiel zo 100 percent usporeného paliva (z 2,4 l/100km) majú jednotlivé vylepšenia. Veľké rezervy boli v motore (-36 %) v prevodovke a redukcii jazdných odporov.

V teréne nastal šok

Na mokrom asfaltovom okruhu testovací vodič Mercedesu predvádzal ako dokážu aktívne stabilizátory obmedziť náklon vyše dvoch ton vážiaceho SUV. Napriek príjemne redukovanému nedotáčavému správaniu považujeme zlepšenie jazdných vlastností za samozrejmosť.

Inak to bolo vo vedľajšom kameňolome, kde by sme sa na off-road dráhu sotva pustili s terénnym autom, nie to len s SUV. Vďaka redukčnej prevodovke, aktívnym stabilizátorom, offroad režimu elektroniky auta a svetlosti zvýšenej na 28,5 centimetra prešiel mercedes ML vskutku ťažký terén.

Mercedes cítiť v detailoch

Šofér nemusí vidieť obrazové podklady z vývoja tretej generácie modelu ML, ale už prvé kilometre napovedia veľa o pozícii Mercedesu v oblasti vývoja. Jednak cítiť extrémne tuhú karosériu, ale tiež zmysel pre detail.

V oblasti dynamiky jazdy a spotreby posunul Mercedes latku o poriadny kus vpred. Hoci nie je na ceste ešte stále tak agilný ako BMW X5, prišiel o ťažkopádnosť minulej generácie a ponúka asi najlepší pomer medzi cestou a náročným terénom. V tom mu nikto nekonkuruje, nehovoriac o zaujímavo nastavenej základnej cene na úrovni 54 978 eur s DPH.

Mercedes Benz ML – základné údaje

Verzia 250 BlueTEC 350 BlueTEC 350 Blueefficiency
Cena (eur) 54978 58762 56763
Zdvihový objem (cm3) 2143 2987 3498
Výkon (kW/k) 150/204 190/258 225/306
Pri otáčkach (ot./min.) 4200 3600 6500
Krútiaci moment (Nm) 500 620 370
Pri otáčkach (ot./min) 1600-1800 1600-2400 3500-5250
Spotreba (l/100km) 6,0 6,8 8,5
Zrýchlenie0-100km/h (s) 9,0 7,4 7,6
Emisie CO2 (g/km) 158 179 199
Emisná norma EU 6 EU 6 EU 5

Mercedes Benz ML – základné rozmery a objemy

Dĺžka(mm) 4804
Rázvor náprav(mm) 2915
Šírka(mm) 1926
Výška(mm) 1796-1848
Nájazdový uhol (stupne) 26-31
Výjazdový uhol (stupne) 25-29
Prechodový uhol (stupne) 17-22
Svetlosť podvozka (mm) 202-285
Batožinový priestor (l) 690-2010
Objem nádrže (l) 78-93

Cestu redaktora hradila spoločnosť Mercedes-Benz.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  6. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  2. QSI International School of Bratislava
  3. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  4. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Najmenšie ponožky sa už nestrácajú
  9. Zahraničná študentská mobilita bez bariér
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 273
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 247
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 150
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 904
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 880
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 695
  7. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 548
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 450
  9. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 265
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 197
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovník Martinskej univerzitnej nemocnice.

Reálne platy im pre infláciu poklesnú ako každému.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Český prezident je vo vážnom stave.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


14 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: malá mestská pamiatková rezervácia
  2. Jiří Ščobák: Jsou poplatky férové? O vstupním poplatku při investování
  3. Michaela Macejková: Školský zápisníček II: Keď zazvoní
  4. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #19 - Lieky v domácom liečení
  5. Ladislav Boršoš: Taraba “gate”…
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera?
  7. Tupou Ceruzou: Šikana
  8. Ján Marton: Revolúciu v manažmente vody organizujú progresívni blázni, vodníci a podvodníci na ministerstve pôdohospodárstva
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 24 356
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 9 624
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 8 822
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 827
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 572
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 828
  7. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 3 417
  8. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 3 110
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu